יהלומים בעפר - הונדורס
משחקים עם קבוצה קטנה? קבלו המלצות לשחקנים טובים. והפעם - טיול להונדורס.
נכתב ע"י: seb | בתאריך: 23/01/2010 | צפיות: 3558
קטגוריה: כתבות | משחק: Football Manager 2010
שלום לכולם. אנחנו ממשיכים בסדרת הכתבות על שחקנים טובים לקבוצות קטנות. הפעם נחרוג מעט מגבולות הממלכה המאוחדת ונצא לטיול קטן בהונדורס. למי שלא מכיר, הונדורס היא מדינה בת 8 מיליון תושבים הנמצאת במרכז אמריקה. השפה המדוברת בה היא ספרדית ועיר הבירה שלה היא טגוסיגלפה.


דגל הונדורס וסמל המדינה

הונדורס הכריזה על עצמאות בשנת 1821 ובימיה הראשונים נודעה בעיקר כאזור מצוין לגידול בננות. המדינה נשלטה על ידי שליטים צבאיים ששיתפו פעולה עם חברות הבננות העשירות וניצלו את האיכרים העניים (מכאן המונח "רפובליקת בננות").
אחד הארועים הידועים בהיסטוריה של המדינה (שגם קשור יותר לנושא שלנו) הוא מלחמת הכדורגל בין הונדורס לאל סלבדור ב-1969. באותו הזמן היה מתח מדיני בין שתי המדינות, בייחוד אחרי שנשיא הונדורס האשים את אל סלבדור בכלכלה הרעועה של הונדורס, בגלל הגירה לא חוקית של תושבי אל סלבדור להונדורס. שיא העימות בין המדינות פרץ במוקדמות מונדיאל מקסיקו 70. נבחרת אל סלבדור ניצחה במשחק שנערך באל סלבדור כשמחנות האוהדים מתעמתים ביניהם. מיד לאחר מכן פלשה אל סלבדור להונדורס, במלחמה שנמשכה 100 שעות.


הונדורס בשתי מילים - בננות וכדורגל

כמו בכל מדינות אמריקה הלטינית, כדורגל הוא הספורט הפופולרי ביותר במדינה. הליגה המקומית ברמה די נמוכה אבל הנבחרת היא גאוות התושבים. הנבחרת הלאומית של הונדורס נמצאת רוב הזמן בצילן של השכנות המצליחות מקסיקו וקוסטה ריקה ורשמה את הישגה הראשון בהעפלה למונדיאל 82 בספרד. הונדורס סיימה אחרונה בבית שלה עם שתי תוצאות תיקו והפסד.
בשנים האחרונות הכדורגל במדינה מתפתח בצעדי ענק. הנבחרות הצעירות מצליחות מאוד וגם הנבחרת הבוגרת מתקדמת והצליחה להעפיל לגביע העולמי שיערך בקיץ בדרום אפריקה. ההצלחה הובילה שחקנים רבים לעבור לשחק בליגות זרות, בעיקר במקסיקו וארה"ב. גם הקבוצות באירופה גילו את הפוטנציאל הטמון בשחקנים המקומיים וניתן לראות מספר גדל והולך של כשרונות מהונדורס מככבים בליגות הגדולות. השמות הידועים ביותר הם דויד סואסו מאינטר, מאינור פיגרואה והנדרי תומאס מוויגאן ו-ווילסון פאלסיוס מטוטנהאם.


הפנתר והקוסם. סואסו ופאלסיוס, כוכבי הנבחרת

אז אחרי כל ההקדמה הזאת, יצאתי לבדוק בעצמי את השטח ב-FM10. כמו שציינו, הליגה המקומית בהונדורס לא נחשבת לאחת הגדולות והקבוצות די עניות בתקציבים. משכורות השחקנים נמוכות אבל המחירים יכולים להיות מעט גבוהים ורוב השחקנים יכולים להתאים מבחינה כלכלית לקבוצות קטנות ובינוניות באירופה. דבר אחד שבולט במדינה הוא ההשקעה בנוער. כמעט לכל קבוצה יש אקדמיה לנוער ומתקני אימון מפותחים כך שכשרונות צומחים שם כל הזמן. עוד דבר די בולט בליגה הוא היכולות הפיזיות הגבוהות של השחקנים, הונדורס מייצרת שחקנים מהירים וחזקים כמעט בכל עמדה. אז בואו נראה מי השחקנים שתפסו את העין שלי בהונדורס.
נתוני השחקנים והערך שלהם יכולים להשתנות משמירה לשמירה, אבל היכולת שלהם בדרך כלל דומה ברוב המשחקים. נתחיל עם שני שחקנים שכבר מופיעים באתר אבל הוספתי אותם לכאן בשביל הסדר.

Osman Chávez, Plathense



עוסמאן צ'אבס הוא בלם הנבחרת שמשחק בקבוצת פלטנסה. שחקן גבוה וחזק עם כושר גופני גבוה, נחוש ואגרסיבי. מציג יכולות טובות בהגנה , משחק ראש טוב, שמירה ותיקול. המחיר שלו סביר ואני מאמין שעוסמאן יכול להיות מציאה טובה לקבוצות קטנות באירופה.

Jhonny Palacios, Olimpia



ג'וני פאלסיוס הוא שחקן הגנה שמשחק בקבוצת אולימפיה, אחיו הצעיר של ווילסון מטוטנהאם. ג'וני יכול לשחק כמגן ימני או כבלם ומציג יכולות פיזיות טובות. אני מאמין שעדיין יש לו מקום לשיפור והוא יכול להיות שחקן נחמד לקבוצות קטנות.

Milton Palacios, Olimpia



נשארים במשפחה עם מילטון פאלסיוס, בלם הנבחרת וקבוצת אולימפיה. מילטון הוא בלם גבוה וחזק מאוד עם משחק ראש טוב ויכולות מנטליות טובות.

Jerry Palacios, Marathón



נציג אחרון לבית משפחת פאלסיוס, ג'רי פאלסיוס הוא חלוץ הנבחרת וקבוצת מרתון, היה הכובש המצטיין בליגה בעונה שעברה. שחקן אתלטי וחזק שמנצל את המהירות הגבוהה שלו כדי לכבוש שערים.

Kevin Hernández, Real Espana



קווין הרננדס
הוא שוער קבוצת ריאל אספניה. שוער צעיר עם יכולות פיזיות טובות, לקווין יש פוטנציאל להתפתח לשוער לא רע בהמשך הקריירה.

Javier Licona, Motagua



חאבייר ליסונה הוא שוער הנבחרת הצעירה וקבוצת מוטגואה. שוער עם יכולת אוירית טובה, מציג נתונים מבטיחים בגילו הצעיר ויכול להתפתח לשוער טוב בעתיד.

Bani Lozano, Plathense



באני לוסאנו
הוא שחקן קבוצת פלטנסה. שחקן מגוון שיכול לשחק כמגן שמאלי או כקשר התקפי בשמאל ובמרכז, באני מציג נתונים טובים בכל התחומים. המחיר שלו נמוך ביחס ליכולת, אני מאמין שהוא יכול להיות שחקן טוב לקבוצות קטנות.

Maynor Suazo, חופשי



מאינור סואסו הוא קשר אחורי עם נסיון אירופי עשיר. שיחק בעבר בליגות באוסטריה, נורבגיה, טורקיה וגרמניה ומתחיל את המשחק כשחקן חופשי. מאינור הוא שחקן חזק ואגרסיבי מאוד עם יכולות הגנתיות טובות. יכול להיות מציאה טובה בהעברה חופשית.

Esdras Padilla, Motagua



אסדרס פאדייה הוא קשר אחורי מוכשר מקבוצת מוטגואה. שחקן נחוש ואגרסיבי עם כושר גופני גבוה, אסדרס מציג נתונים טובים יחסית לגילו ויש לו פוטנציאל להפוך לקשר טוב בעתיד.

Georgie Welcome, Motagua



ג'ורג'י וולקאם הוא חלוץ הנבחרת וקבוצת מוטגואה. ג'ורג'י הוא שחקן נחוש וחזק שמנצל היטב את הגובה שלו כדי לכבוש הרבה שערים בנגיחות.

Luís Alfredo López, Marathón



לואיס אלפרדו לופס הוא שותפו של ג'רי פלאסיוס להתקפת קבוצת מרתון. חלוץ חזק ונחוש עם מקום לשיפור בעתיד.

Anthony Lozano, Olimpia



אנטוני לוסאנו הוא חלוץ צעיר מקבוצת אולימפיה. נחשב לתקווה הגדולה של הכדורגל בהונדורס, אנטוני הוא שחקן גבוה וחזק עם פוטנציאל להתפתח לחלוץ הבא של הנבחרת, שווה לעקוב.

נסיים עם מספר שחקנים מוכשרים ופחות ידועים שמשחקים מחוץ להונדורס.

Mario Martínez, Vålerenga



מריו מרטינס הוא שחקן התקפה צעיר שמושאל לוולרנגה הנורבגית מקבוצת ריאל אספניה. יכול לשחק כקשר התקפי או חלוץ, מריו הוא שחקן מהיר עם שליטה בכדור ומסירה טובה. אחד הכשרונות המבטיחים ביותר בהונדורס.

Luis Ramos, Debrecen



לואיס ראמוס הוא שחקן קישור שמשחק בליגה ההונגרית במדי דברצן. שחקן מגוון שיכול לתפקד כקשר אחורי או כקשר התקפי במרכז ומשמאל. נחוש ואגרסיבי עם כושר גופני גבוה, יכול להיות מציאה טובה לקבוצות קטנות.

Allan Lalín, Xazar



אלן לאלין הוא שחקן הנבחרת שהתגלגל עד לקבוצת חאזאר בליגה באזרביג'אן. יכול לשחק כקשר התקפי מימין או כחלוץ, אלן הוא שחקן מהיר וגבוה עם משחק ראש טוב. החוזה שלו מסתיים בסוף העונה ואפשר לנסות להחתים אותו בחינם. יכול להוסיף גיוון להתקפה של קבוצות קטנות ולהצליח גם בליגות קצת יותר בכירות.

Carlos Costly, Bełchatów



קרלוס קוסטלי הוא חלוץ הנבחרת שמשחק בקבוצת בלוחטוב בליגה הפולנית. קרלוס הוא שחקן גבוה וחזק מאוד עם משחק ראש מצוין. החוזה שלו מסתיים בסוף העונה ואפשר לנסות להחתים אותו בחינם, אני מאמין שיש לקרלוס את היכולת להצליח כחלוץ מטרה יעיל בקבוצות קטנות.

עד כאן רשימת השחקנים המומלצים שלי מהונדורס, מקווה שתוכלו להעזר בשחקנים האלה במשחקים שלכם. שחקנים אלה הם רק חלק קטן מהכשרונות במדינה והיתי ממליץ לכם בחום לשלוח את הסקאוטים שלכם להונדורס ולמצוא כוכבים חדשים. בחלקים הבאים נמשיך לגלות עוד שחקנים טובים בליגות אחרות.

מאמר זה הועלה ע"י המשתמש seb בתאריך 23/01/2010
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי