הוראות נגד שחקני היריבה
רבים משחקני Football Manager מתעלמים ממסך "הוראות היריבה" לפני משחקים ומאבדים יכולת חשובה - במדריך נסביר איך להשתמש במסך זה
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 05/07/2013 | צפיות: 10297
קטגוריה: טיפים | משחק: Football Manager 2013
2 כלים חשובים מאוד במשחקי Football Manager שרבים מהשחקנים מתעלמים מהם, הם מסך "הוראות היריבה" ומסך "המשוב של עוזר המנג'ר".
המסכים האלו יכולים להיות יעילים מאוד ולעזור לכל מנג'ר, כך שחבל לפספס את היתרונות הטמונים בהם.
מדריך זה יעזור לכם להבין טוב יותר מה התועלת שאפשר להפיק מהכלים הנפלאים האלו.

מסך "הוראות היריבה"
מסך "הוראות היריבה" נוסף לראשונה ב-Football Manager 2007 ובשנים האחרונות הוא השתפר מאוד בדיוק ובמציאותיות שלו.
מסך זה מאפשר למנג'ר להגדיר לשחקנים שלו איך לנהוג מול כל שחקן בקבוצה היריבה ומאפשר לתת הוראות ספציפיות כנגד שחקן יריב ספציפי המהווה איום.



השחקנים הפחות מנוסים ב-Football Manager נוטים בדרך כלל לדלג על המסך "הוראות היריבה", או לבקש מעוזר המנג'ר שלהם לטפל בעניין הזה.
בקבוצות קטנות ובליגות נמוכות יותר אין לך את הפריבילגיה הזו ולכן אתה נאלץ לקבוע את ההוראות האלו בעצמך ולהחליט מי משחקני היריבה מהווה איום עבורך.
אם אתה פשוט משתמש בעוזר המנג'ר שלך ומבקש ממנו לקבוע את ההוראות, זה עשוי לפעמים לעלות לך ביוקר, מכיוון שהמנג'ר היריב משנה את הטקטיקה ומחליף שחקנים במהלך המשחק, מה שיפגע בהוראות.
המנג'רים הממוחשבים ב-Football Manager 2012 הרבה יותר חכמים מאשר במשחקים הקודמים ולכן מומלץ מאוד לעקוב אחר כל שינוי שהם עושים במהלך המשחק - חילופי שחקנים, שינויי טקטיקה ומערך.

מסך "הוראות היריבה" הוא אחד המסכים שמופיעים לפני כל משחק של קבוצתך ב-Football Manager.
הוא כולל בצדו השמאלי את רשימת השחקנים של הקבוצה היריבה ובצדו הימני (לאחר שתבחר שחקן), את ההוראות הספציפיות שתיתן לשחקניך לגבי השחקן הנבחר.
ההוראות האפשריות הן:

שמירה הדוקה (Tight Marking)
בהוראה זו אתה קובע עד כמה קרוב תרצה שהשחקנים שלך ישמרו על השחקן היריב הנבחר במהלך המשחק ובמהלך מצבים נייחים.
האפשרויות הן: ברירת מחדל, תמיד ואף פעם.
אם תבחר ב"ברירת מחדל", השמירה על השחקן תהיה כמו שהגדרת בהוראות הטקטיקה הכלליות של קבוצתך.
אם תבחר ב"תמיד", שחקני ההגנה והקישור שלך שנמצאים באזור של השחקן היריב הנבחר, ידאגו לשמור עליו בצורה צמודה מאוד, גם במהלך המשחק וגם במצבים נייחים.
מומלץ לשמור שמירה הדוקה על שחקנים עם "קור רוח" גבוה ועם "נגיחות" טובות, שחקנים כמו דידייה דרוגבה ודויד טרזגה הם דוגמאות לשחקני יריב שצריך לשמור.



לטרזגה יש יכולות טכניות מעולות (19 בנגיחות, 18 בקור רוח ו-15 בנגיעה ראשונה), וגם פיזית הוא חזק מאוד, גם בגילו המתקדם.
טרזגה הוא הדוגמה המושלמת לשחקן שכדאי מאוד לשמור עליו מקרוב.

לחץ (Closing Down)
מיהו השחקן היריב שאתה רואה אותו בתור איום, כזה שעלול לשלוט במרכז המגרש? אתה בטח תרצה להורות לשחקני ההגנה והקישור שלך ללחוץ ולסגור אותו מהר ככל האפשר.
גם בהוראה הזו, האפשרות "ברירת מחדל" תגדיר לשחקנים שלך לפעול לפי הוראות הטקטיקה הכלליות.
אם תבחר ב"תמיד", השחקנים שלך ידאגו להתקרב ככל האפשר לשחקן היריב ולא לתת לו זמן ומקום לפעול - הם ינסו למנוע ממנו למסור מסירת עומק ולבעוט לשער ממרחק.
אם תבחר ב"אף פעם", השחקנים שלך יתרחקו מאותו שחקן ויתנו לו להתקרב אליהם.
אם החלטת לסגור וללחוץ שחקן יריב מסוים, תזכור שזה גם עלול להיות מסוכן - השחקנים שלך יתקרבו אליו יותר מידי ועלולים להותיר את השוער שלך בודד וחשוף.

תיקול (Tackling)
זהו נושא בעייתי מאוד.
אם כבר הגדרת בהוראות הטקטיקה הכלליות שלך שהקבוצה שלך תשתמש בתיקול חזק, אז גם ככה הקבוצה תהיה אגרסיבית מבדרך כלל ולכן אין צורך להגדיר תיקול מיוחד על שחקן יריב ספציפי.
לעומת זאת, אם סגנון המשחק הכללי של הקבוצה כולל תיקול זהיר יותר, אז כדאי להשתמש בהוראה הזו כדי לסמן שחקני יריב ספציפיים ולבקש מהשחקנים שלך לנסות להשבית אותם, ואולי אפילו לפצוע אותם.

לאלץ שימוש ברגל (Show onto Foot)
על פי הניסיון שלי במשחק, אני תמיד מגדיר לשחקני כנף ושחקנים מסוכנים אצל היריבה, לאלץ אותם להשתמש ברגל החלשה יותר (זו אחת האפשרויות בהוראה זו), משריקת הפתיחה של המשחק ועד לסיומו.
מה זה אומר? השחקנים שלך ינסו לגרום לאותו שחקן יריב להשתמש ברגל הפחות טובה שלו, מה שעשוי להעביר את הכדור אליך ולשנות את המונמטום של ההתקפה.
טיאגו מוטה הוא דוגמה מושלמת לשחקן שכדאי לאלץ אותו להשתמש ברגל החלשה שלו.



כפי שניתן לראות בפרופיל שלו, מוטה הוא שחקן מעולה עם נגיעה ראשונה פנטסטית, טכניקה, ראיית משחק, פיזיות חזקה ואפילו סיבולת מעולה שמאפשרת לו לרוץ במשך כל 90 הדקות.
הרגל הטבעית שלו היא שמאל, כאשר בימין הוא רק "בסדר". תהיה בטוח שאם תאלץ אותו להשתמש בימין, רגלו החלשה, המסירות והבעיטות שלו יהיו הרבה פחות מוצלחות.

מסך "המשוב של עוזר המנג'ר"
מסך "המשוב של עוזר המנג'ר" הוא מסך שימושי ויעיל מאוד לפני המשחק, במהלכו ואפילו בסיומו.
במסך זה ייתן העוזר שלך את חוות דעתו על המשחק, על שחקני הקבוצה והיריבים, על המוראל של השחקנים, על שינויי הטקטיקה ועוד.
אתה יכול לבדוק האם אחד השחקנים שלך סובל ממוראל נמוך או מתקשה להשתלב בקבוצה.
העוזר גם ייתן לך המלצות טקטיקה - איזה שחקן יריב מהווה חוליה חלשה שכדאי לנצל, וממי שווה להיזהר.
הוא יעזור לך במהלך המשחק לקבוע האם סגנון המסירות שלך עובד טוב נגד היריבה הנוכחית, ואם לא הוא ייתן טיפים לגבי שינויים אפשריים במערך ובטקטיקה.
כמובן שלפעמים המשוב של עוזר המנג'ר יהיה לא מדויק ואפילו מגוחך, אבל בהתאם ליכולת הטקטית שלו ולהכרה שלו את שחקני הקבוצה - הוא ידאג לתת חוות דעת נוספת כדי לעזור לך להתמודד במהלך המשחק.



סיכום
אין ספק שהמסכים "הוראות היריבה" ו"המשוב של עוזר המנג'ר" מהווים כלים חשובים מאוד עבורך, המנג'ר, ויכולים לשמש יתרון משמעותי לצד סגל טוב ומוראל גבוה כדי לנצח משחקים.
לפי דעתי, חבל מאוד לפספס את המסכים הללו ולהתעלם מהכלים היעילים. לא שווה להפקיד את התחום החשוב הזה בידי עוזר המנג'ר שלך.
חלק מההוראות במסך "הוראות היריבה" הם העדפה אישית שלך, המנג'ר, ולכן מומלץ להקדיש את הזמן הדרוש כדי לדאוג להוראות הטובות והמתאימות ביותר לכל משחק.

מתורגם מתוך The Away Stand
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 05/07/2013
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי