FM 2009 - ביקורות והתנצלויות
המשחק החדש ממשיך לקבל ביקורות טובות, SEGA מתנצלת ומסבירה את ההשקה הגרועה של המשחק ו"הד ארצי" דוחה את היציאה בכמה ימים - עדכונים טריים מעולם המנג'ר
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 19/11/2008 | צפיות: 4324
קטגוריה: חדשות רשמיות | משחק: Football Manager 2009
Football Manager 2009 איתנו כבר מספר ימים - המכורים הספיקו להתמכר מחדש, השונאים התחילו להתאהב ואפילו טלאים וחבילות גרפיות התחילו לבצבץ להם.

חברת "הד ארצי", המפיצה את המשחק בישראל, הודיעה כי הוא ישוחרר בסופו של דבר בשבוע הבא ולא היום (רביעי), כפי שנכתב בהודעה הקודמת שפורסמה באתר.
FMisrael ממשיך לעקוב ויביא לכם פרטים מדויקים על השקת המשחק בישראל, עד אז ניתן לרכוש את המשחק המקורי דרך שירות Steam תמורת 195 ש"ח.



בימים האחרונים פורסמו ביקורות נוספות על Football Manager 2009.
האתר הישראלי mako, אתר האינטרנט של "קשת", היה האתר הישראלי הגדול הראשון שפרסם ביקורת ופרגן למשחק החדש בסדרת המנג'ר הפופולרית:
"למרות העדר החידושים ומנוע תלת המימד המקרטע, FM 2009 של Sports Interactive ו-SEGA, ממשיך בדרכיהם של קודמיו בסדרה ונותר משחק ניהול הכדורגל האמיתי ביותר בשוק. ראו הוזהרתם: חיי הפנאי שלכם שוב בסכנה".

האתר האנגלי Total Video Games נתן למשחק ציון 90 וכתב: "SI בנתה ב-FM 2009 מנוע משחק תלת מימדי יותר טוב מאשר כל משחק אחר בז'אנר הזה, ובהפרש ניכר".
האתר IGN נתן אמנם ציון 91 אך מחזיק בדעה שונה לגמרי לגבי התלת מימד: "התלת מימד הוא האכזבה הגדולה ביותר במשחק החדש. למרות שניתן לראות את הפוטנציאל הטמון בו ואנחנו מקווים שהוא יתממש ב-FM 2010. בינתיים, הכישלון התלת מימדי לא משנה את העובדה ש-FM 2009 הוא בקלות הדרך המהנה ביותר, העמוקה ביותר והממכרת ביותר לשחק אותה מנג'ר כדורגל".
עד כה זוכה המשחק לממוצע ציונים של 86 מתוך 100 בביקורות.

בצל הביקורות המוצלחות והאהדה היחסית לה זוכה המשחק החדש, לא ניתן לשכוח את ההשקה הכושלת שלו ביום שישי ברחבי אירופה.
כזכור, מערכת אימות העותקים המקוריים החדשה של FM 2009 קרסה ברגעי האמת, ומיליוני אנשים שרכשו את המשחק לא יכלו להפעילו במשך שעות ספורות.
SEGA ו-SI, העומדות מאחורי המשחק, פרסמו היום הודעת התנצלות נוספת בה גם הסבירו את הגורמים למה שקרה.

FM 2009 כולל מערכת אימות חדשה של חברת Uniloc, מערכת שנועדה לזהות את הרוכשים המקוריים של המשחק ולמנוע פריצות והורדות לא חוקיות.
המשחקים הקודמים בסדרה נפרצו בקלות והופצו בחינם באינטרנט, והמטרה השנה הייתה לצמצם את הפיראטיות ככל האפשר.
הגורם הראשון לתקלות היה הדפסת הקודים על גבי אריזות המשחק.
הפונט שנבחר לקודים היה מבלבל ואנשים לא הצליחו להבחין בין המספר 1 לאות I או בין o ו-0, מה שגרם לרבים לחשוב שהמשחק לא מזהה אותם.

בהמשך הותקפו שרתי אימות העותקים בהתקפת מניעת שירות, שנועדה להפיל שירותי אינטרנט על ידי יצירת עומס על השרתים המאחסנים אותם, מה שגרם שוב לבעיות רבות בהזדהות והפעלת המשחק.

SEGA כאמור ביקשה להתנצל ואין ספק שהיא תבדוק את המחדל הזה ותבחר בדרכים אחרות בשנה הבאה.
למרות הבעיות, עד כה הופעלו 200,000 עותקים של המשחק באמצעות מערכת ההזדהות והוא נכנס מיידית למקום ה-2 בדירוג משחק המחשב הנמכרים בבריטניה.
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 19/11/2008
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי