שלום אורח
עכשיו בפורומים:
טלאי העברית 2024 - בקרוב!

הכירו את NewTrip: הדור הבא של תכנון הטיולים

טסים לחו״ל? אפליקציית NewTrip תעזור לכם לתכנן את הטיול המושלם. פשוט בוחרים את היעד, התקציב וההעדפות האישיות, ונותנים ל-AI של NewTrip לתכנן את המסלול המושלם.
מוזיאונים? חופים? חיי לילה? כל מסלול שנוצר על ידי מערכת ה-AI המתקדמת יהיה מותאם באופן אישי להעדפותיך, מה שמבטיח שכל טיול יהיה ייחודי לגמרי.

הורידו עכשיו בחנות האפליקציות:

https://asifapps.com/newTrip
קנה את Football Manager 2024 - משחק המנג'ר החדש!
קנה בחנות SEGA
קנה בחנות Steam
קנה בחנות Epic
FM 2024 - כל החידושים והתמונות הוראות להפעלת המשחק
המשחק ישוחרר ב-24/11
טלאי העברית 2016 ישוחרר להורדה בהמשך החודש - צפו לעדכונים באתר! -3451 ימים, -10 שעות ו--48 דקות!
תחרות "בלוג השנה 2017" יצאה לדרך - לחצו ובחרו את כותב הבלוג המצטיין שיזכה בעותק מקורי של FM 2018!
פייסבוק
כל הסודות מאחורי ההכנה למשחק
קבלו את כל הטיפים והסודות מאחורי התחום השנוי במחלוקת של FM 2011 - מסך ה"הכנה למשחק"
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 12/05/2011 | צפיות: 5705
קטגוריה: טיפים | משחק: Football Manager 2011
Football Manager 2011 הביא עימו חידוש מרכזי - מסך "הכנה למשחק".
התחום החדש הזה שנכנס למשחק גרם לתאוריות, ניסויים ודעות מגוונות בקהילת המנג'ר העולמית.
במדריך הבא נסקור את האפשרויות השונות ב"הכנה למשחק" ונבדוק איך אפשר להוציא את המקסימום עבור הקבוצה שלך.

תחום התמקדות מיוחד
מסך "הכנה למשחק" מאפשר לך, המנג'ר, לבחור לפני כל משחק את התחום המרכזי עליו תרצה לעבוד באימונים לקראת המשחק הקרוב.
חשוב לציין שרק 4 מתוך 6 התחומים שניתנים לבחירה מעניקים לקבוצתך שיפור ברור לקראת המשחק: מיקום הגנתי (Defensive Positioning), תנועה התקפית (Attacking Movement), התקפה במצבים נייחים (Attacking Set Pieces) והגנה במצבים נייחים (Defending Set Pieces).
2 התחומים האחרים, כימיה בין שחקנים (Team Blend) ו"ללא" (None), לא מספקים לקבוצה שלך שיפור ברור. אז מה הם כן מספקים? "כימיה בין שחקנים" תגדיל מעט את יכולת שיתוף הפעולה בין שחקני הקבוצה, וזהו בעצם.
בניגוד לכל התאוריות שנפוצו באתרי המנג'ר, בחירה ב"כימיה בין שחקנים" לא תשפר את היחסים בין שחקנים מסוכסכים באותו יום, לא תעלה את המוראל, לא תשפר את המסירות בקבוצה ולא תעשה דבר מלבד תרומה לכימיה בין השחקנים.


מסך ההכנה למשחק

בנוגע לאפשרות "ללא" (None) - נהוג לחשוב שזה ממש לא יעיל לבחור באפשרות הזו, כי היא בעצם לא תתרום דבר להכנות של הקבוצה, אך זה לא נכון בכלל.
אם תבחר ב"ללא", הקבוצה שלך תזכה לזמן נוסף לעבוד על הטקטיקה שמתוכננת למשחק הקרוב, ולא תתמקד בתחומים נוספים.
זה יעיל במיוחד במהלך הפגרות, או באמצע העונה כאשר רוצים לסגל לקבוצה מערך חדש.

בהתחשב בכל אלו, כדי להוציא את המקסימום מההכנה למשחק, אני ממליץ לבחור בתחום ההתמקדות את "כימיה בין שחקנים" או "ללא" עד ליום שלפני המשחק.
ביום שלפני המשחק, אתה צריך לשנות את תחום ההתמקדות לאחד מה-4 שדיברנו עליהם, התחומים שכן יביאו תרומה ברורה לקבוצה.
כך תוכל להשיג את היתרונות שקיימים גם באחד מ-4 התחומים התורמים, וגם בללא/כימיה בין שחקנים.
כדאי להבהיר את זה - גם יום אחד בלבד של עבודה על תחום התמקדות ספציפי הוא מספיק. אין הבדל בין עבודה של 3-4 ימים על "תנועה התקפית" לבין עבודה של יום אחד בלבד.
עבודה של 3-4 ימים על תחום כזה לא תתרום לקבוצה שלך שום דבר, ובעצם רק תבזבז זמן מיותר שבו יכולת לעבוד עם קבוצתך על דברים אחרים.

טקטיקות
דבר חשוב נוסף שמאפשר מסך "הכנה למשחק" הוא בחירה של 3 טקטיקות עליהן אתה רוצה להתמקד באימונים, אלו יהיו 3 הטקטיקות עליהן השחקנים שלך יעבדו, לפי סדר החשיבות.
החלק הזה הוא הרבה פחות מוחלט והרבה יותר פתוח לשינויים ולויכוחים, אך אני מרגיש שחלק מהתאוריות והשמועות שרצות בקהילת המנג'ר שגויות מהיסוד, במיוחד התאוריה שטוענת שצריך טקטיקה אחת התקפית, אחת הגנתית ואחת רגילה. בפועל, הגישה הזו שימושית רק בקבוצות בינוניות של מרכז טבלה.
התאוריה הזו מתעלמת לגמרי מהאופי של מערכת הטקטיקה ב-FM 2011 ומסתמכת יותר מידי על איך שהדברים אמורים להיות, ולא על איך שהם באמת.
ההצדקה של התאוריה הזו, להחזיק 3 טקטיקות: הגנתית, התקפית ורגילה, היא שהיא מספקת גיוון ומאפשרת לקבוצה שלך להכיר גם גישה הגנתית מאוד וגם גישת 3-4-3 סופר התקפית, כדי להשתמש בשתיהן.
למרבה הצער, זה ממש לא המצב ב-FM 2011.

תחשוב על התסריט ההיפותטי הבא. במשבצת 1 מתוך 3 הטקטיקות שהקבוצה מתאמנת עליהן יש לך טקטיקת 4-4-2 רגילה, גישה קשיחה, חופש יצירתי גבוה יחסית ומנטליות התקפית. במשבצת 2 יש טקטיקה הגנתית 4-1-4-1, סוג של בונקר.
הקבוצה שלך מובילה במשחק 1-0 ואתה רוצה ללכת אחורה להגנה כדי לשמור על היתרון ומחליף לטקטיקה ההגנתית.
הקבוצה מכירה היטב את הטקטיקה ההגנתית מהאימונים ולכן המעבר אמור להיות חלק ומוצלח, לא? זהו, שלא.
המעבר לטקטיקה ההגנתית המוכרת יהיה קשה ובעייתי בדיוק כמו שינוי ידני דומה שהיית עושה בעצמך. זה לא שאתה אומר לשחקנים שלך "חברים, אתם זוכרים את טקטיקה מספר 2, טקטיקת הבונקר שלמדנו באימונים? אז עכשיו זה הזמן!".
השינוי החד בטקטיקה ובסגנון המשחק של הקבוצה לא יופחת רק בגלל שזו טקטיקה שהשחקנים עבדו עליה באימונים.
לכן, יהיה הרבה יותר קל לשחקנים לעבור מטקטיקה רגילה לטקטיקה הגנתית מאוד, מאשר לעבור מטקטיקה התקפית לטקטיקה הגנתית מאוד. כנ"ל לגבי מעבר מסגנון מסירות ישיר למסירות קצרות.
ככל שהשינוי שאתה מבצע בטקטיקה יותר גדול - כך יהיה יותר קשה לקבוצה שלך לעבור לטקטיקה החדשה.

אז אחרי שלמדנו את זה, המסקנה היא שכדאי לפתוח את המשחק עם טקטיקה שלא צפויים לשנות אותה באופן דרסטי בהמשכו. כלומר, לבחור כבר בתחילת המשחק טקטיקה כמה שיותר מתאימה. האם זה אומר שטקטיקה התקפית מאוד אינה שימושית? לא, ממש לא.
אפשר לפתוח משחק עם טקטיקה התקפית מאוד, אבל רק נגד קבוצות חלשות יותר, או קבוצות שאתה מרגיש שלא תצטרך לבצע במשחק נגדן שינוי גדול יותר ממעבר מטקטיקה "התקפית" לטקטיקת "שליטה" או "רגילה".

אז אחרי שהבנו שעדיף לא לבצע שינויים דרסטיים בטקטיקה במהלך משחק אלא כבר לפתוח עם טקטיקה מתאימה, נחזור לתיאוריה שטוענת ש"כדאי לעבוד על טקטיקה אחת התקפית, אחת הגנתית ואחת רגילה".
תחשוב עד כמה הגישה הזו מיותרת בקבוצות צמרת או לחלופין, בקבוצות שנלחמות נגד הירידה.
אם אתה המנג'ר של מנצ'סטר יונייטד, כמה פעמים בעונה כבר תצטרך לפתוח משחק עם טקטיקה הגנתית? אפילו לא נגד צ'לסי. כי חשוב לזכור שמסך "הכנה למשחק" מתייחס רק לזה - לטקטיקה איתה תפתח את המשחק ולא לטקטיקה שאליה תעבור במהלכו.
אותו דבר לגבי וולבס למשל, קבוצה שמתמודדת נגד הירידה. כמה פעמים תפתח בטקטיקה התקפית? אם תפתח בטקטיקה התקפית, יהיה לקבוצה הרבה יותר קשה לעבור לטקטיקת בונקר בהמשך המשחק, מה שכנראה תצטרך לעשות.

אז לקבוצת צמרת אין צורך בטקטיקת הגנה ולקבוצת התחתית אין צורך בעבודה על טקטיקה התקפית, מה שמותיר לך משבצת פנויה לטקטיקה נוספת שאפשר להתאמן עליה.
למנג'ר של מנצ'סטר יונייטד הייתי ממליץ להוסיף טקטיקה אלטרנטיבית לצד ה-4-4-2 הרגילה וההתקפית שלו, אולי טקטיקת 4-2-3-1 שמתבססת על שליטה בכדור, למשחקים נגד קבוצות שישחקו בונקר.
למנג'ר של קבוצת תחתית כמו וולבס הייתי מציע להוסיף טקטיקת התקפות מתפרצות, אחת שתוכל להביא לקבוצה נקודות חשובות במשחקי ההכרעה של העונה (ומצד שני, כזו שתאפשר מעבר חלק ומהיר לטקטיקה הגנתית).

חשוב תמיד לזכור שתחום ה"הכנה למשחק" ב-FM 2011 פועל בצורה מסוימת שמותאמת למשחק ולא תמיד תואמת למציאות. בעולם אידיאלי, שבו לא צריך לתכנת את כל המקרים הספציפיים, המשחק היה מתנהג כפי שהיינו מצפים, אך זה לא המצב.
עד שלא יהיה עדכון משמעותי לתחום ה"הכנה למשחק" באחת הגרסאות הבאות של FM, עדכון שיגרום לו לעבוד בצורה שיותר קרובה למציאות, הטיפים שפירטנו במדריך הזה יהיו תקפים.

מתורגם מתוך FMfanboys
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 12/05/2011
הוסף כתבה/מדריך

תגובות
כדי להמליץ ולכתוב תגובה יש להתחבר לאתר
המלצות
לא אהבתי ()
תווים (מתוך 1000)

עמוד ראשי | הורדות | פורום | אודות האתר | צור קשר | פרסם אצלנו | עדכוני RSS | משחקים

כל הזכויות שמורות © FMisrael

Football Manager, Sports Interactive, the Sports Interactive logo, in-game generated images and any other Football Manager related items are either registered trademarks or trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive, or their respective trademark and copyright holders.
SEGA and the SEGA logo are either registered trademarks or trademarks of SEGA Corporation. All rights reserved.
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. The views expressed on this site are the views of the individual contributors and not those of Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at www.footballmanager.com and the official forums can be found at community.sigames.com.
לחץ על התמונה כדי לסגור אותה