FM 2009 - בלוג פיתוח 4
SI מתקרבים לסיום הפיתוח של FM 2009 וחושפים בבלוג החדש שלהם פרטים חדשים ומעניינים
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 24/10/2008 | צפיות: 2481
קטגוריה: כתבות | משחק: Football Manager 2009
חברת הפיתוח Sports Interactive עומדת בימים אלו ממש בפני משימה מאתגרת: להשלים את הפיתוח של משחק המנג'ר החדש, Football Manager 2009, עד תאריך השחרור המיועד - 14/11/2008.

מיילס ג'קובסון, מנכ"ל חברת SI, יחשוף בכל כמה ימים פרטים מעניינים על פיתוח המשחק באמצעות בלוג חדש באתר הבריטי HMV.

בלוג 4 - הבלוג האחרון במתכונת הנוכחית

אנחנו ממתינים. הגרסה הסופית שלנו, גרסה "מועמדת לשחרור", נמצאת אצל SEGA והם עורכים כעת בדיקות מקיפות. אם הן אכן יעברו בשלום נוכל להודיע סוף סוף שסיימנו את פיתוח המשחק.
אנחנו צופים שזה יקרה בתחילת השבוע הבא, וכרגע אין לנו יותר מדי מה לעשות מלבד לחכות לחדשות מ-SEGA.

http://fmfreaks.dk/data/billeder/fm09/match/fm%202008-10-08%2011-39-17-60.jpg"> src=http://fmfreaks.dk/data/billeder/fm09/match/fm%202008-10-08%2011-39-17-60.jpg" width=300" border=0">

רוב הצוות של Sports Interactive, שעבדו בשעות מטורפות בתקופה האחרונה, ובצדק, נמצאים במיטתם ומשלימים שעות שינה.
יש עדיין המון אנשים במשרדים, ממתינים למשהו בלתי צפוי שיקרה.
ואני, מרגיש כמו עם שפעת, רוצה להיות בבית אבל יושב כרגע בחדרי העריכה וצופה בגרסאות השונות של פרסומת הטלוויזיה של Football Manager 2009 שמושלמות בימים אלה, במטרה לאשר אותן.

בכל מקרה, אחרי שבבלוג של יום רביעי הצגנו חידושים בגרסת ה-PSP של המשחק, היום אנחנו חוזרים לגרסת המחשב, ואלו הם החידושים האחרונים שייחשפו באמצעות הבלוגים.
בשבוע הבא, הבלוגים יעסקו בהרחבה ובפירוט רב בחידושים הגדולים (תלת מימד, מסיבות עיתונאים וכו'), כאשר על כל אחד מהם נסביר לעומק.
חידושים קטנים נוספים ייחשפו בתוכנית הרדיו של Football Manager שתעלה הערב ל-iTunes וגם בשבוע הבא יהיו כמה חידושים שייחשפו באתר Shortlist.com.

אז מה יש לי להציע לכם בבלוג של היום?

נתחיל עם מספרי סגל מועדפים, חידוש נחמד שהוספנו ב-FM 2009.
אם לשחקן יש מספר סגל שהוא מעדיף לקבל אותו, זה יוצג לך כאשר אתה רושם את מספרי הסגל לעונה החדשה.

והנה חידוש שאהוב עליי במיוחד, הוא מאוד פשוט אבל גם מאוד יעיל.
כבר הרבה שנים יש לנו במשחק סעיף בעסקאות העברה שנקרא "אחוזים מהמכירה הבאה", אבל אחרי שעשינו מחקרים לגבי זה, גילינו שמועדונים יותר משתמשים היום בסעיף "אחוזים מהרווחים של המכירה הבאה" (כלומר אחוזים מהרווחים שהמועדון יעשה מההעברה ולא מכל סכום ההעברה). אז הוספנו גם את זה כסעיף אפשרי.

http://fmfreaks.dk/data/billeder/fm09/blandede/MacScreenshots15424fm%202008-10-02%2011-48-25-80.jpg"> src=http://fmfreaks.dk/data/billeder/fm09/blandede/MacScreenshots15424fm%202008-10-02%2011-48-25-80.jpg" width=300" border=0">

עוד דבר שאני אוהב זה השינוי בפיצויים שמשולמים עבור שחקני הנוער.
במשחקים הקודמים פשוט היית צריך לשלם סכום כסף קטן כדי "לגנוב" שחקן צעיר ממועדון אחר, אבל בקיץ האחרון ראינו במציאות מקרה כמו של ג'ון בוסטוק (John Bostock), הנער בן ה-16 שעבר לטוטנהאם אחרי ויכוחים ארוכים על גובה הפיצויים שהיא תשלם.
אז ב-FM 2009 כדי לגנוב שחקן צעיר מקבוצה אחרת תצטרכו לשלם גם את דמי הפיצויים הרגילים, גם סכום כסף על הופעות בקבוצה הבוגרת וגם סעיף של "אחוזים מהמכירה הבאה".

יש גם שיפור בחוקי ההעפלה במפעלים השונים במשחק, אז גם החוקים המוזרים והמסובכים ביותר מוסברים היטב במסך החוקים ומיושמים בצורה מדויקת בתוך המשחק, כמו הליגות האסיאתיות והליגות הדרום אמריקאיות.

ניקח לרגע הפסקה מהחידושים ואני אענה על שאלות שנשלחו אליי במייל בימים האחרונים.
קרייג גרין שואל "מתי הצלחתם לשחק לראשונה ב-FM 2009? ומתי תתחילו לאסוף רעיונות לגרסה הבאה?".
אז בנוגע לשאלה הראשונה - הגרסה הראשונה של FM 2009 שבה ניתן היה לשחק באמת הייתה בסביבות אפריל, למרות שלא כל החידושים נכנסו באותה תקופה למשחק, אז אפשר להגיד שרק בסוף יוני התחלתי לשחק בו בצורה נורמלית.
לגבי הגרסה הבאה - יש לנו כבר כמה רעיונות, וגם תהיה לנו ישיבה אחרי השחרור של FM 2009 שבה נרכיב את רשימת החידושים של המשחק הבא. זה לא אומר שלא ניקח קצת זמן כדי להנות מהגרסה הנוכחית, כי בכל מקרה רק באפריל-מאי נוכל להתחיל לשחק בגרסה הבאה.

גארי תומאס שואל "מה הסיכויים שתעשו גם משחק מנג'ר לתחום האגרוף?".
הסיכויים לכך מאוד מאוד קלושים. היו לנו כמה משחקי מנג'ר לענפים אחרים בעבר, כמו הוקי קרח ובייסבול. אבל כרגע אנחנו מתרכזים בכדורגל בלבד, וכך זה יישאר בעתיד הנראה לעין.

בחזרה ל-FM 2009...
ציינתי כבר שלשוערים במשחק החדש יהיו 3 יכולות חדשות שיוצגו במסך הפרופיל?
היכולות הן "נגיעה ראשונה", "בעיטות חופשיות" ו"בעיטת פנדלים". הסיבה שהוספנו אותן היא שיותר ויותר שוערים בועטים בעיטות חופשיות ופנדלים, במיוחד בדרום אמריקה, אז אלו יכולות שחשוב לדעת, גם אצל שוערים.

אה וגם לא דיברתי על נדידת הסקאוטים.
אם אתה לא תיתן לסקאוט שלך משימה לבצע או מדינה לעשות בה מעקב, הוא פשוט יבחר לעצמו אזור בעולם וימשיך לשלוח לך דו"חות על שחקנים מעניינים שהוא מוצא.

לסיום הבלוג הזה, שהוא בעצם הבלוג האחרון בפורמט הזה (הבלוגים הבאים ייגעו בפירוט רב בחידושים הגדולים), אני רוצה לדבר על השמועות הרבות בנוגע לשינויי הטקטיקה שיהיו ב-FM 2009.
אמנם בשבוע הבא יהיה בלוג שייתן פרטים מלאים על השינויים האלו ויסביר את הסיבות בהרחבה, אבל אני אסביר על רגל אחת - עשינו כמה שינויים מהותיים במערכת הטקטיקה בעקבות הבטא של FM Live, רובם קשורים לחצים במסך הטקטיקה.
גילינו במהלך הבטא של FM Live שאנשים לא בדיוק הבינו מה המשמעות של החצים שהם מסמנים בטקטיקה, גם אנשים בתוך SI, אז הורדנו את החצים הרגילים ובמשחק החדש החצים מציינים את ההוראה הטקטית "ריצות קדימה" (Forward Runs).
בעקבות השינוי הזה, נעשו שיפורים רבים אחרים במערכת הטקטיקה, אז עדיין תראו שחקנים רצים לאזורים שונים ומחפשים מרחבים פנויים לפרוץ אליהם, אבל זה ייעשה יותר על דעת עצמם ובהתאם ליכולות שלהם.
כמו שאמרתי, בשבוע הבא יהיה על זה בלוג מפורט אותו יכתוב פול קולייר, ממקימי חברת SI והאיש שמפתח את מנוע המשחק.

אוקיי, זהו זה להיום.
הערב ייחשפו עוד חידושים בתוכנית הרדיו, אבל זה הבלוג האחרון לשבוע זה. להתראות בשבוע הבא.
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 24/10/2008
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי