שלום אורח
עכשיו בפורומים:
טלאי העברית 2024 - בקרוב!

הכירו את NewTrip: הדור הבא של תכנון הטיולים

טסים לחו״ל? אפליקציית NewTrip תעזור לכם לתכנן את הטיול המושלם. פשוט בוחרים את היעד, התקציב וההעדפות האישיות, ונותנים ל-AI של NewTrip לתכנן את המסלול המושלם.
מוזיאונים? חופים? חיי לילה? כל מסלול שנוצר על ידי מערכת ה-AI המתקדמת יהיה מותאם באופן אישי להעדפותיך, מה שמבטיח שכל טיול יהיה ייחודי לגמרי.

הורידו עכשיו בחנות האפליקציות:

https://asifapps.com/newTrip
קנה את Football Manager 2024 - משחק המנג'ר החדש!
קנה בחנות SEGA
קנה בחנות Steam
קנה בחנות Epic
FM 2024 - כל החידושים והתמונות הוראות להפעלת המשחק
המשחק ישוחרר ב-24/11
טלאי העברית 2016 ישוחרר להורדה בהמשך החודש - צפו לעדכונים באתר! -3457 ימים, -17 שעות ו--9 דקות!
תחרות "בלוג השנה 2017" יצאה לדרך - לחצו ובחרו את כותב הבלוג המצטיין שיזכה בעותק מקורי של FM 2018!
פייסבוק
כתבות (הפופולריים)
FM 2009 - בלוג פיתוח 5
בלוג חדש לקראת FM 2009 שמפרט בהרחבה את השינויים במנוע המשחק ומערכת הטקטיקה
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 27/10/2008 | צפיות: 3333
קטגוריה: כתבות | משחק: Football Manager 2009
חברת הפיתוח Sports Interactive השלימה את הפיתוח של משחק המנג'ר החדש, Football Manager 2009, שישוחרר ב- 14/11/2008 ומספרת בבלוג החדש על החידושים הגדולים במשחק.

מיילס ג'קובסון, מנכ"ל חברת SI, יחשוף בכל כמה ימים פרטים מעניינים על פיתוח המשחק באמצעות בלוג חדש באתר הבריטי HMV.

בלוג 5 - FM 2009 הזדהב

סיימנו!
לאחר חודשים של פיתוח, השלמנו את Football Manager 2009 ובסוף השבוע הוא נשלח לשכפול המוני לקראת השחרור לחנויות ברחבי העולם.

היום יום שני, וסוף השבוע שלי כלל הרבה דיבורים על האם המשחק נשלח כבר לשכפול או עוד לא, ראיונות לכמה מגזינים ואתרי אינטרנט, התכתבויות במייל, התגברות על שפעת ואפילו ביקור בקולנוע. ודרינק, וצפייה בכדורגל, למרות שרק בטלוויזיה.

http://fmfreaks.dk/data/billeder/fm09/match/fm%202008-10-08%2011-40-13-67.jpg"> src=http://fmfreaks.dk/data/billeder/fm09/match/fm%202008-10-08%2011-40-13-67.jpg" border=0" width=300">

הבוקר סוף סוף התגלחתי, מה שאומר ש-Football Manager 2009 הושלם ונשלח לשכפול המוני.
זה גם אומר שפרסמנו פרטים על הדמו ואת דרישות המערכת של המשחק.
הדמו כאמור ישוחרר להורדה בלילה שבין שבת לראשון, בחצות.

לגבי חידושים שטרם נחשפו, דבר שבדרך כלל היה בבלוגים האלו, השבוע החידושים יתפרסמו באתר Shortlist.com - חידוש אחד כל יום.
על שאלות ששלחתם אליי במייל אענה בבלוג של מחר.

הבלוגים יעסקו מהיום בחלקים המרכזיים של Football Manager 2009 לעומק ובהרחבה.
והיום - מנוע המשחק ומערכת הטקטיקה ב-Football Manager 2009.
את הקטע כתב פול קולייר, מממציאי המשחק המקורי (Championship Manager) והאדם שעומד מאחורי מנוע המשחק ומערכת הטקטיקה.

מבט על מנוע המשחק החדש (פול קולייר)

השנה האחרונה, שנת הפיתוח של Football Manager 2009, הייתה אחת המאתגרות והמעניינות מנקודת המבט שלי, יוצר מנוע המשחק ומערכת הטקטיקה.
הבטא של Football Manager Live וההכנסה של התצוגה התלת מימדית של FM 2009 היו אתגר גדול לעמוד בו וגרמו לשיפורים שלא נראו כמותם בעבר.
קודם כל הבטא של FM Live, שבמהלכה שיחקו אלפי מנג'רים אנושיים אלפי משחקים במנוע המשחק של FM 2008, נתנה לנו הרבה פידבק ועזרה לשפר את המערכת.
ושנית - המעבר של מנוע המשחק מדו מימד לתלת מימד חשף בעיות וחורים במנוע המשחק שלא יכולנו לדעת עליהם בתקופה הדו מימדית שלו, וגם הם גרמו לנו לשאוף ולקרב את מנוע הכדורגל לכדורגל האמיתי.

http://fmfreaks.dk/data/billeder/fm09/match/fm%202008-10-08%2011-13-43-15.jpg"> src=http://fmfreaks.dk/data/billeder/fm09/match/fm%202008-10-08%2011-13-43-15.jpg" border=0" width=300">

נתחיל עם ההשפעה של Football Manager Live על מנוע המשחק החדש.
ידענו על הבעיות שהיו לאנשים עם המנוע של FM 2008, וכמובן שהבטא של FM Live הבליטה את הבעיות הללו, במיוחד בשל העובדה שב-FM Live שני המנג'רים שהתמודדו היו אנשים ולא מחשבים.
אז לאחר זמן מה בבטא של FM Live, עלה הנושא של החצים במסך הטקטיקה שגרמו לתחושה חזקה בקרב כמה טסטרים שהם יותר מזיקים למשחק מאשר מסייעים, בגלל האופן שבו הם עבדו.
החצים היוו בעצם כמו עמדה משנית לשחקן, כך שאם גררת לקשר המרכזי שלך חץ לעמדת הקיצוני ימני, הוא תפקד לעתים במשחק כקיצוני ימני.
הבעיות המרכזיות עם החצים היו טקטיקות שניתנות לפריצה בקלות, בגלל אינטגלנצייה לא מדויקת של שחקני ההגנה (שלא ידעו איך להתמודד עם שחקני התקפה שמתפקדים ב-2 עמדות) וכן חוסר בהירות לגבי משמעותם.
למשל, למה צריך חצים אם יש גם הוראה של "ריצות קדימה" (forward runs)? אותו דבר אמור לגבי מנטליות.

לאחר דיונים ואף ויכוחים, הוחלט לערוך ניסוי בבטא של FM Live - להוציא את החצים מהמשחק לתקופה של שבוע ולראות מה קורה.
במקום החצים התמקדנו בשיפור ההוראה "ריצות קדימה" ובהתמצאות של השחקן במרחב, כדי להביא לתנועה יותר מציאותית של השחקנים על המגרש, בהתאם להוראות הטקטיות.
הויכוח היה חריף, גם בתוך SI וגם מחוצה לה, אך הלכנו על זה.
לשמחתנו מנוע המשחק קפץ פתאום לרמה אחרת של מציאותיות ואיזון!
רוב המתנגדים למהלך של הוצאת החצים מהמשחק הבינו שהם טעו או שפשוט הפסיקו להתנגד.
הניסוי עבר בהצלחה והעניינים הפכו הרבה יותר ברורים למשתמש.
כמובן, היו גם תלונות על כך שללא חצים אתה לא יכול להגיד לשחקנים שלך לרוץ לרוחב (חץ הצידה), אבל כמה מנג'רים גילו שזה דווקא כן אפשרי במידה מסוימת בשילוב של כמה הוראות טקטיות, בעוד שאחרים היו מרוצים מהרמה הכללית של מנוע המשחק ומההבטחות שלנו לבדוק הוספה של הוראות טקטיקה חדשות בהמשך.
גם פיצינו את חובבי החצים בכך שאנחנו עדיין מציגים חצים במסך הטקטיקה, רק שהפעם הם מייצגים את ההוראה הטקטית "ריצות קדימה". מהלך שנועד לשמר את אחד המאפיינים הויזואליים המוכרים והחשובים במשחק.

המסקנה? Football Manager 2009 לא יכלול את החצים הטקטיים המוכרים. אין ספק שזה יצית ויכוחים נסערים נוספים. האמת שכבר התחילו להתעורר ויכוחים כאלו בפורומים השונים.
כל מה שאני מבקש מכם זה לשחק בדמו ולהיות פתוחים לשינויים.
ישנם טקטיקנים מעולים בפורום הטקטיקה שלנו ובאתרים כמו FM Britian שיכולים לסייע בענייני טקטיקה. אתם תשמעו מהם בימים ובשבועות הקרובים.
בנוגע לטקטיקה שלכם - פשוט תזכרו ששימוש בהוראה "ריצות קדימה" בשילוב מרחב פעולה לשחקן יאפשר לו לבצע תנועה התקפית מתוחכמת בדיוק כמו שגרמו החצים במשחקים הקודמים, ויהיה בסדר.

ועכשיו לתצוגה התלת מימדית.
הרעיון להציג את משחק הכדורגל ב-Football Manager בתלת מימד עלה לראשונה לפני כ-3 שנים והיו כמה נסיונות כושלים, אבל רק לפני שנה וקצת התחלנו לעבוד על התצוגה התלת מימדית שתופיע בסוף ב-FM 2009.
בעזרת מתכנת ה-3D הראשון בחברה אי פעם, דס אוונס, התחלנו ליצור את הדברים הבסיסיים בתחום התלת מימד, עוד לפני שמנוע המשחק עצמו חובר לזה והוצג בתלת מימד.
כמובן שהמעבר מדו מימד לתלת מימד הביא איתו הרבה אתגרים.
האתגר הראשון והבולט ביותר היה העובדה שמנוע הפיזיות של הכדור (המנוע ששולט בתזוזה של כדור הכדורגל על פני המגרש) היה בנוי בצורה שלא התאימה להצגה תלת מימדית והיה ברור שהוא לא יעבוד.
אז המשימה הגדולה הראשונה הייתה לבנות מחדש את מנוע הפיזיות של הכדורגל כך שיהיה מבוסס על פיזיות אמיתית של כדור כדורגל בסביבה תלת מימדית.
זה דבר שהשפיע כמובן על כל מנוע המשחק והאינטלגנצייה של השחקנים, למרות שבהרבה מובנים, זה היה רק לטובה.

ואז הגיעו אתגרים נוספים כמו לבנות מחדש את עניין הכיוון אליו פונה השחקן.
עיגול דו מימדי שמכוון לכיוון מסוים לא דורש את אותה השקעה ותשומת לב כמו שחקן תלת מימדי.
דברים מהסוג הזה גרמו להמון באגים ובעיות חדשות, אבל בזמן שתיקנו אותם גם עשינו את חוויית הכדורגל במשחק הרבה יותר אמינה ומציאותית.

בסביבות תחילת הקיץ הפסקתי לבדוק את מנוע המשחק באמצעות ה-2D ועברתי להשתמש ב-3D בלבד.
זה גרם לי לראות חורים חדשים במנוע המשחק שניתן לראות רק בתלת מימד וגרם כמובן לעליית מדרגה נוספת מבחינת מציאותיות מנוע המשחק.
השלב האחרון היה להדביק את האנימציות לתוך מנוע המשחק.
גם זה השפיע רבות על האינטלגנצייה הממוחשבת של השחקנים, אז הייתי צריך לבחור אנימציות מתאימות וללטש את אינטלגנציית השחקנים בהתאם עוד ועוד כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר.

בסך הכל, עשינו במהלך השנה הזו דרך ארוכה בתקופה ממש קצרה, אבל אני חושב שהאתגר שעמדנו בפניו לקח את מנוע המשחק לרמות חדשות.
כמובן שיש עוד הרבה שאנחנו יכולים לשפר ולהוסיף בכל התחומים, אבל העיקר זה שאנחנו רוצים להגיע לשם, וכמו תמיד, העזרה והמשוב של קהילת FM תהיה חלק גדול בזה.

הסיוע והמשוב שאנחנו מקבלים משחקני FM זה דבר מאוד מעניין ומלהיב, אבל אני מתכוון לשמור את זה לבלוג אחר שיתפרסם אחרי שהדמו ייצא.
חייב שיהיה לנו משהו לדבר עליו אחרי שכבר תוכלו לראות את המשחק בעצמכם!
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 27/10/2008
הוסף כתבה/מדריך

תגובות
כדי להמליץ ולכתוב תגובה יש להתחבר לאתר
המלצות
לא אהבתי ()
תווים (מתוך 1000)

עמוד ראשי | הורדות | פורום | אודות האתר | צור קשר | פרסם אצלנו | עדכוני RSS | משחקים

כל הזכויות שמורות © FMisrael

Football Manager, Sports Interactive, the Sports Interactive logo, in-game generated images and any other Football Manager related items are either registered trademarks or trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive, or their respective trademark and copyright holders.
SEGA and the SEGA logo are either registered trademarks or trademarks of SEGA Corporation. All rights reserved.
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. The views expressed on this site are the views of the individual contributors and not those of Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at www.footballmanager.com and the official forums can be found at community.sigames.com.
לחץ על התמונה כדי לסגור אותה