שלום אורח
עכשיו בפורומים:
טלאי העברית 2024 - בקרוב!

הכירו את NewTrip: הדור הבא של תכנון הטיולים

טסים לחו״ל? אפליקציית NewTrip תעזור לכם לתכנן את הטיול המושלם. פשוט בוחרים את היעד, התקציב וההעדפות האישיות, ונותנים ל-AI של NewTrip לתכנן את המסלול המושלם.
מוזיאונים? חופים? חיי לילה? כל מסלול שנוצר על ידי מערכת ה-AI המתקדמת יהיה מותאם באופן אישי להעדפותיך, מה שמבטיח שכל טיול יהיה ייחודי לגמרי.

הורידו עכשיו בחנות האפליקציות:

https://asifapps.com/newTrip
קנה את Football Manager 2024 - משחק המנג'ר החדש!
קנה בחנות SEGA
קנה בחנות Steam
קנה בחנות Epic
FM 2024 - כל החידושים והתמונות הוראות להפעלת המשחק
המשחק ישוחרר ב-24/11
טלאי העברית 2016 ישוחרר להורדה בהמשך החודש - צפו לעדכונים באתר! -3451 ימים, -21 שעות ו--49 דקות!
תחרות "בלוג השנה 2017" יצאה לדרך - לחצו ובחרו את כותב הבלוג המצטיין שיזכה בעותק מקורי של FM 2018!
פייסבוק
המדריך לתייר: שבדיה
הכירו את הליגה שגידלה שמות כמו איברהימוביץ', ליונגברג וברולין
נכתב ע"י: sic | בתאריך: 01/05/2007 | צפיות: 2917
קטגוריה: המדריך לתייר | משחק: Football Manager 2007
"המדריך לתייר"- ב Football Manager יש מבחר עצום של מדינות גדולות וקטנות ושל ליגות מעניינות שאתם לא מכירים וכדאי שתכירו.
אמנם כדורגל זה ספורט אוניברסלי, אך לכל מדינה יש את הייחוד והקסם שלה.
בכל כתבה בסדרה נערוך לכם היכרות עם מדינה אחרת ונעודד אליה תיירות של מנג'רים, והפעם- שבדיה.


היסטוריה

לפי התוצאות בגביעי העולם של 1958 (מקום שני) ו-1994 (מקום שלישי), זה ברור ששבדיה העמידה לא מעט כישרונות ברמה בינלאומית במרוצת השנים. אך עם זאת, לאחר שהכוכבים טופחו על ידי המועדונים שלהם ונמכרו לקבוצות הגדולות באירופה, מה נשאר לליגה המקומית?
הליגה השבדית היא אחת הותיקות בעולם, אשר רצה משנת 1896. באותם שנים הקבוצה ששלטה בליגה היתה אורגרייט (Orgryte), אך מי שזכתה הכי הרבה פעמים בהיסטוריה בתואר הנכסף היא איי.אף.קיי גוטבורג (IFK Goteburg) והיא עשתה זאת 17 פעמים. למרות זאת, הפעם האחרונה ש- IFK זכתה באליפות הליגה הבכירה (או בשמה המקורי " Allsvenskann") הייתה בשנת 1996. בשנים האחרונות הקבוצה השלטת היא דיורגארדן (Djurgarden) שזכתה באליפות בשנים 2002,2003 ו-2005, והניפה את הגביע השבדי בשלוש השנים האחרונות.
בעשור האחרון הוקמה גם הליגה המלכותית ('Royal League'), מפעל המשתף את 4 המועדונים הבכירים משבדיה, דנמרק ונורבגיה המתחרים במפעל הדומה לליגת האלופות. המועדונים הדניים, אאבה (Aab) ופ.צ קופנהאגן (FC Kobenhavn) הן הזוכות במפעל עד כה, כאשר איי אף קיי (IFK) מסיימת כסגנית בשנת 2004.
בזירה האירופית, לקבוצות השבדיות היו מעט הצלחות בשנים האחרונות. מאלמו (Malmo) היתה סגניתה של נוטינגהאם פורסט בגמר גביע אירופה בשנת 1979, וזהו ההישג הגדול ביותר של קבוצה שבדית בגביע אירופה (לימים ליגת האלופות).
הקבוצה הגדולה של איי אף קיי גוטבורג בשנות ה-80 זכתה בגביע אופ"א פעמיים, בשנים 1982 ו-1987 כאשר היא נצחה בגמרים את המבורג ואת דאנדי יונייטד בהתאמה. הזכייה הראשונה יוחסה למנג'ר צעיר בשם סוון-גוראן אריקסון...






המועדונים

כאמור לעיל, הקבוצות הבכירות בשבדיה בשנים האחרונות הן דיורגארדן, גוטברוג ומאלמו. הקבוצות העשירות במדינה הן ללא ספק מאלמו, איי אי קיי סולנה ודיורגארדן. איי אי קיי לא הצליחה לממש את העושר הזה בהצלחה, וזכתה באליפות בפעם האחרונה בשנת 1998 ובגביע השבדי ב-99.
לכל המועדונים האלו קיים בסיס להצלחה, כאשר להן המתקנים הטובים ביותר, תקציב רכש גבוהה והסגלים החזקים ביותר בכדורגל השבדי. מבין קבוצות אלו ללא ספק איי אף קיי היא "ענק בתרדמת" של הכדורגל השבדי כאשר לקבוצה קיים כבר סגל מרשים לעונת 2007 המציג בין היתר את שחקן אברטו בעבר, ניקלאס אלקסנדרסון. אתגר נוסף יכול להיות החזרת ההצלחה למועדונים ששלטו בעבר בליגה השבדית כדוגמת הלסינגבורג או אורגרייט, אשר זכתה פעם אחרונה בתואר בשנת 1985.
מחוץ לליגה הראשונה, במה שנקרא ב FM- 'First Division Elite' (שמה המקורי הוא 'Superettan'), השם המפואר ביותר הוא איי אף קיי נורקופינג (IFK Norrkoping), קבוצה ששלטה בעבר בכדורגל השבדי בשנות ה-40 וה-50 וזכתה באליפות אחרונה בשנת 1989.


השחקנים

שבדיה מייצרת הרבה טאלנטים שנה אחר שנה, אשר רבים מהם מככבים מחוץ לשבדיה. שמות כמו ליונגברג, איברהימוביץ', וילהלמסון וקאלסטרום הם שמות מוכרים בכל רחבי אירופה, אך כולם התחילו בבית בשבדיה.
חשוב לשים לב שלא מועדון אחד גידל את הכשרונות הללו, כאשר כל כוכב גדל במועדון אחר. חלק גדלו במועדונים הגדולים וחלק בקטנים יותר. לכן, חשוב לבצע מעקבים אחרי המועדונים הקטנים ולא רק סביב המועדונים הגדולים יותר. כמו במציאות, לא קיימים המון שחקנים ברמה של ליונגברג או איברהימוביץ' ולכן "כישרון" זה צריך להיות יחסי. ה"כוכבים המקומיים" הם שחקנים ששווה לעקוב אחריהם אם מאמנים בליגה השבדית- אולי יהיה שווה לרכוש אותם בכדי לחזק את הסגל שלכם.
כמו כן קיימים המון שחקנים שחזרו לשבדיה בשנים האחרונות ועדיין יכולים לתת מס' עונות יפות בליגות באירופה (אומנם כנראה שלא לליגות הבכירות). שחקנים אלו רשומים תחת "כוכבים שחזרו".

כוכבים צעירים
Peter Larsson - Def (RC), Halmstad
Dennis Boskailo - Def (RC), Djurgarden
Samuel Holmen - Mid (RC), Elfsborg
Joakim Sjohage - Striker, Elfsborg
Pontus Wernbloom - Def Mid (C), IFK
Marcus Pode - Attacking Midfield (R,L), Malmo
Mikael Dahlberg - Striker, GIF Sundsvall
Imad Khalili - Attacking Midfield (R,L), Helsingborg

כוכבים מקומיים
Hans Berggren - Striker, Hacken
Markus Johannesson - Defender, Def Mid, Djurgarden
Nicklas Bergh - Goalkeeper, AIK Solna
Andreas Augustsson - Defender (c), Elfsborg
Anton Holmberg - Attacking Midfielder/Forward, GAIS
Jari Illola - Midfielder (c), Halmstad (אזרחות פינית)
Jonas Wallerstedt - Attacking Midfielder/Forward, IFK
Ari - Striker, Kalmar (אזרחות ברזילאית)

כוכבים שחזרו
Henrik Larsson - Striker, Helsingborgs
Andreas Jakobsson - Defender, Def Mid (C), Helsingborgs
Mattias Jonson - Attacking Midfielder (R, L), Djurgarden
Anders Svensson - Attacking Midfielder (R,L), Elfsborg
Teddy Lucic - Defender, Hacken





המפעלים

ארבעת הליגות הבכירות של שבדיה מיוצגות ב- FM2007, כאשר הליגה הגבוהה ביותר היא ה-'Swedish Premier Division' והנמוכה ביותר היא הליגות האיזוריות השניות. כמו במדינות אחרות, שבדיה שינתה מדי פעם את מס' הקבוצות בכל ליגה, אבל כעת יש 14 קבוצות בליגה הבכירה ו-16 קבוצות בליגה הראשונה (First Division Elite). מתחתיהן יש את הליגה הראשונה מחוז צפון ומחוז דרום (First Division North and First Division South). מתחת לאילו ישנם 6 ליגות איזוריות. כל קבוצה משחקת נגד השניה פעמיים, מה שגורם לעונה בשבדיה להיות קצרה יותר השוואה לשאר אירופה. המשחקים משוחקים בין אפריל לאוקטובר, עקב החורף הסקנדינבי הקשה.
אלופת הליגה הבכירה היא הקבוצה היחידה המעפילה לליגת האלופות, כאשר סגניתה מעפילה לגביע אופ"א. השלישית מעפילה לאינטרטוטו, אם הזוכה בגביע השבדי אינה מ-2 הראשונות. 2 האחרונות בליגה נושרות לליגה הראשונה. הקבוצה במקום ה-12 משחק במשחקי מבחן עם הקבוצה במקום ה-3 מהליגה הראשונה. התבנית חוזרת בליגות האיזוריות והמחוזיות, אך מס' הקבוצות משתנה בהתאם למחוזות.
הגביע השבדי משוחק בשיטת נוקאאוט, כאשר בסיבוב הראשון הקבוצות מ-2 הליגות הראשונות אינן משתתפות, ומעפילות ישירות לסיבוב השני. בסיבוב השני, הקבוצות מ-2 הליגות הראשונות לא יכולות להגריל אחת את השניה, ותמיד יקרה מצב שקבוצה מהליגה הבכירה תשחק נגד קבוצה מהליגה האיזורית.
הזוכה בגביע השבדי מעפילה לגביע אופ"א.


מתוך האתר הרשמי של Football Manager
מאמר זה הועלה ע"י המשתמש sic בתאריך 01/05/2007
הוסף כתבה/מדריך

תגובות
כדי להמליץ ולכתוב תגובה יש להתחבר לאתר
המלצות
לא אהבתי ()
תווים (מתוך 1000)

עמוד ראשי | הורדות | פורום | אודות האתר | צור קשר | פרסם אצלנו | עדכוני RSS | משחקים

כל הזכויות שמורות © FMisrael

Football Manager, Sports Interactive, the Sports Interactive logo, in-game generated images and any other Football Manager related items are either registered trademarks or trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive, or their respective trademark and copyright holders.
SEGA and the SEGA logo are either registered trademarks or trademarks of SEGA Corporation. All rights reserved.
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. The views expressed on this site are the views of the individual contributors and not those of Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at www.footballmanager.com and the official forums can be found at community.sigames.com.
לחץ על התמונה כדי לסגור אותה