המדריך למתחילים ב-Football Manager
המדריך המושלם לאלו שמשחקים במשחק בפעם הראשונה- סקירת האפשרויות והסברים כלליים
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 02/12/2006 | צפיות: 16211
קטגוריה: מדריכים | משחק: Football Manager 2007
ברוך הבא לFootball Manager 2007! זהו המשחק החדש בסדרת ניהול הכדורגל הפופולרית של Sports Interactive.
בFootball Manager 2007 תפקידך לקחת את המושכות של קבוצת כדורגל (או נבחרת), לנהל ולאמן אותה ולהצעיד אותה להישגים מקומיים ובילאומיים.

אתה תקבל חוזה, תקבע את הסגל, תבחר את 11 הפותחים, תקנה שחקנים, תמכור שחקנים, תאמן אותם, תנהל מו"מ עם מועדונים, תקבע משחקי ידידות, תנסה טקטיקות ואסטרטגיות, תריב עם מנג'רים ושחקנים יריבים- ותעשה כל מה שעושה מנג'ר כדורגל במציאות!
למשחק אין מטרה ברורה ומובהקת, כל עולם הכדורגל נמצא בכף ידך ואתה יכול לעשות בו מה שתרצה, כמה שתרצה ומתי שתרצה.
המשחק כולל 158 ליגות מ51 מדינות וכ300,000 שחקנים ואנשי צוות- ואין גבולות להישגים ולשיאים שתוכל להשיג במהלך הקריירה שלך כמנג'ר.

רוב רובו של המשחק נשלט ע"י העכבר וכמעט כל פריט במשחק ניתן ללחיצה (למשל, אם תלחץ על שם שחקן- יעלה מסך הפרופיל שלו, אם תלחץ על שם קבוצה- יעלה מסך הסגל שלה).
ברגע שנכנסת לFootball Manager 2007, יופיע מסך התפריט הראשי של המשחק שיאפשר לך להתחיל משחק חדש, לטעון משחק שמור, להתחיל משחק חדש מהיר ולשחק משחק רשת עם חבר.
בתפריט בחר בNew Game כדי להתחיל משחק חדש. לאחר מספר טעינות ייפתח תפריט שיאפשר לך לבחור מדינות בהן תרצה לנהל, בחר את המדינה/ות.
לאחר מכן תתבקש לבחור את הקבוצה שתרצה לנהל ולהכניס את הפרטים עליך- שם, תאריך לידה, לאום, קבוצה אהודה וכו'.
אם תרצה לבחור אפשרויות מתקדמות יותר ולהתעכב על הפרטים הקטנים, לחץ Advanced Options.
ברגע שסיימת לבחור את הקבוצה שלך ולקבוע את הפרטים האישיים שלך- לחץ אישור וכעת יתחיל המשחק עצמו!

השליטה והניווט בFootball Manager 2007 נראים מסובכים מאוד ממבט ראשון אך עם הזמן לאחר כמה ניסיונות תגלו כמה המשחק פשוט ונוח לתפעול.
המסך בFootball Manager 2007 מורכב ממספר חלקים, כמו בתמונה הבאה:

http://img529.imageshack.us/img529/5651/starter1jx9.jpg"> http://img529.imageshack.us/img529/5651/starter1jx9.jpg" width=300 border=0>

  • כותרת- פה יוצג השם של הפריט בו אתם נמצאים (למשל, אם תימצאו במסך הסגל של הקבוצה אז יוצג שם הקבוצה)
  • תפריט- התפריט הראשי של המשחק שכולל את Manager (כל המסכים והפעולות הרלוונטיות למנג'ר) World (מידע ונתונים מהעולם- רשימת קבוצות, תחרויות וכו') Bookmarks (סימניות/מועדפים, מסכים שתבחרו כמועדפים) ו-Options (כל האפשרויות והפעולות הכלליות כמו יציאה מהמשחק, שמירת משחק), בצד שמאל נמצא לחצן הContinue החשוב
  • תוכן המסך- פה יוצג התוכן של המסך עצמו, אם תימצאו במסך הסגל של הקבוצה אז תוצג רשימת השחקנים
  • תפריט עץ- פה יוצגו כל הפינות והחלקים של הפריט בו אתם נמצאים (אם אתם נמצאים במסך הסגל של הקבוצה אז בתפריט העץ יופיעו מסכים נוספים של הקבוצה כמו מידע, טקטיקה, משחקים הבאים, העברות וכו')
  • פעולות אפשריות- פה יוצגו כל הפעולות שתוכלו לבצע על הפריט בו אתם נמצאים (אם אתם נמצאים בפרופיל של שחקן, יופיעו פעולות כמו חידוש חוזה, שחרור שחקן וכו')
  • סמלי קיצור דרך- פה יוצגו קיצורים למסכים חשובים ומרכזיים במשחק (מסך הבית, מסך החדשות, מסך הסגל וכו')
  • פריטים קשורים- פה יוצגו הפריטים הקשורים לפריט בו אתם נמצאים (אם אתם נמצאים בפרופיל שחקן, יוצגו כאן שם הקבוצה שלו, שם הליגה, שם המדינה ושם היבשת- מהם תוכלו לגשת לפריטים נוספים)

    בFootball Manager 2007, כל יום במשחק מורכב מבוקר, צהריים וערב (התאריך הנוכחי במשחק רשום בתחתית המסך).
    הלחצן המרכזי במשחק הוא Continue, לחיצה על הלחצן "תחשיך" את המסך ותמשיך את המשחק עד שיקרה אירוע שמחייב התרעה או עד שיגיע יום משחק, בזמן הזה המשחק יעבד נתונים ויחשב תוצאות משחקים שמתקיימים באותו יום.

    המסך הראשון שתראה הוא מסך הבית (Home/Snapshot) שתפקידו לקבץ בשבילך את כל המידע החשוב והרלוונטי לגביך המנג'ר (כמו המשחקים הבאים, השחקנים הפצועים, טבלת הליגה וכו').
    המסך החשוב ביותר בFootball Manager 2007 הוא מסך הקבוצה (כדי להיכנס לחץ על Manager בתפריט העליון ועל שם הקבוצה, או לחץ על שם הקבוצה במסכים שונים) שם יופיעו כל שחקני הקבוצה והפרטים עליהם (תפקיד, גיל, מוראל, מחיר ועוד).
    לחיצה על שם של שחקן תביא אותך למסך הפרופיל שלו, שם רשומות היכולות שלו בכל תכונה (מהירות, אגרסיביות, נגיחה ועוד) והפרטים האישיים.
    במסך השחקן תוכל גם לעשות איתו פעולות שונות אותן תבחר מתפריט הפעולות (להציע אותו לקבוצות אחרות, להעביר אותו לסגל המילואים, לשחרר אותו, לחדש לו חוזה ועוד), ניתן כמובן ללחוץ גם על שחקנים מקבוצות אחרות ולראות את פרופילם (וכמובן גם לבצע עליהם פעולות כמו הצעת רכישה).

    אם הגיע יום בו יש לקבוצה משחק, לחצן הContinue יתחלף לGo To Match ולפני שתלחץ עליו תצטרך לקבוע את ההרכב הפותח שלך- ליד כל שחקן ישנו חץ שפותח את תפריט העמדות, בחר את 11 השחקנים הטובים ביותר שלך בכל עמדה (לפי תכונות הפרופיל שלהם) והתאם להם עמדה.
    בנוסף, תוכל לעבור למסך הטקטיקה דרך תפריט העץ השמאלי, למקם כל שחקן על המגרש ולתת להם הוראות אישיות וקבוצתיות.
    אם תתקשה לקבוע לבדך את ההרכב הפותח תוכל להטיל את המשימה על העוזר שלך, דרך התפריט השמאלי.

    בכל פעם שיקרה אירוע שרלוונטי לגביך, תוכנס אוטומטית למסך הNews (ניתן גם להיכנס אליו ע"י לחיצה על Manager בתפריט הראשי וNews).
    מסך הNews הוא המסך שתראה הכי הרבה במהלך המשחק ותפקידו לקבץ את כל הידיעות במשחק- חדשות על שחקנים שלך, עדכונים על משחקים, הודעות מההנהלה, שאלות מהתקשורת, תגובות של מועדונים להצעותיך ועוד.
    לחלק מהידיעות תתבקשו להגיב כמו ראיונות עם התקשורת, הצעות על שחקנים שלכם ועוד

    http://img99.imageshack.us/img99/4026/starter2ky0.jpg"> http://img99.imageshack.us/img99/4026/starter2ky0.jpg" width=300 border=0>

    מסך הבית (snapshot/home) שיציג בקצרה את המידע המעניין- המשחקים הבאים, טבלת הליגה, השחקנים הפצועים וכו'

    http://img246.imageshack.us/img246/6445/starter3qw0.jpg"> http://img246.imageshack.us/img246/6445/starter3qw0.jpg" width=300 border=0>

    מסך החדשות (News) שיציג את כל החדשות, הידיעות ופריטי התקשורת שקשורים אליכם ודרכו תהיו בקשר עם עולם הכדורגל

    http://img99.imageshack.us/img99/7117/starter4fb6.jpg"> http://img99.imageshack.us/img99/7117/starter4fb6.jpg" width=300 border=0>

    מסך הסגל (players) שיציג את רשימת השחקנים במועדון, לפני משחק בוחרים הרכב

    http://img517.imageshack.us/img517/3879/starter5iw5.jpg"> http://img517.imageshack.us/img517/3879/starter5iw5.jpg" width=300 border=0>

    מסך משחק שיציג את ההתרחשויות, הסטטיסטיקות והאירועים המתרחשים במשחק הקבוצה שלכם, תוכלו לעשות שינויי טקטיקה ולצפות במידע
  • מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 02/12/2006
    FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי