היום הראשון בתפקיד המנג'ר
אחרי לחיצות הידיים, החיוכים וחתימת החוזה מגיע היום הראשון בעבודה - מהם הצעדים הראשונים שצריך לעשות ב-FM 2010?
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 01/06/2010 | צפיות: 4889
קטגוריה: טיפים | משחק: Football Manager 2010
היום הראשון בתפקידך כמנג'ר של קבוצת כדורגל ב-Football Manager 2010 הגיע - מאיפה כדאי להתחיל?
לכל מנג'ר יש סדר עדיפויות אחר כשהוא נכנס למועדון חדש אבל ישנם מספר נושאים חשובים שלדעתי כל מנג'ר חייב לבדוק לפני שהוא לוחץ בפעם הראשונה על "המשך משחק".
לפני שאני יוצא לדרך במסע לעבר התהילה, יש לי 5 מטלות עיקריות שאני מבצע בכל קבוצה חדשה אליה אני מגיע.

המועדון
לפני הכל, אני מציע לכל מנג'ר לערוך היכרות מעמיקה עם המועדון החדש.
כנס לגוגל, חפש את שם המועדון - בדרך כלל יופיעו האתר הרשמי של המועדון ועמוד הויקיפדיה שלו.
אני אוהב ללמוד מעט על ההיסטוריה, להכיר את המועדון, לקרוא עובדות שלא הייתי יודע בשום צורה אחרת - על המשבר הקשה של המועדון בשנות ה-60, מכירת המועדון בשנות ה-80 וכו'.
לאחר החיפוש באינטרנט, כדאי גם להיכנס לעמוד ה"מידע" של המועדון ב-FM 2010. שם אני למד מיהן היריבות הגדולות, מיהם השחקנים הגדולים של המועדון וכו'.
לסיום אני עובר על לשונית ה"היסטוריה" במסך המועדון כדי לראות מהם התארים בהם זכה ולאן כדאי לי לשאוף, בהתחשב בהיסטוריית המועדון.

חדר ההנהלה
התחנה הבאה שלי היא מסך "חדר ההנהלה", בו אני בודק מיהן קבוצות האם/בת של המועדון ולפעמים אני מבקש מההנהלה למצוא קבוצת בת חדשה כדי לסמן את כניסתי לתפקיד, בהתאם למעמד של המועדון.
לאחר מכן אני בודק את התקציבים של המועדון - האם הם עונים על הציפיות והשאיפות שלי? אם צריך להתאים ולשנות אותם, אני עושה זאת.
לפעמים כדאי גם לבקש תקציבים נוספים מההנהלה, למרות שאני לא עושה זאת לעתים קרובות.



הסגל
כעת הגענו ככל הנראה לחלק הכי חשוב - ניתוח הסגל. בשלב הזה אני מבצע ניתוח מעמיק של השחקנים שנמצאים בסגל הבוגר, בסגל המילואים וגם בקבוצת הנוער של המועדון.
קודם כל אני בודק מה עוזר המנג'ר שלי חושב, באמצעות ה"דוח הקבוצתי" שלו. אם אני מכיר את הסגל של המועדון - הוא רק מחזק את דעתי, ואם אני לא מכיר - הדוח שלו יספק לי מידע חיוני על הסגל הלא מוכר.
בדרך כלל אני מוריד כמה שחקנים מהבוגרים לסגל המילואים וגם מציב שחקנים מיותרים ברשימת ההעברות. לפעמים אני מעלה שחקנים מהמילואים כגיבוי לקבוצה הראשונה ואחרים אני מנסה למכור.
יש מנג'רים שאוהבים סגל בוגר עם 22 שחקנים, אצלי זה בדרך כלל 22 עד 25 בהתאם לאורך העונה הצפוי. לפעמים קשה לשתף את כל השחקנים בסגל של 25, ולכן אני נותן ל-2 או 3 לשחק גם במילואים.
מקבוצת הנוער אני בוחר את השחקנים הטובים ביותר ומנסה למצוא להם מקום אחר בהשאלה - זו יכולה להיות קבוצת בת שיש לי הסכם איתה או שאני פשוט מציב אותם ברשימת ההשאלות ומציע למועדונים אחרים.
לאחר חיפוש בסגל הנוער אני לפעמים מוצא כמה שחקנים שיכולים להשתלב בסגל הבוגר עם הדרכה מתאימה ואז אני משדך לכל אחד מהם מדריך ותיק ומנוסה.

הצוות המקצועי
קבוצת האנשים החשובה ביותר אחרי השחקנים היא כמובן אנשי הצוות המקצועי.
הצוות המקצועי הם האנשים שיסייעו לך בתפקידך - מעוזר המנג'ר, דרך הסקאוטים ועד איש התחזוקה של האצטדיון.
אני לוקח כמה דקות כדי להסתכל על המאמנים, הרופאים והסקאוטים שיש לי במועדון ואם אני מזהה שחסרים כמה - אני מצרף חדשים.
באופן אישי, אני אוהב שהצוות המקצועי שלי כולל כמה שיותר אנשים (כמה שההנהלה מאפשרת) ולכן בקבוצה הנוכחית שלי יש עוזר אחד, 11 מאמנים (מאמני בוגרים, מאמני כושר, מאמני נוער ומאמני שוערים), 2 רופאים ו-9 סקאוטים.
לאחר שסיימתי לארגן את הצוות המקצועי אני עובר למסך האימונים. אני נותן לכל שחקני הקבוצה את אותה תוכנית אימונים לפני שהעונה מתחילה - אימונים אינטנסיביים עם דגש על כוח פיזי וארובי, כדי להכין אותם לעונה הקרבה.
מיד לאחר משחק ההכנה האחרון של טרום העונה אני אשנה את תוכנית האימונים ואתאים אימונים לכל עמדה בקבוצה.

אני תמיד מבטל את כל משחקי הידידות שנקבעו לי מראש וקובע משחקי ידידות חדשים.
אני מעדיף לפתוח את ההכנות עם משחק ידידות בחוץ ולאחר מכן מסע משחקים בן 3 משחקים במדינה אירופית קטנה כמו אוסטריה, בלגיה, פורטוגל או מדינות סקנדינביה.
לאחר מכן אני יוצר גביע ידידות חדש, שיהווה מסורת בכל עונה שאני במועדון. אני אוהב להזמין בדרך כלל קבוצה דרום אמריקאית, קבוצה אירופית בכירה וקבוצה מארה"ב.
כדי לקנח את תקופת ההכנות, אני קובע משחק ידידות בבית נגד קבוצה גדולה, משחק שיסגור את טרום העונה, מבחן אחרון לשחקנים.

אז צוות המאמנים אורגן והאימונים ניתנו לשחקנים, כעת נותר לעסוק בסקאוטים.
הסקאוטינג הוא חלק חיוני עבור כמנג'ר. במשחק הנוכחי שלי יש לי 9 סקאוטים כאשר כל אחד מומחה במדינה אחרת. כל אחד מהם שלחתי למדינה שאותה הוא מכיר הכי טוב.
במהלך המשחקים שלי ב-FM 2010, יצרתי רשימות קניות ארוכות ויש לי כבר מאגר שחקנים שאני אוהב לעקוב אחריהם בכל משחק.
העלתי את כל רשימות הקניות האלו למשחק שלי ולכל סקאוט נתתי רשימה אחת שיעקוב אחר השחקנים שנמצאים בה ויביא לי דוח לאחר 3 משחקים עבור כל שחקן בהן. אני עושה את הפעולה הזו 3-4 פעמים בעונה כדי לעקוב אחר התקדמותם של השחקנים במאגר שלי.

הדבר האחרון שאני עושה בקשר לצוות זה לקבוע הגדרות במסך "הגדרות הקבוצה".
אני בוחר להיות נוכח בעצמי במסיבות העיתונאים ולהיות גם אחראי בעצמי על משחקי הידידות. בדרך כלל אני מסמן גם שכל קבוצות המועדון ישתמשו בטקטיקה שלי.
לאחר מכן אני מוצא מאמן מתאים לקבוצת המילואים ומאמן לקבוצת הנוער.

אישי
הדבר האחרון שאני עושה לפני שאני לוחץ "המשך משחק" הוא להיכנס למסך "פנקס התזכורות" (Notebook) ולארגן את התזכורות שלי.
השימוש בפנקס התזכורות הוא ללא ספק התכונה הכי פחות מוערכת במשחקי Football Manager, זה דבר חשוב ומגניב אך כמעט ולא משתמשים בו וחבל.
בכל תחילת משחק, לפני שאני בכלל מתחיל לקרוא חדשות, אני קובע את ההודעות והתזכורות שאני רוצה שיגיעו אליי, דברים שאני צריך לעשות או לבדוק במהלך העונה.
יש לי כמה תזכורות שבועיות, חודשיות, חצי שנתיות ושנתיות, וגם יש לי תזכורת שאני קובע שתופיע כחודש לפני כל חלון ההעברות ותזכיר לי להתחיל לחשוב על עסקאות ורכישות, עוד לפני פתיחת החלון.
אני מוסיף גם תזכורת כל 3 חודשים לבדוק מה המצב עם הסקאוטים שלי, ולבחון את הדוחות שלהם.

מתורגם מתוך The Away Stand
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 01/06/2010
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי