FM 2010 - בחירת החידושים
"מאחורי הקלעים" לקראת השחרור של FM 2010 והפעם - מנכ"ל חברת הפיתוח מספר איך בחרו מה יהיו החידושים במשחק
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 26/08/2009 | צפיות: 2443
קטגוריה: כתבות | משחק: Football Manager 2010
חברת הפיתוח Sports Interactive מסיימת בימים אלו את הפיתוח של משחק המנג'ר החדש, Football Manager 2010, שישוחרר ב-30/10/2009.
לקראת השחרור תעלה סדרת בלוגים שייכתבו ע"י מפתחי המשחק ויספרו על החידושים הגדולים, השיפורים, ההפתעות וגם סיפורים "מאחורי הקלעים".



בלוג "מאחורי הקלעים" - איך בוחרים חידושים?
(מאת מיילס ג'קובסון, מנכ"ל חברת SI)

הבלוגים של השבוע יספרו על "מאחורי הקלעים" של הפעילות כאן ב-Sports Interactive, חברת הפיתוח של Football Manager 2010.
בשבוע הבא יתחילו בלוגים שיספרו על החידושים במשחק החדש.

בבלוג הזה אני אספר איך החלטנו מה יהיו התוספות ב-Football Manager 2010 ומה התהליך שעברנו. שאלו אותי מספר פעמים בפורומים ובראיונות, איך אנחנו בוחרים מה ייכנס למשחק החדש ומה השתנה בתהליך הבחירה השנה.
כמו שסיפרתי כבר בהכרזה של FM 2010, בעבר אנחנו שמרנו רעיונות לתוספות באותו מאגר יחד עם הבאגים, דבר שהיה לא יעיל וגרם לכך שדברים רבים הוכנסו למאגר ונשכחו. אז השנה החלטנו לפצל את המאגר ל-2: מאגר רעיונות והצעות לחידושים, ומאגר נפרד לבאגים ותקלות במשחק.
אנחנו גם התרגלנו להכניס למאגר חידושים על בסיס אקראי וללא סדר מסוים. הישיבות שבהן החלטנו אילו חידושים ייכנסו למשחק התחלקו בין לבחון את הרעיונות במאגר שלנו, רעיונות שנשלחו אלינו במייל, רעיונות מהפורומים ורעיונות שהועלו בישיבות.
עד היום הישיבות האלו גם היו מוזרות מעט, כיוון שקיימנו ישיבה אחת שנמשכה מספר ימים, ובה נכחו כולם.

מה שעשינו השנה, לקראת Football Manager 2010, היה לחלק את הישיבות לפי חלקי המשחק - ישיבה בה נציע חידושים לתקשורת, ישיבת חידושים לטקטיקות, חידושים למנוע משחק, חידושים לעיצוב וכו'.
מאגר הרעיונות וההצעות לחידושים חולק באותו אופן, כך שבישיבות עצמן ידענו על מה אנחנו הולכים לדבר.
כל רעיון חדש היה צריך להתווסף למאגר הראשי ואז היה מגיע אליי כדי שאני אבחן אותו ואז אאשר או אדחה - הסיבה היא שחלק מהרעיונות פשוט בלתי אפשריים מבחינה חוקית, או לא ראויים למשחק שלנו, אז הגיוני להיפטר מהרעיונות הללו לפני שמתחילים לדון עליהם, כי אין טעם לדון על משהו שלא ייכנס למשחק.

כל ישיבה כזו על חלק מסוים במשחק לקחה השנה לפחות יומיים. לפעמים היינו מאחדים ישיבות, כאשר הייתה חפיפה בין חלקים שונים של המשחק. דיברנו על כל הצעה ורעיון שהיה במאגר - 800 בסך הכל!
חלק מהרעיונות שהיו במאגר זה לא בדיוק "חידוש" או "תוספת". לשנות טקסט בכפתור מסויים במשחק זה לא "חידוש", אבל אנחנו חייבים לשים את זה במאגר כדי להתייחס לזה.
זו אחת הסיבות בגללן אנחנו לא אומרים "יש לנו כך וכך חידושים ותוספות השנה" כשאנחנו חושפים משחק חדש, כמו שעשינו בעבר. אם הייתי זורק מספר לפי הרעיונות שלקחנו מהמאגר, מדובר על יותר מ-200, רבים מהם לא היו נחשבים חידושים בעבר.

חלק מהתוספות והחידושים האלו לוקח לנו שעה לעשות אותם. לעומתם, יש תוספות שלוקחות חודשים, או אפילו שנים שלמות.
יש חידושים שנעשים בשלבים, כך שחלק מזה נכנס השנה, והחלקים הבאים ייכנסו במשחקים הבאים. אבל עצם זה שיש הכל במאגר אחד, הופך את כל העניין ליותר קל ונוח בשבילנו, לעקוב ולוודא שלא מפספסים שום דבר חשוב.

הישיבות עצמן נעשו קצת אחרת השנה. ערכנו הצבעות כך שכל מי שנכח בישיבה (הן היו פתוחות, כך שכל מי שהיה במשרד יכול היה להצטרף) יכול היה להצביע על חידוש או תוספת שהוא רוצה להכניס למשחק. לכל אחד הייתה גם הצבעת "ג'וקר", שהייתה שווה 2 קולות.
חלק מהרעיונות קיבלו 150% הצבעות, מה שאומר שהם היו בעדיפות גבוהה מאוד. חלק קיבלו גם פחות מ-50% הצבעות, מה שאומר שסביר להניח שהם לא ייכנסו למשחק כי יש דברים יותר חשובים, למרות שבכל שנה אנחנו בוחנים מחדש את הרעיונות.

אחרי שסיימנו כל הישיבות צוות האלו, צוות ההפקה כאן ב-SI ישב עם המתכנתים הראשיים בכל חלק של המשחק במטרה לקבל תאריכי יעד לסיום כל תוספת וחידוש. לאחר מכן, כל חידוש הועבר למפתח אחר בצוות הפיתוח, על פי העדיפות שלו (אחוזי ההצבעה מהישיבה) ועל פי הזמן הפנוי של אותו מפתח.
כמו שאתם בטח יכולים לדמיין, היו לנו המון המון רעיונות שרצינו להכניס למשחק אך לא היה זמן בשבילם, לכן ההצבעות והעדיפויות שעשינו היו חיוניים.
זה איפשר לנו להכניס את הרעיונות עם העדיפות הגבוהה ביותר, וגם רעיונות שלא לוקחים הרבה זמן הצלחנו להכניס.
התוספות והחידושים שלא נכנסו ל-FM 2010 כנראה יגיעו ב-FM 2011. גם דברים שרצינו להוסיף השנה אך לא היה לנו זמן בשבילם, וגם רעיונות חדשים לגמרי.

לגבי הצעות חדשות - במהלך השנה עצמה אנחנו מכניסים ונמשיך להכניס רעיונות למאגר שלנו. גם הצעות מהפורומים, גם מהחוקרים, מצוות הטסטינג, מצוות הפיתוח ומכל גורם אחר.
חלק מהרעיונות עוברים בחינה מהירה ואנחנו מדברים עליהם מיד, במיוחד אם זה משהו קטן או משהו שקשור לחידוש שכבר הוכנס למשחק. חלק מהרעיונות יעלו במהלך הישיבות לקראת FM 2011, ולפי כמות הרעיונות שיש במאגר (מעל 1200) נראה לי שגם יש מספיק ל-FM 2012, FM 2013, FM 2014 ו-FM 2015!

Football Manager 2010 - כל הפרטים
Football Manager 2010 - כל התמונות
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 26/08/2009
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי