שלום אורח
עכשיו בפורומים:
טלאי העברית 2024 - בקרוב!

הכירו את NewTrip: הדור הבא של תכנון הטיולים

טסים לחו״ל? אפליקציית NewTrip תעזור לכם לתכנן את הטיול המושלם. פשוט בוחרים את היעד, התקציב וההעדפות האישיות, ונותנים ל-AI של NewTrip לתכנן את המסלול המושלם.
מוזיאונים? חופים? חיי לילה? כל מסלול שנוצר על ידי מערכת ה-AI המתקדמת יהיה מותאם באופן אישי להעדפותיך, מה שמבטיח שכל טיול יהיה ייחודי לגמרי.

הורידו עכשיו בחנות האפליקציות:

https://asifapps.com/newTrip
קנה את Football Manager 2024 - משחק המנג'ר החדש!
קנה בחנות SEGA
קנה בחנות Steam
קנה בחנות Epic
FM 2024 - כל החידושים והתמונות הוראות להפעלת המשחק
המשחק ישוחרר ב-24/11
טלאי העברית 2016 ישוחרר להורדה בהמשך החודש - צפו לעדכונים באתר! -3455 ימים, -14 שעות ו--29 דקות!
תחרות "בלוג השנה 2017" יצאה לדרך - לחצו ובחרו את כותב הבלוג המצטיין שיזכה בעותק מקורי של FM 2018!
פייסבוק
המדריך לתייר - רומניה
הליגה הרומנית המרתקת נחשפת בפני קהילת המנג'ר הישראלית.
נכתב ע"י: sic | בתאריך: 26/01/2007 | צפיות: 2363
קטגוריה: המדריך לתייר
"המדריך לתייר"- בFootball Manager יש מבחר עצום של מדינות גדולות וקטנות ושל ליגות מעניינות שאתם לא מכירים וכדאי שתכירו.
אמנם כדורגל זה ספורט אוניברסלי, אך לכל מדינה יש את הייחוד והקסם שלה.
בכל כתבה בסדרה נערוך לכם היכרות עם מדינה אחרת ונעודד אליה תיירות של מנג'רים, והפעם- רומניה.



היסטוריה
הליגה הרומנית רצה מעל 85 שנים, כולל התקופה של לפני מלחמת העולם הראשונה. הפסקה נוספת התרחשה בזמן מלחמת העולם השנייה (הפסקה בת 6 שנים) והמתכונת הנוכחית התחילה בעונת 1946-47, כאשר רוב הקבוצות הגדולות של השנים לפני, נכחדו עקב המלחמה.
התחייה המחודשת של הכדורגל הרומני מסומלת על ידי לידתם של שני מועדונים שישנו את ההיסטוריה של הכדורגל הרומני- סטיאווה בוקרשט (ידועה גם כקבוצת הצבא) ודינמו בוקרשט (ידועה גם כקבוצת המשטרה) . זאת היתה התחלתה של יריבות מרה ששלטה בכדורגל הרומני במשך עשורים. למעשה, שתי קבוצות אלה הם היחידות ברומניה שמעולם לא ירדו ליגה.

למרות שהקרב על האליפות הוא בין סטיאווה (23 תארים) ודינמו (17 תארים), בשנים האחרונות קבוצה נוספת ניסתה לערער את הפסגה: ראפיד בוקרשט ואפילו הצליחה פעמיים (עונות 1998-99 ו- 2002-03) בעיקר בגלל השקעה כספית גדולה ב10 שנים האחרונות.
עובדה מעניינת היא שלאחר המהפכה הרומנית (דצמבר 1989), הקבוצה היחידה מחוץ לבוקרשט הבירה, שהצליחה לכבוש את התואר היתה אוניברסיטאטה קראיובה בעונת 1990-1991. מאז, התואר מתחלק בין 3 הגדולות: סיטאווה (9), דינמו (4) ורפיד (2).





בזירה בינלאומית, למרות שדינמו וקראיובה סללו את הדרך בתחילת שנות ה80, כאשר שתיהן הגיעו לחצי גמר גביע האלופות (דינמו) וחצי גמר גביע אופ"א (קראיובה), הסיפור האמיתי הוא סטיאווה.
סטיאווה הצליחה לזכות בגביע האלופות כנגד כל הסיכויים בשנת 1986 כאשר היא גוברת על ברצלונה לאחר הארכה ופנדלים. שוער סטיאווה, הלמוט דוקאדם הצליח לעצור את כל 4 הבעיטות של הקטלונים מול קהל ספרדי המום (המשחק נערך בסביליה) ועל כך הוא נרשם בספרי ההיסטוריה של ליגת האלופות בתור השוער היחיד שהצליח לעשות דבר שכזה. עונה לאחר מכן, זכתה סטיאווה גם סופר קאפ האירופי לאחר ניצחון על דינמו קייב.
בשנות ה90, סטיאווה הצליחה להעפיל לשלב הבתים בליגת האלופות 6 שנים ברצף אך לאחר מכן החלה תקופה ארוכה בה לא הצליחה אף קבוצה רומנית באירופה.
בשנה האחרונה לעומת זאת, סטיאווה קמה לתחייה כמו הפיניקס כאשר סטיאווה הדיחה את ראפיד ברבע גמר גביע אופ"א והודחה רק בחצי הגמר על ידי מידלסברו. תוצאות טובות נוספות במהלך השנתיים האחרונות העלו את רומניה גבוה בדירוג אופ"א ובעונת 2006-07 האלופה וסגניתה יעפילו לשלבים המוקדמים של ליגת האלופות. לכן, המאבק על שני המקומות הראשונים יהיה לחיים ולמוות.

למרות ההצלחה של הקבוצות הרומניות, הנבחרת הרומנית לא מצליחה להרשים. אחרי עשור מוצלח ביותר בשנות ה-90, כאשר הנבחרת הצליחה להעפיל למונדיאלים של 1994 ו-1998 ולאליפויות אירופה של 1996 ו-2000, הדור הנוכחי של השחקנים לא הצליח להעפיל לשום טורניר חשוב לאחרי שנת 2000.

אתגר - לקחת קבוצה מחוץ לבוקרשט (חוץ מ-FCU פולי) ולהוביל אותה לליגת האלופות בעונה הראשונה.

משימה בלתי אפשרית - לקחת את חימיה בראזי המועמדת לירידה מהליגה השניה B1 ולהוביל אותם למפעל אירופי (לא כולל העפלה מהגביע).



כדאי לשים עין...
ברומניה, כמו שניחשתם, הכוכבים הגדולים משחקים בסטיאווה או בדינמו. אך זה לא אומר שלראפיד או ל FCU פולי העשירה אין שחקנים איכותיים בסגלים שלהם. הבעיה העיקרית ברומניה היא המחסור בשוער רומני איכותי ולכן תצטרכו לחפש זר לעמדה הזו. אם אתם מחפשים חוד אימתני תבחרו בדינמו אך אם אתם מעוניינים בהגנה איכותית ומנוסה בחרו בסטיאווה.

הכי טובים ברומניה
Ionel Ganea, Claudiu Niculescu, Ionel Danciulescu (Dinamo)
Danut Coman, Ionut Mazilu, Viorel Moldovan (Rapid)
Mirel Radoi, Nicolae Dica, Dorin Goian (Steaua)
Marius Popa, Gabriel Caramarin, Jonathan McKain (FCU Poli)


כוכבים צעירים ברומניה
Cristian Pulhac (Dinamo)
Banel Nicolita (Steaua)
Cristian Sapunaru (Rapid)
Radu Stefan (Dinamo)
Ovidiu Herea (FCU National)
Cosmin Moti (Dinamo)

Wonderkids פוטנציאלים ברומניה
Andrei Ionescu (Craiova)
Razvan Ochirosii (Steaua)
Raul Rusescu (Dunarea Giurgiu)
Cristian Balgradean (Minerul Lupeni)
Alexandru Iacob (Corvinul 2005)
Gabriel Torje (FCU Poli)
Marius Alexe (Dinamo II)






הליגה...
עונת 2006-07 הביא שינויים משמעותיים לליגות הרומניות. הליגה הראשונה, שעכשיו נקראת "ליגה 1", הגדילה את מס' הקבוצות בה מ-16 ל-18. השינוי המשמעותי התרחש בליגה השניה, או בשמה הנוכחי "ליגה 2". השינוי הקטין את מס' האיזורים בליגה מ-3 ל-2 (כלומר מ-48 קבוצות ל32 קבוצות)
למרות שבסדרת FM, הליגות הנמוכות מתנהלות כליגה 3 ומתחתיה הליגה הנמוכה, המציאות שונה לחלוטין.
הליגה השלישית, שנקראת "ליגה 3" מכילה 6 בתים של 14 קבוצות והליגה ה-4, שנקראת "ליגה 4" מכילה 42 ליגות איזוריות.
ובחזרה לליגה ה-1, שתי הראשונות יעפילו לשלבים המוקדמים בליגת האלופות. האלופה תעפיל לסיבוב השלישי וסגניתה תתחיל בסיבוב השני. המדורגת שלישית ומחזיקת הגביע מעפילות לגביע אופ"א. אם מחזיקת הגביע מעפילה גם לליגת האלופות או מעפילה לאופ"א דרך הליגה, אז המפסידה בגמר תשחק לאירופה.

מתוך האתר הרשמי של Football Manager
מאמר זה הועלה ע"י המשתמש sic בתאריך 26/01/2007
הוסף כתבה/מדריך

תגובות
כדי להמליץ ולכתוב תגובה יש להתחבר לאתר
המלצות
לא אהבתי ()
תווים (מתוך 1000)

עמוד ראשי | הורדות | פורום | אודות האתר | צור קשר | פרסם אצלנו | עדכוני RSS | משחקים

כל הזכויות שמורות © FMisrael

Football Manager, Sports Interactive, the Sports Interactive logo, in-game generated images and any other Football Manager related items are either registered trademarks or trademarks and/or copyright material owned by Sports Interactive, or their respective trademark and copyright holders.
SEGA and the SEGA logo are either registered trademarks or trademarks of SEGA Corporation. All rights reserved.
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. The views expressed on this site are the views of the individual contributors and not those of Sports Interactive or SEGA. The official Football Manager site can be found at www.footballmanager.com and the official forums can be found at community.sigames.com.
לחץ על התמונה כדי לסגור אותה