המדריך למתחילים
מדריך מקיף וכולל שמסביר לשחקנים החדשים ה-כ-ל על Football Manager 2008 - מומלץ!
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 10/12/2007 | צפיות: 35547
קטגוריה: מדריכים | משחק: Football Manager 2008
ברוך הבא ל-Football Manager 2008!
זהו המשחק החדש בסדרת ניהול הכדורגל הפופולרית של חברת Sports Interactive, סדרת משחקי המנג'ר הותיקה והמצליחה ביותר בכל הזמנים.
ב-Football Manager 2008 אתה המנג'ר - תפקידך לקחת את המושכות של קבוצת כדורגל (או נבחרת), לנהל ולאמן אותה ולהצעיד אותה להישגים מקומיים ובינלאומיים.

אתה תקבל חוזה, תקבע את הסגל, תבחר את 11 הפותחים, תקנה שחקנים, תמכור שחקנים, תאמן אותם, תנהל מו"מ עם מועדונים, תקבע משחקי ידידות, תנסה טקטיקות ואסטרטגיות, תריב עם מנג'רים ושחקנים יריבים- ותעשה כל מה שעושה מנג'ר כדורגל במציאות!
למשחק אין מטרה ברורה ומובהקת, כל עולם הכדורגל נמצא בכף ידך ואתה יכול לעשות בו מה שתרצה, כמה שתרצה ומתי שתרצה.
המשחק כולל 158 ליגות מ-51 מדינות וכ-300,000 שחקנים ואנשי צוות אמיתיים עם סטטיסטיקות ונתונים מפורטים - ואין גבולות להישגים ולשיאים שתוכל להשיג במהלך הקריירה שלך כמנג'ר.
את האתגר והקושי של המשחק אתה קובע בעצמך - אם תבחר להיות מנג'ר של קבוצה קטנה מנורבגיה צפוי לך משחק קשה מאוד ומלא אתגרים, אך אם תבחר לאמן את קבוצת הכוכבים של ברצלונה צפויה לך עבודה קלה.

ברגע שנכנסת ל-Football Manager 2008, יופיע מסך התפריט הראשי של המשחק שיאפשר לך להתחיל משחק חדש, לטעון משחק שמור, להתחיל משחק חדש מהיר (Quickstart) ולשחק משחק רשת עם חבר.
במדריך הזה אנחנו נעבור צעד צעד על כל השלבים שעובר שחקן חדש המשחק לראשונה ב-Football Manager 2008 ונסביר על כל חלקי המשחק בהרחבה ובפירוט רב.

http://img156.imageshack.us/img156/1978/starting1lx8.jpg"> src=http://img156.imageshack.us/img156/1978/starting1lx8.jpg" width=300" border=0">

התחלת משחק חדש
בתפריט בחר ב"משחק חדש" כדי להתחיל משחק חדש. לאחר טעינה קצרה ייפתח "אשף משחק חדש" שייצור עבורך משחק חדש בכמה צעדים פשוטים.
בחלון הראשון תוכל לבחור את המדינות בהן תרצה לאמן, בחר את המדינה/ות. כל מדינה שלא נבחרה לא תוכל לאמן בה.
בחלון הבא יש לבחור את הליגה הפעילה הנמוכה ביותר בכל מדינה מאלו שבחרת בצעד הראשון, הליגה הפעילה הנמוכה ביותר זו הליגה הכי נמוכה שתופיע במשחק ושתוכל לאמן בה (למשל אם בחרתי שהליגה הפעילה הנמוכה ביותר בישראל תהיה "ליגת העל", לא אוכל לאמן בליגה הלאומית).
כעת תתבקש לבחור את תאריך התחלת המשחק, התאריך בו ייפתח המשחק החדש שלך.
בחלון שלאחריו תוכל להגדיר את גודל מאגר הנתונים - מאגר נתונים גדול כולל המון שחקנים אך עובד לאט ומאגר קטן כולל מעט שחקנים אך ירוץ מהר מאוד, בהתאם למחשב.
זהו, תהליך התחלת משחק חדש הסתיים כעת, לחץ "התחל משחק" והמתן מספר דקות עד ש-Football Manager 2008 יטען את כל הנתונים הדרושים.

המשחק החדש נפתח ואיתו גם "אשף הוספת מנג'ר" שיעזור לך להכניס למשחק את עצמך - המנג'ר החדש.
בחלון הראשון בחר "הבא", אחריו תתבקש להזין את שמך, תאריך הלידה שלך, האזרחות (והאזרחות השנייה) וגם תמונת פרופיל אישית וקבוצה אהובה אם תרצה.
אחרי כל הפרטים האישיים, המשחק יבקש ממך לבחור את הקבוצה שתרצה לנהל ולאמן.
בחלון זה יופיעו כל הקבוצות מהמדינות אותן בחרת באשף הקודם, בחר את המדינה, הליגה וכמובן הקבוצה אליה תרצה להיכנס כמנג'ר.
בסיום כל השלבים לחץ "הוסף מנג'ר" והמשחק יוסיף אותך כמנג'ר של הקבוצה שבחרת.

עקרונות המשחק
ב-Football Manager 2008, כל יום במשחק מורכב מבוקר, צהריים וערב (התאריך והשעה הנוכחיים במשחק רשומים בתחתית המסך).
הלחצן המרכזי במשחק הוא הכפתור השחור "המשך משחק", לחיצה על הלחצן "תחשיך" את המסך ותמשיך את המשחק עד שיקרה אירוע מיוחד שמחייב התרעה או עד שיגיע יום משחק.
בזמן הזה המשחק יעבד נתונים ויחשב תוצאות משחקים שמתקיימים באותו יום, הוא גם יציג לך טיפים וחדשות מעולם הכדורגל.
במילים אחרות, כדי להעביר יום אתה לוחץ על "המשך משחק" עד שיגיע יום משחק של קבוצתך.
רוב רובו של המשחק נשלט ע"י העכבר וכמעט כל שם במשחק ניתן ללחיצה (למשל, אם תלחץ על שם שחקן- יעלה מסך הפרופיל שלו, אם תלחץ על שם קבוצה- יעלה מסך הסגל שלה, אם תלחץ על שם של מפעל- יעלה מסך המפעל).
כמו באתרי אינטרנט, לחיצה עם הלחצן השמאלי של העכבר תעביר אותך לפריט שלחצת עליו ולחיצה עם הימני תציג לך את הפעולות שאתה יכול לבצע על הפריט הזה.

ב-Football Manager 2008 קיים "יועץ" שהוא חלון קטן שיקפוץ מדי פעם בחלקו התחתון של המסך ויציע לך עזרה במהלך פעולות שונות.
כשתעבור למסך מסוים, ה"יועץ" יציג מספר אפשרויות שהן ברוב המקרים הפעולות שמשתמש רוצה לבצע במסך הזה, וכשתבחר באחת הוא יסביר לך בקלות איפה ללחוץ ומה לעשות.
כדי לפתוח את היועץ באופן ידני, לחץ על סימן השאלה הורוד בתפריט הראשי.

תפריטים
השליטה והניווט ב-Football Manager 2008 נראים מסובכים מאוד ממבט ראשון אך עם הזמן לאחר כמה ניסיונות תגלו כמה המשחק פשוט ונוח לתפעול.
המסך ב-Football Manager 2008 מורכב ממספר חלקים, כמוסבר בתמונה הבאה:

http://img243.imageshack.us/img243/2594/starting2df3.jpg"> src=http://img243.imageshack.us/img243/2594/starting2df3.jpg" width=300" border=0">

1. כותרת- פה יוצג השם של הפריט בו אתם נמצאים (למשל, אם תימצאו במסך הסגל של הקבוצה אז יוצג שם הקבוצה).
2. תפריט ראשי- התפריט הראשי של המשחק שכולל את "מנג'ר" (כל המסכים והפעולות הרלוונטיות למנג'ר) "העולם" (מידע ונתונים מהעולם- רשימת קבוצות, מפעלים וכו') "מועדפים" (מסכים שתסמן כמועדפים) ו"אפשרויות" (כל האפשרויות והפעולות הכלליות כמו יציאה מהמשחק, שמירת משחק), בצד שמאל נמצא לחצן "המשך משחק" החשוב.
3. תוכן המסך- פה יוצג התוכן של המסך עצמו, אם תימצאו במסך הסגל של הקבוצה אז תוצג רשימת השחקנים.
4. תפריט עץ צדדי- פה יוצגו כל הפינות והחלקים של הפריט בו אתם נמצאים (אם אתם נמצאים במסך הסגל של הקבוצה אז בתפריט העץ יופיעו מסכים נוספים של הקבוצה כמו מידע, טקטיקה, משחקים הבאים, העברות וכו').
5. תפריט פעולות אפשריות- פה יוצגו כל הפעולות שתוכלו לבצע על הפריט בו אתם נמצאים (אם אתם נמצאים בפרופיל של שחקן, יופיעו פעולות כמו חידוש חוזה, שחרור שחקן וכו').
6. סמלי קיצור דרך- פה יוצגו קיצורים בצורת אייקונים למסכים חשובים ומרכזיים במשחק (מסך הבית, מסך החדשות, מסך הסגל וכו').
7. פריטים קשורים- פה יוצגו הפריטים הקשורים לפריט בו אתם נמצאים (אם אתם נמצאים בפרופיל שחקן, יוצגו כאן שם הקבוצה שלו, שם הליגה, שם המדינה ושם היבשת- מהם תוכלו לגשת לפריטים נוספים).
8. תיבת חיפוש- בתיבת החיפוש תוכל להקליד שם מלא או חלקי של שחקן, קבוצה, מדינה, מפעל והמשחק יריץ חיפוש מהיר במאגר הנתונים.

תפריט מנג'ר
התפריט החשוב ביותר בתפריטים הראשיים הוא תפריט "מנג'ר".
זהו התפריט בו תשתמש הכי הרבה במהלך המשחק והוא כולל קישורים לכל האזורים החשובים ב-Football Manager.

http://img243.imageshack.us/img243/8475/starting3vt3.jpg"> src=http://img243.imageshack.us/img243/8475/starting3vt3.jpg" border=0">

  • שם הקבוצה - הפריט הראשון בתפריט "מנג'ר" יקשר אותך למסך סגל הקבוצה שלך, שם תוכל לצפות ברשימת השחקנים בקבוצתך, לבחור הרכב, טקטיקה ועוד.
  • סקירת מנג'ר - מסך "סקירת מנג'ר" תפקידו לקבץ בשבילך את כל המידע החשוב והרלוונטי לגביך המנג'ר (כמו המשחקים הבאים, השחקנים הפצועים, טבלת הליגה וכו').
  • פנקס התזכורות - יאפשר לך לרשום לעצמך תזכורות במהלך המשחק.
  • לוח שנה - יציג לך את האירועים החשובים שצפויים לקרות בחודש הקרוב מבחינת הקבוצה שלך, כל המשחקים, החוזים, חלונות ההעברה וכו'. לוח השנה יעזור לך לתכנן את התקופה הקרובה.
  • חדשות - המסך שתראה הכי הרבה במהלך המשחק ותפקידו לקבץ את כל הידיעות במשחק- חדשות על שחקנים שלך, עדכונים על משחקים, הודעות מההנהלה, שאלות מהתקשורת, תגובות של מועדונים להצעותיך ועוד.
  • חדשות הליגה - במסך זה יופיעו כל החדשות הקשורות לקבוצות האחרות בליגה בה אתה מאמן.
  • ליגה - מסך שיציג לך את טבלת הליגה ואת כל הנתונים והמידע הרלוונטי אודות הליגה בה אתה מאמן (לוח משחקים, חוקים, סטטיסטיקות ועוד).
  • לוח משחקים - במסך לוח משחקים תוכל לצפות ברשימת המשחקים האחרונים שקבוצתך שיחקה ובמשחקים הבאים שצפויים לה, כולל פרטים על כל משחק ומשחק.
  • טקטיקה - במסך זה תוכל לקבוע את הטקטיקה של קבוצתך, תוכל לבחור הרכב, לסדר את המערך בו היא תשחק, לתת הוראות קבוצתיות ואישיות ולקבוע בועטי פנדלים וקרנות.
  • אימונים - דרך מסך האימונים המנג'ר יכול ליצור תוכניות אימונים, לקבוע את כמות הדגש שישימו המאמנים בכל תחום (כוח פיזי, שליטה בכדור וכו') ולראות את התקדמות השחקנים שלו באימונים.
  • מצא שחקנים-סקאוטינג - במסך זה תופיע לך רשימת של הסקאוטים (ציידי כשרונות) של המועדון ותוכל לשלוח כל אחד מהם למשימות סקאוטינג שונות.
  • מצא שחקנים-חיפוש שחקנים - זהו מסך חיפוש השחקנים בו תוכל להגדיר קריטריונים (סינון>התאמה אישית) ולחפש שחקנים המתאימים לקבוצתך.
  • מצא שחקנים-רשימת קניות - זוהי רשימת הקניות שלך אליה תוכל להוסיף שחקנים שאתה מעוניין לרכוש לצורך תזכורת עצמית ויצירת הד תקשורתי.
  • מצא שחקנים-שחקנים שנצפו לאחרונה - רשימה של כל השחקנים שנכנסת לפרופיל האישי שלהם בתקופה האחרונה.
  • מרכז ההעברות - כאן יוצגו כל ההעברות והעסקאות הנוגעות לקבוצתך. כל הצעה שתקבל על שחקן שלך תיכנס למסך הזה וגם הצעות שלך על שחקנים אחרים. מרכז ההעברות יאפשר לך לנהל את כל ענייני ההעברות בנוחות.
  • חוות דעת על המנג'ר - במסך זה יפרטו הנהלת הקבוצה וארגון האוהדים מה הם חושבים עליך. האם הבוסים שלך מרוצים? האם הם מאוכזבים ושוקלים לפטר אותך? ומה בכלל הציפיות של האוהדים ממך?
  • חדר ההנהלה - בחדר ההנהלה תוכל להעביר בקשות מיוחדות למנהלי המועדון (דרך תפריט העץ הצדדי). בנוסף, תוכל לדעת מה סטטוס יו"ר המועדון, מה המגבלות שההנהלה מציבה בנוגע לסקאוטינג ומה דעתה על הבקשות שהעברת אליה.
  • משרות - במסך זה יפרסמו קבוצות שונות מודעות דרושים לאנשי צוות. תוכל גם אתה להוסיף מודעה בה תפרט איזה תפקיד אתה מחפש. בחלק של "יציבות המשרה" תופיע רשימה של כל המנג'רים הפעילים ושל הסטטוס הנוכחי שלהם במועדון.
  • עמוד בית - את עמוד הבית אתה יכול לבחור בעצמך, כמו בדפדפן אינטרנט, באמצעות תפריט "מועדפים".
  • אפשרויות מנג'ר - כאן תוכל לבחור להתפטר מהקבוצה, לפרוש מכדורגל, לצאת מחופשה ולקבוע חלוקת תפקידים כללית לקבוצה.

    תפריט העולם
    זהו התפריט שיקשר אותך לשאר המדינות, המפעלים, הקבוצות, השחקנים והמנג'רים הקיימים בעולם הכדורגל הענק של Football Manager 2008.

    http://img406.imageshack.us/img406/3314/starting4up8.jpg"> src=http://img406.imageshack.us/img406/3314/starting4up8.jpg" border=0">

    דרך תפריט "העולם" תוכל להגיע למשל למסך המונדיאל שם יוצג לוח המשחקים, הבתים, הסטטיסטיקות וכל הפרטים על המונדיאל.
    מהתפריט הזה ניתן גם להיכנס לכל מפעל פעיל אחר בהתאם למדינות ולליגות שבחרת בתחילת המשחק.
    בנוסף ניתן לצפות ברשימת המדינות, רשימת ההעברות שנעשו בעולם, רשימת המנג'רים, טבלת הכספים והפרסים.

    תפריט מועדפים
    בדיוק כמו בדפדפן אינטרנט, תוכל לבחור מספר מסכים מועדפים במשחק בהם אתה נמצא הכי הרבה ולהכניס אותם לתפריט המועדפים.
    כך תוכל לגשת אל אותם מסכים פופולריים בקלות. ניתן גם להגדיר את עמוד הבית שלך שיופיע כברירת מחדל בכל פעם שלא קורה שום דבר במשחק.

    תפריט אפשרויות
    התפריט הזה עושה בדיוק מה שמצפים ממנו ומאפשר למשתמש אפשרויות שונות.
    דרך "אפשרויות" ניתן לקבוע את הגדרות המשחק, לשמור משחק, לטעון משחק שמור, להתחיל משחק חדש, לחזור לתפריט הראשי וכמובן- לצאת מהמשחק (אבל למה שתעשה את זה?!)

    מסכים
    Football Manager 2008 מורכב מהמון מסכים שמרכיבים את המשחק מרובה המידע הזה ומקשרים בין חלקיו.
    לכל קבוצה, שחקן, מפעל, נבחרת, איש צוות במשחק יש מסך ייחודי עם כל המידע אודותיו ועם אזורים שונים אליהם ניתן לגשת מתפריט העץ הצדדי.
    מלבדם יש גם מסך מיוחדים כמו לוח שנה, חדשות, סקירת מנג'ר ועוד.
    כדי להיכנס למסכים השונים יש להשתמש בתפריט "מנג'ר" או תפריט "העולם" וגם ניתן להשתמש בסמלי קיצור הדרך המופיעים בחלקו העליון של המסך.
    אנו נעבור על המסכים הראשיים ב-Football Manager ונסביר מה יש בכל אחד מהם ומה ניתן לבצע בהם.

    מסך הקבוצה

    http://img243.imageshack.us/img243/6010/starting5rq6.jpg"> src=http://img243.imageshack.us/img243/6010/starting5rq6.jpg" width=300" border=0">

    כדי להיכנס אל מסך הקבוצה שלך לחץ על תפריט "מנג'ר" ובחר בשם הקבוצה - הפריט הראשון בתפריט. בכותרת המסך תוכל לראות את שמה של הקבוצה ומתחתיה את המיקום של הקבוצה בליגה שלה.
    כאן מופיעה רשימת השחקנים המשחקים בקבוצתך כאשר ליד כל אחד מוצגת העמדה שלו, המוראל, הכושר ועוד (ניתן לשנות את אופן התצוגה ע"י "תצוגות").
    שחקן ששמו רשום בצבע בהיר (בדר"כ סגול בהיר) מושאל מהקבוצה שלך קבוצה אחרת ושחקן ששמו רשום בצבע כהה (בדר"כ כחול כהה) מושאל אל הקבוצה שלך.
    עמודת הסטטוס ("סט") משמאל לשם השחקן תציג את הסטטוס שלו באופן מקוצר של 3 אותיות (פצוע? מורחק? פרש מכדורגל?), אם תעלה עם העכבר על כפתור הסטטוס הוא יוצג באופן מלא.
    אם תלחץ על שם של שחקן מסוים, תוכל לצפות בפרופיל שלו עליו נדבר בהמשך.
    במסך הקבוצה תוכל לקבוע את ההרכב של הקבוצה. בחלקו העליון מופיעה רשימה של עמדות, פשוט גרור עמדה אל שם השחקן. אפשרות אחרת היא ללחוץ על החץ ליד שמו של השחקן ולבחור לו עמדה.
    העמדות הן: GK=שוער, DR=מגן ימני, DL=מגן שמאלי, DC=בלם, MR=קשר ימני, ML=קשר שמאלי, MC=קשר מרכזי, FC=חלוץ.
    בחר את השחקן הטוב שלך בכל עמדה והרכב את ה-11 הטובים של הקבוצה.
    בתפריט הצדדי יופיעו כל חלקי המסך שקשורים לקבוצה שלך - טקטיקה, לוח המשחקים, קבוצת הנוער, אימונים, כספים, סקאוטינג, חיפוש שחקנים, צוות מקצועי, מידע ועוד.

    http://img409.imageshack.us/img409/2976/starting6jj7.jpg"> src=http://img409.imageshack.us/img409/2976/starting6jj7.jpg" width=300" border=0">

    למשל בחלק של "מידע" במסך הקבוצה תוכל לצפות בסקירה כללית של הפרטים על הקבוצה שלך ולגלות מתי היא נוסדה, מי היריבות שלה, מה מצב מתקני האימונים ומהי תכולת האצטדיון.
    בחלק של "צוות מקצועי" תופיע רשימת אנשי הצוות שעובדים אצלך בקבוצה. המאמנים, הסקאוטים, הרופאים ושאר בעלי התפקידים בקבוצה. שוב, ניתן ללחוץ על כל איש צוות ולצפות בפרופיל שלו (ומשם גם ניתן לפטר אותו, לחדש את החוזה שלו וכו').
    בחלק של "כספים" יופיעו פרטים על הצד הכספי של המועדון. מהן ההכנסות, מהן ההוצאות, מהו התקציב לעונה זו, כמה המועדון מבזבז על שכר ובשורה התחתונה- האם הוא מרוויח או מפסיד?
    בחלק של "טקטיקה" תוכל לקבוע את המערך בו קבוצתך תשחק, לתת הוראות קבוצתיות ואישיות (דרך תפריט הוראות) ולקבוע את בועטי הפנדלים והקרנות.
    דרך התפריט הצדדי תוכל גם לצפות ברשימת השחקנים ורשימת המשחקים של קבוצת הנוער.

    בחלק של "שחקנים",אם תסתכל על תפריט הפעולות בצידו של המסך תוכל לראות שאתה יכול לבקש מאחד העוזרים שלך לבחור את ההרכב, לנקות את העמדות שבחרת, לבקש עצות לגבי הקבוצה ולשמור את בחירת ההרכב שלך.

    חשוב לציין שאתה יכול ללחוץ על שם של כל קבוצה במסך ולהיכנס למסך שלה, לא רק על הקבוצה שלך.
    במסך קבוצה של קבוצות אחרות כמובן לא תוכל לבצע את כל הפעולות שאתה יכול בקבוצה שלך, אבל תוכל לראות את סגל השחקנים שלה, לוח המשחקים ומידע על הקבוצה.

    מסך פרופיל שחקן

    http://img100.imageshack.us/img100/9469/starting7bq3.jpg"> src=http://img100.imageshack.us/img100/9469/starting7bq3.jpg" width=300" border=0">

    במסך הקבוצה שלך לחץ על שמו של שחקן מסוים וכנס לפרופיל האישי שלו. הפרופיל הוא בעצם כרטיסו של השחקן המציג את כל המידע והנתונים הרלוונטיים לגביו.
    בכותרת המסך תוכל לראות את שמו של השחקן ואת העמדה שלו.
    מלבד הפרטים האישיים (שם, גיל, אזרחות, משכורת, שווי), כאן יופיעו היכולות שלו שידורגו בטווח של 1-20 לפי חלוקה ליכולות טכניות, מנטליות ופיזיות. אם השחקן נוגח מעולה אז יהיה לו 20 ביכולת "נגיחות", אם הוא בועט פנדלים חלש מאוד יהיה לו 1 ביכולת "פנדלים".
    לפי המספרים האלו תוכל לדעת במה השחקן טוב ובמה הוא חלש. אם תצוגת המספרים לא נוחה לך תוכל להציג את היכולות בצורה גרפית (אפשרויות>הגדרות>תצוגה וקול>הצג יכולות בצורה גרפית).
    אפשרות תצוגה אחרת הנמצאת בתפריט תצוגות היא "סקירה", אפשרות זו תעלים את רשימת היכולות ותציג מצולע גדול שיראה עד כמה השחקן טוב בכל תחום (כמו במשחק Pro Evolution Soccer).
    בתחתית המסך תוכל לראות האם יש לשחקן פציעות או הרחקות וגם לראות סטטיסטיקות עליו.
    בתפריט הצדדי יופיעו כל שאר החלקים הקשורים לשחקן הזה - פרטים אישיים, פרטי העברה, עמדות, סטטיסטיקות ועוד.

    http://img153.imageshack.us/img153/7006/starting8ml9.jpg"> src=http://img153.imageshack.us/img153/7006/starting8ml9.jpg" width=300" border=0">

    למשל בחלק של "פרטים אישיים" במסך השחקן תוכל לגלות אילו שפות הוא יודע, האם יש לו אזרחות משנית (שתגרום לו לא להיחשב זר), מי המועדונים האהובים עליו ועד כמה הוא מרוצה במועדון.
    בחלק של "פרטי העברה" יופיעו השווי של השחקן הזה בשוק, המשכורת שלו, תאריך סיום החוזה הנוכחי שלו ופרטים נוספים אודות העברת השחקן הזה.
    בחלק של "עמדות" יוצג מגרש כדורגל עליו יסומנו העמדות בהן השחקן יודע לשחק. עמדה שצבועה בירוק מסמנת את העמדה הטבעית של השחקן וככל שהצבע דוהה, כך הוא פחות יודע לשחק בעמדה.

    כעת נביט על תפריט הפעולות בצידו התחתון של המסך.
    אם השחקן הזה הוא שחקן שלך, יופיעו פעולות כמו "בקש דוח רפואי" (לבקש מרופאי המועדון להעביר דוח על השחקן), "הצע חוזה חדש" (לחדש לשחקן את החוזה), "קבע סטטוס העברה" (לקבוע האם השחקן למכירה או לא).
    בנוסף תוכל לשחרר את השחקן, להציע אותו למועדונים אחרים, להעניש אותו, לקבוע לו כינוי ולתקשר איתו.
    אם השחקן שאתה נמצא בפרופיל שלו הוא שחקן של קבוצה אחרת, יופיעו פעולות אחרות בהתאם. כמו "הגשת הצעה" (להציע לקנות/להשאיל את השחקן), "קבל דוח סקאוט" (לשלוח סקאוט שלך לעקוב אחריו), "הוסף לרשימת הקניות".
    בנוסף תוכל לתקשר עם השחקן כמו שאתה יכול עם שחקנים שלך, לקבוע לו כינוי ולהשוות אותו עם שחקן אחר.
    חשוב לציין שאתה יכול ללחוץ על כל שחקן במשחק ולצפות בפרופיל שלו. ברגע שאתה רואה שם של שחקן, בכל מסך, לחץ עליו וצפה במידע עליו ביכולות שלו.

    מסך החדשות

    http://img404.imageshack.us/img404/900/starting9gj5.jpg"> src=http://img404.imageshack.us/img404/900/starting9gj5.jpg" width=300" border=0">

    כדי להיכנס למסך החדשות לחץ על תפריט "מנג'ר" ובחר בפריט "חדשות".
    זהו המסך שתראה הכי הרבה במהלך המשחק ותפקידו לקבץ את כל הידיעות במשחק- חדשות על שחקנים שלך, עדכונים על משחקים, הודעות מההנהלה, שאלות מהתקשורת, תגובות של מועדונים להצעותיך ועוד.
    דרך המסך הזה אתה בעצם תתקשר עם שאר העולם ותקבל את העדכונים הרלוונטיים לגביך ולגבי קבוצתך. זוהי בעצם תיבת המייל שלך.
    אם תלחץ על כותרת של ידיעה, יופיע הטקסט המלא שלה בתוכן המסך. אתה יכול לסנן את הידיעות לפי קטגוריה באמצעות החץ המופיע בחלקו העליון של המסך.
    בכל יום שתעביר, אחרי לחיצה על "המשך משחק", אתה תקבל חדשות ועדכונים דרך מסך החדשות.
    לפעמים יגיעו לתיבת החדשות שלך ידיעות המסומנות בעיגול אדום - אלו ידיעות שאתה חייב להתייחס אליהן ולהעביר תגובה.
    לדוגמא אם מועדון אחר הציע הצעת רכישה על אחד השחקנים שלך, אתה תתבקש להגיב על הידיעה הזו באמצעות הסכמה, סירוב או דחייה.
    דוגמאות לידיעות שתקבל במסך החדשות - שחקן שלך נפצע, ההנהלה מצהירה שהיא מרוצה מהניצחון, עיתונאי רוצה לראיין אותך, שחקן שלך מתלונן על שיטות האימון שלך ועוד.

    מסך מפעל

    http://img243.imageshack.us/img243/568/starting10wn9.jpg"> src=http://img243.imageshack.us/img243/568/starting10wn9.jpg" width=300" border=0">

    ב-Football Manager 2008 קיימים מאות מפעלים ותחרויות כדורגל. יש גביעים, יש ליגות, יש אליפויות ויש את גולת הכותרת - המונדיאל.
    לכל מפעל במשחק יש מסך משלו עם כל המידע והסטטיסטיקות הרלוונטיות.
    כדי להיכנס למסך של הליגה בה הקבוצה שלך משחקת, לחץ על תפריט "מנג'ר" ובחר בשם הליגה.
    כאן מופיעה טבלת הליגה בה תוכל להתעדכן אודות המיקום של קבוצתך, הנקודות, מספר השערים וכו'. על כל קבוצה בטבלה ניתן ללחוץ והמשחק יעביר אותך למסך הקבוצה עליו הוסבר למעלה.

    בתפריט הצדדי יופיעו כל שאר החלקים הקשורים לליגה או לגביע הזה - חדשות, לוח משחקים, לוח זמנים, סטטיסטיקות קבוצות, פרסים, טבלת פציעות, חוקים ועוד.

    http://img45.imageshack.us/img45/3467/starting11aw2.jpg"> src=http://img45.imageshack.us/img45/3467/starting11aw2.jpg" width=300" border=0">

    למשל בחלק של "לוח משחקים ותוצאות" במסך הליגה תוכל לראות את המחזורים האחרונים בליגה ולדפדף למשחקים הבאים הצפויים לקבוצתך ולשאר הקבוצות בליגה.
    בחלק של "סטטיסטיקות קבוצות" תוכל לראות נתונים ופריטי מידע חשובים לגבי קבוצות הליגה. מי מובילה את טבלת הכיבושים? מי מנצחת הכי הרבה ברצף?
    בחלק של "חוקים" תוכל לקרוא את תקנון החוקים של המפעל הזה ולגלות כמה קבוצות יורדות ליגה, האם מתקיים פלייאוף ומתי נפתח ונסגר חלון ההעברות.

    דרך תפריט "העולם" המופיע בחלקו העליון של המסך תוכל להגיע לכל המפעלים הפעילים במשחק - ליגות וגביעים, מקומיים ובינלאומיים.
    למשל, כדי להיכנס למסך של ליגת האלופות לחץ העולם>אירופה>ליגת האלופות.

    מסך חיפוש שחקנים

    http://img143.imageshack.us/img143/50/starting12ka2.jpg"> src=http://img143.imageshack.us/img143/50/starting12ka2.jpg" width=300" border=0">

    כל מנג'ר של קבוצת כדורגל רוצה מידי פעם לרענן את סגל השחקנים שלו עם איזה כישרון חדש או החתמה מעניינת.
    כדי להיכנס למסך "חיפוש שחקנים" לחץ על תפריט "מנג'ר" ובחר מצא שחקנים>חיפוש שחקנים.
    דרך מסך חיפוש שחקנים תוכל לחפש שחקני כדורגל לפי קריטריונים ותנאים מסוימים.
    שים לב, אם כבר יש לך שם של שחקן שאתה רוצה, פשוט הקלד את שמו בתיבת החיפוש בראש המסך, אתה לא צריך את המסך הזה.

    כדי להגדיר קריטריונים ותנאים לחיפוש לחץ סינון (בחלק העליון של המסך) ובחר התאמה אישית.
    בחלון שנפתח הגדר את הקריטריונים שאתה מחפש בשחקן ע"י לחיצה על "הוסף תנאי" ובחירה בתנאי ובערך (אם כבר הוספת תנאי אחד, לחץ על "הוסף" בצידו הימני של החלון).
    מעוניין למצוא קשרים שמאליים ברזילאים בגילאים 21-25 שהחוזה שלהם הסתיים?
    הוסף תנאי אזרחות ובחר "ברזילאי". הוסף תנאי עמדה ובחר "קשר שמאלי". הוסף תנאי גיל ובחר טווח 21-25. הוסף תנאי מצב חוזה ובחר "הסתיים".
    בתחתית החלון תוכל לסמן ב-V האם אתה רוצה שהעוזר שלך יסנן מטרות לא אפשריות ושחקנים שקבוצתך לא תוכל לרכוש וגם תוכל לסמן האם לכלול שחקנים שלך בחיפוש.
    לחץ על אישור, כעת תופיע רשימה של השחקנים שעונים לדרישות - כל הקשרים השמאליים הברזילאיים מחוסרי החוזה בגילאים 21-25.
    לחץ על שמו של שחקן כדי להיכנס לפרופיל שלו ומשם, כפי שהסברנו למעלה, תוכל להגיש עליו הצעה ולבצע עליו פעולות שונות בהתאם למצבו.

    מסך חוות דעת על המנג'ר

    http://img81.imageshack.us/img81/1097/starting13wr6.jpg"> src=http://img81.imageshack.us/img81/1097/starting13wr6.jpg" width=300" border=0">

    האם ההנהלה מרוצה ממני? מה האוהדים חושבים על הרכש החדש שלי? עד כמה ההדחה מליגת האלופות איכזבה את הבוס?
    תשובות לכל השאלות הללו תוכל לראות במסך "חוות דעת על המנג'ר". כדי להיכנס אליו לחץ על תפריט "מנג'ר" ובחר חוות דעת על המנג'ר.
    המסך הזה מחולק ל-6 חלקים: מפעלים, כספים, משחקים, החתמות, שחקנים וסיכום. כדי לעבור מחלק אחד לשני השתמש בתפריט הצדדי.
    דרך המסך הזה תוכל לגלות מה חושבת עליך הנהלת המועדון ומה חושבים עליך האוהדים. בכל קטגוריה יופיע משפט אחד קצר שיסכם את דעת ההנהלה והאוהדים בנושא ויופיע גם פס מתמלא, שככל שהוא יותר מלא וירוק - כך יותר מרוצים ממך (פס ריק ואדום מסמן בעיה רצינית).
    בחלק של "מפעלים" ההנהלה תציין מה המטרות שלה בכל מפעל בו הקבוצה משתתפת ועד כמה היא מרוצה מהתפקוד הנוכחי של הקבוצה באותו מפעל.
    בחלק של "כספים" ההנהלה תציין עד כמה היא מרוצה מהתפקוד שלך בנושא הכלכלי, עד כמה אתה עומד בתקציבים והאם אתה לא מבזבז יותר מידי כסף.
    בחלק של "משחקים" יספר לך דובר ארגון האוהדים מה דעתם של האוהדים על כל משחק שהקבוצה שיחקה. האם הם התאכזבו מאוד מההפסד? האם הם מרוצים מהתיקו המכובד?
    בחלק של "החתמות" דובר ארגון האוהדים יעביר לך את דעתם של האוהדים על כל אחד מהשחקנים החדשים שהבאת לקבוצה. האם עשית עסקה גדולה? האם בזבזת כסף על סתם?
    בחלק של "שחקנים" דובר ארגון האוהדים יספר לך מאיזה שחקן האוהדים מרוצים ואת מי הם רוצים שתעיף מהקבוצה.
    בחלק של "סיכום" יופיע תקציר כללי של כל הקטגוריות ובתחתית המסך תופיע השורה התחתונה- האם ההנהלה מאושרת/מרוצה/מסופקת/מאוכזבת/עצבנית עליך.

    מסך הטקטיקה

    http://img103.imageshack.us/img103/8756/starting14gh1.jpg"> src=http://img103.imageshack.us/img103/8756/starting14gh1.jpg" width=300" border=0">

    כדי להיכנס למסך הטקטיקה לחץ על תפריט "מנג'ר" ובחר בפריט "טקטיקה".
    במסך הטקטיקה תוכל לקבוע את המערך בו תשחק קבוצתך, למקם את השחקנים על המגרש, לתת הוראות קבוצתיות ואישיות ואת לקבוע בועטי קרנות, פנדלים ובעיטות חופשיות.
    בצד ימין של המסך מוצג מגרש כדורגל ועליו השחקנים שלך. כדי להזיז שחקן מעמדה מסוימת לעמדה אחרת פשוט גרור את החולצה למיקום הרצוי.
    תוכל גם להוסיף חץ לאחד השחקנים (חץ משמעותו לסמן לשחקן לרוץ בהתקפות לאזור מסוים) ע"י גרירה עם הלחצן הימני.
    בצדו השמאלי של מסך הטקטיקה מופיעה רשימת שחקני הקבוצה. תוכל להציב כל שחקן בעמדה שלו ע"י גרירה של עמדות מאחד לשני או ע"י לחיצה על תפריט החץ שליד שמו.
    כשסיימת לסדר את המערך ולמקם את שחקניך על המגרש, כנס לתפריט "הוראות" ובחר "הוראות קבוצתיות".

    http://img45.imageshack.us/img45/5633/starting15wo1.jpg"> src=http://img45.imageshack.us/img45/5633/starting15wo1.jpg" width=300" border=0">

    ב"הוראות קבוצתיות" תוכל לתת לשחקנים שלך הוראות טקטיות באופן כללי כמו למשל מנטליות (האם לשחק התקפי? הגנתי?), סגנון מסירות, קצב המשחק ועוד.
    לכל הוראה יש פס נגלל אותו ניתן להוזיז מצד לצד וכך לבחור בדיוק את ההוראה הרצויה.
    אם תרצה לתת הוראות אישיות לשחקן מסוים לחץ בחלק השמאלי של מסך הטקטיקה על העמדה של השחקן, מימין לשמו.
    כעת יופיעו בצד ימין הוראות טקטיות אישיות ותוכל להורות לשחקן הזה באיזו מנטליות לשחק, באיזו תדירות לרוץ עם הכדור, להרים הרמות וכו'.
    ב-5 ההוראות האישיות הראשונות ההגדרה ההתחלתית היא "קבוצה", כלומר שהשחקן ישתמש בהוראה הקבוצתית שנתת. אם תרצה לתת לו הוראה נפרדת משאר הקבוצה בתחום הזה, סמן את ההוראה ב-V ובחר.
    מלבד הוראות וטקטיקה, ניתן גם לבחור את הבועטים שלך. בתפריט "הוראות" בחר למשל "בועטי פנדלים" וכעת גרור שם של שחקן לתוך הרשימה. תוכל לסדר את בועטי הפנדלים לפי עדיפות.

    מסך האימונים

    http://img118.imageshack.us/img118/8536/starting16hj6.jpg"> src=http://img118.imageshack.us/img118/8536/starting16hj6.jpg" width=300" border=0">

    כדי להיכנס למסך האימונים לחץ על תפריט "מנג'ר" ובחר בפריט "אימונים".
    במסך האימונים תוכל להגדיר את תוכנית האימונים של שחקני הסגל שלך, לראות איך הם מתקדמים, להקצות מאמנים מסוימים לתוכניות אימונים מסוימות ועוד
    בצד הימני העליון של המסך מוצגת תיבת "לוח זמנים" בה מופיעה רשימה של תוכניות האימונים הקיימות (בהתחלה יש רק "כללי" ו"שוערים").
    אם תלחץ על תוכנית אימונים מסוימת תוכל לראות בתחתית המסך את רשימת השחקנים הנמצאים בתוכנית הזו.
    פתח את תפריט "תוכניות אימונים" בראש התיבה, בחר "חדש">"תוכנית לשחקני משרה מלאה" והכנס שם לתוכנית האימונים.
    כעת לחץ על תוכנית האימונים שבחרת ותוכל להגדיר אותה בצד שמאל של המסך. כמו במסך הטקטיקה, גם פה יש פס נגלל לכל תחום המאפשר לך לבחור כמה השחקנים יעבדו על כוח פיזי, אירובי, שוערות ותחומים שונים אחרים בתוכנית האימונים הזו.
    אחרי שסיימת להגדיר את תוכנית האימונים יש להקצות אליה שחקנים. עבור לתוכנית אימונים "כללי" וברשימת השחקנים העבר שחקנים לתוכנית החדשה שלך (משמאל לשם השחקן יש "לוח זמנים" כללי, שנה אותו).
    זהו, כעת השחקנים שהעברת יתאמנו לפי תוכנית האימונים החדשה שיצרת.

    http://img118.imageshack.us/img118/9855/starting17ik2.jpg"> src=http://img118.imageshack.us/img118/9855/starting17ik2.jpg" width=300" border=0">

    אם תשים לב בתפריט העץ הצדדי ישנה בקטגורית "אימונים" מתחת ל"שחקנים" גם אפשרות של "מאמנים".
    בחלק של המאמנים תוכל להגדיר לכל מאמן שעובד בצוות המקצועי שלך באיזה תוכניות אימונים הוא יאמן. אתה יכול גם לראות עד כמה הוא מאמן טוב בכל תחום.
    כעת, כדי לגלות מהי ההתקדמות של כל שחקן באימונים עבור למסך הקבוצה (מנג'ר>שם הקבוצה), לחץ על שמו של שחקן מסוים שתרצה לבדוק ובתפריט הצדדי בפרופיל שלו עבור לחלק של "אימונים".
    פה תוכל להגדיר את תוכנית האימונים של השחקן הזה באופן אישי, לראות מהי שביעות רצונו מהאימונים, לאמן אותו ללמוד לשחק בעמדה חדשה וגם לקרוא דוח מאמן עליו.
    בתחתית המסך יופיעו גרפים שיסקרו את ההתקדמות שהשחקן עשה באימונים במהלך השנה האחרונה.

    מסך הסקאוטינג

    http://img140.imageshack.us/img140/5218/starting18we9.jpg"> src=http://img140.imageshack.us/img140/5218/starting18we9.jpg" width=300" border=0">

    כדי להיכנס למסך הסקאוטינג לחץ על תפריט "מנג'ר" ובחר מצא שחקנים>סקאוטינג (אם האפשרות לא קיימת אז במועדון שלך אין סקאוטים, תצטרך לשכור כמה).
    סקאוטים הם ציידי כשרונות/מרגלים שאתה יכול להעסיק בקבוצתך למטרת מעקב אחר קבוצות ושחקנים.
    בתיבה השמאלית במסך ישנה רשימה של הסקאוטים המועסקים במועדון.
    סמן את אחד הסקאוטים ברשימה ע"י לחיצה על החץ שמשמאל לשמו. כעת יופיע בצדו הימני של המסך הידע של הסקאוט (ככל שהפס יותר מלא כך הידע של הסקאוט באותה מדינה יותר גבוה).
    באמצעות רשימת הידע של אותו סקאוט תוכל לגלות עד כמה הוא מבין בכדורגל של אותה מדינה והאם יש לו מספיק ידע והבנה כדי להמליץ על שחקנים משם.

    בתחתית המסך מופיעה רשימת המשימות של הסקאוט שסימנת.
    לחץ על הכפתור "הוסף משימה חדשה" בתחתית החלון כדי לשלוח את הסקאוט למשימת סקאוטינג. בבחירה של "הקצה ל-" תוכל להורות לו לאיזו מדינה או אזור או טורניר לצאת ותוכל גם לסמן תנאים וקריטריונים כמו במסך חיפוש שחקנים.
    כך תוכל לשלוח סקאוט מסוים לברזיל למשל, למשימה של מציאת קשרים אחוריים בגילאים 21-25.
    לאחר תקופה מסוימת, הוא יחזיר דוחות מפורטים על השחקנים שמצא ויודיע לך על כך במסך החדשות.
    ניתן גם לשלוח סקאוט למשימה של "היריבה הבאה". במשימה הזו הסקאוט ייצא בכל שבוע לצפות במשחק של היריבה הבאה של קבוצתך ויביא את הרשמים שלו בנוגע לטקטיקה שלה ולשחקנים הבולטים מהם צריך להיזהר.

    מסך משחק

    http://img159.imageshack.us/img159/8170/starting19bp4.jpg"> src=http://img159.imageshack.us/img159/8170/starting19bp4.jpg" width=300" border=0">

    עזבו את האימונים, הטקטיקות, הכספים וההעברות - הגיע הרגע הגדול! עולים לכר הדשא לשחק כדורגל!
    במסך המשחק יופיעו כל ההתרחשויות של משחק הכדורגל המתקיים בין קבוצתך ליריבתה.
    בכותרת המסך יופיעו תוצאת המשחק ושמות הקבוצות. בתוכן המסך יופיעו הקבוצות ומתחת לכל אחת יירשמו האירועים הקשורים לכל אחת מהן (שער, פציעה, פנדל) והדקה שבה התרחש האירוע במשחק.
    חלקים נוספים במסך המשחק- "סטטיסטיקות משחק" המציג את מספר המצבים, הבעיטות, התיקולים המוצלחים וסטטיסטיקות שונות על כל קבוצה במשחק.
    "ציוני שחקנים" המציג את רשימת השחקנים שהשתתפו במשחק בכל קבוצה ואת הציון שהם קיבלו מהתקשורת על ההופעה שלה, הציון יתעדכן במהלך המשחק.
    החלק של "מערכים" יציג את מערכי שתי הקבוצות כפי שעלו למשחק.
    וכמובן החלק של "מגרש" שהוא החלק החשוב ביותר במסך המשחק יציג מגרש כדורגל עליו יופיעו השחקנים ודרכו תוכל לראות מה קורה במשחק.

    בזמן משחק של קבוצתך תוכל דרך תפריט הפעולות לבחור לשנות את הטקטיקה, לשנות את מהירות המשחק, את מצב הצפייה בתקציר.

    מתחילים לשחק
    יצרת משחק חדש? הגדרת את הפרופיל שלך כמנג'ר? בחרת קבוצה לאמן? עכשיו המשחק מתחיל.
    המסך הראשון שתראה הוא "סקירת מנג'ר" שתפקידו לקבץ בשבילך את כל המידע החשוב והרלוונטי לגביך המנג'ר (כמו המשחקים הבאים, השחקנים הפצועים, טבלת הליגה וכו').
    כעת כדאי שתיכנס למסך הקבוצה שלך (לחץ על מנג'ר ובחר בשם הקבוצה) ותעבור על רשימת השחקנים המשחקים בה. אתה יכול לתכנן לך הרכב, לסמן לעצמך שחקנים שתרצה למכור וללמוד להכיר את הקבוצה.
    עוזר המנג'ר שלך הכין לכבוד כניסתך לתפקידך דוח קבוצתי בו הוא מפרט את דעתו על סגל השחקנים, מה צריך לשפר ומהם התחומים החזקים של הקבוצה. כדי לצפות בדוח הקבוצתי כנס למסך הקבוצה ובתפריט הפעולות הצדדי בחר "עצות מעוזר המנג'ר" ואז "בקש דוח קבוצתי".
    נכנסת לתפקיד חדש והנהלת המועדון רוצה לברך אותך על המינוי. כנס למסך החדשות (מנג'ר>חדשות).
    הידיעה הראשונה שתקבל במסך החדשות היא הודעה אישית מיו"ר המועדון, הוא יספר על הציפיות שלו ועל החוזה שלך במועדון.
    הידיעה הבאה היא דוח קבוצתי מעוזר המנג'ר (אותו דוח עליו דיברנו מקודם) בו הוא יפרט מה דעתו על סגל השחקנים הנוכחי, מיהו השחקן הבולט ומה כדאי לשפר בקבוצה. מתחת לטקסט הידיעה יופיעו כפתור שיעביר אותך למסך הדוח הקבוצתי וכפתור לדוח על השחקן הבולט.
    הידיעה השלישית שתקבל היא "ציפיות תחילת העונה". ההנהלה תבקש ממך להבהיר לה מהן הציפיות שלך לעונה הקרובה (להתמודד על האליפות? להישאר בליגה?) ובהתאם לשאיפות שלך היא תגדיל או תקטין את תקציב ההעברות ותקציב המשכורות. לחץ אישור כדי לבחור ציפיות.

    http://img118.imageshack.us/img118/5743/starting20nm8.jpg"> src=http://img118.imageshack.us/img118/5743/starting20nm8.jpg" width=300" border=0">

    אז מתי ייערך המשחק הקרוב של הקבוצה? כנס למסך סקירת מנג'ר (מנג'ר>סקירת מנג'ר) ושם בתיבה של "משחק הבא" בדוק מהו התאריך של המשחק.
    אחרי שהעברת את הימים (עם הכפתור "המשך משחק") וביצעת את כל הפעולות המתבקשות, הגיע יום המשחק!
    כפתור "המשך משחק" ישתנה כעת ל"לקראת משחק" ומעכשיו יתבצעו מספר פעולות זרימה שיעבירו אותך את ההכנה לפני המשחק, השיחה הקבוצתית, המשחק עצמו, הסיכומים לאחריו והשיחה הקבוצתית לסיכום המשחק.
    לחץ "לקראת משחק", במסך הבא יופיעו פרטים וסטטיסטיקות על הקבוצה שלך ועל יריבתה. לחץ "בחירת הרכב" וסדר את ההרכב והמערך שלך על המגרש. כדי להעביר שחקן מעמדה מסוימת לעמדה אחרת, פשוט גרור את החולצה שלו למקום הרצוי. אם תרצה להוסיף חץ (המסמן לשחקן לאן לרוץ בהתקפות) לחץ עם הלחצן הימני וגרור.
    קבעת את ההרכב הפותח? לחץ "הגשת הרכב" ואם אתה בטוח לחץ אישור.
    כעת יוצגו ההרכבים של 2 הקבוצות, לחץ על "ניתוח משחק" כדי להתקדם למסך משחק הבא (ניתוח משחק מציג את התחזית למשחק הקרוב, יחסי הימורים וכמה סטטיסטיקות) ואז "שיחה קבוצתית".
    בשלב של שיחה קבוצתית תוכל לומר לשחקנים משפט אחד כללי לקראת המשחק ("קבע שיחה קבוצתית כללית") או לבחור משפט דרבון לכל שחקן בנפרד.
    אחרי שסיימת לתת את השיחה הקבוצתית לחץ "הוראות היריבה", כאן תוכל לסמן שחקנים בולטים אצל הקבוצה היריבה ולתת לשחקנים שלך הוראות לגביהם, למשל לחץ, שמירה הדוקה, תיקול קשה וכו'.
    כפתור "המשך משחק" הוא כעת "שחק" - פשוט לחץ עליו ותשמע את שריקת הפתיחה של המשחק, המשחק יוצא לדרך.
    כשיהיה אירוע מעניין במגרש הוא יוצג לך ובתחתית המסך יופיעו כתוביות השידור שיתארו מה קורה.

    http://img233.imageshack.us/img233/2846/starting21wi3.jpg"> src=http://img233.imageshack.us/img233/2846/starting21wi3.jpg" width=300" border=0">

    אם תלחץ בזמן המשחק על הכפתור "טקטיקה" המופיע בתפריט הפעולות הצדדי, ייפתח מסך הטקטיקה המוכר ובתחתית המסך יופיע חלון קטן שימשיך להציג לך את המגרש ואת המתרחש בו.
    במסך הטקטיקה תוכל לבצע חילוף, לשנות את המערך, לקבוע הוראות לשחקנים ולקבוצה ולעשות שינויים כדי לשפר את המצב. כשסיימת לחץ "אישור שינויים" ואתה תוחזר לצפייה מלאה במשחק.
    במחצית תתבקש שוב לתת שיחה קבוצתית לשחקנים שלך וגם בסיומו תצטרך לסכם את המשחק בפני שחקניך ותוכל גם לקרוא את תגובת התקשורת עליו.
    לאחר כל משחק אתה תקבל במסך החדשות שלך ידיעה תקשורתית המסכמת את המשחק ותוכל גם דרך מסך "חוות דעת על המנג'ר" לקרוא מה האוהדים חשבו על המשחק ועל התפקוד שלך בו.
    בכלל, בכל פעם שיקרה אירוע שרלוונטי לגביך או שתתקבל ידיעה חדשה, אתה תוכנס אוטומטית למסך החדשות (אליו גם ניתן להיכנס ע"י לחיצה על מנג'ר בתפריט הראשי ו"חדשות").


    פעולות בסיסיות

    איך לרכוש שחקן?
    כנס לתפריט "מנג'ר" ובחר "מצא שחקנים" ואז "חיפוש שחקנים". עכשיו פתח את תפריט "סינון" ובחר "התאמה אישית".
    בחלון שנפתח קבע את הקריטריונים שלך לחיפוש כפי שהוסבר בחלק של "מסך חיפוש שחקנים" ולחץ אישור.
    תופיע רשימת שחקנים העונים לקריטריונים שקבעת, לחץ על אחד מהם וכדי להציע עליו הצעת רכישה בחר "הגשת הצעה" בתפריט הפעולות הצדדי.
    במסך הבא שיוצג תוכל לקבוע כמה כסף אתה מוכן לשלם עליו (שים לב לשווי של השחקן) ומתי אתה רוצה שהוא יועבר אליך.
    כשסיימת לקבוע את ההצעה לחץ בתפריט הפעולות על "הגש הצעה" ובחר אישור.

    http://img153.imageshack.us/img153/4448/starting22cq8.jpg"> src=http://img153.imageshack.us/img153/4448/starting22cq8.jpg" width=300" border=0">

    ההצעה הכספית שלך תועבר אל קבוצתו של השחקן ותוך כמה ימים אתה תקבל את תשובתה של הקבוצה במסך החדשות.
    כעת לחץ "המשך משחק" כמה פעמים עד שתקבל תשובה במסך החדשות.
    קיבלת סירוב להצעה? לחץ על השחקן והגש הצעה גבוהה יותר. קיבלת הסכמה מהקבוצה? כעת תוכל להיכנס למו"מ עם השחקן על החוזה שלו.
    לחץ על הכפתור "הצע חוזה" בידיעה הרלוונטית במסך החדשות. במסך זה תוכל לקבוע את המשכורת שהשחקן ירוויח ואת משך החוזה. כשסיימת בחר "אישור הצעה".
    תוך כמה ימים השחקן יודיע דרך מסך החדשות אם הוא מקבל את החוזה שהצעת לו, ואם כן הוא יעבור לקבוצתך.

    איך לארגן משחק ידידות?
    מעוניין לארגן לקבוצה שלך משחק ידידות?
    כנס למסך "לוח משחקים" דרך תפריט "מנג'ר", במרכז המסך יופיע כפתור "ארגן משחק ידידות", לחץ עליו.
    במסך הבא תתבקש לבחור בצדו השמאלי של המסך את התאריך בו תרצה לקיים את המשחק, בחר מבין התאריכים הפנויים.
    בצדו הימני של המסך תתבקש לבחור את הקבוצה היריבה נגדה תרצה להתמודד ואת חוקי המשחק. לחץ "אישור" כשסיימת לקבוע את משחק הידידות.
    תוך כמה ימים תקבל במסך החדשות שלך הודעה האם הקבוצה מסכימה או מסרבת להצעה שלך.

    איך למכור שחקן?
    נמאס לך משחקן מסוים? מאוכזב ממנו ורוצה למכור אותו למועדון אחר?
    כנס לפרופיל השחקן ובחר בתפריט הפעולות את "קבע סטטוס העברה". במסך זה תוכל להגדיר מה הסטטוס של השחקן בשוק ההעברות - האם הוא למכירה? האם הוא להשאלה? האם הוא שחקן הכרחי למועדון?
    בסטטוס העברה סמן לשחקן שהוא "ברשימת ההעברות" ובסטטוס סגל בחר "לא נחוץ במועדון". תוכל גם להגדיר את המחיר המבוקש שלך עליו. לחץ אישור.
    כעת כל המועדונים האחרים יידעו שהשחקן הזה לא רצוי אצלך במועדון ושאתה רוצה למכור אותו.
    אם מועדון מסוים יהיה מעוניין לרכוש אותו, אתה תקבל הצעה במסך החדשות.

    http://img243.imageshack.us/img243/7838/starting23th9.jpg"> src=http://img243.imageshack.us/img243/7838/starting23th9.jpg" width=300" border=0">

    אם תרצה להציע את השחקן בעצמך למועדונים אחרים, בחר בפרופיל שלו את הפעולה "הצע למועדונים אחרים".
    כאן תוכל לקבוע בכמה כסף אתה מוכן למכור אותו. כשסיימת לחץ "בצע הצעה".

    איך לבצע חילוף?
    בזמן משחק של קבוצתך, בתפריט הפעולות בצד המסך בחר "טקטיקה".
    כעת תועבר למסך הטקטיקה. גרור את שמו של השחקן מההרכב שתרצה להוציא ושים אותו על שמו של המחליף שתרצה להכניס.
    תוכל למקם אותו במערך שלך במיקום אחר וגם לתת לו הוראות אישיות.
    לחץ "אישור חילוף".כעת החילוף יתבצע.

    איך לשכור איש צוות?
    מעוניין למנות רופא חדש? אולי סקאוט נוסף? או מאמן כושר?
    כנס למסך הקבוצה שלך (מנג'ר>שם הקבוצה) ובתפריט הצדדי בחר "חיפוש" ומתחת אליו כנס לפריט "צוות מקצועי".
    כעת תופיע רשימה של כל אנשי הצוות הפעילים, בכל התחומים.
    סנן את הרשימה ע"י כפתור סינון ובחירה ב"התאמה אישית". שם תוכל לבחור תנאים וקריטריונים כמו בחיפוש שחקנים.
    על כל איש צוות ברשימה תוכל ללחוץ ולצפות ביכולות השונות שלו.
    ברגע שמצאת איש צוות שתרצה להחתים כנס לפרופיל שלו ובתפריט הפעולות הצדדי בחר "הצעת החוזה".
    כעת קבע את המשכורת שאתה מוכן לשלם לו ואת משך החוזה ולחץ "אישור הצעה". תוך כמה ימים תקבל הודעה במסך החדשות שתספר לך האם הוא חתם בקבוצה או סירב להצעתך.

    איך להעביר שחקן מהסגל הבוגר לסגל הנוער?
    כנס למסך הקבוצה שלך (מנג'ר>שם הקבוצה) ובסגל לחץ על השחקן אותו תרצה להעביר.
    כעת בפרופיל השחקן תופיע לך אפשרות של "העבר שחקן ל-" בתפריט הפעולות הצדדי.
    בתוך "העבר שחקן ל-" תוכל לבחור את הסגל של הקבוצה אליו תרצה להעביר את השחקן (סגל בוגר, סגל מילואים, סגל עד גיל 18).
  • מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 10/12/2007
    FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי