שלום אורח
עכשיו בפורומים:
טלאי העברית 2024 - בקרוב!

הכירו את NewTrip: הדור הבא של תכנון הטיולים

טסים לחו״ל? אפליקציית NewTrip תעזור לכם לתכנן את הטיול המושלם. פשוט בוחרים את היעד, התקציב וההעדפות האישיות, ונותנים ל-AI של NewTrip לתכנן את המסלול המושלם.
מוזיאונים? חופים? חיי לילה? כל מסלול שנוצר על ידי מערכת ה-AI המתקדמת יהיה מותאם באופן אישי להעדפותיך, מה שמבטיח שכל טיול יהיה ייחודי לגמרי.

הורידו עכשיו בחנות האפליקציות:

https://asifapps.com/newTrip
קנה את Football Manager 2024 - משחק המנג'ר החדש!
קנה בחנות SEGA
קנה בחנות Steam
קנה בחנות Epic
FM 2024 - כל החידושים והתמונות הוראות להפעלת המשחק
המשחק ישוחרר ב-24/11
טלאי העברית 2016 ישוחרר להורדה בהמשך החודש - צפו לעדכונים באתר! -3456 ימים, -13 שעות ו--39 דקות!
תחרות "בלוג השנה 2017" יצאה לדרך - לחצו ובחרו את כותב הבלוג המצטיין שיזכה בעותק מקורי של FM 2018!
פייסבוק
טיפים להצלחה גדולה
כדי להיות מנג'ר מומחה ולהיכנס לספרי ההיסטוריה כמו גוארדיולה, מוריניו ופרגוסון - אתה צריך לשלוט במשחק ולדעת לקבל את ההחלטות הנכונות. הנה כמה טיפים שיעזרו לך
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 15/11/2016 | צפיות: 8509
קטגוריה: טיפים | משחק: Football Manager 2017
כשאתה מנסה להשתפר במשהו, בכל דבר בעצם, אתה תמיד מסתכל על דבר אחד: נתוני העבר.
סטטיסטיקות ונתוני עבר חשובים מאוד בעולם הכדורגל על מנת לזהות את הפרטים הקטנים והקריטיים שיכולים לעשות את ההבדל בין אליפות גדולה לבין המקום השני.
ב-Football Manager 2017 זה אותו דבר. נחוצה תשומת לב רבה לפרטים על מנת ליצור טקטיקה מוצלחת, ועם שיתוף הפעולה של יוצרי המשחק עם STATS, הנתונים והסטטיסטיקות הרבה יותר זמינים ונגישים הפעם.
יש לך מגוון של סטטיסטיקות במרחק נגיעה ממך, ויחד עם תקצירים וסרטונים של משחקים קודמים, יש לך את כל הכלים הדרושים כדי להפוך למנג'ר מצליח. רק צריך סבלנות.

איך לבחור את הטקטיקה שלך?
לכל מנג'ר יש את הסגנון האישי שלו שהוא מביא לכל קבוצה אליה הוא נכנס, אבל המנג'רים הטובים באמת הם אלו שיכולים ללמוד איך להוציא את המיטב מהסגל שיש להם.
מילת המפתח היא הסתגלות. אתה צריך לנתח במדויק את סגל השחקנים הנוכחי שלך ולהבין את הצדדים החזקים והצדדים החלשים על מנת לדעת איזו טקטיקה הכי תתאים להם.
אם תהיה עקשן ותתעקש לכפות את הטקטיקה שלך על הסגל, גם אם היא לא מתאימה לו בכלל - זה עלול להיות הרסני.



דברים שחשוב לשים לב אליהם כשיוצרים טקטיקה חדשה:
* אם יכולות החריצות (work rate), סיבולת (stamina) ונחישות (determination) של שחקני הסגל הן נמוכות באופן כללי (פחות מ-15), אל תנסה לשחק בקצב גבוה (tempo) ואל תנסה לבקש מהשחקנים ללחוץ ולסגור יותר מידי על היריבים.
אין להם את היכולות המתאימות לעבודה קשה בקצב גבוה ולכן אם תיתן את ההוראות האלו, זו תהיה החלטה לא נבונה מצידך.
* אם לשחקניך יש רמה גבוהה של מסירות (מעל 15 באופן כללי), זה אומר שהסגל שלך יכול להתאים למשחק של שליטה והחזקה בכדור.
תבקש מהשחקנים שלך לשחק עם מסירות קצרות, להחזיק בכדור ולהניע את הכדורים לרחבה (תסמן במסך הטקטיקה את האופציות הרלוונטיות: shorter passing, retrain possession ו-work the ball into the box).
* באופן דומה, אם לשחקני ההגנה שלך יש יכולות מסירה, קור רוח (composure) ויצירתיות (vision), מומלץ מאוד לסמן את ההוראה הטקטית "תתמסרו מסירות קצרות בהגנה" (play out from defence).
* אם יש לך מגנים ושחקני כנף מהירים שמסוגלים לעבור את היריב ולהגביה באופן מדויק, אולי כדאי לסמן את ההוראות "תגביהו מוקדם ככל האפשר" (hit early crosses) ואת "תנסו עקיפה על הקו" (look for the overlap) על מנת לנצל את היתרון שלך באגף.
במצב כזה מומלץ גם לומר לשחקנים שלך "לפרוץ מהאגפים" (exploit the flanks).
* אם אתה אוהב לשחק עם איש מטרה שנמצא למעלה בהתקפה ובאמת יש לך חלוץ חזק שמהווה איום גם בקרבות אוויר, תבקש מהקבוצה שלך "תעיפו את הכדור לרחבה" (pump ball into box).
כך איש המטרה יוכל לקבל כדורים, להחזיק בהם ולהכניס אחרים לתוך מהלך המשחק.

הנקודה כאן היא שגם אם יש לך טקטיקה מוכנה בראש, אתה חייב להיות מסוגל להתאים אותה לחולשות ולחוזקות של שחקני הסגל שלך באופן כללי, ושל שחקנים ספציפיים.
אם יש לך סגל שמורכב משחקנים איטיים ולא חזקים פיזית שמוסרים בצורה לא מוצלחת, זה לא יהיה חכם לבקש מהם לשחק בטקטיקה לוחצת שמבוססת על מסירות ושליטה בכדור.
בנוסף, תבדוק את הדו"ח הקבוצתי של עוזר המנג'ר שלך. זה ייתן לך פירוט של היתרונות והחסרונות של הסגל, כולל מהו המקור לבעיות שלך על המגרש.
מומלץ לבדוק גם את מסך עומק הסגל (Squad Depth), שם תוכל לדעת עד כמה כל שחקן מתאים לתפקיד שאתה נותן לו, וגם את היכולת שלו בעמדה בה אתה מרכיב אותו.



איך לקרוא את הניתוח לאחר משחקים?
כעת לאחר שעברנו את השלב הראשון ויש לך טקטיקה מוכנה, השלב הבא על מנת להיות מנג'ר מצליח זה ליטוש ושיפור המצב.
אתה חייב להבין באופן מלא את השחקנים שלך על מנת להוציא מהם את המיטב. כדי להשיג זאת, צריך לנתח סטטיסטיקות של כל שחקן לעומק.
תשחק הרבה משחקי ידידות בפגרה ותנצל את התקופה הזו כדי לקרוא דו"חות של ניתוח משחקים ולהבין טוב יותר איך הטקטיקה שלך עובדת, כך תוכל לפתור את הבעיות עוד לפני שהליגה מתחילה.



הדו"חות האלו של ניתוח משחקים יראו לך מה הפוקוס בהתקפות שלך, מה שילוב המסירות הכי מוצלח, מהם האזורים החמים על המגרש, כיווני המסירות ועוד ועוד.
הנקודה שלנו כאן היא שהדו"חות האלו הם מאוד מפורטים ועמוקים, והם יהיו כלי חשוב בהצלחה שלך כמנג'ר.
דברים חשובים שכדאי לשים אליהם לב:
* השוואה בין שחקני ההגנה יכולה לגלות לך מי עושה את רוב הבלימות, התיקולים והרחקות הכדורים. זה יעזור לך לזהות איך אתה סופג שערים, מי אחראי לספיגות, ובהמשך גם - את מי כדאי להחליף בחלון ההעברות הבא.
* בחינה של מפת האזורים החמים (heat map) יכולה להראות לך את האזור שבו מתנהל רוב מהלך המשחק שלך, ובאילו עמדות הכדור נמצא רוב הזמן.
זה יכול לעזור לך לקבל החלטות בנוגע למערך הקבוצה ולרוחב המשחק.
* הדו"ח יכול לעזור לך לבחון איך המסירות של הקבוצה עובדות. אם השליטה שלך בכדור לא מוצלחת ולא מניבה פירות, תסתכל על הדיוק של המסירות הקצרות.
זה יכול להראות לך שאתה צריך שחקנים עם יכולת מסירה יותר טובה או שהסגנון שלך לא מתאים לשחקנים (ובמקרה כזה יש לתת הוראות אחרות).
* תוכל גם לראות עד כמה החלוצים שלך מוצלחים, במובן של כיבוש שערים ביחס לבעיטות למסגרת. כך תוכל לקבל החלטה האם כדאי להחתים חלוץ עם יכולת סיומת (finishing) טובה יותר.
* אם שחקן ספציפי משחק גרוע, כדאי לבחון את הסטטיסטיקות האישיות שלו כדאי לנסות להבין את שורש הבעיה. תבדוק מה הבעיה בדיוק - האם הוא מאבד כדורים יותר מידי? מפספס נגיחות? לא מצליח לרדוף אחרי היריב?
בהתאם לשורש הבעיה שתגלה, תוכל לקבל החלטה על שינוי טקטי או על מיקוד שונה באימונים האישיים של אותו שחקן.

מלבד דו"ח הקבוצה, אם תלך למסך הסגל, תפתח את תפריט General Info ותלחץ על Stats, תקבל מגוון של סטטיסטיקות אישיות.



