ניהול טקטי תוך כדי משחק - חלק 1
במדריך הזה נביא טיפים לניהול משחק מבחינה טקטית - איך להגיב? מה לשנות? מתי לעשות חילוף? והיום - חלק 1 במדריך
נכתב ע"י: adamro | בתאריך: 09/02/2011 | צפיות: 4123
קטגוריה: טיפים | משחק: Football Manager 2011
"אני מנהל את הקבוצה בצורה טובה מאוד, מצליח לקנות שחקנים צעירים ומוכשרים, בונה סגל רחב ומגוון, מנהל את הקבוצה מבחינה כלכלית למופת.
אבל משום מה, במשחקים לא תמיד הכל הולך. בניתי טקטיקה שמתאימה לקבוצה שלי בצורה טובה, והיא גם יחסית עובדת. אבל אני מרגיש שאני לא משפיע מספיק על התוצאה תוך כדי המשחק. פשוט מריץ את המשחק וזהו."


אני חושב שהרבה מאיתנו מרגישים כמו שמתואר בשתי הפיסקאות הנ"ל לגבי הקבוצות שאנחנו מנהלים ב-Football Manager.
במדריך זה אני אנסה לגעת בכמה דברים שניתן לעשות על מנת להשפיע על מהלך המשחקים, במהלכם ולא רק לפני שהם מתחילים.

הדרכים העיקריות בהן נעסוק:

1. תגובה לשינויי היריב
2. שינוי טקטיקה ובניית טקטיקות מוכנות למצבים מסויימים
3. חילופים – מתי, מי ואיך
4. הוראות מהקווים – המלצות מיוחדות


1. תגובה לשינויי היריב

למנג'רים הממוחשבים שמשחקים נגדך יש "אינטליגנציה מלאכותית" שגורמת להם להגיב בצורה אוטומטית על מה שמתרחש במשחק (כל מנג'ר מגיב לפי היכולת שלו).
לכן אפשר לראות לא מעט פעמים שכאשר התוצאה משתנה, או לחלופין, לא משתנה לקראת סוף המשחק והמנג'ר הממוחשב רוצה להכריע אותו, הוא משנה טקטיקה, משנה סגנון משחק וכו'.

אחד הדברים הראשונים שאני "מבקש" מכם בתור מנג'רים הוא לשים לב לדברים האלה.
ההודעות הללו על השינויים שהמנג'ר הממוחשב עושה, מופיעות בכתוביות המשחק.
למשל: "הפועל תל אביב משנה את סגנון המשחק ליותר התקפי", "מכבי תל אביב משנה למערך 4-5-1" וכו'.

המעקב על השינויים שהמחשב עושה נותן לכם בתור מנג'רים את ההזדמנות להגיב למה שהוא עושה. אם אתם לא עוקבים - אז פספסתם את ההזדמנות הזו.

דוגמא לשינוי שהמחשב עושה לעיתים קרובות – גנואה.

נראה לי שרובנו מכירים את הטקטיקה ה"מיוחדת" של גנואה האיטלקית. המערך של הקבוצה במשחק הוא 3-4-3, עם 3 בלמים, 4 שחקני קישור בקו אחד ושלושה חלוצים.



טקטיקה מאוד התקפית, ויעילה בהתקפות מתפרצות.

אם ניתחת מראש בצורה טובה שאתה הולך לשחק נגד קבוצה שיש לה רק שלושה בלמים, ואין לה מגנים, רוב הסיכויים שאתה תנסה להתאים את הטקטיקה שלך להתקפות דרך האגף. כלומר, תיתן הוראות התקפיות לווינגרים, או אפילו תעביר אותם למיקום של FR FL (חלוצים בכנף).

אחרי כ-30 דקות של משחק, אם המנג'ר הממוחשב של גנואה רואה שאתה מתקיף אגרסיבי מהאגפים, הוא יוריד את הקבוצה שלו למערך של 5-2-3, עם 2 קשרים באמצע וחמישייה הגנתית.



במצב כזה, אם אתה לא מגיב לשינוי שהוא עשה, אתה נשאר עם סגנון ההתקפה דרך האגפים ונתקל מול חמישייה הגנתית שקשה מאוד לפרוץ אותה מהאגפים.

אם אתה מגיב בהתאם, אתה תשנה את הטקטיקה שלך לטקטיקה שמתבססת על שליטה במרכז המגרש (לא קשה לשחק מול 2 קשרים מרכזיים בלבד), תשים AMC עם יכולות התקפיות, כי זה מיקום מאוד בעייתי נגד המערך שהם משנים אליו, ותנצל את השינוי שלהם.

* גם כשגנואה מובילה, המנג'ר שלהם הרבה פעמים עובר למערך זה.

* דרך לעקוב אחר מערך הקבוצה היריבה, היא ב-Match Day Info (מידע ונתונים), שם אפשר ללחוץ על Other Team's Formation (המערך של קבוצה ב') ואז ייפתח חלון עם המערך העדכני של היריבה.



כמובן שהדוגמא של גנואה היא דוגמא ספציפית. ניתן להגיב כמעט על כל פעולה שהמחשב עושה, אם זה שינוי מנטליות, שינוי מערך וכו'.

אך בשביל לבצע את התגובות בצורה היעילה ביותר, צריך להתכונן לדברים מראש. אם אתה פשוט תשים לשחקנים שלך מערך שהם לא מכירים ולא מתאמנים עליו, לא בטוח שבאמת תצליח לנצל את חולשות היריב.

מחר יעלה חלק 2 במדריך - שינוי טקטיקה ובניית טקטיקות מוכנות.

מפקח פורום Football Manager 2011 בפורום FMisrael,
אדם רוזנטל.
מאמר זה הועלה ע"י המשתמש adamro בתאריך 09/02/2011
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי