דבר החוקר - נובמבר 2006
אמיר נווה, החוקר הראשי של הליגה הישראלית במאמר חודשי לקהילת המנג'ר הישראלית
נכתב ע"י: Amir | בתאריך: 13/11/2006 | צפיות: 2566
קטגוריה: דבר החוקר
עם צאת המשחק והמעבר לאתר חדש, אנו מקווים להחזיר גם את החקירה לבמה המרכזית של קהילת המנג'ר בישראל.

לקראת סוף חודש נובמבר, יחלו המיונים לחוקרים חדשים.
אנו רוצים במשחק הקרוב להגיע למצב שבו תהיה לנו חקירה מלאה על 36 הקבוצות המקצועניות בארץ, וסיום הכנת התשתית בחקירה על הליגה הארצית, מתוך מטרה ללחוץ על Sports Interactive שיכניסו את הליגה הארצית למשחק.

כדי לעשות זאת, אנו זקוקים למספר רב מאוד של חוקרים. כרגע הצוות עומד על 7 כולל את נתן (שאחראי יותר על תכני הסטטיסטיקה ולא נוגע ישירות בחקירת יכולות השחקנים) ואותי.
מסיבות מובנות, העדיפות היא לליגת העל ולליגה הלאומית.
כדי לחקור את הליגה הארצית אנחנו צריכים לכסות את 2 הליגות העליונות ברמה מלאה (ובנוסף, לא יותר מ-3 קבוצות לחוקר, כשהמצב הרצוי הוא 2 קבוצות, אם לא קבוצה בודדת לחוקר).

אני יוצא בקריאה לכל חברי הקהילה, להתעדכן בהמשך החודש בנוגע למיונים ולנסות להצטרף לצוות החקירה של הליגה הישראלית. למען הליגה, ובעיקר למענכם (מפריע לכם משהו בחקירה? תצטרפו לצוות ותדאגו שהוא ישונה).

מנקודה זו אני רוצה להתקדם ל-2 נקודות חשובות נוספות:

1. מה זה בעצם אומר להיות חוקר?

לצוות החקירה יש תחושה שהרבה אנשים לא מגישים מועמדות, כי הם חושבים שהם לא יכולים למלא את התפקיד.
כן, המצב הרצוי הוא שבן-אדם יחקור את הקבוצה שהוא אוהד ובמקרה הריאלי (בהנחה שלא נגיע לצוות של 24) עוד קבוצה שיש לו עליה מידע. ברגע שאדם חוקר את הקבוצה שהוא אוהד, אמורה להיות לו היכרות מאוד טובה עם הקבוצה, על שלל הדברים השונים בה: החל מהשחקנים ועד לרמת הצוות המקצועי והניהולי של הקבוצה וכמובן קבוצת הנוער.

אבל מכיוון ש-FM2008 יהיה המשחק ה-5 שבו אני אשמש כחוקר ראשי של הליגה הישראלית (או 5.5 ליתר דיוק), וה-6 שאני עובד עליו בסך הכל, אני ריאלי ומודע לכך ש:
א. רוב הסיכויים שלא נמצא אוהד של הרבה קבוצות, כגון אחי נצרת, רמת השרון וכו', לפחות לא הצלחנו בזה בשנים האחרונות.
ב. סביר להניח שמס' אנשים בצוות יאהדו את אותה קבוצה, אבל רק בן-אדם אחד יכול לחקור אותה.

אז מה בעצם אנחנו מצפים מחוקר?
רצוי שיילך לכמה שיותר משחקים ואימונים של הקבוצה, רצוי שיהיה לו קשר עם גורמים בתוך הקבוצה. אבל שוב, לא תמיד זה אפשרי, בין אם כי אין לנו חוקרים שגרים בקרית שמונה (או בסביבה) או שבגלל סיבות אחרות.
אני בהחלט מודע למצב שבו סביר להניח שהחוקרים של הפועל רעננה (לדוגמא) בשנים האחרונות לא היו במשחקים של הקבוצה, ואולי אפילו לא ראו יותר ממשחק או שניים ששודרו בטלוויזיה ותקצירים.

אז מה נדרש?
  • להתעדכן בכל דרך אפשרית על הקבוצה (עיתונים, מקומונים, לנסות ולאתר אוהדים, אתרי כדורגל, אתר של הקבוצה).
  • לנסות ליצור איש קשר בתוך הקבוצה שיוכל לעזור בכל מיני דברים.
  • לעשות מאמץ לראות את הקבוצה בכמה שיותר הזדמנויות (לדוגמא, אם היא מגיעה לשחק בעיר שלך, לדוגמא אם המשחק שלה משודר בטלוויזיה).
  • ניהול הפורומים של הקבוצה אותה חוקרים: התייחסות ומענה לשאלות והערות אנשי הקהילה.
  • השתתפות ב"ישיבת צוות" אחת לחודש (בסופי שבוע) ו"שיחה" עם החוקר הראשי (איתי) אחת למס' שבועות (בהתאם לוותק של החוקר ובהתאם לצורך) - הישיבות מתקיימות דרך האינטרנט.

    הגדרת תפקיד יותר מסודרת תינתן למי שיעברו את שלב המיונים.

    תפקידו של חוקר, הוא פחות מסובך מהתדמית שאנחנו חושבים שיש לו, והוא בהחלט משהו שאפשר לעשות במהלך הלימודים ובמהלך הצבא (כמו שהוכיחו מספיק אנשים בעבר), ולכן אם למישהו חשוב המצב של הליגה הישראלית, הוא היה רוצה לשפר ולתרום את חלקו למשחק - עקבו אחרי החדשות באתר בהמשך החודש ונסו להצטרף לצוות! אנחנו זקוקים לאנשים שהמשחק חשוב להם!

    2. פורום החקירה

    אני בהחלט מודע למצב שבשנה האחרונה ולאורך כל העבודה על FM2007 הפורומים של החקירה היו יבשים. יש לכך כמה סיבות, אבל בהחלט חלק נכבד מהן זה בגלל שהפורומים לא קיבלו את היחס המתאים מצוות החוקרים. אנו ננסה לשפר את המצב, אבל הרבה מזה תלוי גם בהתייחסות שלכם לפורומים:

    א. הפורומים נועדו לדיונים על החקירה - הודעות כמו "יאללה בית"ר" לא תורמות שום דבר ורק מורידות מרצינות הפורום(ים).
    ב. הודעות כמו "וואו! עשו את פבריס פרננדס גרוע!" לא ממש תורמות שום דבר, ובאופן אישי כשאני רואה הודעה כזו אני לרוב בוחר להתעלם ממנה. מכמה סיבות, העיקרית שבהן היא שאין בביקורת הזו שום דבר כי... לעזאזל, גרוע במה? מה היה צריך לשנות? וכן, אם אתם יכולים תדברו גם במספרים (למה התאוצה שלו 11 ולא 18?! (לצורך העניין)). ההערות צריכות להיות בצורה של ביקורת בונה, וביקורת מועילה.
    ודבר נוסף שצריך לזכור בהקשר הזה - חקירה היא דבר שמאוד תלוי בדעה האישית של החוקר. אני יכול לחשוב שהסיומת של טוטו תמוז היא 13, ומישהו אחר יכול לחשוב שהיא 17. כמו שאומרים: "על טעם ועל ריח...".
    ג. חשוב מאוד! גם הערות חיוביות יתקבלו בברכה! בסך הכל החוקרים לא מקבלים יותר מדי תמורה על העבודה הלא קלה שהם עושים, שדורשת השקעה של זמן, ומילה טובה עושה המון.

    לסיכום, ברצוני להודות לדאג שמסיים את תפקידו כחוקר לאחר שנה, אור שמסיים לאחר שנתיים ותודה ענקית (שמילים לא יכולות לתאר עד כמה) לאלעד, שליווה את החקירה כמעט מהשלב הראשון עוד בימי CM4 מלאי הבאגים (והטעויות בחקירה).

    ושוב אני מזכיר, תעקבו אחרי החדשות ותצטרפו לצוות החקירה!
    בכל בעיה או שאלה, אתם מוזמנים לפנות אליי דרך הפורומים של החקירה, או דרך המייל: isr.research@gmail.com.

    אמיר נווה
    החוקר הראשי של הליגה הישראלית
  • מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Amir בתאריך 13/11/2006
    FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי