דבר החוקר - ספטמבר 2007
אמיר נווה, החוקר הראשי של הליגה הישראלית במאמר לקהילת המנג'ר הישראלית
נכתב ע"י: Amir | בתאריך: 14/09/2007 | צפיות: 3021
קטגוריה: דבר החוקר
דבר החוקר הישראלי

אפתח בברכות לשנה החדשה, מי ייתן ותהיה לנו שנה טובה, מתוקה ושקטה ועונת כדורגל מרתקת, ובאופן כללי שתהיה תקופת חגים שמחה, גמר חתימה טובה וצום מועיל.

על מה תוכלו לקרוא הפעם?
- סיכום החקירה ל-FM2008
- מבנה צוות החקירה ב-FM2009 ובמשחקים הבאים
- חזון צוות החקירה למשחקים הבאים

סיכום החקירה ל-Football Manager 2008
ללא צל של ספק, היה מדובר בחקירה הקשה ביותר. בין אם בגלל בעיות טכניות שהיו לנו ובין אם בגלל שמדובר היה בצוות שבעיקרו היה חסר נסיון (כשחלק מהאנשים הצטרפו ללא הודעה רשמית...).
אמנם בסופו של דבר הליגה יצאה טובה, וירדה לעומק חדש בפרטים (מאות שחקנים חדשים בדאטאבייס, יותר יכולות ונתונים על השחקנים והקבוצות מאי פעם ועוד...), אבל ללא ספק יש אי דיוקים קטנים יותר וקטנים פחות שתשימו לב אליהם.
בפעם המי יודע כמה, אני פונה אליכם להצטרף אלינו לחקירה. הצוות יכול להעיד שחקירה בכמות כזו מצומצמת של אנשים היא קשה, מתישה והרבה פחות מדוייקת כשהעומס נופל על מעט אנשים. מה גם שיש גבול לכמה ערכית יכולה להיות עבודה כשהיא נופלת על מעט אנשים. פרטים על כך בהמשך...

מבנה צוות החקירה ב-FM2009 ובמשחקים הבאים

העבודה על FM2009 תתחיל ביום חמישי הקרוב, 20/09, בישיבת סיכום שנערוך החוקרים הראשיים של הליגה הישראלית.
חוקרים ראשיים? על מה אתה מדבר?!
אז ככה, מי שזוכר, בדבר החוקר האחרון ערכתי לכם היכרות עם תפקיד חדש בצוות שנקרא "חוקר ליגה ראשי", אותם אנשים שיהיו אחראים על ליגה שלמה מבחינת החקירה ובאופן כללי יהיו שותפים בכל מה שקשור לליגה הישראלית ב-Football Manager (מספרי 2 שלי אם תרצו...).
אתחיל בזה שאציג את חוקרי הליגה הראשיים:
חוקר ראשי לליגה הארצית: חן נסימי (nisimos)
חוקר ראשי לליגה הלאומית: אלעד לב רן (eladlr)
חוקר ראשי לליגת העל: אסיף יצחק (asify)

עיקר השינוי בחקירה יהיה בחקירה הממשית של הקבוצות. עד FM2008 (כולל) כל שנה ערבבנו מחדש את הקבוצות בין החוקרים. מעכשיו אנחנו הולכים לשנות את השיטה. השאיפה היא שכל חוקר יחקור את הקבוצה שהוא אוהד ועוד קבוצה או שתיים שהוא מכיר טוב (הקבוצה השנייה שלו, עיר מגורים או כל סיבה אחרת).
מה המשמעות של זה?
מבחינת החקירה - התמקצעות של החוקר בקבוצות שלו, אותו בן-אדם יחקור את הקבוצה לאורך כמה משחקים (בשאיפה) ולא כל שנה יגיע מישהו אחר עם הדעות והמחשבות שלו...
מבחינת המיונים - מעכשיו המיונים (שכרגע נמצאים ב"פגרה" ויחלו שוב תוך חודש-חודשיים) יהיו מיונים לקבוצות ספציפיות. באחד מהפורומים של החקירה יהיה דיון שבו, כמו במנג'ר, יהיה ה-Job Center, שבו אנחנו נודיע איזה קבוצות "מחפשות" חוקר, כך שגם המיונים יהיו ממוקדים לקבוצות הרלוונטיות (2 השלבים במיונים יתמקדו בקבוצה שאליה החוקר מתמיין).

בשביל זה, אנחנו צריכים הרבה מאוד שיתוף פעולה מהקהילה, כי כרגע מן הסתם, אנחנו לא 18 חוקרים.

אנחנו מאמינים שהשיטה החדשה תוביל אותנו לרמה שבה יש היכרות אמיתית של כל חוקר עם הקבוצות אותן הוא חוקר, לאוהדים תהיה כתובת קבועה לפניות (כי החוקר של הקבוצה לא יתחלף כל משחק), מה גם שבאמצעות חוקרי הליגה הראשיים אנחנו נגיע למצב שבו יש לנו פיקוח ברמת המיקרו והמאקרו.

חזון צוות החקירה למשחקים הבאים

מינוי של חוקר ראשי לליגה הארצית משמעו שאנחנו רוצים להעמיק את החקירה בליגה הארצית, בין השאר בגלל שאנחנו רוצים להוסיף את הליגה למשחק (כפוף לאישור של SI).
בנוסף, באמצעות עבודת התרגום המעולה שאסיף הוביל במשחק האחרון, אנחנו מקווים שכבר ב-FM2009 נזכה לראות תרגום רשמי של המשחק, כשבכיוון הזה כבר יש דיונים קונקרטיים עם SI, מכיוון שבניגוד לליגה הארצית, הצד שלנו "מוכן". את התרגום, במידה וייהפך לרשמי, ימשיך להוביל אסיף (בשיתוף פעולה איתי).

העניין הוא שכדי לשכנע את SI להשקיע הרבה מאוד משאבים לכיוון ישראל, אנחנו רוצים להגיע עם נתונים קונקרטיים לגבי כמה זה יהיה כדאי עבורם. כרגע המשחק מוכר פחות מ-2,000 (נדמה לי שאפילו פחות מ-1,000) יחידות (עותקים) בארץ, ולכן עם המצב כמו שהוא אין לנו כל כך איך לשכנע אותם שזה יהיה משתלם מבחינתם.

אז איך אתם משתלבים? ב-2 דרכים:

1. אחוז המכירות של המשחק הקרוב, FM2008, צריך לעלות בצורה משמעותית - וזה תלוי רק בכם. האמירה שלי לכל אותם מתלבטים היא כזו... יש עוד משחק שאתם משחקים בו כל כך הרבה שעות? לאורך כל השנה? FM זה לא FIFA שאחרי חודש-חודשיים ממצה את עצמו, אלא משחק שמהיום שהוא יוצא וכמעט עד היום שהמשחק הבא בסדרה יוצא משחקים בו... אז לא שווה להשקיע בשבילו את ה-200 שקלים האלו?

2. אנחנו פותחים שאלון באתר, שעוסק בקניית המשחק. ברור שכל אחד יכול להגיד ש"כן, בטח שאני אקנה את המשחק" ו-"כן, אני כבר קונה את המשחק", אבל הנתונים האלה ייבדקו בהשוואה למכירות של המשחקים לאורך השנים הקרובות והמכירות של המשחק הקרוב... אז חשוב מאוד שתענו בכנות כי אם אלה יהיו הבטחות סרק אני יכול להבטיח לכם שהם לא יקדמו או יקרבו את החזון של הצוות להתממשות...
לשאלון: לחצו כאן!

בכל בעיה או שאלה, אתם מוזמנים לפנות אליי (ואלינו) דרך הפורומים של החקירה, או דרך המייל: isr.research@gmail.com

בשם צוות החקירה הישראלי, אנחנו מקווים שתהנו מהליגה הישראלית ב-FM2008, ושהמשחקים הבאים יהיו מוצלחים עוד יותר! כמו כן, ננצל את ההזדמנות שוב לקרוא לכם לבוא ולהשפיע על המשחק בעצמכם ולהצטרף אלינו בחקירה!

בברכת גמר חתימה טובה,

אמיר נווה
החוקר הראשי של הליגה הישראלית
צוות החקירה הישראלי ל-Football Manager
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Amir בתאריך 14/09/2007
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי