FM Live בטא- בניית סגל ומשחק ראשון
בלעדי לאתר! חוויות, סיפורים, תמונות וסרטונים מתוך הבטא של FM Live- כתבה 2 בסדרה
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 03/08/2007 | צפיות: 4966
קטגוריה: כתבות | משחק: Football Manager Live
http://img297.imageshack.us/img297/6994/livebetagc9.jpg">

Football Manager Live הוא משחק רשת המוני המבוסס על Football Manager, הוא ישוחרר במרץ 2008.
ב-FM Live אתה מתחרה כמנג'ר נגד אלפי שחקנים אחרים מכל רחבי העולם.
המשחק מבוסס על מנוע המשחק של FM אבל יש בו המון אלמנטים שונים שמוסיפים חוויה ייחודית למשחק רשת המוני (קניית/מכירת שחקנים באמצעות מכרז, צ'אט, משחקים מיידיים נגד מי שמחובר ועוד).
חשוב לזכור שבעוד ש-FM מנסה לחקות ולהידמות כמה שיותר למציאות, FM Live הוא עולם דמיוני עם התאחדויות, מפעלים, חוקים וקבוצות מומצאות.

ביולי נפתחה הבטא הסגורה של FM Live במהלכה יוצרי המשחק הזמינו 1000 משתתפים להיכנס למשחק ולהשתתף בו לצורך בדיקות ונסיונות.
גם אנחנו ב-FMisrael, מתוקף היותנו האתר הרשמי של המשחק בישראל, קיבלנו גישה בלעדית לבטא ואנחנו נביא לכם סדרת כתבות עם פרטים, תמונות, סיפורים וחוויות מהמשחק הממכר.

כתבה 2 - בניית סגל ומשחק ראשון

לאחר שנרשמתי ל-FM Live והגדרתי את הקבוצה שלי (שם, תלבושות, אצטדיון), קיבלתי בתיבת החדשות הודעה שאני צריך להגיש את סגל השחקנים שלי תוך 24 שעות.
כמו כל מנג'ר שמצטרף ל-FM Live, גם אני קיבלתי 100,000 ליש"ט תקציב משכורות לבניית הסגל הראשוני שלי.

וכך התחילו החיפושים אחר שחקנים טובים ולא יקרים מדי שיאיישו את הסגל של קבוצתי, Maccabi FMisrael.
כזכור, ב-FM Live כל השחקנים הם אמיתיים, לקוחים מהמאגר הגדול של FM 2008.

המגמה הייתה להחתים שחקנים ישראלים מובילים כדי להתבלט כקבוצה ישראלית המורכבת ברובה ממקומיים, זאת למרות שאני לא הישראלי היחיד בגרסת הבטא של FM Live.

http://img329.imageshack.us/img329/6276/live4os9.jpg"> width=300 border=0 src=http://img329.imageshack.us/img329/6276/live4os9.jpg">
מסך All Players- בוחרים שחקנים לסגל

הצעד הראשון שיש לעשות בעת בניית הסגל הוא להיכנס למסך All Players שמציג רשימה של כל השחקנים ב"עולם משחק" הזה, ואת דרישת השכר שלהם.
לכל שחקן בדאטאבייס יש דרישת שכר, לפי היכולות והמוניטין שלו.
לכן בבניית הסגל יש כמה גישות בהן ניתן לבחור, עם סכום התחלתי של 100,000 ליש"ט.
יש מנג'רים שיעדיפו להחתים שם עולמי אחד ענק (כמו סטיבן ג'ררד) ועוד 20 שחקנים חובבנים מאיי קוק, יש כאלו שיבססו את הסגל הראשוני על 4-5 שחקנים בינוניים-טובים ושאר השחקנים ברמה קצת פחות טובה, ויש גם כאלו שירכיבו את כל הסגל משחקנים ברמה שווה, שחקנים בינוניים ומטה שלא עולים יותר מידי.
אלו שלא מעוניינים להרכיב את הסגל שלהם לבד, יכולים לבחור באפשרות Auto Select וכך המחשב יבחר להם אוטומטית 20 שחקנים שעולים בדיוק 100,000 ליש"ט.

במסך All Players ישנה רשימה של כל השחקנים ב"עולם המשחק", אך כקבוצה חדשה במשחק אני יכול להחתים רק שחקנים חופשיים, שחקנים שאנשים אחרים שנרשמו לפניי כבר לא תפסו.
השאלה המתבקשת כעת היא "אם ככה, המשתמש הראשון שנכנס למשחק תופס לעצמו את כל הכוכבים וככה לאחרונים שנרשמו נשארים רק השאריות שאף אחד לא רצה, זה לא פייר".
כדי לסדר את העניין הזה, המפתחת SI הכניסה למשחק חוק ייחודי (כזכור, FM Live לא עובד לפי החוקים של המציאות והוא דמיוני לחלוטין) לפיו כל השחקנים שאתה מחתים חתומים אצלך ל-4 שבועות בלבד.
באופן הזה, בכל 4 שבועות חוזי השחקנים נפתחים למכרז פומבי וכך הנרשם הראשון ל-FM Live לא יוכל להשאיר אצלו את רונאלדיניו ושאר הכוכבים לנצח וזה שומר על גיוון בשוק ההעברות.

יחד עם זאת, לכל קבוצה יש אפשרות לבחור עד 5 שחקנים מתוך הסגל, עליהם היא תגן באמצעות חוזה קבוע.
אותם 5 שחקנים יישארו אצלה לתמיד (או עד שהם יבקשו לעזוב), ושאר השחקנים יוחזקו על חוזה של 4 שבועות, כדי לשמור על גיוון במשחק ועל שיוויון בין כל המשתמשים, גם הותיקים וגם החדשים, בשוק ההעברות.

המשכורות ב-FM Live משולמות באופן יומיומי, כך שכל הסכומים שדורשים השחקנים הם הסכומים אותם יקבלו מהקבוצה בכל יום אמיתי (24 שעות במציאות).

ההחתמה הראשונה שלי הייתה מכונת השערים הישראלית רוברטו קולאוטי, אחריו הגיעו יואב זיו, יובל שפונגין, אריק בנאדו, ניר דוידוביץ' ועוד כמה ישראלים מובילים שלא דורשים יותר מידי כסף.
לאחר שמילאתי את מכסת הישראלים הנחוצה ועם די הרבה כסף בתקציב השכר הנותר, הבאתי כמה כוכבים דרום אמריקאים כמו חואן רומן ריקלמה ולואיסאו הברזילאי.

http://img519.imageshack.us/img519/7582/live2um2.jpg"> width=300 border=0 src=http://img519.imageshack.us/img519/7582/live2um2.jpg">
קולאוטי, ההחתמה הראשונה של Maccabi FMisrael

לאחר שסיימתי להרכיב את הסגל לחצתי על הכפתור Confirm Squad (אישור הסגל) ובכך הגשתי את הסגל שלי והתחלתי את המשחק עצמו.
הסגל הראשוני שלך במשחק בדרך כלל יהיה בינוני בשל המגבלה של 100,000 ליש"ט אך עם הזמן אפשר להרוויח כסף באמצעות ניצחונות וזכייה במפעלים, דירוג עולמי גבוה, בניית כוכבים ומכירתם בסכומים גבוהים ועוד, וכך לשפר את הסגל מאוחר יותר.
ככל שקבוצתך תהיה יותר מצליחה - כך תוכל לרכוש יותר כוכבים ולחזק את הסגל.

http://img221.imageshack.us/img221/1420/live3nq7.jpg"> width=300 border=0 src=http://img221.imageshack.us/img221/1420/live3nq7.jpg">
הסגל הסופי של Maccabi FMisrael

מערכת ההעברות ב-FM Live נעשית באמצעות מכרזים (הצעות פומביות), כאשר כל מנג'ר במשחק יכול להעלות שחקן שלו למכרז ולקבוע מחיר התחלתי ותאריך סיום מכרז.
הקבוצה שתציע את הסכום הכי גבוה תזכה בשחקן.

אגב, אם לאחר זמן מה נמאס לך מהסגל שבנית ואתה רוצה להתחיל מחדש ולבנות שוב סגל התחלתי עם 100,000 ליש"ט ישנה אפשרות בשם Start Again שמאפשרת לך לרוקן את הסגל ואת כל ההישגים שלך ולהתחיל מחדש.

מחפשים יריב למשחק
אחרי שיש לנו קבוצה וסגל מוכנים, הגיע הזמן לעלות על המגרש ולהתחיל לשחק כדורגל, מה חסר?....יריב!
כדי למצוא יריב מחובר שרוצה לשחק אני נכנס למסך Users & Teams ומחפש אנשים מחוברים.

מצאתי משתמש טורקי בשם Firat Dugzun שלקבוצה שלו קוראים Puratu Athletic (מדורגת 182 ב"עולם המשחק"), הזמנתי אותו למשחק ידידות במגרש שלו והוא הסכים מיד (משחקי ידידות ניתן לשחק עם כל אחד, משחקים רשמיים במסגרת מפעל ניתן לשחק רק עם קבוצות שנמצאות איתך במפעל מסוים ועדיין לא שיחקו נגדך).
כעת לאחר שהוא אישר את ההזמנה שלי, יש לנו 5 דקות להגיש הרכבים ולעלות למשחק, אם אני לא מספיק להגיש הרכב תוך 5 דקות, המחשב מעלה לי הרכב אוטומטי.

http://img519.imageshack.us/img519/3953/live1uo2.jpg"> width=300 border=0 src=http://img519.imageshack.us/img519/3953/live1uo2.jpg">
הצעת משחק ידידות למנג'ר הטורקי

שני המנג'רים הגישו את ההרכב והמשחק יוצא לדרך.
הסרטון הבא יציג מספר דקות מהמשחק, בו תוכלו לראות את מנוע המשחק של FM Live שהוא אותו מנוע שיהיה ב-FM 2008 (גרסה משופרת של המנוע של FM 2007).
בנוסף, FM Live כולל את אפשרות 'זרימת משחק' שתופיע גם היא ב-FM 2008 ובעזרתה ניתן לשנות טקטיקה בזמן אמת, בלי לעצור את המשחק ובזמן שהוא משוחק ומוצג בחלון קטן בתחתית המסך.
בכל מסך אליו תיכנס בזמן שמשחק משוחק, יופיע המגרש בחלון קטן בתחתית המסך, בנוסף יש אפשרות לצ'אט לייב בזמן המשחק, עם המנג'ר היריב ועם שאר המנג'רים שנכנסו לצפות במשחק.
Maccabi FMisrael נגד Puratu Athletic הטורקית:


http://www.fmisrael.com/downloads/live2.avi">הסרטון לא עובד? לחץ פה

בכתבה הבאה בסדרה- נרשמים למפעלים השונים ומשחקים משחקים רשמיים, וגם נספר לכם בפירוט על מערכת המפעלים ב-FM Live.

אם יש לכם הצעות או שאלות על המשחק אתם מוזמנים לכתוב בתגובות מטה או בפורום.



FM Live - עמוד משחק (כל הפרטים והתמונות).
הכתבה ה-1 בסדרה.
FM Live ייצא בחודש מרץ 2008 וכדי לשחק בו יש לשלם דמי מנוי חודשיים.
*חשוב לזכור ש-Football Manager Live מפותח לצד Football Manager 2008 ולא במקומו.
FM 2008 מפותח כרגיל ע"י אותו צוות שפיתח את המשחקים הקודמים בסדרה וייצא כמו תמיד באוקטובר - נובמבר.
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 03/08/2007
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי