FM 2010 - בלוג חידושים 21
סדרת בלוגים לקראת FM 2010 והפעם - מנכ"ל SI מספר על השיפורים בתחום הכספים במשחק החדש
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 02/10/2009 | צפיות: 2391
קטגוריה: כתבות | משחק: Football Manager 2010
חברת הפיתוח Sports Interactive מסיימת בימים אלו את הפיתוח של משחק המנג'ר החדש, Football Manager 2010, שישוחרר ב-30/10/2009.
לקראת השחרור תעלה סדרת בלוגים שייכתבו ע"י מפתחי המשחק ויספרו על החידושים הגדולים, השיפורים, ההפתעות וגם סיפורים "מאחורי הקלעים".



בלוג חידושים 21 - כספים
(הבלוג מאת מיילס ג'קובסון, מנכ"ל חברת SI)

שלום לכולם וברוכים הבאים לעוד בלוג של חידושים מתוך המשחק Football Manager 2010 לקראת השחרור הקרב שלו.

היום אני אתייחס בעיקר לשיפורים בתחום הכספי והכלכלי של המשחק החדש.
אבל לפני כן יש את תחרות ההצעה לשם של המסך החדש - Go To These Screens, עליה הכרזתי לפני כמה שבועות.

קיבלנו מאות הצעות עם שמות למסך החדש הזה, והיו הרבה טובות, אבל מה שהיה הכי הרבה (יותר מ-50 אנשים הציעו את זה) היה השם "Screen Flow" (זרימת מסכים). אז הלכו על זה וזה יהיה השם של המסך.
הראשון ששלח לנו את ההצעה הזו הוא Hasdeep Sethi, שיקבל כפרס עותק של המשחק ביום השחרור שלו.

ועכשיו לענייננו.
הכסף הופך משנה לשנה לחלק יותר חשוב ומרכזי בכדורגל העולמי.
כל הויכוחים הרגילים והקבועים על בעלות זרה, חובות כספיים של מועדונים, זכויות שידור של הטלוויזיה וספונסרים מוכיחים את זה.
אבל במשחק שלנו אנחנו לא מנסים לדמות רק את המועדונים הגדולים והעשירים, אלא לדאוג שכל רמות המועדונים מיוצגים כמו שצריך מהבחינה הכספית במשחק.

מלבד המון שיפורים במערכת הכספים בכל הליגות במשחק שנעשו בהתאם להצעות וחוות הדעת של החוקרים שלנו ברחבי העולם, גם מצאנו זמן לבצע שיפורים ולהוסיף חידושים בתחום הזה ב-Football Manager 2010. חלקם ייחשפו כאן בסדר אקראי...

שינוי אחד שנראה קטן אבל הוא בעצם די גדול, זה העובדה שכל מערכת הכספים במשחק החדש פועלת מאחורי הקלעים לפי סנטים ולא לפי ליש"ט (יחידת מידה קטנה יותר ומדויקות יותר).
זה אומר בעצם שאנחנו יכולים לדמות בצורה הרבה יותר מדויקת את עניין הכסף במועדונים הכי קטנים והכי פחות עשירים בעולם, גם אם על המסך תראו את הסכומים מעוגלים לליש"ט (או כל מטבע אחר שנבחר), מאחורי הקלעים החישובים נעשים ברמות הקטנות ביותר ולכן יש דיוק גבוה יותר.

בצד השני של הסקאלה יש את עולם הכדורגל שבו יש מיליארדרים ובעלים חדשים שרודפים אחרי הצלחות, גם אותו ניסינו לדמות במשחק החדש.
כבר הרבה שנים יש במשחק את מצב ה"sugar daddy" (אבא עשיר) שבו פתאום מגיע למועדון בעלים חדש ומשפריץ כספים לכל עבר.
אבל במהלך השנה האחרונה שמנו לב שיש רמות נוספות למצב הזה של השתלטות על מועדון מלבד פזרנות כספים מוגזמת, אז גם במשחק יהיו עכשיו רמות שונות בנוסף לרמת ה"sugar daddy".

אחד ממצבי ההשתלטות החדשים יהיה מצב שבו מגיע בעלים חדש למועדון ומשקיע כספים במטרה להביא למצב שהוא יהיה מועדון קבוע ודומיננטי בליגה הנוכחית שלו, אבל מצפה שהמועדון יהפוך לעצמאי אחרי כמה שנים (אולי אחרי עליית ליגה).
המצב הנוסף יהיה בעלים חדש שלא נותן למנג'ר כספים חדשים לבזבוז, אבל מבטיח לכסות את ההפסדים בתום העונה כדי לדאוג שהמועדון ישרוד כלכלית.
כך, עם מצבי ההשתלטות החדשים, התחום הזה יהיה יותר מדויק ודומה למציאות, כאשר לא תמיד מגיע משקיע לפזר כספים בלי סוף.

גם את הסיטואציות של כונס נכסים שיפרנו והן מציאותיות יותר ב-FM 2010.
עשינו גם שינויים בתקציבים של הקבוצות, בדרך שבה הם מחושבים ומוצגים על המסך. כעת אתה יכול לראות בקלות את תקציב השכר לשחקנים ולאנשי צוות מקצועי בנפרד, וגם לראות אותם ביחד בתקציב שכר כולל.

כל עניין המנויים במשחק נכתב מחדש מאחורי הקלעים כדי לדמות בצורה יותר מדויקת את המציאות, כמו גם תחום הספונסרים, כשבמשחק החדש אתם יכולים שיהיו לכם מספר ספונסרי חולצות וגם ספונסרים נוספים לקבוצה.

זהו להיום. בבלוג הבא נדבר על סקאוטינג וחיפוש שחקנים.

Football Manager 2010 - כל הפרטים
Football Manager 2010 - כל התמונות
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 02/10/2009
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי