שלום אורח
עכשיו בפורומים:
טלאי העברית 2024 - בקרוב!

הכירו את NewTrip: הדור הבא של תכנון הטיולים

טסים לחו״ל? אפליקציית NewTrip תעזור לכם לתכנן את הטיול המושלם. פשוט בוחרים את היעד, התקציב וההעדפות האישיות, ונותנים ל-AI של NewTrip לתכנן את המסלול המושלם.
מוזיאונים? חופים? חיי לילה? כל מסלול שנוצר על ידי מערכת ה-AI המתקדמת יהיה מותאם באופן אישי להעדפותיך, מה שמבטיח שכל טיול יהיה ייחודי לגמרי.

הורידו עכשיו בחנות האפליקציות:

https://asifapps.com/newTrip
קנה את Football Manager 2024 - משחק המנג'ר החדש!
קנה בחנות SEGA
קנה בחנות Steam
קנה בחנות Epic
FM 2024 - כל החידושים והתמונות הוראות להפעלת המשחק
המשחק ישוחרר ב-24/11
טלאי העברית 2016 ישוחרר להורדה בהמשך החודש - צפו לעדכונים באתר! -3448 ימים, -23 שעות ו--14 דקות!
תחרות "בלוג השנה 2017" יצאה לדרך - לחצו ובחרו את כותב הבלוג המצטיין שיזכה בעותק מקורי של FM 2018!
פייסבוק
כתבות (הפופולריים)
רשמים ראשונים מ-FM 2013!
בלעדי! קיבלנו לידינו את הגרסה המוקדמת של FM 2013 ואנחנו מביאים לכם רשמים ראשונים מהמשחק החדש בסדרה (כולל תמונות מהליגה הישראלית)
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 19/10/2012 | צפיות: 7172
קטגוריה: כתבות | משחק: Football Manager 2013
Football Manager 2013, המשחק החדש בסדרת המנג'ר, יגיע לחנויות ול-Steam בתחילת החודש הבא (הגרסה המוקדמת למי שהזמין מראש שוחררה כבר היום) והמעריצים הרבים בעולם כבר סופרים את הדקות ואת השניות עד ליום השחרור המיוחל.
אנחנו ב-FMisrael זכינו לפני מספר שבועות להצצה בלעדית, לצד כלי תקשורת נוספים, לגרסה מוקדמת של המשחק החדש לפני כולם ואנחנו שמחים לחלוק איתכם את הרשמים הראשונים שלנו.
בכתבה הבאה נשתדל להביא לכם כמה שיותר מידע על המשחק החדש ועל כל האפשרויות החדשות שנוספו השנה.
ההצצה תכלול תמונות בלעדיות מהליגה הישראלית, תמונות שמתפרסמות לראשונה ברשת.

אז מאיפה נתחיל? כרגיל, מסך הפתיחה.
מסך הפתיחה של Football Manager 2013 כמעט לא מזכיר את מסכי הפתיחה המוכרים לנו מהמשחקים הקודמים.
המשחק החדש כולל 2 מצבי משחק חדשים לגמרי (מצב FM Classic ומצב אתגר) לצד מצב משחקי רשת משודרג, וכתוצאה מכך מסך הפתיחה עוצב מחדש כדי לכלול בתוכו את כל האפשרויות החדשות והמגוונות לפתיחת משחק חדש, ויחד עם זאת, לא להעמיס יותר מידי על המשתמש.
האפשרויות שמופיעות במסך הפתיחה החדש:
Football Manager - פתיחת משחק חדש במצב הרגיל והמוכר של FM.
Football Manager Classic - פתיחת משחק חדש במצב הקלאסי החדש, גרסת לייט קלילה ומהירה של FM.
Challenge - פתיחת משחק במצב אתגר, בו בוחרים קבוצה, בוחרים אתגר מתוך רשימה של 5 אתגרים ומנסים להשיג אותו בחצי עונה.
Versus - פתיחת משחק רשת במערכת משחקי הרשת החדשה של Steam. ניתן ליצור ליגות, גביעים ולשחק מול חברים ויריבים מהעולם.

כבר במסך הפתיחה ניתן להבחין כי Football Manager 2013 הוא משחק עשיר יותר מקודמיו, עם יותר אפשרויות משחק, הרבה יותר גיוון, משחק שמנסה לפנות לכמה שיותר אנשים ולספק להם כמה שיותר חוויות.



Football Manager - המצב הרגיל
נפתח משחק חדש במצב Football Manager הרגיל והמוכר. נבחר בליגה הישראלית עם מסד נתונים קטן.
יצירת המשחק מהירה מאוד וכעבור כמה שניות מוצג מסך "יצירת מנג'ר חדש" ובחירת הקבוצה, אתם כבר מכירים את התהליך. בחרתי לאמן את מכבי חיפה.
במסך בחירת הקבוצה ניתן לשים לב לחידוש מעניין - אפשרות לפתוח את המשחק עם מועדון ונבחרת ביחד. במשחקים הקודמים ניתן היה לפתוח או עם מועדון או עם נבחרת ובהמשך הקריירה לנסות להציג מועמדות וכך לאמן נבחרת ומועדון במקביל, כעת זה אפשרי כבר בתחילת הקריירה.



המסך הראשון שמופיע הוא "מסך הבית", שנראה דומה מאוד למסך הבית של FM 2012. בעמוד החדשות, שמגיע עם שינויי עיצוב מינוריים, קיבלתי את ההודעות והחדשות הראשונות שלי, הקשורות לכניסתי לתפקיד.
הודעת ה-Welcome של יו"ר המועדון מגיעה הפעם עם הגדרה ברורה של סגנון המשחק שמצפים ממני להציג עם השחקנים. יעקב שחר וההנהלה בחיפה מצפים לראות כדורגל התקפי ופיתוח של שחקני בית מהנוער. במו"מ עתידי על חוזה העסקה שלי כמנג'ר במועדון, אני אוכל לדון על הסעיפים הללו מול ההנהלה, זו בהחלט תוספת נחמדה למשחק.
בסוף ההודעה של היו"ר הוא מזמין אותי לסבב פגישות במועדון. הפגישה הראשונה היא מול יעקב שחר בכבודו ובעצמו. הוא מציג את עצמו, מספר על החלטת ההנהלה למנות אותי ובהמשך אפילו מציע לספר לי על ההיסטוריה של המועדון. בכל שלב של השיחה יש לי מספר אפשרויות איתן אני יכול לענות ליו"ר (כשהוא מציע לספר לי על ההיסטוריה של המועדון אני יכול כמובן לסרב לו, אבל למה לפתוח קדנציה ברגל שמאל?).
במהלך השיחה עולות מספר נקודות, כמו דיון על התקציב שההנהלה תספק לי, החלטה האם לקיים מסיבת עיתונאים לכבודי ועוד.

מיד בסיום השיחה עם היו"ר, נפתחת שיחה חדשה עם עוזר המנג'ר. במהלך השיחה העוזר שלי מציג את עצמו ומציע לי את עזרתו בנושאים שונים - ארגון משחק ידידות פנימי בקבוצה, כתיבת דו"ח קבוצתי וארגון פגישה עם צוות האימון.
כל האפשרויות האלו כבר היו קיימות ב-FM 2012, אך המפתחים החליטו לשלב אותן בתוך שיחות ופגישות היכרות עם אנשי המועדון וזו בהחלט בחירה נבונה שמאפשרת כניסה חלקה יותר לתפקיד המנג'ר.



למחרת כניסתי לתפקיד אני מקבל הודעה על יציאת המועדון למחנה אימונים של שבועיים בהולנד, ומתבקש לבחור 35 שחקנים שייצאו למחנה.
מחנה אימונים הוא אחד הדברים הקבועים שקבוצות כדורגל עושות בפגרה ואחת הבקשות הנפוצות ביותר בקהילת המנג'ר. הגיע הזמן שזה יהיה גם ב-FM!



אם כבר נגענו באימונים, תשמחו לדעת שזהו אחד החלקים שהשתנו הכי הרבה השנה. מסך האימונים נראה הרבה יותר פשוט ונוח לניהול, ניתן להגדיר עומס אימונים כללי וניתן לקבוע לכל משחק ומשחק בחודש הקרוב את תחום האימון הייחודי שיש לעבוד עליו לקראתו. המשחק החדש מאפשר תכנון מראש של לוח האימונים 4 שבועות קדימה, ולא מצריך ביקורים תכופים במסך האימונים.
תוספת חדשה בתחום האימונים היא האפשרות לשלוח את המאמנים שלך להשתלמויות ולקורסים, במטרה להשיג תעודות אימון ברמה גבוהה יותר.





התקשורת מול אנשי הצוות המקצועי עלתה מדרגה ב-FM 2013. מלבד פגישת ההיכרות הראשונה עם עוזר המנג'ר והצוות המקצועי, המשחק החדש מאפשר לחלק בצורה טובה יותר את התפקידים והמטלות של ניהול המועדון.
במסך החדש Staff Responsibilities מופיעה רשימה של תחומי האחריות והמטלות השונות במועדון, כאשר ניתן להעביר כל אחת ואחת מהן לתחום אחריותו של איש צוות אחר. במשחק החדש יש תפקיד חדש - "מנהל מקצועי" (Director Of Football) ואליו ניתן להעביר את כל ההתעסקות עם החוזים, את המו"מ מול המועדונים ואפילו מינוי של אנשי צוות לקבוצה.
חידוש נוסף שנקרא Transfer Targets מאפשר לך להרכיב רשימת מטרות, להגדיר לכל אחד מהם כמה כסף אתה מוכן לשלם עליו, ולהעביר את הרשימה הזו למנהל המקצועי, כדי שידאג לסגור עבורך את העסקאות.

עיצוב המשחק לא השתנה באופן דרמטי. ברוב מסכי המשחק ניתן למצוא את הדרך בקלות, בעיקר עבור אלו מאיתנו שמשחקים כבר הרבה שנים.
אחד השיפורים המרכזיים הוא התפריט העליון, שעוצב מחדש. התפריט העליון מחולק לטאבים בהתאם למסך בו אתה צופה, כאשר בכל טאב יש מספר מסכים. היתרון הוא שניתן לעבור עם העכבר על שם הטאב ולראות את כל המסכים שבתוכו, מה שחוסך לחיצה נוספת על העכבר ומזרז את המעבר בין המסכים השונים.
חידוש נוסף הוא שמעתה הכפתורים הנפוצים והפופולריים בכל מסך יופיעו בצורה מובלטת משאר הכפתורים הפחות שימושיים (שמאוגדים כעת בתפריט More Actions). הדבר נועד לקצר את המעבר בין המסכים ולהפוך את הניווט לברור, פשוט ומהיר יותר.
מעבר לזה, שולבו אנימציות שונות בממשק המשתמש. למשל, אם נלחץ על אזור התאריך המופיע בתפריט, לוח השנה ייפתח באנימציה ויופיע בראש המסך.
גם כשלוחצים על כפתור ה-Continue המפורסם, ייכנסו כעת באנימציה הפאנלים השונים שמציגים תוצאות וחדשות בזמן שהמשחק טוען. שינויים קטנים שמעניקים למשחק תחושה יותר מודרנית ופחות יבשה ומשעממת.



מכיוון שביקשתי מעוזר המנג'ר לארגן משחק ידידות פנימי, כבר למחרת כניסתי לתפקיד מגיע המשחק הראשון.
התהליך לא השתנה. בוחרים את ההרכב, מסדרים את הטקטיקה עם כל האפשרויות המוכרות של FM 2012 (התחום הזה כמעט לא השתנה), מגדירים הוראות מיוחדות נגד השחקנים היריבים, שיחה קבוצתית עם השחקנים ועולים למגרש.
עכשיו הגענו לחלק החשוב ביותר במשחקי FM - משחק הכדורגל עצמו.

מסך המשחק עולה וניתן להבחין בשינוי משמעותי בעיצובו. חלוקת הכפתורים השתנתה, ניתן כעת להגדיל את תצוגת המשחק כך שתתפוס את כל המסך (התפריטים יוסתרו) ובמשך כל המשחק מוצג חלון Feed שמציג עדכונים על המשחק עצמו (אירועים חשובים, טיפים של עוזר המנג'ר, דיווחים על פציעות) ועל משחקים אחרים (שערים במשחקים, שינויים בטבלת הליגה). נחמד ולא מטריד.



בכל זמן של המתנה למהלך הבא (אם אתה צופה בתקציר מהלכים ולא במשחק כולו) מוצג על המסך חלון המתנה עם סטטיסטיקות ומידע על שחקני הקבוצה שלך, כדי שלא יהיה לך רגע משעמם.
כל שינוי טקטיקה נעשה בקלות, עם כפתורים בולטים לביצוע חילוף, שינוי סגנון וצעקות טקטיות מהקו. חידוש נחמד הוא שכאשר אתה מבצע חילוף, המשחק מאפשר לך לעשות שיחה אישית עם השחקן ולעודד אותו לקראת העלייה לכר הדשא.
מבחינת חוויית הצפייה, יש כעת זויות צילום חדשות שניתן לבחור (ועדיין מצלמת הבמאי היא הטובה ביותר) ובחלק מהן אפשר אפילו להתקרב ולהתרחק מהדשא באמצעות זום אין וזום אאוט (עם הגלגלת של העכבר).
המשחק עצמו בהחלט נראה טוב יותר מקודמו, עם אצטדיונים יותר מפורטים, קהל יותר פעיל, אנימציות שחקנים יותר מגוונות ותנועה מציאותית של הכדור.
זה לא נראה יפה כמו FIFA, ממש לא. אפילו לא PES. אבל זו לא המטרה, FM אף פעם לא ניסה להרשים עם גרפיקה נוצצת.





מעבר לתצוגה המשופרת, אני בטוח שאת רובכם מעניין יותר המציאותיות של הכדורגל עצמו. עד כמה המשחק מתנהל באופן מציאותי?
על השיפורים במנוע המשחק של FM 2013 עבדו במשך כל השנתיים האחרונות, בשל הרצון לבצע שינויים משמעותיים ועמוקים בפיזיקת הכדור ובאינטלגנציית השחקנים (לכן מנוע המשחק של FM 2012 היה זהה לקודמו, למעט שינויים מינוריים).
יוצרי המשחק סיפרו לאחרונה כי זהו השינוי המשמעותי ביותר במנוע המשחק ובאינטלגנציית השחקנים מאז FM 2009 והעניין בהחלט מורגש. פיזיקת הכדור מציאותית יותר, המסירות של השחקנים, התנועה שהם עושים ללא כדור, הקשר בין סגנון המשחק לבין הטקטיקה שבחרת מורגש.



חובבי המספרים, הסטטיסטיקות והנתונים ישמחו לגלות כי FM 2013 כולל הרבה שינויים בנושא, רובם קטנים אך משמעותיים.
ההשוואה בין יכולות שחקנים ברורה כעת הרבה יותר, ניתן לצפות בתפקידים (Roles) של כל שחקן כבר במסך הפרופיל שלו, וניתן אפילו לבקש מהמשחק לייצר רשימת שחקנים שדומים לשחקן ספציפי, מבחינת יכולות ונתונים (כך אם אתה מוכר את הכוכב שלך, תוכל לחפש בקלות שחקנים עם יכולות דומות לשלו).

Football Manager Classic
רבות כבר דובר וסופר על Football Manager Classic, גרסת הלייט הקלילה והמהירה יותר של FM 2013.
יוצרי המשחק מבטיחים שבמצב הקלאסי החדש ניתן יהיה לסיים עונה שלמה בתוך 8 שעות, ושהוא אידיאלי עבור אנשים בלי הרבה זמן פנוי שלא רוצים להתעסק עם אפשרויות מורכבות.
את רוב המשימות המורכבות במשחק יבצעו עבורך אנשי הצוות המקצועי, ואתה תתעסק רק בדברים החשובים באמת - טקטיקות, העברות, אימונים ומשחקים.
הגיע הזמן לבדוק האם FM Classic עומד בציפיות ומשיג את המטרה.

כבר במסך פתיחת המשחק של מצב FM Classic ניתן להבחין בהבדלים רבים מהמצב הרגיל - במצב הקלאסי ניתן לבחור 3 מדינות בלבד כשפותחים משחק חדש ואין אפשרויות התאמה אישית (לא ניתן לבחור מאגר נתונים, לא ניתן לבחור ליגות ספציפיות במדינות שנבחרו וכו'). ניכר כי מפתחי המשחק השתדלו להפוך את המצב הקלאסי לפשוט ככל האפשר, ולצורך כך הוציאו מהמשחק המון אפשרויות שנחשבות למתקדמות.



FM Classic משתמש בסקין נפרד, שונה מהסקין הרגיל של FM 2013, ולכן המראה שלו שונה מאוד מזה של המשחק הרגיל. בסקין של המצב הקלאסי הטקסטים יותר גדולים, יש פחות מידע בכל מסך, יש הרבה שימוש בסמלים ואיורים במקום מילים ומספרים, מספר הלשוניות נמוך מהרגיל ובאופן כללי ניתן להבחין כי המשחק נראה יותר קליל ופשוט.
אלו מכם ששיחקו במשחקי FIFA Manager של EA Sports יוכלו למצוא הרבה דמיון בין העיצוב שלו לבין העיצוב של FM Classic וזה בדיוק מה שהמפתחים ניסו להשיג - עיצוב מושקע יותר, יפה יותר והרבה פחות מסובך.
לאחר שעות של משחק במצב הקלאסי, ניתן לומר כי העיצוב שלו מאוד נוח ופשוט, וכמובן - נראה הרבה יותר טוב מהעיצוב במשחק הרגיל.





אחד המאפיינים היותר מוצלחים של המצב הקלאסי הוא אתר האינטרנט הפנימי שמופיע בתוך משחק.
את כל ההודעות והידיעות שקשורות לקבוצה שלך, אתה מקבל כרגיל לתיבת הדואר (Inbox) אך כל שאר החדשות והידיעות מהליגות השונות בעולם יוצגו בתוך אתר אינטרנט מיוחד. דרך נוחה וברורה מאוד לקבל את המידע על העברות, שמועות ותוצאות מהליגה שלך ומליגות אחרות.



במה שונה המצב הקלאסי מבחינת ההתנהלות היומיומית שלך כמנג'ר?
המצב הקלאסי מבטיח להיות מהיר, פשוט וקליל יותר, ולכן הרבה מהאפשרויות המוכרות של משחקי FM לא כלולות בו.
לא ניתן להגדיר אימונים אישיים לכל שחקן ושחקן, אלא רק ברמה הקבוצתית. אין שיחות קבוצתיות במחצית ואין דו"חות סקאוטינג שצריך לקרוא.

ומה לגבי המשחקים עצמם?
העלייה למגרש תהיה הרבה יותר מהירה - בוחרים את ההרכב והטקטיקה ויוצאים לדרך. בלי שיחות ובלי הכנות.
תצוגת המשחק תהיה זהה לזו של המשחק הרגיל - גם ב-FM Classic המשחקים יוצגו בתלת מימד עם מנוע המשחק המשודרג של FM 2013. המשחקים ירוצו הרבה יותר מהר, יוצגו במצב Key Highlights המציג רק אירועי מפתח (ניתן לשינוי) וניתן יהיה אפילו להריץ את המשחק ישר לתוצאת הסיום.
כפתור ה-Instant Result שמאפשר לא להיכנס למשחק ולקבל מיידית את התוצאה שלו יכול להיות שימושי במיוחד במשחקי ידידות בפגרה, ובמשחקים שנחשבים לפרוטוקול בלבד. כאשר לוחצים על Instant Result ניתן להגדיר תוכנית משחק מפורטת לעוזר המנג'ר, שיעמוד על הקווים במקומך.
בתוכנית המשחק אתה יכול להורות לעוזר שלך באופן מפורש אילו שינויים לבצע באילו נסיבות.
למשל, ניתן להגדיר שאם הקבוצה בפיגור בדקה ה-70 העוזר יבצע חילוף של שחקן X בשחקן Y, או אם הקבוצה ביתרון במחצית ניתן להורות לו לשנות את האסטרטגייה.





כמובטח, המצב הקלאסי אכן אידיאלי עבור חובבי FM שמעדיפים חווייה פחות תובענית ויותר מהירה.
העיצוב מרשים, הקצב מהיר וכל האפשרויות החשובות - בפנים.

מצב אתגר
מצב האתגר מוכר לאלו מאיתנו ששיחקו FM 2012 בגרסת האייפון והאנדרואיד והשנה הוא מגיע גם לגרסת המחשב.
אז מה זה אומר בעצם? מצב האתגר מאפשר להיכנס לסיטואציה מוגדרת מראש ובתוך חצי עונה לנסות להשיג את המטרות. מצבי האתגר האלו מספקים חוויית משחק חדשה ומאפשרים להרגיש את הלחץ של תפקיד המנג'ר בפרקי זמן קצרים ומתוחים.

Football Manager 2013 מגיע עם 5 אתגרים שונים:
* "המלאך הגואל" - הקבוצה שלך נמצאת עמוק במאבקי הירידה כאשר חצי עונה כבר מאחוריה. האם תצליח להיות המושיע ולהשאיר אותה בליגה?
* "מכת פציעות" - הקבוצה שלך נכנסה למשבר פציעות קשה, כאשר רוב שחקניה הבכירים מושבתים. האם תוכל לייצר תוצאות טובות ולהינצל מפיטורין?
* "הבלתי מנוצחים" - הקבוצה שלך כבר תקופה ארוכה לא מפסידה. האם תצליח להמשיך ברצף ולהימנע מהפסדים עד תום העונה?
* "אתה לא יכול לזכות בתואר עם ילדים" - המשחק מוציא מהקבוצה שלך את השחקנים הבכירים ומחליף אותם בשחקנים מקבוצת הנוער. האם תצליח לזכות בתואר עם קבוצת הילדים שלך כבר בעונה הראשונה?
* "אנדרדוג בליגה הבכירה" - אתה בוחר מועדון כלשהו מליגה נמוכה והוא עולה אוטומטית לליגה הבכירה במדינה. האם תצליח להתמודד עם האתגר?

4 מהאתגרים האלו יגיעו בחינם ואילו החמישי יינתן בתשלום של דולר.
בחברת SI מבטיחים כי במהלך השנה הקרובה הם יוסיפו למשחקים אתגרים חדשים, שיספקו חוויות חדשות וידאגו שלא נשתעמם לרגע.



אז איך מצב האתגר עובד?
לאחר שבחרנו באפשרות Challenge בתפריט הראשי של המשחק, הועברנו למסך חדש שבו מוצגים 4 האתגרים שבאים עם המשחק (ניתן לקנות אתגרים נוספים).
לכל אחד מהאתגרים יש תיאור, דרגת קושי (האתגר "הבלתי מנוצחים" הוא הקשה ביותר) ומשך הזמן (רוב האתגרים נמשכים חצי עונה בלבד).
בחרתי את האתגר "המלאך הגואל" ומיד הועברתי למסך בחירת המדינה. ניתן לבחור מדינה אחת בלבד בה תשחק את האתגר - בחרתי את אנגליה. בשלב הבא אני מתבקש לבחור את הקבוצה איתה אני רוצה לשחק את האתגר - שימו לב שאין מגבלה בבחירת הקבוצה, ניתן לבחור לשחק את אתגר "המלאך הגואל", בו הקבוצה נאבקת על הירידה, גם עם מנצ'סטר סיטי.
הקושי של האתגר כמובן תלוי גם בבחירת הקבוצה - אתגר הישארות בליגה עם מנצ'סטר סיטי יהיה קל בהרבה מאותו אתגר עם נוריץ'.

לאחר בחירת הקבוצה איתה תשחק באתגר, המשחק יוצא לדרך.
מכאן והלאה המשחק יפעל בדיוק כמו FM Classic (אימונים, טקטיקות, העברות וכו'), עם הבדל אחד משמעותי - במצב אתגר יש לך זמן מוקצב לשחק (בדרך כלל חצי עונה) ולאחריו המשחק מסתיים בהצלחה או בכישלון.
ניתן כמובן לשחק מספר פעמים בכל אחד מהאתגרים, כאשר כל אתגר מאפשר גם לצבור נקודות בטבלת הדירוג העולמי.

כאן חשוב לציין גם את טבלת הדירוג העולמי, חידוש מרכזי שנוסף ב-FM 2013.
לראשונה בתולדות משחקי Football Manager, תוכל לראות איפה בדיוק אתה ממוקם בדירוג העולמי של כל שחקני FM מכל רחבי העולם.
יש טבלת דירוג נפרדת לכל אחד מהאתגרים, למצב הקריירה הרגיל, ולמצב הקלאסי. כמו כן, יש טבלאות נפרדות לכל מדינה ולכל ליגה במשחק, כך שיהיו לך הרבה הזדמנויות להראות מה אתה שווה ולהתקדם בדירוג המנג'רים.
טבלאות הדירוג פועלות לפי מערכת ניקוד מתוחכמת שקובעת את התפקוד שלך במשחק על פי מספר פרמטרים, משערים שהקבוצה שלך כבשה ועד התארים בהם זכית.
יהיו גם טבלאות נפרדות לכל אחד מהאתגרים עליהם דיברנו, כך שגם אם לא תצליח להגיע למקום ה-1 בעולם, תוכל להתמודד בצמרת המנג'רים על אתגר ספציפי.

משחקי רשת
אחרי כל כך הרבה שנים עם מערכת משחקי רשת מיושנת ומסורבלת שמתאימה לשנות ה-90 (זה באמת נכנס אי שם באמצע ה-90), מגיע Football Manager 2013 ומשנה את כללי המשחק.
כל נושא משחקי הרשת עבר לתחום האחריות של מערכת Steam וכעת קל ופשוט יותר ליצור ולהצטרף למשחק מרובה משתתפים עם חברים או עם סתם יריבים מהעולם.
החידוש המרכזי הוא שלא חייבים לפתוח משחק חדש עם קריירה, ניהול מועדון ועונות שלמות. אפשר פשוט ליצור מפעל חד פעמי - ליגה או גביע, לבחור את מספר המשתתפים ולהתחיל לשחק, ראש בראש נגד החברים.
ניתן לבחור לשחק במפעל גביע, עם שלבי נוקאאוט עם 2-32 חברים שמשחקים אחד נגד השני. ניתן לשחק בליגה מיוחדת יחד עם עד 6 אנשים אחרים (כל קבוצה משחקת נגד כל קבוצה אחרת פעמיים), וניתן גם לשחק בליגת ראש בראש יחד עם מנג'ר נוסף (2 אנשים בלבד), כאשר בליגה הזו מקיימים 5 משחקים רצופים אחד נגד השני.

זה קורה כמעט בכל משחק וידאו ומחשב. בשלב מסוים אתה מרגיש שמיצית את האפשרויות, השגת את כל ההישגים ונמאס לך כבר לנצח את המחשב בקלות. אין אתגר.
משחקי ספורט אחרים כמו FIFA, PES, NBA 2K מצאו את הפיתרון לזה כבר מזמן והציעו פלטפורמת משחקי רשת מרובי משתתפים שהכניסה אליהם פשוטה וקלה, ובכך האריכו משמעותית את אורך החיים של המשחק. ברגע שנמאס לך לנצח את המחשב - אתה עובר להתמודד מול החברים, ומול יריבים שונים מהעולם.
במשחקי רשת אין סוף לאתגרים, עד שלא הגעת למקום ה-1 בדירוג העולמי אתה תרצה להמשיך ולנסות.
נכון שגם במשחקי FM הקודמים היה ניתן לפתוח משחק יחד עם חבר או שניים, אך התהליך היה מסורבל וקשה (באמצעות הזנת כתובת IP ופתיחת שרת), והיה חייב לשחק קריירה שלמה עם ליגות ועונות ארוכות, עם כל מה שקורה מסביב (חוזים, אימונים, צוות מקצועי, ראיונות ועוד) ועם הרבה המתנה עד למשחק ראש בראש נגד החבר.
FM 2013 מציג גישה הרבה יותר קלילה ומהנה, וההימור שלנו הוא שבזכות השינויים האלו, אורך החיים שלו יהיה ארוך הרבה יותר מקודמיו.

אה, וחשוב מאוד לציין את אחד החידושים המגניבים של משחקי הרשת - ניתן להעביר את הקבוצה שבנית במשחק הרגיל ולשחק איתה במשחק רשת נגד החברים.
כל הויכוחים של "הקבוצה שלי טובה יותר משלך" ו"בניתי סגל חלומי, אין מצב שתנצח אותי" עתידים להסתיים. כל אחד יביא את הקבוצה שלו לליגת ראש בראש, 5 משחקים רצופים אחד נגד השני ותשובה סופית - מי המנג'ר הכי טוב?

לסיכום - איך המשחק החדש?
לסיכום, התחושות כרגע הן כי Football Manager 2013 ייכנס בקלות לראש מצעד המשחקים הטובים בסדרה.
הדגש המרכזי של יוצרי המשחק השנה היה על המצב הקלאסי, FM Classic, ועל ההתאמה של המשחק גם לקהלים אחרים, לאנשים שהמשחק נהיה להם כבד מידי.
לכל אלו שהמשחק נהיה להם כבד ואיטי, אנחנו שמחים להודיע כי Football Manager 2013 במצב הקלאסי מציע חוויה קלילה ומהירה, אידיאלית עבור אנשים עם מעט זמן פנוי, ועדיין מהנה וממכרת. כך היו המשחקים הגדולים בסדרה, ובראשם CM 01/02 - קליל וממכר.
גם מצב האתגר ובעיקר משחקי הרשת המשודרגים יציעו המון המון שעות נוספות של הנאה וגיוון, ויאריכו את אורך החיים של המשחק.

לאלו מכם שמעדיפים את הגרסה המוכרת, המלאה והרצינית יותר של Football Manager צפויה מנה רגילה של סימולציית כדורגל מדויקת ומציאותית עם שלל תוספות וחידושים, כמו מערכת האימונים, מנוע המשחק המלוטש והתקשורת הטובה יותר עם אנשי הצוות המקצועי.

אחד האלמנטים המרכזיים ב-Football Manager 2013 הוא האלמנט השיתופי, החברתי. הרצון של יוצרי המשחק לגרום לנו להרגיש שאנחנו לא לבד, שאנחנו בתחרות מול כל העולם, שכל שחקני FM מחוברים ומתקיימים באותו עולם משותף של ניהול קבוצות כדורגל.
זו הייתה אחת מנקודות החולשה של משחקי FM בשנים האחרונות. הוא לא הצליח להיות משחק חברתי, משחק שיתופי. תמיד הייתה לך התחושה שאתה משחק לבד מול המחשב, ושכל אחד משחקני FM נמצא ביקום נפרד.
FM 2013 צפוי לשנות את המצב, דרך מצב האתגר שיספק אתגרים שונים בזמן מוגדר ובאווירה מלחיצה, דרך טבלאות הדירוג העולמי שיאפשרו לכל אחד מאיתנו לראות איפה הוא ממוקם ביחס לשחקני FM מכל העולם, ודרך משחקי הרשת שיאריכו את אורך החיים של המשחק ויספקו אתגרים אינסופיים ושעות רבות של הנאה גם אחרי שהשגת את כל ההישגים במשחק היחיד.
צפויה לנו עוד שנה של התמכרות מהנה.

תגובות
כבר זכית לשחק בגרסה המוקדמת של FM 2013?
שתף אותנו בחוות הדעת שלך על המשחק באמצעות מערכת התגובות ובאמצעות פורום FM 2013 החדש.
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 19/10/2012
הוסף כתבה/מדריך

תגובות
כדי להמליץ ולכתוב תגובה יש להתחבר לאתר
המלצות
לא אהבתי ()
תווים (מתוך 1000)

עמוד ראשי | הורדות | פורום | אודות האתר | צור קשר | פרסם אצלנו | עדכוני RSS | משחקים

כל הזכויות שמורות © FMisrael

Football Manager, Sports Interactive, the Sports Interactive logo, in-game generated images and any other Football Manager related items are either registered trademarks or trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive, or their respective trademark and copyright holders.
SEGA and the SEGA logo are either registered trademarks or trademarks of SEGA Corporation. All rights reserved.
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. The views expressed on this site are the views of the individual contributors and not those of Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at www.footballmanager.com and the official forums can be found at community.sigames.com.
לחץ על התמונה כדי לסגור אותה