שימוש נכון בהגנה
איך לעשות הגנה טובה עם מינימום שחקנים - כן כן, אפילו עם 2 בלמים אפשר למנוע מצבי הבקעה של הקבוצה היריבה
נכתב ע"י: OrlandoMagic | בתאריך: 21/11/2008 | צפיות: 22306
קטגוריה: טיפים
שלום חבר'ה,
בתור אחד שחושב שההגנה היא זו שמנצחת את המשחק, אני רוצה להציע לכם מספר דגשים איך לשחק דווקא עם כמה שיותר שחקני התקפה (לא, לא איבדתי את חוט המחשבה).

אני אפשט קצת את ההקדמה, אני רוצה להמליץ לכם על משחק עם מינימום שחקני הגנה, כך רוב השחקנים יהיו בהתקפה, ולמה זה טוב? ואיך לא לספוג?
אני חושב שלשחק עם 3 בלמים היא השיטה האולטימטבית והנורמלית (ולא 4 שחקני הגנה).
כדי להוכיח איך אפשר אפילו עם 2 בלמים בלבד (שיטות מוכחות), אסביר ,שוב, בדרך הפוכה, אתאר את מצבי ההבקעה האפשריים לקבוצה שלכם, ואראה לכם איך מספר מצומצם של בלמים מספיק.
תוך כדי ההסבר, יתבהר לכם מנגנון ההגנה.

מצבי ההבקעה האפשריים נגד הקבוצה שלכם:

1. בעיטה מרחוק - מכיוון שאני לא מאמין במלכודת נבדל, הגנה גבוהה (פחות קרובה לשער) אינה אופציה ריאלית, לשם כך צריך דווקא קשר במרכז המגרש, בעל נתונים פיזיים טובים, ויכולות הגנתיות לא רעות, שחקן שלא רק ינתב משחק בהתקפה, אלא יבלום פריצות דרך המרכז של היריבה (כישורים של בעיטה מרחוק, ומסירה ברמה גבוהה יוסיף לחלק ההתקפי).

2. מצבים חופשיים של הקבוצה שלך - או במלים אחרות " מתפרצת" של היריבה כאשר השחקנים למעלה. במקרה זה אני , אישית, בקרנות שם את הבלמים למעלה, אך בבעיטות חופשיות לא, בשני המקרים דווקא קיצוני (כן, אני משחק עם LWB,RWB ) שבדר"כ בעל יכולות הגנתיות יהווה חיפוי מצויין להגנה.

3. התקפה דרך המרכז - במקרה קיצוני של שלושה חלוצים נגדיים ואחד נוסף מתחת לחלוצים, חשוב לציין שלהגנה יהיה Zonal Marking (שמירה אזורית), משמע שישמרו על שטחים, וככה בשמירה על שטח אפשרי לשמור על יותר משחקן אחד.
חוץ מזה שבעקבות ריבוי שחקני ההתקפה, והלחץ עוד בשלב מוקדם, היריבה תשחק בכדורים ארוכים , אחרת לעבור את החצי לא יהיה מצב ריאלי (שוב, זה עניין מוכח).

4. כדורי הגבהה - השיטה אולי הטובה ביותר כנגד שני בלמים, לשיטה זו אפשרויות טקטיות כמו סגירה של קיצוניים וכדומה.
אך הפתרון המוצלח ביותר הוא יכולות Heading (נגיחה),Junmping (קפיצה) ו-Marking (שמירה) גבוהות של בלמים, ו-Areial Ability (יכולת אווירית) גבוה של השוער, ככה ששחקני ההגנה יגיעו לכדורי ההגבהה.

כמה טיפים קטנים ונוספים לשחקני ההגנה שלכם:
השחקן הימני צריך להיות בעל רגל ימנית טובה, והשמאלי עם רגל שמאלית טובה.
שחקנים עם יכולות Tackling (תיקול), Jumping (קפיצה), Bravery (אומץ), Positioing (התמקמות), Marking (שמירה), Acceleration (האצה) גבוהים זה מספיק - כל השאר לא חשוב.
שוער טוב תמיד מוסיף!

חשוב לציין, כמצויין מעלה, הבלמים חייבים להיות איכותיים, משמע להשקיע בהגנה!
דרך אגב, טקטיקה של 2 בלמים, 2 קיצוניים שיותר בהתקפה מאשר בהגנה, שני קשרים במרכז המגרש, שניים מאחרי החלוצים, שני חלוצים, ולחץ כמעט על כל המגרש, הובילו לשליטה של 65 אחוזים בממוצע של הכדור, וכ- 30 בעיטות לשער כנגד בקושי 2 למשחק. העניין מוכח עם מספר קבוצות!

נסו, לא תצטערו.
כמה בלמים מומלצים:
פר מרטרסקר, ברונו, מטיאס קאהיס, כריסטיאן זפאטה, פליפה ( של אוזינזה), גבריאל טאמאס, ואן דר וייל(אייאקס), יוהאן דג'ורו.
אלה כמובן הבלמים הפחות מפורסמים, וחסכוניים.
מאמר זה הועלה ע"י המשתמש OrlandoMagic בתאריך 21/11/2008
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי