5 דרכים לפיתוח מחלקת הנוער
כל מנג'ר כבר יודע: מחלקת נוער טובה היא כלי הכרחי להצלחה של מועדון בטווח הארוך. לפניכם 5 דרכים להשגת המטרה
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 28/02/2010 | צפיות: 7232
קטגוריה: טיפים | משחק: Football Manager 2010
מנג'ר גדול נמדד לא רק ביכולתו לקנות את השחקנים הטובים ביותר, אלא גם ביכולת לזהות ולפתח פוטנציאל של שחקנים צעירים לעתיד, לבנות מחלקת נוער טובה וליצור בסיס איכותי שיעזור למועדון בהמשך.
מחלקת נוער איכותית תסייע למועדון מבחינה כלכלית (מכירה של כשרונות תמורת סכומים גבוהים) וכמובן מבחינה מקצועית.
תסתכלו על כל מועדון כדורגל גדול - בכולם יש שלד של שחקני בית שגדלו וצמחו במועדון, האוהדים יותר מחוברים אליהם והם מהווים את הבסיס של הסגל.


הכל מתחיל מהבסיס

כמו במציאות, גם ב-Football Manager 2010 חשובה מאוד מחלקת נוער יציבה וטובה.
מהן הדרכים האפשריות במשחק לצורך פיתוח של מחלקת הנוער?

1. שלח סקאוטים

סקאוטים הם תמיד הדרך הטובה ביותר למציאת הכשרונות הכי גדולים במשחק. תמיד חשוב שיש לך בצוות סקאוט עם יכולת זיהוי פוטנציאל גבוהה.
שלח סקאוטים לצפות בליגות המילואים, ליגות הנוער, מדינות אחרות ותחרויות נוער בינלאומיות.
בדרך הזו, הסקאוטים שלך יזכו לבחון את השחקנים המוכשרים ביותר בעולם על בסיס קבוע, ויידעו אותך בכל "יהלום" חדש שהם ימצאו.

2. שפר את המתקנים וצוות המאמנים

הסעיף הזה, שמדבר על שיפור מתקני האימונים ומתקני הנוער, אולי נראה ברור אך הוא משפיע מאוד על הכמות והאיכות של השחקנים הצעירים שיהיו בקבוצה שלך.
אם אתה מאמן קבוצה קטנה, עם תקציבים נמוכים, בנייה של מחלקת נוער איכותית ויצירת שלד שחקני בית טוב יכולים להיות קריטיים עבור ההצלחה של המועדון. גם מבחינת איכות הסגל וגם מהבחינה הכספית.
חשוב לזכור כי שחקני הנוער שיצמחו במועדון שלך עשויים גם להיות מושפעים מהמאמנים וממאמני הנוער שעובדים איתם. בדוק שלמאמני הנוער שלך יש "יכולת עבודה עם צעירים" גבוהה.

3. השאל את שחקניך

כאשר אני מחפש קבוצות בת לקבוצה שלי, אני בוחן בדרך כלל קבוצות שיש להן מתקן אימונים איכותי וצוות מאמנים משובח. את אותם דברים אני מחפש גם בקבוצות אליהן אני משאיל את השחקנים הצעירים שלי.
המשמעות היא שהשחקנים הצעירים שאני משאיל לקבוצות אחרות, מקבלים תנאים מעולים ומתאמנים בשיטות הטובות ביותר, כמו אצלי ולפעמים, אם מתמזל מזלי, אף טובות יותר.
תמיד תבחן את האפשרות להשאיל את השחקנים הצעירים שלך למועדונים אחרים. הם יזכו לצבור ניסיון, יתאמנו במתקנים איכותיים וזה יעזור לך להשביח אותם ולעזור להם לממש את מלוא הפוטנציאל.

4. שלב אותם בהדרגה בהרכב

אצל ארסנל זה עובד מעולה, למה שלא תנסה את זה אצלך?
תן לצעירים המוכשרים שלך קצת לשחק בהרכב, או כשיש משחקי גביע לא חשובים או כאמצעי להעניש שחקני הרכב קבועים על הופעה חלשה (אם יאבד את מקומו בהרכב לשחקן צעיר, הוא ידאג להשתפר בפעם הבאה).
יש תקופות משבר שבהן אתה זקוק נואשות לשחקנים עם נחישות גבוהה, במיוחד שחקנים צעירים. לי זה מאוד עזר לשלב את שחקני הנוער.
הכשרונות הגדולים ישמחו לעבוד קשה ויעשו כל מה שניתן כדי לממש את הפוטנציאל שלהם, ושילוב שלהם בהרכב יכול לקרב אותם מאוד למטרה הזו.

5. הדרכה, אימונים והכשרה

אל תזנח את תוכניות האימונים השגרתיות והרגילות, אבל דרך טובה מאוד לעצב את השחקנים שלך לעתיד היא להשתמש בשיטה המוסברת בסעיף זה.
קודם כל, למד את השחקנים שלכם "מהלכים מיוחדים" (preferred moves), המהלכים האלו יכולים לעזור לך עם יצירת טקטיקה יעילה ואפקטיבית ולגרום לשחקן לעשות יותר ממה שאתה דורש ממנו, כמו לחתוך למרכז המגרש או להיצמד לקווים.
בהתאם לדרישות הטקטיקה שלך, השחקנים הצעירים יהיו מסוגלים להתרגל וללמוד דברים חדשים בצורה טובה יותר מהותיקים, וזו יכולה להיות דרך טובה לעצב את השחקנים.

באמצעות לימוד של עמדה חדשה תוכל לדאוג שהשחקנים הצעירים שלך יידעו לשחק טוב בעמדות שונות ויהיו זמינים עבורך ל"סתימת חורים".
דבר נוסף - חשוב שתגדיר למאמני המילואים והנוער להשתמש בטקטיקה שלך גם בקבוצות שלהם (ניתן להגדיר זאת במסך "הגדרות הקבוצה"). הדבר יעזור לשחקני הנוער שמתקדמים לקבוצה הבוגרת שלך להסתגל בצורה טובה יותר לטקטיקה ולצורת המשחק החדשה.

מתורגם מתוך FM Pundit
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 28/02/2010
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי