התלת מימד מגיע!
מה צפוי לנו במנוע התלת מימדי של FM 2009? פרטים חדשים וסרטון חדש עם מהלכי כדורגל
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 05/09/2008 | צפיות: 11713
קטגוריה: כתבות | משחק: Football Manager 2009
ההתרגשות והתדהמה בקהילת המנג'ר בעקבות ההכרזה הגדולה של יום רביעי עדיין לא דעכו.
לאחר שפורסם ש-Football Manager 2009, שישוחרר ב-14/11/2008, יכלול תצוגת משחק תלת מימדית, הגיע הזמן לראות אותה בפעולה ולשמוע עוד פרטים.

לראשונה בתולדות סדרת Football Manager, יוכלו השחקנים לראות את הקבוצה שלהם משחקת בתלת מימד ואת המהלכים בפירוט מלא.
נגמרו הזמנים ששחקן יריב עושה עבירה ואנחנו לא יודעים עד כמה היא חמורה, או שהמשחק מתאר שער בבעיטת מספרת ואנחנו רואים פשוט עיגול זז. בתלת מימד הכל יהיה ברור ומדויק מאי פעם.
אין ספק כי מדובר בקפיצת המדרגה הגדולה ביותר של סדרת Football Manager בשנים האחרונות.

בדקנו מה בדיוק תכלול תצוגת התלת מימד החדשה, איך היא תיראה בגרסתה הסופית ומתי SI בכלל התחילה לתכנן אותה - הכל בכתבה הבאה.


תצוגת המשחק החדשה בתלת מימד

יש לזכור כי מנוע המשחק של Football Manager 2009 מבוסס על המנוע של Football Manager 2008, כמובן עם המון שיפורים וליטושים, רק שיש לו אפשרות תצוגה חדשה: תלת מימד.
מאחורי הקלעים מדובר במנוע המשחק של FM 2008 משודרג, אבל בפועל התצוגה שאנחנו נראה על המסך תהיה שונה מאוד - במקום עיגולים נראה שחקנים אמיתיים שזזים ונעים באמצעות אנימציות רבות שידמו שחקני כדורגל.
במהלך השנה האחרונה מנוע המשחק שולב גם ב-Football Manager Live, משחק האונליין, מה שאומר שאלפי שחקנים בדקו וניסו אותו במהלך התקופה הארוכה הזו והוא עבר בדיקות נרחבות ומקיפות, כפי שלא עבר מעולם.
לכן אנחנו צפויים לקבל ב-Football Manager 2009 מנוע משחק מאוד מלוטש ואיכותי.

מעריצי הסדרה שיעדיפו לצפות במהלכי המשחק באמצעות העיגולים הדו ממדיים שליוו את משחקי הסדרה עד היום, ישמחו לדעת שעדיין יש אפשרות כזו.
ולמחמירים ישנה גם אופציה לצפות במשחק רק באמצעות כתוביות השידור (כמו לפני 6 שנים).
ל-Football Manager 2009 יש בעצם מנוע משחק אחד, שניתן לצפות בו ב-3 מצבי תצוגה: תלת מימד (שחקנים), דו מימד (עיגולים) וכתוביות שידור.

במהלך מסיבת העיתונאים שנערכה אתמול התברר כי Sports Interactive, מפתחת המשחק, עובדת על תצוגה תלת מימדית של המשחק כבר 3 שנים, תוך שמירה על סודיות מוחלטת.
מפתחי המשחק תמיד טענו כי "ברגע שתהיה טכנולוגיה מתאימה להציג משחקים בתלת מימד, אנחנו נעשה את זה", כנראה שעכשיו הגיע הרגע הזה.
על התצוגה שנכנסה בסוף ל-Football Manager 2009 התחילו לעבוד לפני כשנה, מיד לאחר שיצא FM 2008.
שיתוף הפעולה עם חברת ההפצה SEGA Japan קידם מאוד את ההכנסה של תצוגת התלת מימד למשחק החדש. הטכנולוגיה והאנימציה לקוחים בעצם מתוך משחק הכדורגל Virtua Striker של SEGA.
צוות הפיתוח של המשחק Virtua Striker הקליט בעבר תנועות של שחקני כדורגל (Motion Capture) ויצר מנוע אנימציות תלת מימדי, מנוע שכעת שולב גם ב-Football Manager 2009.


Virtua Striker 2002 - המשחק ממנו נלקחו אנימציות רבות

מנכ"ל SI, מיילס ג'קובסון, סיפר במסיבת העיתונאים כי מה שאנחנו רואים בימים אלו זה רק 50% מאיך שתצוגת התלת מימד תיראה במשחק הסופי.
בשבועות הקרובים ועד לשחרור המשחק יתווספו המון אנימציות שיאפשרו מגוון תנועות והדמיות רחב, כדי שלא נרגיש שמהלך המשחק חוזר על עצמו. אז יש למה לצפות.
מלבד הוספת אנימציות, יבוצעו עוד מספר שיפורים בתצוגת ה-3D כמו הוספת סוגים שונים של משטחים כמו שיש כרגע ב-2D (דשא, בוץ, שלג וכו'), שיפור מראה הסביבה והדשא וליטושים כלליים שיגרמו למנוע להיראות הרבה יותר טוב בגרסה הסופית.

חשוב לזכור כי SI לא מנסים לחקות את התלת מימד של FIFA או PES עם גרפיקה נוצצת ותווי פנים מדויקים לשחקנים המפורסמים. ההשקעה הרבה היא על תצוגת הכדורגל עצמו ולא על המסביב והגרפיקה.
התצוגה ב-Football Manager 2009 תהיה מאוד פשטנית וכללית - לא יהיו אצטדיונים אמיתיים ולא יהיו תווי פנים של שחקנים.

השחקנים עצמם ייראו שונים אחד מהשני ב-4 תכונות בלבד: צבע עור, צבע שיער, גובה ומשקל. כל חוקרי המשחק התבקשו במהלך השנה האחרונה לתאר את השחקנים במדינה שלהם ב-4 התכונות האלו.
נוכל להבדיל בין שחקן שחור לשחקן לבן או בין שחקן גבוה לנמוך, אבל לא נוכל לראות פרטים יותר ספציפיים כמו תווי פנים, סגנון שיער, עיניים וכו'. המצלמה הכי קרובה שתהיה, לא תהיה קרובה מספיק כדי לראות פרטים מדויקים כאלו.
לגבי הסביבה שמסביב למגרש עצמו, יהיו כמה סביבות שונות שיוצגו בהתאם לגודל ואיכות האצטדיון בו מתקיים המשחק.

כמו כן, מסביב למגרש יופיעו שלטי פרסומות שיציגו פרסומות אמיתיות שיתחלפו כאשר המשתמש מחובר לאינטרנט.
על תחום הפרסומות של FM 2009 סיפרנו לכם עוד בחודש יוני, http://www.fmisrael.com/article.asp?id=520">בכתבה "ונעבור לפרסומות".
מלבד כל אלו, יהיו זוויות צפייה שונות וכן מצלמות טלוויזיה, כך שנוכל לבחור בדיוק באיזו זווית לצפות בקבוצה שלנו.
בתחתית המסך תהיה "רצועת משחק" שתאפשר להריץ קדימה ואחורה ולצפות במהלכים שוב ושוב, חידוש שהופיע לראשונה במשחק Football Manager Live ומופיע גם פה.
בנוסף, ניתן יהיה להציג את המשחק על מסך מלא וכן להציג חלונות מותאמים אישית כמו "ציוני שחקנים", "סטטיסטיקות משחק" ועוד.

סרטון מהלכים (30 שניות)
הסרטון החדש שמציג מספר מהלכי כדורגל בתצוגה התלת מימדית החדשה של Football Manager 2009 מוצג באופן בלעדי באתר ShortList.com.
http://www.shortlist.com/technology/article/football-manager-09-3d-video">לצפייה בסרטון.



Football Manager 2009 ישוחרר ב-14/11/2008.
עמוד משחק - כל הפרטים והתמונות של FM 2009
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 05/09/2008
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי