FM 2009 - בלוג פיתוח 1
SI מתקרבים לסיום הפיתוח של FM 2009 וחושפים בבלוג החדש שלהם פרטים חדשים ומעניינים
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 17/10/2008 | צפיות: 3828
קטגוריה: כתבות | משחק: Football Manager 2009
חברת הפיתוח Sports Interactive עומדת בימים אלו ממש בפני משימה מאתגרת: להשלים את הפיתוח של משחק המנג'ר החדש, Football Manager 2009, עד תאריך השחרור המיועד - 14/11/2008.
גרסת ה-PSP המוקטנת של המשחק, Football Manager Handheld 2009, כבר הושלמה ונשלחה בימים אלו לחברת Sony לאישורים סופיים, בתהליך שעובר כל משחק PSP.
אז בעצם מה שנשאר להם זה לסיים את Football Manager 2009...
מיילס ג'קובסון, מנכ"ל חברת SI, יחשוף בכל כמה ימים פרטים מעניינים על פיתוח המשחק באמצעות בלוג חדש באתר הבריטי HMV.

בלוג 1 - השלבים הסופיים

אנחנו נמצאים כרגע בשלבים הסופיים של הפיתוח, והשלב הנוכחי נקרא "נעילת קוד", זה אומר שאנחנו לא מוסיפים כרגע דברים חדשים למשחק אלא רק מתקנים באגים ומשפצים את התצוגה התלת מימדית החדשה.
השלב הזה, שהוא בעצם השלב הסופי לפני ששולחים את המשחק להדפסה המונית, דורש מאיתנו ימים ארוכים של עבודה.
בזמן כתיבת הבלוג הזה, השעה היא 10:25 בלילה של יום חמישי ויש כ-12 אנשים עדיין במשרדים, ועוד הרבה שעובדים מהבית.
אנשי בקרת האיכות ומספר אנשים מצוות הפיתוח מריצים מבחני "חופשה" כל הלילה (משחקים שאתה יוצא לחופשה וחוזר אחרי עשרות שנים כדי לראות איך המשחק מתפתח), הם בודקים עניינים ארוכי טווח כמו התקדמות של מועדונים אחרי עשרות שנים, התקדמות של שחקנים, כספים ותחומים נוספים.


שמועות על העברות

צוות ההפקה ב-Sports Interactive בדיוק נסע הביתה להרוויח קצת שעות שינה אחרי שבתחילת השבוע עבדו בשעות מטורפות כדי ליצור גרסאות ניסיון של כל מהדורות המשחק (לשפות שונות, למדינות שונות) ולחלקם תהיה עוד יותר עבודה כשהם יחזרו. העבודה פה אף פעם לא נגמרת.
בגלל שאנחנו מוציאים את המשחק בכל כך הרבה מדינות ועם כל כך הרבה שפות (המשחק מתורגם ל-17 שפות ע"י צוות המתרגמים המצוין שלנו), אז אין לנו דיסק מאסטר אחד בלבד שאותו אנחנו צריכים להדפיס במיליוני עותקים.
אנחנו צריכים לעשות 8 גרסאות שונות של המשחק בשלב הזה, ועוד גרסאות נוספות שנעשה בהמשך.
ואז יש גם את גרסאות ההורדה הדיגיטלית של Steam, ואת הגרסאות של הדמו, אז צוות ההפקה שלנו מאוד עסוק בניסיון לסיים את כל המשימות האלו לצד המעקב הרציף אחר התקדמותו של המשחק עצמו.

עבור חלק מהמתכנתים שלנו העבודה על המשחק הראשי כבר הסתיימה והם כרגע משחקים בו כדי לראות איך כל המערכות משתלבות ביחד ועוזרים למתכנתים שעדיין עובדים שעות מלאות בניסיון ללטש את כל העניינים הנותרים.
יש עדיין עבודה לעשות בעניין התצוגה התלת מימדית 3D שהכנסנו השנה לראשונה למשחק, כיוון שדי הרבה מהאנשים הטכניים חיכו שדברים אחרים יושלמו לפני שהם ייכנסו לפעולה, אז יש עוד אנימציות שאנחנו רוצים להכניס ובכלל, לגרום להכל להיראות כמה שיותר טוב.
בנוסף לצוות של Sports Interactive שעובד על ה-3D, יש אצלנו כמה "קבלנים" של SEGA שבאו לפני כמה חודשים כדי לעבוד על תצוגת ה-3D וללטש אותה כמה שאפשר.

דבר נוסף שעוד נשאר לנו לסיים זה מערכת הפרסומות המשולבות במשחק (מסביב למגרש יופיעו שלטי פרסומת רלוונטיים).
הפרסומות האלו כבר הובילו לכמה שיתופי פעולה מעניינים והרבה מהאנשים שיקנו את המשחק השנה ירוויחו מזה, אבל על זה אני ארחיב בבלוג אחר.


בעיטת קרן

למרות התקופה הלחוצה, זה גם מאוד כיף.
יש די הרבה אנשים במשרדים של החברה, 48 במשרה מלאה, פלוס כמה טסטרים, פלוס אנשים של SEGA שבאו לעזור עם ה-3D וכמובן יש לנו את צבא החוקרים והמתרגמים שלנו מכל העולם.
כמו שאתם יכולים לדמיין, יש פה הרבה ויכוחים על כדורגל. הויכוח המרכזי של היום היה האם מעבר האצטדיון שמתכננת ליברפול צריך להיכלל במשחק או לא, בהתחשב בזה שהם לא בטוח עוברים.

בתקופה הזו של השנה, יש עוד המון משימות שלא קשורות ישירות לפיתוח המשחק.
SEGA, חברת האם שלנו שמפיצה את המשחק, עושה הרבה דברים בימים אלו לקראת ה-14/11, כמו צילומים לאריזת המשחק, הכנת נקודות מכירה (פרסומות ודוכנים בחנויות), פוסטרים, שלטי פרסום, שיווק, קמפייניים ואירועי יחצ"נות בכל רחבי העולם וגם, בפעם הראשונה בתולדות הסדרה, תהיה ל-FM פרסומת בטלוויזיה.
מנהל המותג שלנו ב-SEGA העולמית, כמו גם מנהלי המותג המקומיים, עובדים מסביב לשעון כדי לדאוג שכל אדם בכל מדינה שבה אנחנו מוכרים את המשחק יידע שהוא מגיע לחנויות ב-14/11.
ויש גם כל מיני מבצעים ושיתופי פעולה כמו עכבר מיוחד של FM 2009 שתוכלו לקבל בחינם אם תזמינו את המשחק דרך האתר http://hmv.com/hmvweb/displayProductDetails.do?ctx=3604;6;-1;-1&sku=808611">HMV.

אחרי כל כך הרבה שנים בתעשייה, אנחנו כבר די רגילים לשלבים הסופיים והלחוצים שאנחנו נמצאים בהם היום, למרות שזה די קשה לא לראות את החברה, האישה, הילדים והחברים תקופה מסוימת.
לא יצא לי ללכת למשחק כדורגל כבר כמה שבועות, למרות שיש לי מנוי ב-3 קבוצות, ואמא שלי רואה אותי יותר דרך תמונות במגזינים מאשר במציאות, שזה בהחלט לא דבר אידיאלי.
זה אותו דבר, אגב, בשאר התעשיות שמתעסקות ביצירה - עבדתי במוזיקה שנים רבות וראיתי להקות בסיבובי הופעות או בזמן הקלטות אינטנסיביות באולפן שלא רואות אף אחד במשך חודשים.
אבל בשבילי, התחושה לראות אנשים מחייכים ומדברים על המשחק שלך אחרי כל החודשים האלו, שווה את כל העבודה הקשה.
וזו העבודה הכי טובה בעולם...

אז כן, זה קשה ולחוץ, אבל עדיין כיף.
המשחק נראה היום ממש טוב ואנחנו מאוד גאים בו, אבל רוצים ללטש ולשפץ אותו אפילו יותר במהלך השבועות הסופיים של הפיתוח שנותרו לנו.

זהו זה להיום, אנחנו נחזור ביום שני עם בלוג בו אני כנראה אחשוף עוד כמה חידושים נוספים שיהיו ב-Football Manager 2009, אספר על הקשר שלנו עם YouTube ובטח יהיו עוד כמה דברים...
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 17/10/2008
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי