שלום אורח
עכשיו בפורומים:
טלאי העברית 2024 - בקרוב!

הכירו את NewTrip: הדור הבא של תכנון הטיולים

טסים לחו״ל? אפליקציית NewTrip תעזור לכם לתכנן את הטיול המושלם. פשוט בוחרים את היעד, התקציב וההעדפות האישיות, ונותנים ל-AI של NewTrip לתכנן את המסלול המושלם.
מוזיאונים? חופים? חיי לילה? כל מסלול שנוצר על ידי מערכת ה-AI המתקדמת יהיה מותאם באופן אישי להעדפותיך, מה שמבטיח שכל טיול יהיה ייחודי לגמרי.

הורידו עכשיו בחנות האפליקציות:

https://asifapps.com/newTrip
קנה את Football Manager 2024 - משחק המנג'ר החדש!
קנה בחנות SEGA
קנה בחנות Steam
קנה בחנות Epic
FM 2024 - כל החידושים והתמונות הוראות להפעלת המשחק
המשחק ישוחרר ב-24/11
טלאי העברית 2016 ישוחרר להורדה בהמשך החודש - צפו לעדכונים באתר! -3458 ימים, -7 שעות ו--25 דקות!
תחרות "בלוג השנה 2017" יצאה לדרך - לחצו ובחרו את כותב הבלוג המצטיין שיזכה בעותק מקורי של FM 2018!
פייסבוק
כתבות (הפופולריים)
FM Live: יכולות מיוחדות
בכל כתבה בסדרה ניגע בתחום מעניין אחד מתוך FM Live והפעם: יכולות מיוחדות
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 12/05/2008 | צפיות: 3577
קטגוריה: כתבות | משחק: Football Manager Live
Football Manager Live, משחק האונליין החדש מבית היוצר של Football Manager, צפוי לצאת בחודש יוני.
במהלך השבועות הקרובים נפרסם סדרת כתבות כאשר כל אחת תיגע בהרחבה בתחום מסוים, מעניין וחדשני מתוך Football Manager Live.

הכתבה הראשונה בסדרה תעסוק ב: יכולות מיוחדות/תחומי התמחות (Skills).

אחד החידושים המסקרנים ביותר שמביא Football Manager Live לתחום משחקי המנג'ר הוא מערכת ה-Skills או בעברית - יכולות מיוחדות/תחומי התמחות.

במשחקי Football Manager הרגילים שכולנו מכירים ואוהבים, המשתמש בוחר להיות מנג'ר של קבוצה קיימת והוא יכול להביא אנשי צוות שיעזרו לו בתפקידים שונים כמו סקאוטינג ואימון.
לעומת זאת, ב-Football Manager Live אתה יוצר את המועדון שלך ואתה בעצם מאייש בו את כל התפקידים - אתה המנג'ר והמאמן והסקאוט והרופא והיושב ראש וכו'.

כדי לשקף את העובדה שאתה מתחיל מאפס, ללא מוניטין וללא היסטוריה בכדורגל, זה הגיוני שאתה מתחיל את המשחק כשאתה לא מכיר כל שחקן בעולם ואתה לא יודע את כל הנתונים על שחקנים.
זה ידע שבתחילת המשחק, כמנג'ר מתחיל, הוא מוסתר מעיניך ועם הזמן אתה צריך בעצם ללמוד ולרכוש אותו.


מסך "יכולות מיוחדות" - Skills

בצורה דומה, מנג'ר טירון לא יוכל לתת לקבוצה שלו הוראות טקטיות מורכבות ומסובכות ולצפות שזה יעבוד.
בדיוק כמו במציאות - יש תחומים מסוימים שצריך זמן ללמוד אותם ולהתמחות בהם, לרכוש ידע ולנכס לעצמך יכולות מיוחדות.
מנג'רים ומאמני כדורגל במציאות הולכים להשתלמויות כדי ללמוד דברים חדשים ולהתמחות בתחומים מסוימים, כך גם המנג'רים ב-Football Manager Live.
בין אם זה לומר לשחקני הכנף שלך בדיוק באיזה תדירות הם צריכים לבעוט לשער בעיטות מרחוק, ובין אם זה להיות מנג'ר מוצלח במו"מ על חוזים עם שחקנים - מערכת ה"יכולות מיוחדות/תחומי התמחות" של Football Manager Live תעזור לך להיות המנג'ר הכי יעיל שאתה יכול להיות.

ישנן 5 קטגוריות בהן ניתן להתמחות וללמוד יכולות מיוחדות:
אימון, סקאוטינג, רפואה, ניהול וטקטיקה.
בכל קטגוריה כזו ישנן מספר יכולות מיוחדות שקשורות אליה, למשל בקטגוריה "רפואה" יש יכולת של "טיפול בפציעות ברך", ובקטגוריה "ניהול" יש יכולת שנקראת "משא ומתן על חוזים".
כל יכולת מיוחדת שתלמד תפתח בפניך אפשרות חדשה ב-Football Manager Live או תשדרג את האפשרויות הקיימות.

לאחר שתלמד יכולות מיוחדות בקטגוריית "אימון" ותהפוך למומחה בהן, השחקנים שלך יתנו את המקסימום באימוני הקבוצה. כתוצאה מכך, אתה תראה שיפור ביכולות של שחקני הסגל ובתפקוד שלהם במשחקים.
אם תתמקד יותר ביכולות מיוחדות בקטגוריית "סקאוטינג" ותהפוך למומחה בתחום הסקאוטינג, יופיעו לך יותר שחקנים במשחק ותוכל לראות עליהם יותר פרטים בפרופיל.
וזה לא הכל, בכל קטגוריה יש גם תת-יכולות שיאפשרו לך להתמחות בתחומים מאוד מסוימים.
כך שבנוסף ללימוד של סקאוטינג כללי עולמי, תוכל גם להשקיע את הזמן שלך ולהתמחות בסקאוטינג דרום אמריקאי שיאפשר לך לגלות את ילדי הפלא הבאים של היבשת הלטינית.

חושב שיש אולי כמה יהלומים אלמוניים שאף אחד לא גילה במזרח אפריקה? תוכל להתמחות בסקאוטינג של מזרח אפריקה ולשפר את הידע שלך באזור.
רכישת יכולות מיוחדות בתחום הסקאוטינג לא רק תיתן לך לצפות בשחקנים שלא יכולת לצפות בהם לפני כן, היא תאפשר לך גם לזהות את הכישרון שלהם.
למשל, אחת היכולות המיוחדות בקטגוריית סקאוטינג היא "זיהוי פוטנציאל", ואם תלמד אותה תיפתח בפניך האפשרות לראות את הפוטנציאל של כל שחקן במשחק.
כך שאם התמחת ב"זיהוי פוטנציאל", תוכל בעצם לדעת כמה טוב יהיה שחקן צעיר מסוים בעתיד, באמצעות מספר כוכבים שיופיעו במסך פרופיל שלו ויציינו את הפוטנציאל שלו - שחקן עם כוכב אחד לא צפוי להשתפר יותר מידי ושחקן עם 5 כוכבים עתיד להיות כוכב גדול.
כל מנג'ר שלא למד "זיהוי פוטנציאל" לא יוכל לראות את הפוטנציאל של השחקנים במשחק, במקום זה תופיע המילה Unknown (לא ידוע).


טוטו תמוז והפוטנציאל הלא ידוע

כדי ללמוד יכולת חדשה, אתה פשוט בוחר את היכולת שתרצה מבין מאגר האפשרויות וגורר אותה עם העכבר לתיבה המתאימה.
לכל יכולת יש 5 רמות שניתן ללמוד וכל רמה כזו לוקחת זמן מסוים כדי ללמוד אותה.
למשל, אם תרצה ללמוד את היכולת "אימון סיומת" ברמה 1 זה ייקח לך כמה דקות (ואז ישפר קצת את הסיומת של השחקנים שלך) אבל אם תרצה ללמוד "אימון סיומת" ברמה 5 זה ייקח יותר מחודש (ולאחר שתלמד, הסיומת של שחקניך תשתפר משמעותית).

כל מנג'ר יכול ללמוד רק יכולת מיוחדת אחת בזמן מסוים, כך שזה חשוב מאוד להחליט איזו יכולת ללמוד ומתי ללמוד אותה.
ההשתלמויות שאתה עובר מתקיימות ברקע כל הזמן, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. כך שאחרי שהחלטת איזו יכולת ללמוד, אתה יכול להמשיך לשחק משחקים, לדבר עם מנג'רים אחרים או אפילו לצאת מהמשחק - הלימוד של היכולת החדשה ימשיך ברקע.

6 שנים (בזמן של המשחק) - זה הזמן שייקח כדי ללמוד את כל היכולות המיוחדות שיופיעו בגרסה הראשונה של Football Manager Live.
למפתחי המשחק יש תוכניות להוסיף עוד הרבה יכולות מיוחדות למשחק, במסגרת המדיניות של שדרוג ופיתוח המשחק באופן עקבי גם לאחר שחרורו הראשוני.
המערכת הזו תעזור למנג'רים להתמקצע בתחומים שהם רוצים להיות בהם מומחים, וחברים בתוך המשחק צפויים לעזור אחד לשני בלימוד יכולות חדשות.


יכולות מיוחדות בקטגוריית "אימון"

אם זה נשמע לך גדול מידי ומורכב מידי אין מה לדאוג - Sports Interactive שמפתחת את המשחק בנתה את המערכת באופן פשוט ונוח לשימוש.
בפעם הראשונה שתיכנס למשחק יופיע אשף הדרכה שיעזור לך לקבוע את כל ההגדרות הראשוניות של המועדון שלך ולהבין את המערכות במשחק, לא רק את מערכת ה-Skills.

באשף הזה תבחר את תלבושת הבית והחוץ של קבוצתך תוך כמה שניות, תבחר שם לאצטדיון ותחליט באיזה גודל הוא יהיה, תוכל אפילו לעצב לוגו למועדון שלך.
בנוסף, באשף הזה אתה גם תיקח את ההחלטה החשובה הראשונה שלך כמנג'ר: בחירת היכולות ההתחלתיות שלך.

מיד כשתתחיל את המשחק תוכל לבחור יכולות מיוחדות שתרצה ללמוד כבר בהתחלה, אלו יעניקו לך יתרון כמנג'ר. היכולות שתבחר ללמוד בתחילת המשחק גם יתחילו לעצב את דמותך כמנג'ר וירמזו מהם התחומים החזקים שלך.
האפשרויות שיופיעו לך הן:
* מנג'ר עם משרוקית (Tracksuit Manager) - מנג'ר שנמצא בכל יום במגרש האימונים עם השחקנים שלו, עובד עם כל אחד מהם על היכולות שלו.
מנג'ר מהסוג הזה מאמין שאימונים טובים הם המפתח לפיתוח שחקנים ולהצלחה של המועדון.
* דוקטור המועדון (Club Doctor) - מנג'ר שלא אוהב לראות את השחקנים שלו ברשימת הפצועים ולכן מקדיש את כל זמנו בשמירה על בריאותם וכושרם עם תזונה נכונה ואימוני כושר גופני.
* מנג'ר חרשן (Fast learner) - מנג'ר שהחליט ללמוד את המשחק, ולמרות שבהתחלה הוא לא יהיה מומחה ומוכשר כמו מנג'רים אחרים, הוא יוכל ללמוד יכולות חדשות מהר יותר וכך להשלים את הפער בזריזות.
* איש עסקים ממולח (Strictly Business) - מנג'ר שיודע שלמרות שהמנג'רים האחרים מבזבזים את זמנם בללמוד אימונים או סקאוטינג, כדי להצליח בכדורגל צריך קבוצה עשירה וחזקה.
מנג'ר מהסוג הזה יידע לעשות עסקים ויהיה איש עסקים ממולח יותר משאר המתחרים.
* מנג'ר טקטיקן (Blackboard Manager) - מנג'ר שיודע שהדבר הכי חשוב זה איך הסגל מתפקד כקבוצה. הוא בוחר לבלות את הזמן מול קלטות וידאו של הקבוצות הגדולות ולשפר את הידע הטקטי שלו.

אז איזה מנג'ר אתה?
כמובן שגם אם בחרת בתחילת המשחק "מנג'ר עם משרוקית", אתה עדיין תוכל ללמוד רפואה או כל תחום אחר אם תרצה.
כל מה שזה אומר זה שהמוניטין ההתחלתי שלך במשחק יתבסס על תחום האימונים. בהמשך תוכל להתמחות גם בתחומים האחרים.

באופן מעניין, מתוך 5 הקטגוריות שניתן ללמוד בהן יכולות, קטגוריית הטקטיקה נכנסה למשחק בשלב מאוד מאוחר, אחרי כל השאר.
כשהתחילה הבטא של Football Manager Live, כל המשתתפים יכלו להשתמש בכל אפשרויות הטקטיקה, כלומר מנג'ר שרק הגיע למועדון יכול היה לתת לשחקניו הוראות כמו שמירה אישית והחלפת עמדות. דבר לא הגיוני, כי איזה מנג'ר יכול לקבוע כאלו דברים כבר ביום הראשון שלו בתפקיד?
כעת, אחרי שהוכנסה קטגוריית הלימוד בתחום הטקטיקה, האפשרויות הללו לא פתוחות בתחילת המשחק אלא רק אחרי שאתה לומד אותן באמצעות מערכת היכולות המיוחדות.
למשל, כדי שתוכל להשתמש בהוראת הטקטיקה "התקפה מתפרצת", תצטרך ללמוד את היכולת המיוחדת Counter Attack.


מסך הטקטיקה בתחילת המשחק

זכור, Football Manager Live עובד כל הזמן ובזמן אמת, העולם ממשיך לתפקד גם כשאתה לא מחובר למשחק.
אז כדי שתוכל להשתמש בכל אפשרויות מסך הטקטיקה ולתת לשחקנים שלך הוראות מדויקות המתאימות להם, תצטרך להשקיע בזה זמן וללמוד את התחום, כמו כל דבר אחר.

ההוספה של תחום הטקטיקה למערכת היכולות שניתן ללמוד הוכחה כצעד מוצלח וגרמה לכך שמנג'רים חדשים שהצטרפו לבטא למדו ללכת לפני שהם יכלו לרוץ.
מנג'רים שרצו להיות גאוני טקטיקה היו צריכים להשקיע כדי לקבל את האפשרות, בדיוק כמו המנג'רים שדוגלים באימונים או אלו שדוגלים בסקאוטינג.

במהלך תקופת הבטא, היה מעט חוסר איזון בחלק מהקטגוריות וכפרפקציוניסטים, Sports Interactive לא הפסיקו לשנות וללטש עוד ועוד את מערכת היכולות המיוחדות כדי שתהיה מאוזנת ושיוויונית.
אז אלו מכם שכבר מתכוננים להצטרף לחגיגה של Football Manager Live בקיץ צריכים לשאול את עצמם את השאלה: איזה מנג'ר אני רוצה להיות?

מתוך האתר הרשמי Football Manager Live



FM Live - עמוד משחק (כל הפרטים והתמונות).
כתבות על גרסת הבטא.
FM Live ייצא בחודשים יוני-יולי 2008 וכדי לשחק בו יהיה צריך לשלם דמי מנוי חודשיים (המחיר המדויק עוד לא פורסם).
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 12/05/2008
הוסף כתבה/מדריך

תגובות
כדי להמליץ ולכתוב תגובה יש להתחבר לאתר
המלצות
לא אהבתי ()
תווים (מתוך 1000)

עמוד ראשי | הורדות | פורום | אודות האתר | צור קשר | פרסם אצלנו | עדכוני RSS | משחקים

כל הזכויות שמורות © FMisrael

Football Manager, Sports Interactive, the Sports Interactive logo, in-game generated images and any other Football Manager related items are either registered trademarks or trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive, or their respective trademark and copyright holders.
SEGA and the SEGA logo are either registered trademarks or trademarks of SEGA Corporation. All rights reserved.
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. The views expressed on this site are the views of the individual contributors and not those of Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at www.footballmanager.com and the official forums can be found at community.sigames.com.
לחץ על התמונה כדי לסגור אותה