שלום אורח
עכשיו בפורומים:
טלאי העברית 2024 - בקרוב!

הכירו את NewTrip: הדור הבא של תכנון הטיולים

טסים לחו״ל? אפליקציית NewTrip תעזור לכם לתכנן את הטיול המושלם. פשוט בוחרים את היעד, התקציב וההעדפות האישיות, ונותנים ל-AI של NewTrip לתכנן את המסלול המושלם.
מוזיאונים? חופים? חיי לילה? כל מסלול שנוצר על ידי מערכת ה-AI המתקדמת יהיה מותאם באופן אישי להעדפותיך, מה שמבטיח שכל טיול יהיה ייחודי לגמרי.

הורידו עכשיו בחנות האפליקציות:

https://asifapps.com/newTrip
קנה את Football Manager 2024 - משחק המנג'ר החדש!
קנה בחנות SEGA
קנה בחנות Steam
קנה בחנות Epic
FM 2024 - כל החידושים והתמונות הוראות להפעלת המשחק
המשחק ישוחרר ב-24/11
טלאי העברית 2016 ישוחרר להורדה בהמשך החודש - צפו לעדכונים באתר! -3452 ימים, -11 שעות ו--47 דקות!
תחרות "בלוג השנה 2017" יצאה לדרך - לחצו ובחרו את כותב הבלוג המצטיין שיזכה בעותק מקורי של FM 2018!
פייסבוק
איך לשמור על יתרון?
אחרי שהקבוצה הצליחה לכבוש שער יתרון חשוב ויקר מגיעה המשימה האמיתית של מנג'ר - איך לשמור עליו? איך לא לאבד יתרון?
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 13/02/2010 | צפיות: 4543
קטגוריה: טיפים | משחק: Football Manager 2010
אחת הטענות הנפוצות ביותר בקרב שחקני Football Manager נוגעת לשמירה על יתרון במשחקים.
שחקני מנג'ר רבים מתלוננים על מנוע המשחק, על האינטלגנצייה של המנג'ר היריב, על שהקבוצות היריבות כובשות תמיד בדקות הסיום ובאופן כללי - על ש"המשחק מרמה אותם".
אין ספק כי להשיג יתרון במשחק זה יותר קל מאשר לשמור עליו, אך שמירה על יתרון היא משימה אפשרית שתלויה בהיגיון ובנחישות של המנג'ר, גם אם עומדת מולו קבוצה רעבה שמוכנה להתאבד כדי לקחת נקודות בכל מחיר.

לספוג שער בדקות הסיום ולאבד יתרון חשוב זה דבר כואב ומתסכל, אין ספק, אך בעזרת כמה שינויים פשוטים ניתן להקדים תרופה למכה.

תבין למה אתה סופג בדקות הסיום
ראשית, חשוב לנתח את אופן המשחק של הקבוצה שלך ולהבין איפה היא סופגת שערים, ומדוע זה קורה.
במסך "ניתוח המשחק" ניתן לראות מאיפה מגיעים הבישולים של הקבוצה היריבה - האם מהאגף או ממרכז המגרש? זה יעזור לך למקד את המענה ולנסות למנוע את אספקת הכדורים.
פיתרון לבעיית אספקת הכדורים שהופכים לשערים יעזור לך במהלך כל המשחק ולא רק בדקות הסיום.



רוב הקבוצות שנמצאות בפיגור או בתיקו וחייבות שער, יעשו את הכל בדקות הסיום. הן ישלחו את כל השחקנים קדימה ויפעילו לחץ אדיר על השער.
10 דקות הסיום של המשחק מורכבות ממסירות מדויקות בניסיון להפעיל כמה שיותר לחץ על היריבה, כדי לגרום לטעויות שלה ולהבקיע שערים.
אם אני נמצא בפיגור 1-0 לקראת הסיום, אני מיד מעביר לאסטרטגייה התקפית או סופר התקפית - הכל כדי להבקיע שיוויון או אפילו לנצח.
כל הדברים האלו שאנחנו עושים - גם המנג'ר הממוחשב עושה נגדנו.

איך עוצרים את הלחץ של היריבה?

תגיב להתרחשויות
היריב שלך ישנה את האסטרטגייה שלו בקביעות במהלך המשחק, הוא יגיב לשינויים ולהתרחשויות עם חילופים, שינויי עמדות וטקטיקה, הוא ינסה להפחית את הסיכוי לשאננות מצד שחקניו ויכניס כוחות רעננים.
אם תקבע הוראות נכונות לשחקניך נגד השחקנים היריבים, זה יכול לעזור להפחית את אספקת הכדורים לחלוצים או לפחות יקשה על שחקנים להגיע קרוב לשערך.

בדקות הסיום, אם הוא נמצא בפיגור, המנג'ר היריב עשוי לעבור למערך של 4-2-4, כלומר עם ארבעה חלוצים שיעשו הכל כדי לכבוש. במקרה כזה חשוב שתגיב מיד ותיתן לשחקניך הוראות כדי שיוכלו להתמודד עם החלוצים הנוספים.
אם תצליח להתאים את עצמך לשינויים שעושה היריב, תוכל למנוע משינוייו להיות אפקטיביים.

אסטרטגיית משחק הגנתית
אם תבקש משחקניך לשחק באסטרטגיה יותר הגנתית, תוכל לסתום חורים בהגנה ואולי תצליח להתמודד עם הלחץ המאסיבי של הקבוצה היריבה.
אם תעשה את זה ב-10 הדקות האחרונות, זה יעזור לך להשאיר את השחקנים מרוכזים וממוקדים בהגנה ובשמירה על היתרון, אך אם הבונקר יימשך יותר מ-10 דקות, זה עלול להזמין יותר מידי לחץ מהיריבה.
אסטרטגיות משחק כמו "בונקר" (Contain), "הגנתית" (Defensive) או "מתפרצות" (Counter) יעזרו לך לשמור על המערך ההגנתי של הקבוצה.

הוראות מהקווים
כולנו מכירים את המחזה השכיח של שחקנים מתרוצצים ליד דגל הקרן בדקות הסיום, מנסים להעביר את הזמן בשארית כוחותיהם, ממתינים בקוצר רוח לשריקת הסיום.
למה עושים את זה? כי כאשר הכדור נמצא אצל השחקנים שלך - אין סיכוי שהיריבה תבקיע.
בין ההוראות שניתן לצעוק מהקווים ישנה ההוראה "תחזיקו בכדור" (Retain Possesion). מומלץ להשתמש בה - השחקנים יעשו הכל כדי לשמור על הכדור.
אולי תרצה לצעוק לשחקנים שלך גם "תמסרו לרגל" (Pass To Feet), כדי שישמרו על הכדור. למרות שזה תלוי במזג האוויר - אם המגרש בוצי או רטוב, הכדור לא יתגלגל טוב והשמירה על הכדור תהיה קשה.
אתה יכול גם להשתמש בהוראות נוספות כמו "אל תרפו מהיריב" (Hassle Opponents) כדי לנסות ולצמצם את הזמן של היריבה עם הכדור ולהפחית את אספקת הכדורים ומצבי הכיבוש שלה.

זהו, אני מקווה שהטיפים שלי יעזרו לאלו מכם שסופגים שערים מתסכלים בדקות הסיום.

שערים דרמטיים בדקות האחרונות היו ויהיו תמיד במשחק שמבוסס בחלקו על מזל כמו כדורגל. אתה יכול לשלוט כל המשחק אבל בדקה ה-90 היריבה תגנוב שער מעצבן שלא הגיע לה.
אבל אם תתכונן ותדע להגיב לאסטרטגייה של המנג'ר היריב - תוכל לצמצם בצורה יעילה את הסיכויים שזה יקרה.
ואז השחקנים שלך יתפנו לכבוש בעצמם שערי ניצחון דרמטיים בדקות הסיום, כי כשזה קורה לקבוצה שלך, אין דבר מתוק מזה.

מתורגם מתוך FM Britain
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 13/02/2010
הוסף כתבה/מדריך

תגובות
כדי להמליץ ולכתוב תגובה יש להתחבר לאתר
המלצות
לא אהבתי ()
תווים (מתוך 1000)

עמוד ראשי | הורדות | פורום | אודות האתר | צור קשר | פרסם אצלנו | עדכוני RSS | משחקים

כל הזכויות שמורות © FMisrael

Football Manager, Sports Interactive, the Sports Interactive logo, in-game generated images and any other Football Manager related items are either registered trademarks or trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive, or their respective trademark and copyright holders.
SEGA and the SEGA logo are either registered trademarks or trademarks of SEGA Corporation. All rights reserved.
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. The views expressed on this site are the views of the individual contributors and not those of Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at www.footballmanager.com and the official forums can be found at community.sigames.com.
לחץ על התמונה כדי לסגור אותה