נושאים חשובים במהלך המשחקים
בנוסף לשימוש במידע ובמספרים, חשוב גם לקבל מידע ויזואלי, כלומר לצפות במשחקים עצמם.
אל תריץ כל משחק על המהירות הכי גבוהה כדי לסיים את העונה מהר. תיקח את הזמן ותשים לב למהלכים של שחקניך על המגרש.
בלי קשר לטקטיקה שתבחר לאמץ בתחילת העונה, חשוב שתהיה לך בראש תוכנית המשך ברורה לשינויים והתאמות. בלי זה, אל תצפה להשיג שום דבר במשחק.

הנה כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם בזמן המשחקים:
* איך השחקנים שלך מתמקמים על המגרש לאחר שמאבדים כדור. למשל, האם הם נתפסים רחוק מהעמדה המקורית שלהם?
מצב כזה יכול לרמוז לך שאתה צריך לבקש מהשחקנים להוריד את הלחץ והסגירה על היריב, ויותר לדבוק בעמדות המקוריות שלהם.
* איפה ואיך ההתקפות שלך מסתיימות. האם המסירה האחרונה הבעייתית מגיעה מהאגף? האם החלוצים הם אלו שלא מצליחים לתרגם מצבים לשערים?
בהתאם למה שתראה במשחק, תצטרך לשנות את ההוראות שלך בנוגע לחוליית ההתקפה.
* האם המרחק בין המגנים, הקשרים והחלוצים שלך הוא כפי שאתה רוצה? אם התשובה היא לא, אתה צריך לשנות את הגדרת המנטליות של השחקנים (הגנה, תמיכה, התקפה).
* איך השחקנים שומרים על צורת המערך שהגדרת. האם הם יותר מידי מתפרסים לצדדים ולאגפים למרות שהגדרת מערך צר (narrow)?
* מצב של כישלון לתרגם הגבהות כדור לשערים. האם החלוצים שלך נמצאים במיקום הנכון כשיש הגבהת כדור? אם לא, זה יכול לרמוז לך שחסר להם יכולות מהירות, ראיית משחק (anticipation) וניתור (jumping).
* שים לב מהן אופציות המסירה כשהקבוצה נמצאת בהתקפה. האם המגנים מבצעים עקיפות על הקו? האם יש מישהו במיקום עמוק שאפשר להעביר לו כדורים? האם החלוץ מנסה לשבור את קו ההגנה?
שינוי והתאמה של ההוראות הטקטיות בנוגע לבניית משחק, יכולה לעזור לפתור את הבעיות.
* איך השחקנים שלך מגיבים אחרי איבוד כדור? האם הם חוזרים מהר מהר להגנה או הולכים באיטיות אחורה? זה יכול לרמוז לך שאתה צריך שחקנים עם יכולת נחישות גבוהה יותר.

עוד טיפים והמלצות
אם שום דבר לא מצליח והקבוצה במשבר רציני - אל תיכנס ללחץ. תחזור לבסיס. תבדוק למה אתה סופג ולמה אתה לא מבקיע.
תשאל את עצמך האם אתה שולח יותר מידי שחקנים למעלה להתקפה, או האם אתה מספיק טוב במצבים נייחים.
חשוב לפתור את הבעיות האלו כבר בהתחלה, כדי שיהיה בסיס טוב וחזק לבנות עליו בהמשך.

אל תנסה לבצע מהפכה שלמה בבת אחת. הדבר הכי טוב הוא שינויים קטנים, לאט ובהדרגה.
אם תכפה על השחקנים שלך יותר מידי שינויים טקטיים, זה יפריע לכימיה ביניהם ולהבנה שלהם את הטקטיקה. לכן תמיד עדיף לאט ובהדרגה.

תזכור תמיד לבחון את דו"ח הניתוח לפני ואחרי כל משחק, כדי שתהיה לך הבנה טובה יותר של הקבוצה היריבה, ושל מה הצליח או נכשל במשחק האחרון.

ולסיום, תמיד תתייעץ ותקשיב לעוזר ולצוות המאמנים שלך. ב-FM 2017 הם נותנים טיפים מעולים ויכולים לשמש כלי עזר אמיתי.

מתורגם מתוך האתר realsport101
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 15/11/2016
הוסף כתבה/מדריך

תגובות
כדי להמליץ ולכתוב תגובה יש להתחבר לאתר
המלצות
לא אהבתי ()
תווים (מתוך 1000)

עמוד ראשי | הורדות | פורום | אודות האתר | צור קשר | פרסם אצלנו | עדכוני RSS | משחקים

כל הזכויות שמורות © FMisrael

Football Manager, Sports Interactive, the Sports Interactive logo, in-game generated images and any other Football Manager related items are either registered trademarks or trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive, or their respective trademark and copyright holders.
SEGA and the SEGA logo are either registered trademarks or trademarks of SEGA Corporation. All rights reserved.
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. The views expressed on this site are the views of the individual contributors and not those of Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at www.footballmanager.com and the official forums can be found at community.sigames.com.
לחץ על התמונה כדי לסגור אותה