FM 2010 - בלוג חידושים 5 (סרטון)
סדרת בלוגים לקראת FM 2010 והפעם - הסבר על האצטדיונים החדשים, הקהל, מזג האוויר וגם סרטון חדש ממנוע המשחק
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 08/09/2009 | צפיות: 2959
קטגוריה: כתבות | משחק: Football Manager 2010
חברת הפיתוח Sports Interactive מסיימת בימים אלו את הפיתוח של משחק המנג'ר החדש, Football Manager 2010, שישוחרר ב-30/10/2009.
לקראת השחרור תעלה סדרת בלוגים שייכתבו ע"י מפתחי המשחק ויספרו על החידושים הגדולים, השיפורים, ההפתעות וגם סיפורים "מאחורי הקלעים".



בלוג חידושים 5 - תצוגת המשחק
(הבלוג מאת מיילס ג'קובסון, מנכ"ל חברת SI)

אחרי סרטוני הוידאו של מנוע המשחק שהראתי לכם בבלוג של אתמול, היום אני אנסה לפרט על החידושים במנוע המשחק ובתצוגת התלת מימד ב-Football Manager 2010.

עבור החדשים שביניכם או אלו שלא מכירים את המונח "מנוע משחק", הנה הגדרה קצרה:
"מנוע המשחק" ב-Football Manager זו ההדמיה של משחק הכדורגל, בהתאם לטקטיקה שלך, טקטיקת הקבוצה היריבה (או מנג'ר יריב ממוחשב, או מנג'ר אנושי) ושחקני הכדורגל של הקבוצות.
"תצוגת המשחק" ב-Football Manager זה מה שאתה רואה על המסך כשהקבוצה שלך משחקת, בין אם זה בתלת מימד או בדו מימד.

היום אני הולך לדבר על תצוגת המשחק של Football Manager 2010, שכוללת חידושים מסביב למגרש, כמו אצטדיונים חדשים וקהל.

קודם כל, אנימציות השחקנים. המשחק החדש כולל מעל 100 אנימציות חדשות, כאשר רוב האנימציות הישנות שופרו ולוטשו מאז FM 2009.
השנה היה לנו אנימטור במשרה מלאה כאן ב-SI (לעומת השנה שעברה, בה עבדנו עם אנשים מבחוץ), מה שגרם להבדל משמעותי, במיוחד לאור העובדה שיש לו ניסיון במשחקי כדורגל אחרים, כך שהוא כבר יודע מה עובד ומה לא.
האנימטור אילץ אותנו גם לספק לו כמה כלי עריכה, אז יש לנו תוכנת אנימציה חדשה ונוצצת ומערכת "מראה" שמאפשרת לו ליצור אנימציות לשחקנים שבועטים ברגל ימין וברגל שמאל, מבלי ליצור אותן פעמיים.

החידוש הבא - אצטדיונים. החלטנו שאנחנו לא צריכים לכלול כמה סוגי אצטדיונים שונים כדי לשקף גדלים שונים של אצטדיונים, אלא לכלול מספר גדול של יציעים שונים שיופיעו באצטדיונים, בהתאם לקיבולת שלהם.
למרות שהיינו שמחים אם היו לנו את האישורים להשתמש באצטדיונים אמיתיים של הקבוצות מהמציאות, אין לנו אותם ולכן האצטדיונים אמנם לא ייראו בדיוק כמו במציאות אבל לפחות נוכל לשקף את הגודל, קיבולת הקהל, היציעים הנכונים, מושבים (או לא), גגות (או לא) וכו'.

עד שיושק המשחק, הקהל במשחקים אמור להופיע בכמויות המתאימות בהתאם למשחק (הקבוצות המשתתפות, האצטדיון, המפעל, חשיבות המשחק וכו'), לשבת בשמחה ביציע ולחגוג עם הקבוצה בכל שער.

ולא נשכח את המצלמות. כרגע יש לנו 2 מצלמות חדשות במשחק - Sideline ו-Touchline, ואנחנו עדיין עובדים עליהם.
אני מקווה ש-2 המצלמות האלו יישארו, אך אחת מהן עשויה להשתנות מעט עד השקת המשחק. תצטרכו לחכות לדמו ואז לגלות!

עוד דבר שהוספנו בתצוגת המשחקים זה מזג אוויר.
בזמן משחקים יופיעו סוגים שונים של גשמים ושלגים והם לא שם רק כדי להיראות יפה. מזג האוויר ישפיע על המשחק עצמו כך שאם גשום מאוד בזמן המשחק, הכדור צפוי לנוע הרבה יותר לאט על המשטח הרטוב.
גם גרפיקות השחקנים עצמם שופרו במשחק החדש, כמו גם סוגי המגרשים והשפעות מזג האוויר על המגרש. שוב, משטח בעייתי ישפיע על תנועת הכדור.
התאורה ב-FM 2010 שופרה משמעותית, ויש כעת הבדל ניכר בצל שמופיע לשחקנים ואצטדיונים, בהתאם לזמן בו משוחק המשחק ולמזג האוויר ששורר בחוץ.

מחר אני אדבר על מנוע המשחק עצמו ואארח בבלוג את פול קולייר, אחד ממייסדי חברת Sports Interactive והאיש שעומד מאחורי מנוע המשחק של FM.

עד אז, הנה סרטון חדש.



Football Manager 2010 - כל הפרטים
Football Manager 2010 - כל התמונות
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 08/09/2009
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי