איך לנהל מו"מ עם שחקן?
אילו דברים חשוב לזכור כשמנהלים משא ומתן עם שחקנים על חוזה? מתי עדיף להתפשר ומתי לדאוג לתקציב?
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 23/04/2010 | צפיות: 6296
קטגוריה: טיפים | משחק: Football Manager 2010
אתה מהמנג'רים שמעדיפים להיות מעורבים במו"מ על חוזים של שחקנים או שאתה מאלו שפשוט לוחצים "אישור" על הדרישות הראשונות שמציג השחקן?
בנושא מו"מ על חוזים אין גישה נכונה - כל אחד מעדיף מדיניות אחרת. יש מנג'רים שיציעו לשחקן שהם רוצים את כל הכסף בעולם רק כדי שיחתום, ויש אחרים, כמו ארסן ונגר, שמשגיחים כל הזמן על התקציב המבוזבז ועל הכדאיות הכספית של כל מהלך.



במשחקים האחרונים שלי ב-Football Manager 2010 עשיתי כמה ניסויים ותרגילים בנושא חיסכון כספי וגיליתי שהחוזים של שחקני הקבוצה הם דרך מהירה לחסוך כסף.
מדיניות נכונה וטובה בנושא חוזי השחקנים יכולה להביא למצב שהשחקנים שלך יהיו מרוצים ושמחים יותר, כיוון שיהיה מבנה שכר קפדני והולם במועדון.
כשאתה מחדש חוזה לאחד השחקנים ומציע לו הרבה יותר כסף ממה שהוא מקבל כרגע, זה עלול לגרום לחבריו לקבוצה להתלונן ולבקש העלאה דומה גם בחוזה שלהם. מדיניות נכונה וקפדנית יכולה לצמצם מקרים כאלו.

אני נוהג לחלק את הסגל שלי ל-4 קטגוריות כדי לקבל החלטות נכונות בנוגע לחוזה שלהם:
1. שחקני הרכב בכירים
2. שחקנים מנוסים
3. שחקני גיבוי
4. צעירים מוכשרים

שחקני הרכב בכירים
השחקנים בקטגוריה הזו הם שחקנים מעולים שאתה רוצה שישחקו בקבוצה שלך כל שבוע. אתה לא רוצה להגיע למצב שאתה נלחם כדי להשיג את החתימה שלהם בכל עונה.
החתמה של שחקנים כאלו על חוזים ארוכי טווח תעזור לך להשאיר אותם במועדון זמן רב, ואם אתה מנג'ר חסכן תוכל גם "לנעול" אותם במועדון עבור סכומים יותר נמוכים מאשר אם היית מנהל איתם מו"מ כל שנה.
שים לב - תקפיד לשלם לשחקנים האלו סכומי כסף ראויים, מה שמגיע להם, לפני שהם יתעצבנו ויבקשו לעזוב.

שחקנים מנוסים ושחקני גיבוי
שחקני גיבוי, כאלו שאני לא חושב שראויים למקום בהרכב שלי, אני נותן להם חוזה לעונה אחת בלבד.
גם לגבי השחקנים הותיקים שדווקא כן משחקים בהרכב, עדיף לתת חוזים קצרים שיתנו לך גמישות בהחלטות עתידיות לגבי ניהול הסגל. אם תרצה לצמצם את הסגל או להיפטר משחקנים מיותרים - לא תיתקע עם חוזים ארוכי טווח.
שים לב למענקי החתימה שאתה נותן לשחקנים, כי שם לפעמים יכולים להסתתר סכומים לא קטנים.

באשר לשחקנים המבוגרים, כדאי להוריד להם את המשכורת בהדרגה בכל עונה, תוך שהם יורדים משיאם לאט לאט. היו לי יותר מידי מקרים שנאלצתי לשלם חוזים שמנים לשחקנים בני 33 ומעלה לאחר עונה מוצלחת, רק כדי לגלות שבעונה לאחר מכן הם התחילו לצלוע.
שים לב שלפעמים יש שחקנים מבוגרים שאתה עדיין רוצה בקבוצה, למשל כדי להדריך שחקני נוער צעירים, אבל תחשוב גם על המשכורת שהם מקבלים.

צעירים מוכשרים
תמיד כשאני מתחיל משחק חדש עם קבוצה, אני נוהג להיפטר מכל ה"זבל" שנמצא בקבוצות המילואים והנוער כמה שיותר מהר ולהביא שחקנים צעירים שחיפשתי, בחנתי וראיתי, כדי שישחקו בקבוצת הנוער וינסו להרשים אותי.
אמנם רוב השחקנים האלו לא יגיעו להרכב הבוגר בעתיד הקרוב, אבל לאחר שעשית מאמצים אדירים כדי למצוא, להחתים ולפתח אותם, אתה לא תרצה לראות אותם חותמים במועדון מתחרה כשנגמר להם החוזה אצלך.
לכן תמיד כשאני מחתים שחקן צעיר אני דואג להציע לו חוזה כמה שיותר ארוך, אני מוודא שהוא מקבל משכורות נמוכות אבל מספיקות כדי להגן עליו כמה שיותר זמן בקבוצה, ובו בזמן אני מנסה לפתח את הכשרון שלו ולהכינו לקבוצה הבוגרת.

הכשרונות הצעירים לא תמיד יגיעו לקבוצה הבוגרת, לא משנה מאיזו סיבה, ולכן חשוב לשמור עליהם "קשורים" לקבוצה כך שגם אם תרצה למכור אותם, יהיה להם ערך ראוי בשוק ההעברות.
חשוב לראות בשחקנים צעירים השקעה לעתיד, בין אם זה מתבטא בשחקנים בכירים בהרכב עוד כמה שנים, ובין אם זה בסכומי כסף גבוהים לארנק המועדון.

חיסכון כספי
המדיניות הזו בכל הקשור לחוזי שחקנים אפשרה לי לחסוך המון כסף במסגרת המאמצים שלי למצוא שיטות לצמצם הוצאות.
הורדה משמעותית של תשלום המשכורות החודשי במועדון היא אחת הדרכים הקלות לחסוך כסף.
כדאי לעבור על המרוויחים הבכירים במועדון, אחד אחד, ולהיכנס איתם למו"מ במטרה לצמצם ב-10-15% את המשכורת שלהם, כדי להתאימה לתקציב הקפדני. גם אם רק חלקם יסכימו, זה יתבטא בחיסכון רציני.

אף פעם אל תקבלו בצורה עיוורת את הדרישה הראשונית של השחקן, כנסו איתו למו"מ, גם אם זה ייקח זמן.
אם שחקני הקבוצה שמחים ומרוצים וכמובן אם אתה מנג'ר אהוב ומצליח, זה יהיה לך הרבה יותר קל לבקש מהם להוריד במשכורות. זה עובד גם עם שחקנים שאתה מצרף לקבוצה.

מה המדיניות שלכם בנושא החוזים?
אתם מעדיפים לחסוך כסף כשאפשר או שהייתם מוכנים להיכנס לגרעונות רק כדי להחתים שחקן גדול?

מתורגם מתוך FM Pundit
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 23/04/2010
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי