חידושים ב-FM 2008 - בלוג 4
SI מתקרבים לסיום הפיתוח של FM 2008 וחושפים בכל יום פרטים חדשים ומעניינים
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 27/09/2007 | צפיות: 3197
קטגוריה: כתבות | משחק: Football Manager 2008
Football Manager 2008, המשחק החדש בסדרת המנג'ר האגדית צפוי לצאת במהלך חודש אוקטובר.
חברת הפיתוח של המשחק, SI, מפרסמת בכל יום בלוג חדש עם פירוט ומידע על התוספות והחידושים שיהיו במשחק החדש.
הבלוגים, אותם כותב מיילס ג'קובסון (מנכ"ל SI), יפורסמו בכל יום עד ליציאת המשחק.

-------------------------------

הבלוג של היום הוא הראשון מתוך סדרה של שלושה בלוגים על הסקין החדש של Football Manager 2008, ממשק המשתמש ונוחות השימוש.

כן, ישנם 3 בלוגים על התחום הזה כי המון דברים השתנו!

כמובן שראיתם את התמונות שפורסמו ושמתם לב שיש הרבה שינויים, למרות שאם לומר את האמת, גם אחרי פרסום התמונות השתנה עוד המון.

אבל למה כל כך הרבה שינויים?

אוקיי, קודם כל חשבנו ששינוי יהיה טוב, במיוחד לאור השינויים שנראים בתחום, כמו הפופולריות של הרשתות החברתיות, Itunes ומערכת ההפעלה החדשות כמו Vista.
אבל בנוסף אנחנו גם ביצענו כמה מחקרי שימוש לאחר היציאה של Football Manager 2007 שלימדו אותנו הרבה.
הושבנו כמה אנשים מול המשחק וצילמנו אותם במצלמת וידאו תוך כדי שהם משחקים בו, לאחר מכן צפינו בהם ושמנו לב לאן זזה העין שלהם, על אילו צבעים הם מסתכלים קודם כל, לאן העכבר זז קודם כל, כמה זמן לוקח להם להגיע לאפשרות כזו וכזו.
גם שמנו לב שאנשים, גם שחקנים ותיקים, נוטים לא להשתמש במקשי קיצור דרך של המקלדת (כמו מקש רווח שלוחץ על "המשך משחק"/Continue).

http://img405.imageshack.us/img405/4352/fm2008hwq1.jpg"> src=http://img405.imageshack.us/img405/4352/fm2008hwq1.jpg" width=300 border=0>
הסקין החדש של FM 2008

והדבר החיובי לגבי המחקרים האלו זה שלמדנו המון. הדבר השלילי זה שאנחנו מתכוונים לערוך כאלו בדיקות בכל שנה מעכשיו (למרות שזה שלילי רק כלפי הארנק של SEGA).

אני לא הולך לדבר יותר מידי על הסקין החדש של המשחק, וגם לא על הגדלים החדשים של תמונות שחקנים ושאר הדברים שקשורים לסקינים וגרפיקה.
אני כנראה אבקש מ-Ter ו-Jesper, שמתעסקים בתחום הגרפיקה והסקינים, לעשות על זה מדריך בעוד כמה שבועות.
אבל הם באמת נראים טוב מאוד, יש גם תבנית חדשה לתלבושות הקבוצות, כולל מספר ותצוגה אחורית של התלבושת, תמונות השחקנים נראות הרבה יותר טוב במשחק, והן גם מופיעות בעוד מקומות חוץ מהפרופיל שלו.

אם אנחנו כבר מדברים על תמונות שחקנים, כדאי שאכתוב מעט על הטכנולוגייה החדשה שאנחנו משתמשים בה, FaceGen, כיוון שיש מעט בלבול מאז שהודענו לפני מספר חודשים שאנחנו הולכים להשתמש בה.

http://img522.imageshack.us/img522/3872/fm2008aky2.jpg"> src=http://img522.imageshack.us/img522/3872/fm2008aky2.jpg" width=300 border=0>
FaceGen- פרצוף לכל שחקן חדש

טכנולוגיית FaceGen היא טכנולוגייה מתקדמת שיוצרת פרצופים ממוחשבים דמויי בני אדם, משתמשים בה המון משחקי מחשב.
הפרצופים האלו כל כך גמישים שהם יכולים להזדקן עם השנים, להשתנות מבחינת גובה ומשקל, ואפילו לחייך או לכעוס בהתאם למוראל של השחקן.
אבל זה לא קשור לתמונות השחקנים האמיתיות, שעדיין יהיו במשחק.

לשחקנים אמיתיים (שנתנו לנו רשיון להשתמש בתמונתם) עדיין תהיה תמונה אמיתית שלהם במשחק.
שחקנים שלא סיפקו רשיון, לא תופיע להם תמונה בכלל, גם לא תמונת FaceGen.

אז תמונות FaceGen יופיעו אצל שחקני נוער חדשים שנולדו בתוך המשחק בסוף העונה הראשונה והלאה.
גם בפרופיל של דובר האוהדים תופיע תמונת FaceGen ואצל עוד כמה דמויות "פיקטיביות" בתוך המשחק, אז אני מקווה שהסוגייה הובהרה.
והפרצופים האלו נראים מעולה ומוסיפים מימד חדש לאלו שאוהבים להמשיך לשחק גם אחרי שכל השחקנים המוכרים פרשו.

ונחזור למחקרי השימוש והנוחות שביצענו, אחד הדברים שהפתיעו אותנו הכי הרבה היה מספר האנשים שהתקשו למצוא את לחצן "המשך משחק"/Continue, שהוא בעצם הלחצן הכי חשוב במשחק.
אז עכשיו הוא הרבה יותר בולט, למרות שהוא כבר לא בירוק בהיר כמו שראיתם בתמונות הראשונות שפורסמו, אתם תראו כבר בדמו ביום ראשון אבל הוא נראה נחמד וחלק כעת.

http://img228.imageshack.us/img228/3562/blog1om1.jpg"> src=http://img228.imageshack.us/img228/3562/blog1om1.jpg" width=300 border=0>
שימו לב ללחצן Continue הבולט

עוד דברים קטנים היינו צריכים להוסיף, כמו יותר סמלים שימחישו למשתמש בצורה יותר ברורה למה הם משמשים, ותיאורי טקסט שיופיעו כשאתה עולה עם העכבר על הסמל, עבור אנשים שלא הצליחו להבין מה הוא אומר.
דבר נוסף שהיה חשוב לנו הוא להפחית את תזוזת העכבר, ולכן הזזנו כמה כפתורים במשחק והוספנו כמה חדשים כדי להבליט אזורים שהמשתמשים לא הכירו בעבר.
נדהמנו לראות לכמה מעט מסכים נכנסו המשתמשים במחקר שביצענו, אפילו המשתמשים הותיקים, וזה הוביל אותנו לרעיון של "זרימת משחק" עליו נדבר בהמשך.

עוד כמה דברים הובלטו כמו גודל מאגר הנתונים שמוצג כעת במסך "סטטוס משחק", והחוקים לבחירת הסגל שעכשיו מופיעים בתצוגה יותר בולטת ומקלים על התהליך. מסך המידע של נבחרות הרבה יותר מפורט ב-FM 2008 ועוד המון המון.

אני חייב לזוז עכשיו או שפשוט הדמו לא יהיה מוכן ביום ראשון, ואתם לא תהיו מרוצים מזה, נכון?

מתורגם מתוך אתר SIgames
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 27/09/2007
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי