שלום אורח
עכשיו בפורומים:
טלאי העברית 2024 - בקרוב!

הכירו את NewTrip: הדור הבא של תכנון הטיולים

טסים לחו״ל? אפליקציית NewTrip תעזור לכם לתכנן את הטיול המושלם. פשוט בוחרים את היעד, התקציב וההעדפות האישיות, ונותנים ל-AI של NewTrip לתכנן את המסלול המושלם.
מוזיאונים? חופים? חיי לילה? כל מסלול שנוצר על ידי מערכת ה-AI המתקדמת יהיה מותאם באופן אישי להעדפותיך, מה שמבטיח שכל טיול יהיה ייחודי לגמרי.

הורידו עכשיו בחנות האפליקציות:

https://asifapps.com/newTrip
קנה את Football Manager 2024 - משחק המנג'ר החדש!
קנה בחנות SEGA
קנה בחנות Steam
קנה בחנות Epic
FM 2024 - כל החידושים והתמונות הוראות להפעלת המשחק
המשחק ישוחרר ב-24/11
טלאי העברית 2016 ישוחרר להורדה בהמשך החודש - צפו לעדכונים באתר! -3484 ימים, -2 שעות ו--54 דקות!
תחרות "בלוג השנה 2017" יצאה לדרך - לחצו ובחרו את כותב הבלוג המצטיין שיזכה בעותק מקורי של FM 2018!
פייסבוק
תפקידי שחקנים וריצות קדימה
כל מה שרציתם לדעת על Forward Runs, אחת ההוראות הטקטיות הכי חשובות במשחק החדש, בעקבות הוצאת החצים ממסך הטקטיקה. איך ומתי כדאי להשתמש בה?
נכתב ע"י: Tals | בתאריך: 23/11/2008 | צפיות: 7035
קטגוריה: טיפים | משחק: Football Manager 2009
כאשר מקצים הוראות "ריצות קדימה" (forward runs) לשחקן, חשוב שתהיו מאוד ברורים עם עצמכם לגבי התפקיד של השחקן בקבוצה. תפקידי שחקנים מתוארים בצורה הזו:

הגנה: השחקן יתמקד בעיקר במשימות הגנתיות.
סיוע: השחקן יבצע גם משימות הגנתיות וגם משימות התקפיות.
התקפה: השחקן יתמקד בעיקר במשימות התקפיות.

ההוראה של הריצות קדימה מגדירה לשחקנים באיזו תדירות עליהם לבצע את היציאה מהעמדה המקורית שלהם. אם הורית לשחקן לעשות ריצות קדימה לעיתים רחוקות (Rarely), במשחק הוא ישאר בעמדה המקורית שלו רוב הזמן ויהיה מוכן לעצור את התקפות היריב כשהן יבואו. אם הורית לשחקן ריצות קדימה משולב (Mixed), הוא יעזור לשחקני ההתקפה בהתקפות, אבל לא יתרחק יותר מידי מהעמדה המקורית על מנת שיוכל לחזור מהר לעמדה ולעזור בהגנה. אם הורית לשחקן לבצע ריצות קדימה בתדירות גבוהה (Often), הוא יעבור לעמדות התקפיות מיד כשהקבוצה שלך תאחוז בכדור. הוראת ריצות קדימה צריכה להיות מותאמת לכל תפקיד של שחקן:

הגנה: ריצות קדימה לעיתים רחוקות. Forward runs Rarely
סיוע: ריצות קדימה משולב. Forward runs Mixed
התקפה: ריצות קדימה לעיתים קרובות. Forward runs Often



כדי לפשט את הדברים, נדגים את תפקידי השחקנים ב-3 אסטרטגיות המשחק הבסיסיות ביותר: סטנדרטית, הגנתית והתקפית (הסבר מפורט על אסטרגיות המשחק במדריך אחר). כל אסטרטגייה דורשת מספיק שחקני הגנה ומספיק שחקני התקפה, אבל ברור שטקטיקה התקפית דורשת יותר שחקנים בהתקפה והגנתית יותר שחקנים בהגנה. לכן, תפקידים ניתנים בצורה הזו:

-טקטיקה הגנתית: 5 הגנה, 2 סיוע, 3 התקפה.
-טקטיקה סטנדרטית: 3 הגנה, 4 סיוע, 3 התקפה.
-טקטיקה התקפית: 3 הגנה, 2 סיוע, 5 התקפה.

השיטה כוללת צורה בסיסית של 3 תפקידי הגנה, 2 סיוע, 3 תפקידי התקפה כשהמנג'ר מחליט על התפקיד של 2 השחקנים הנוספים. השחקנים הנוספים יקבלו תפקיד של מגנים בטקטיקה הגנתית, תפקיד של מסייעים בטקטיקה סטנדרטית ותפקיד של מתקיפים בטקטיקה התקפית.
ברוב המערכים (כולל 4-4-2, 5-3-2, 4-3-3 , 4-5-1 וכו') סביר ש2 השחקנים הנוספים יהיו מגינים או מגינים התקפיים (בקיצון כמובן). בטקטיקה שאין בה מגינים דרושה יותר יצירתיות מהמנג'ר. עכשיו אחרי שהחלטת איזה תפקיד תקבל כל עמדה במערך שלך, יהיה לך מאוד קל לתת גם את שאר ההוראות.

כאשר מחליטים על התפקידים, חשוב לשים לב גם לעמדות הקדמיות (חלוצים) ולהיותם התקפיים מטבעם. מתוך כך, הם לא חייבים שיהיה להם ריצות קדימה על משולב/לעיתים קרובות כדי להיות מסווגים בתפקיד סיוע/התקפה. יותר מכך- כשמורים ל2 החלוצים (בטקטיקה עם 2 חלוצים כמובן) לעשות ריצות קדימה לעיתים קרובות, הם בדרך כלל יהיו מבודדים מהקישור ולא מחוברים למשחק. בגלל זה, מומלץ שחלוץ (FC) אחד ישחק מין "חלוץ הגנתי", ויתופקד כשחקן סיוע על מנת לקשר את ההתקפה עם הקישור, בעוד שהחלוץ השני יתופקד כ"חלוץ התקפי", וישחק הכי קרוב לשער שהוא יכול. הצבה נכונה של הריצות קדימה הכרחית בשביל שההתקפה תשחק כיחידה אחת.

-החלוץ ה"הגנתי" יתופקד כהתקפה/סיוע, עם ריצות קדימה לעיתים רחוקות או משולב (FWRs mixed/rarely).
- החלוץ ה"התקפי" יתופקד כהתקפה, עם ריצות קדימה משולב או לעיתים קרובות. (FWRs mixed/often).

על מנת לבדוק אם ההוראות שנתת מותאמות לחלוצים שלך, תבדוק את סטטיסטיקות המשחק, ותסתכל על כמות הנבדלים ושים לב למעורבות החלוץ ה"הגנתי" במשחק.
אם יש הרבה נבדלים, כנראה שהחלוץ ההתקפי שלך עושה יותר מידי ריצות קדימה וצריך להוריד את ההוראה מ"לעיתים קרובות" ל"משולב".
אם החלוץ ההגנתי לא נוגע הרבה בכדור, יכולות 2 סיבות. אחת היא שהוא לא מוצא שטח בשביל לקבל בו מסירות טובות מהקישור, והשניה היא שהמגרש כנראה קטן והשטח שיש לו מצטמצם אז הוא לא יכול להיות מעורב במשחק. אם זאת הסיבה הראשונה, יש להוריד את הריצות קדימה מ"משולב" ל"לעיתים רחוקות". אם זאת הסיבה השניה, יש להעלות את הריצות קדימה מ"לעיתים רחוקות" ל"משולב".

מנוע משחק חסר חצים

לאחר הסרת החצים ממסך הטקטיקה, פס הגלילה של הריצות קדימה נהיה הרבה יותר משמעותי וחשוב. בשילוב עם מנטליות, זאת הדרך העיקרית לגרום לשחקן לעבור מעמדתו לעמדות יותר התקפיות על פני המגרש. חשוב להבהיר את היתרונות של השינוי הזה.

יש תפיסה מוטעית לגבי אופן השימוש בחצים הישנים. החצים לא היו הריצות של השחקנים לעמדות התקפיות תוך כדי משחק. הם גם לא ציינו בדיוק לאן השחקן צריך לרוץ מתי שהוא מחזיק בכדור ומתי שלא. מה שהם עשו היה ציון 2 עמדות נייחות על המגרש, וכשהקבוצה משיגה את הכדור, השחקן ינוע בצורה רובוטית בכיוון החץ שלו אל העמדה ההתקפית שלו. כשהוא יגיע הוא יתחיל לשחק בעמדה שהגיע אליה. ברגע שהקבוצה תאבד את הכדור,אותו הדבר יקרה רק בצורה הפוכה. בזמן התנועה בין העמדה הרגילה לעמדה שמציין החץ, השחקן ימלא הוראה קבועה מראש שתעשה בכל מקרה, לא משנה מה קורה על המגרש, וזה יגרום לשחקן להיות לא מעורב במשחק למשך ביצוע ההוראה ויחליש את יכולתו להגיב לפעולות שנעשות.

החלפת החצים בריצות קדימה מבטיחים שתנועת השחקן תהיה הרבה יותר דינמית וקשורה לאירועי המשחק. במקום שתחשבו שיש בהחלפה איבוד מהשליטה במשחק, כמו התפיסה הרגילה והמוטעית, המערכת החדשה מבטיחה תנועה דינמית, כדורגל גמיש ומעברים ריאליים יותר מהגנה להתקפה. שימוש נכון בריצות קדימה יובילו למהלכי כדורגל יפים ולהתקפה איכותית.

מתורגם מתוך FM-Britian
מאמר זה הועלה ע"י המשתמש Tals בתאריך 23/11/2008
הוסף כתבה/מדריך

תגובות
כדי להמליץ ולכתוב תגובה יש להתחבר לאתר
המלצות
לא אהבתי ()
תווים (מתוך 1000)

עמוד ראשי | הורדות | פורום | אודות האתר | צור קשר | פרסם אצלנו | עדכוני RSS | משחקים

כל הזכויות שמורות © FMisrael

Football Manager, Sports Interactive, the Sports Interactive logo, in-game generated images and any other Football Manager related items are either registered trademarks or trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive, or their respective trademark and copyright holders.
SEGA and the SEGA logo are either registered trademarks or trademarks of SEGA Corporation. All rights reserved.
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. The views expressed on this site are the views of the individual contributors and not those of Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at www.footballmanager.com and the official forums can be found at community.sigames.com.
לחץ על התמונה כדי לסגור אותה