בלוג FM 2011 - תצוגת המשחק חלק ב'
לקראת השחרור המתקרב של FM 2011, מפתחי המשחק כותבים בלוג ומספרים למה זהו המשחק הטוב בסדרה והיום - תצוגת המשחק חלק ב'
נכתב ע"י: San Iker | בתאריך: 14/10/2010 | צפיות: 2607
קטגוריה: כתבות | משחק: Football Manager 2011
Football Manager 2011, המשחק החדש בסדרת המנג'ר הפופולרית, צפוי לצאת לחנויות ב-5/11/2010 (הדמו כשבועיים לפני כן).
לקראת השחרור, מנכ"ל חברת SI, המפתחת את המשחק, כותב בלוג מיוחד באתר Mirror Football.
כמו בכל שנה, הבלוג יסקור את החידושים שמכיל המשחק, ירחיב לעומק על האפשרויות החדשות ויספר מה יוצרי המשחק מתכננים לעונה הקרובה.
כל החידושים, השיפורים, ההפתעות והסיפורים "מאחורי הקלעים".



תצוגת המשחק חלק ב'
(הבלוג מאת מיילס ג'קובסון, מנכ"ל חברת SI)

בבלוג של אתמול, כתבתי על מערכת תצוגת המשחק בתלת מימד ועל האנימציות המשופרות, עם כמה קטעי וידאו המראים את ההבדל בין Football Manager 2011 לבין Football Manager 2009. אז מה בנוגע לשאר תצוגת המשחק?

כמו עם האנימציות ומנוע המשחק, הרבה עבודה הוקדשה גם לתצוגת המשחק. יש שיפורים חדשים אשר גורמים למשחק להיראות חלק יותר, ולמרות כל החידושים והתוספות במשחק החדש, אם היית מסוגל לצפות ב-FM 2010 בתלת מימד אז עדיין תוכל לצפות כך גם ב-FM 2011 (וכך בנוגע לכל שאר האפשרויות במשחק).
כמו כן, דרישות המערכת זהות לאלו מהשנה שעברה.

אחד הדברים הברורים בתצוגת המשחק, אם אתה לא מנג'ר של מועדון ענק עם אצטדיון גדול, הוא הנופים החדשים ברקע. יש שלושה סוגים שונים של רקעים: שדה, רחוב ואזור תעשייה. אין יותר תחושה שהמשחק משוחק בחלל, כמו ב-FM 2010.

אני חייב להודות שכאשר העבודה על המשחק התחילה, הייתי מאוד ספקן אבל אני מאושר לגלות שטעיתי. יש הרבה תגובות בפורומים שלנו על איך שהאצטדיונים נראים טוב - ותגובות הללו צודקות, כי הם מוסיפים אלמנט נוסף למה שאנחנו רואים על המסך.

המשחק בוחר נוף חוץ מתאים עבור המועדון, לפי האוכלוסייה של האיזור. לדוגמא, אם המועדון נמצא בעיר צפופה אז סביר להניח שהמשחק יראה נוף חוץ שנראה כמו עיירה, עם אחוזות. אם המשחק יהיה בעיר פחות צפופה אז יותר סביר שתראה נוף רקע עם שדות ועצים.

המודלים של תצוגת השחקן חודשו לחלוטין. מודל השחקן הוא הדרך שבה השחקן נראה, והוא מיוצר מהרבה מצולעים קטנים. לכל שחקן יש עכשיו לפחות 1,000 מצולעים, ולכל היותר 5,000, תלוי אם אתה צופה בגרפיקה נמוכה, בינונית או גבוהה, שתהיה תלויה בביצועים של המחשב שלך.

גם האצטדיון עבר שיפוץ גדול, עם שיפורים ליציעים וסוגים שונים של גגות והרבה פרטים נוספים, כמו למשל סוגים שונים של מחפרות ואפילו פיגומים!
המודלים של הקהל שופרו גם כן, ואתה תראה את האוהדים זזים עם הפעולה, אז אין יותר אוהדים שייראו כאילו הם בוהים בחלל, או בדיוק לתוך המצלמה, כמו במשחק הקודם.

התאורה גם כן שופרה בענק, עם אפקטים של תאורת לילה ויותר הצללה - במיוחד בגרפיקה גבוהה - כדי לנסות לגרום למשחק להיות מציאותי ככל הניתן. אנחנו לוקחים בחשבון שאתה עדיין צריך להיות מסוגל לראות את הפעולה על המגרש, ולכן המנוע הגרפי משתמש באותם טריקים של תאורה שהטלוויזיה משתמשת בשביל שידור.

יש גם זווית מצלמה חדשה, הנקראת "מצלמת טלוויזיה", אשר תיראה כמו משחק כדורגל המשודרים בטלוויזיה. הזווית יותר קרובה מזווית המצלמה הקודמת, כך שאתה יותר קרוב לפעולות ורואה את האנימציות החדשות שלנו די טוב. אני חייב להודות שמאז שזה נכנס למשחק, אני מתקשה לצפות במשחקים בכל זווית מצלמה אחרת.



אתה תוכל גם כן לקבוע שההילוכים החוזרים יהיו מזווית מצלמה אחרת לשאר המשחק ולקבוע הגדרות עבור הילוכים חוזרים של שערים, רגעי מפתח וסיכונים לשער.

החידוש האחרון שהוא גם הכי מעניין, כיוון שהוא מציג שיפור נוסף, הוא קווי הנבדל שמוצגים אם השער נפסל בגלל נבדל.
כאשר תצפה בהילוך החוזר, המשחק יראה קו במקום שבו עמד שחקן ההגנה האחרון כדי להראות לך אם השחקן היה בנבדל או לא, מה שבטוח יעזור לך במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק! כמו במציאות, השופטים שלנו לא צודקים כל הזמן...

עבור אלה שמשתמשים במסך המפוצל, שבו אתה יכול לראות את המשחק בחצי אחד של המסך, ומידע אחר בחצי השני, מסך הרדאר, שהוא מראה את המגרש בקטן, עכשיו אפשרי לשימוש במצב הזה. זה גם אפשרי לשנות את גודל הפיצול, כך שאתה לא מחוייב יותר להשתמש במחצית המסך ותוכל לפצל אותו לחלקים לא שווים כרצונך.

אם אתה משחק את המשחק בתצוגת טלוויזיה, קיימים עדיין אותם "יישומונים" שיכולים להיות משומשים להכנסת מידע נוסף למסך. ישנם שיפורים רבים שכוללים אפשרות "מזעור כל היישומונים" ועוד מידע על יישומון ציוני שחקנים ואחד חדש, הנקרא "סקירה", שמראה את כובשי השערים.

יש גם ייצוג חזותי של חילופים, יכולת להדליק או לכבות תיבת מצב שחקן, יכולת חדשה עבור הגבהות, הגבהות מוצלחות, תפריט לדו קרב פנדלים ואתה תוכל לבחור מספר שחקנים על המגרש כדי לראות את שמם ומצבם.

ודבר אחרון להיום, ב-FM 2011 יש גם כמה שינויים לדרך שבה מזג האוויר עובד במשחק.
קודם, מזג האוויר נקבע מראש לכל המשחק, ולכן אם היה גשום, אז ירד גשם לאורך כל המשחק.
לא תמיד גשום, או מושלג במשך כל 90 הדקות, לכן מזג האוויר עכשיו ב-FM 2011 משתנה לאורך המשחק. אז תתכונן לכמה מבולים, טפטופים ולזריחת השמש מתוך העננים. הדבר היחיד שחסר לנו זה קשת בענן.

אני אחזור מחר עם עוד חדשות על Football Manager 2011 המתקרב.

מתורגם מתוך הבלוג הרשמי של FM 2011 באתר Mirror Football



Football Manager 2011 ישוחרר לחנויות ב-5/11/2010, כאשר הדמו של המשחק יגיע כשבועיים לפני כן.
כל המידע והתמונות
בלוגים קודמים
מאמר זה הועלה ע"י המשתמש San Iker בתאריך 14/10/2010
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי