CM 2010 מחולק בחינם
האם המפתחים של CM 2010 נואשים למכור כמה שיותר? הכריזו כי כל לקוח יוכל לבחור כמה לשלם עבור המשחק וגם - סרטוני היוטיוב שמביכים את יוצרי המשחק
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 23/08/2009 | צפיות: 4333
קטגוריה: חדשות רשמיות
איידוס, החברה העומדת מאחורי משחק המנג'ר Championship Manager 2010, הכריזה בשבוע שעבר על מבצע חדש לקראת יציאתו לחנויות - "שלם כמה שתרצה".
מה זה אומר? פשוט מאוד. כל מי שיזמין מראש את Championship Manager 2010 דרך האתר הרשמי לפני יציאתו לחנויות (ב-11/9) יוכל לבחור בעצמו כמה לשלם על המשחק.
המחיר ההתחלתי הוא 2.5 ליש"ט (15 ש"ח) דמי עמלה, כך שכל מי שרוצה יכול להזמין כבר עכשיו את CM 2010 תמורת 15 ש"ח.


15 ש"ח - כמו מנת פלאפל

ב-11/9 המשחק ישוחרר באופן רשמי לחנויות, לאחר שנתיים ארוכות של פיתוח, ואז יסתיים המבצע והמחיר יחזור לערכו האמיתי - 30 ליש"ט (כ-190 ש"ח).
יוצרי המשחק מתגאים בכך שזוהי הפעם הראשונה שבה משחק מחשב נמכר בצורה הזו.
לפני שנתיים להקת הרוק הבריטית, רדיוהד, מכרה את האלבום שלה "In Rainbows" באסטרטגיה זהה - "שלם כמה שתרצה".
סקרים שנעשו ב-2008 גילו שרוב רוכשי האלבום החליטו לא לשלם עליו בכלל, מה שמעלה את השאלה - האם זה בכלל משתלם לחברת ההפצה או שהם פשוט רוצים להגיע לכמה שיותר אנשים?

אין ספק שמדובר במבצע מצוין ומשתלם עבור מעריצי המשחק, שיוכלו לקנות אותו בכל מחיר בו יחפצו, אך מה יוצא לאיידוס מהמהלך?
קודם כל, חשוב לזכור שהמשחקים האחרונים בסדרת Championship Manager נחלו כישלון צורב, הן במכירות והן בביקורות (מפתחי המשחק אפילו הודו בעצמם ש-CM 2008 לא היה ראוי).
Championship Manager בשנים האחרונות הוא מותג בנפילה מתמדת, מתקשה להתמודד עם Football Manager שגובר עליו בכל שנה, וכנראה שבאיידוס החליטו לעשות השנה את הכל כדי שאנשים יבחרו CM ולא FM, כולל לחלק את המשחק בחינם.
"המטרה שלנו היא להגיע למצב שכמה שיותר אנשים משחקים Championship Manager ואני חושב שזו דרך מעולה להשיג זאת", הודה מנהל המוצר.

דבר נוסף שאיידוס יכולה להרוויח ממנו הוא שירות ה-CM Season Live, החידוש המסקרן ביותר במשחק החדש שלה.
CM Season Live הוא שירות המספק סדרה של עדכונים חודשיים הכוללים עדכוני העברות, תוצאות, טבלאות, סטטיסטיקות ופציעות מ-10 הליגות הגדולות באירופה.
בכל חודש יתעדכן המשחק בכל ההעברות, התוצאות וההתרחשויות שקרו במציאות וכשתתחיל עונה חדשה, זה יהיה מהתאריך שבו יצא העדכון.
מנוי ל-CM Season Live עולה עוד כמה ליש"ט (עשרות שקלים) ולכן אם איידוס תגרום לאנשים לאהוב את המשחק שלה, CM Season Live יהיה עוד אפיק רווחי.

הסרטונים שהביכו את יוצרי CM 2010
כזכור, לפני כשבוע שוחרר הדמו של Championship Manager 2010.
יוצרי המשחק הבטיחו מהפכה ושיפורים אדירים, התגאו בכך שהם דחו את שחרורו כדי לסיים את הפיתוח, ללטש אותו והודיעו כי סוף סוף, אחרי שנים של כשלונות, הם יצרו משחק מנג'ר איכותי שיתחרה במוביל הז'אנר, Football Manager.
לצערם, אלפי הגולשים שהורידו את הדמו נדהמו לגלות כי ההבטחות רחוקות מאוד מהמציאות.
מאז שוחרר הדמו הפציצו גולשי YouTube את האתר בסרטונים המציגים את מנוע המשחק הפגום של CM 2010, עם התרחשויות מביכות ומקרים מוזרים, כך שאפילו CM4 עמוס הבאגים נראה איכותי לידם.
מבחינת מראה וגרפיקה - המנוע התלת מימדי של CM 2010 בהחלט נראה מעולה. אבל כשמתחילים לשחק מגלים את האמת - המסירות מגוחכות, שערים עצמיים מצחיקים נכבשים בלי סוף והשחקנים מתנהגים באופן מוזר.
אפילו הכלי ליצירת מצבים נייחים, שהוא אחד החידושים המרשימים ב-CM 2010, מקלקל את המנוע בכך שהוא מאפשר ליצור מהלכים שתמיד כובשים מהם שער.

אחרי שצופים בסרטונים האלה נותר רק לתהות האם CM 2010 בכלל שווה את ה-15 ש"ח?
אז מה יוצרי המשחק באיידוס אומרים על הסרטונים המביכים?
"אי אפשר להתגונן מול מקרים מוזרים כמו שנראו בסרטונים, אבל אנחנו תיקנו ושיפרנו מספר דברים מאז הדמו ולא ראינו מקרים כאלו בגרסה המלאה", כתב אחד המפתחים בפורום הרשמי. "אני מסכים ש-4 השבועות שהיו לנו מאז גרסת הדמו ועד הגרסה המלאה לא נראים כמו תקופה ארוכה, אבל עשינו שיפורים ואני מקווה שכשתשחק במשחק המלא אתה תסכים איתי".

מלבד המנוע התלת מימדי, גם מאגר השחקנים (הדאטאבייס) אכזב מאוד את אלו שציפו למאגר איכותי, בשל שיתוף הפעולה עם אתר הסקאוטינג IMScouting.
כנראה שגם השנה שום משחק מנג'ר לא הולך להתקרב ל-Football Manager 2010.







מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 23/08/2009
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי