הכנסת קבצי גרפיקה למשחק
מדריך מקיף וכולל שעוסק בהכנסת תמונות, סמלים ותלבושות ל-Football Manager 2008
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 16/10/2007 | צפיות: 15814
קטגוריה: מדריכים | משחק: Football Manager 2008
Football Manager 2008, כמו שאר המשחקים בסדרה, מאפשר לשחקנים להכניס למשחק קבצי גרפיקה נוספים.
אמנם המשחק מגיע עם תמונות שחקנים, סמלי קבוצות ותלבושות, אבל כיוון שלא הושגו זכויות על כל הליגות במשחק, יש המון קבוצות ושחקנים ללא תמונה וסמל.

כל מי שמשחק ב-Football Manager 2008 יכול בקלות ליצור או להוריד תמונות וסמלים, ולהוסיפם למשחק.
במדריך המקיף הזה אנחנו נסביר לכם איך עובדים קבצי הגרפיקה ב-Football Manager 2008, איך ניתן להוסיף כאלו למשחק, ומה צריך לעשות כדי להפעילם.

http://img166.imageshack.us/img166/1202/pic1sc0.jpg"> src=http://img166.imageshack.us/img166/1202/pic1sc0.jpg" width=300 border=0>
תמונה של יצחקי וסמל של בית"ר

איפה לשים קבצי גרפיקה?
התיקייה הראשית לקבצי גרפיקה היא:
My Documents\Sports Interactive\Football Manager 2008 (בווינדוס עברית: "המסמכים שלי")
כל קובץ גרפיקה שתרצו להוסיף למשחק (וגם קבצים אחרים כמו עדכון נתונים, טקטיקה, אימון, סקין וכו') חייב להימצא בתוך התיקייה הזו, שנמצאת באזור "המסמכים שלי".

למען הסדר, כדאי מאוד ליצור בתוך My Documents\Sports Interactive\Football Manager 2008 תיקיות משנה כמו:
Players - תיקיית משנה לתמונות שחקנים
Kits - תיקיית משנה לתלבושות
Logos - תיקיית משנה לסמלים של קבוצות ומפעלים
Background - תיקיית משנה לתמונות רקע
לא חובה להוסיף את התיקיות האלו, אבל הדבר מומלץ מאוד כדי ליצור סדר בבלגן.
בנוסף כדאי ליצור בכל אחת מהן גם תיקיות משנה.
למשל אם יש לך סמלים לקבוצות ספרדיות ולקבוצות ישראליות אז כדאי ליצור תיקייה Spain ותיקייה Israel בתוך תיקיית המשנה Logos.
ובתוך התיקייה Israel גם כדאי לפתוח עוד 2 תיקיות, אחת לסמלים של קבוצות ליגת העל, ואחת לסמלים של הליגה הלאומית.

מה יש לעשות כדי שקובץ הגרפיקה ייכנס למשחק?
כדי שהמשחק Football Manager 2008 יזהה את קובץ הגרפיקה שלך (תמונה/סמל/תלבושות/תמונת רקע) חייבים להתקיים 3 תנאים:
  • קובץ הגרפיקה נמצא בתיקייה מסוימת שנמצאת בתוך My Documents\Sports Interactive\Football Manager 2008
  • באותה תיקייה של קובץ הגרפיקה ישנו קובץ config.xml שמקשר את הקובץ לקבוצה/שחקן המתאים
  • האפשרות Use Skin Cache במשחק אינה מסומנת ב-V
    בלי שלושת הדברים הללו, המשחק לא יזהה את קובץ הגרפיקה והוא לא יופיע במשחק.

    מהו קובץ config.xml ואיך יוצרים כזה?
    קובץ config.xml הוא קובץ חובה בכל תיקייה המכילה קבצי גרפיקה (תיקיית תמונות, תיקיית סמלים וכו').
    config.xml, שהוא קובץ טקסט פשוט, מסביר ל-Football Manager 2008 לאיזו קבוצה ולאיזה שחקן שייך כל סמל וכל תמונה באותה תיקייה שבה הוא נמצא.
    ללא config.xml המשחק לא יזהה את קובץ הגרפיקה והוא לא יופיע במשחק.
    את הקובץ ניתן לפתוח באמצעות כתבן (Notepad), לחצו על הקובץ עם הימני ובחרו פתיחה באמצעות>כתבן.

    קובץ config.xml פשוט נראה כך:
    הורד כעת.

    כמו שניתן לראות בקובץ הדוגמה, השורה הכי חשובה בקבצי config היא שורת "record from", כמו זו:


    השורה הזו מקשרת את הקובץ תמונה שנקרא itzhaki לשחקן שמספר הID שלו הוא 7861514, זהו מספרו של ברק יצחקי מבית"ר.
    כך המשחק יידע לקשר את שחקן מספר 7861514 שהוא ברק יצחקי לתמונה של ברק יצחקי.
    קובץ config שבדוגמא נמצא בתיקייה אחת יחד עם עוד 4 תמונות של שחקני בית"ר ירושלים, והוא אחראי לקשר כל אחת מ-4 התמונות לשחקן המתאים.
    לכן יש בו 4 שורות כאלו, כאשר כל אחת מקשרת שחקן אחר.

    המבנה הכללי של שורה בקובץ config הוא כזה:


    (שאר השורות בקובץ config, מלבד השורות שמתחילות ב-record from, הן שוליות ולא צריך לגעת בהן).

    סידור תיקיות הגרפיקה
    מומלץ מאוד לעשות סדר בתיקיות הגרפיקה כך שכל תיקייה תכלול לא יותר מ40-50 קבצים.
    כזכור, כל תיקיות וקבצי הגרפיקה חייבים להיכלל בתוך My Documents\Sports Interactive\Football Manager 2008.
    לדוגמא, אם אני יוצר חבילת פרצופים לשחקני מכבי חיפה אז אני אצור בתוך התיקייה הזו, תיקייה נוספת שתיקרא Players, ובתוכה עוד תיקיית משנה שתיקרא Israel.
    בתוך התיקייה Israel אני אצור את התיקייה Maccabi Haifa, שם יהיו כל 40-50 התמונות של שחקני מכבי חיפה.
    בנוסף, התיקייה תכלול קובץ config.xml אחד, שיקשר את כל אחת מהתמונות לשחקן המתאים.
    קובץ הconfig.xml הזה יכלול 40-50 שורות של record from, כשכל אחת תקשר שחקן אחר.

    קבצים מסוג png
    כל קבצי הגרפיקה במשחק חייבים להיות מסוג png ולכלול סיומת png (לדוגמא itzhaki.png).
    גם קבצי jpg עשויים לעבוד, אך מומלץ להשתמש ב-png בלבד.
    כדי להמיר תמונה ל-png יש להשתמש בתוכנת גרפיקה (צייר/פוטושופ) ובתוך "קובץ>שמירה בשם" לבחור ב"סוג קובץ" PNG.

    מהם מספרי ID?
    לכל שחקן, קבוצה, מפעל ואצטדיון במשחק יש מספר ייחודי. זה נקרא מספר ID.
    המספר ID של ברק יצחקי לדוגמא הוא 7861514, המספר ID של מכבי חיפה הוא 1093.

    כדי לראות מספרי ID יש להיכנס במשחק למסך האפשרויות>הגדרות (Options>preferences), שם לבחור בחלק של תצוגה וקול (Display & Sound) ולסמן ב-V את האפשרות הצג מספרי ID.
    כעת בכל מסך יוצג בכותרת מספר ה-ID של השחקן, הקבוצה, המפעל או האצטדיון בו אתה צופה.
    כדי לקשר קובץ גרפיקה מסוים לשחקן/קבוצה/מפעל מסוים במשחק, חייבים לדעת את מספר ה-ID שלו.

    תוכנות config אוטומטי
    קיימות באינטרנט מספר תוכנות שיוצרות לבד את קובץ ה-config לתיקייה שאתה בוחר.
    יש את התוכנה הותיקה FMXml ואת התוכנה הטובה יותר FM Graphics Configurator.

    אי סימון Use Skin Cache
    כדי שהמשחק יקרא קבצי גרפיקה יש להוריד את הסימון של האפשרות Use Skin Cache (מטמון סקין).
    כנס למסך האפשרויות>הגדרות>תצוגה וקול ובדוק שאין V באפשרות Use Skin Cache.
    אם קיים שם V, הורד אותו, כיוון שבמצב כזה המשחק לא יקרא קבצי גרפיקה שהוספת.

    תמונות שחקנים וצוות מקצועי - גודל ושורת config
    הגודל של פרצופי שחקנים ואנשי צוות ב-Football Manager 2008 הוא 180 על 180.
    פרצופי השחקנים המקוריים ב-Football Manager 2008 הם בעלי רקע שקוף, כאשר רק פרצוף השחקן מוצג, ללא הרקע שמאחוריו.
    כדי ליצור פרצופים כמו המקוריים האלו צריך מיומנות רבה בפוטושופ, אבל ניתן ליצור תמונות פרצופי שחקנים בצורות שונות וסגנונים אחרים.

    השורה שיש לשים בקובץ config.xml כדי לקשר תמונת שחקן או איש צוות במשחק:


    סמלי קבוצות ומפעלים - גודל ושורת config
    הגודל של הסמלים הרגילים ב-Football Manager 2008 הוא 180 על 180.
    בנוסף, יש גם סמלי רקע (אלו שמופיעים בכותרת מאחורי הסמל הרגיל) בגודל 300 על 100, סמלים קטנים (שמופיעים בטבלת הליגה) בגודל 20 על 18, וסמלים ענקיים שהם בדיוק כמו הרגילים בגודל 180 על 180.

    השורה שיש לשים בקובץ config.xml כדי לקשר סמל במשחק (סמלים רגילים):

    השורה שיש לשים בקובץ config.xml כדי לקשר סמל במשחק (סמלי רקע):

    השורה שיש לשים בקובץ config.xml כדי לקשר סמל במשחק (סמלים קטנים):

    השורה שיש לשים בקובץ config.xml כדי לקשר סמל במשחק (סמלים ענקיים, כמו הרגילים):


    (אם אתה מוסיף סמל לנבחרת אז יש לשנות את המילה club ל-nation, ואם אתה מוסיף סמל למפעל יש לשנות את club ל-comp).

    תלבושות קבוצות - גודל ושורת config
    הגודל של התלבושות ב-Football Manager 2008 הוא 130 על 130.
    כדי ליצור תלבושות יש להשיג תבניות מיוחדות לפוטושופ (יש לחפש באתרי גרפיקה) וצריך מיומנות ושליטה רבה בפוטושופ.

    השורה שיש לשים בקובץ config.xml כדי לקשר תלבושות במשחק (תלבושת בית):

    השורה שיש לשים בקובץ config.xml כדי לקשר תלבושות במשחק (תלבושת חוץ):

    השורה שיש לשים בקובץ config.xml כדי לקשר תלבושות במשחק (תלבושת שלישית):


    תמונות רקע - גודל ושורת config
    הגודל של תמונות הרקע ב-Football Manager 2008 הוא 1024 על 768.
    תמונות רקע הן התמונות שמופיעות מאחורי כל הטקסט והמסכים של המשחק.
    ניתן לקשר תמונת רקע מסוימת לקבוצה, לאצטדיון או למפעל.

    השורה שיש לשים בקובץ config.xml כדי לקשר תמונת רקע במשחק (לקבוצה):

    השורה שיש לשים בקובץ config.xml כדי לקשר תמונת רקע במשחק (לאצטדיון):

    השורה שיש לשים בקובץ config.xml כדי לקשר תמונת רקע במשחק (למפעל):
  • מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 16/10/2007
    FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי