FM Live בטא- מתחילים לשחק
בלעדי לאתר! חוויות, סיפורים, תמונות וסרטונים מתוך הבטא של FM Live- כתבה 1 בסדרה
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 14/07/2007 | צפיות: 4581
קטגוריה: כתבות | משחק: Football Manager Live
http://img297.imageshack.us/img297/6994/livebetagc9.jpg">

Football Manager Live הוא משחק רשת המוני המבוסס על Football Manager, הוא ישוחרר במרץ 2008.
ב-FM Live אתה מתחרה כמנג'ר נגד אלפי שחקנים אחרים מכל רחבי העולם.
המשחק מבוסס על מנוע המשחק של FM אבל יש בו המון אלמנטים שונים שמוסיפים חוויה ייחודית למשחק רשת המוני (קניית/מכירת שחקנים באמצעות מכרז, צ'אט, משחקים מיידיים נגד מי שמחובר ועוד).
חשוב לזכור שבעוד ש-FM מנסה לחקות ולהידמות כמה שיותר למציאות, FM Live הוא עולם דמיוני עם התאחדויות, מפעלים, חוקים וקבוצות מומצאות.

החודש נפתחה הבטא הסגורה של FM Live במהלכה יוצרי המשחק הזמינו 1000 משתתפים להיכנס למשחק ולהשתתף בו לצורך בדיקות ונסיונות.
גם אנחנו ב-FMisrael, מתוקף היותנו האתר הרשמי של המשחק בישראל, קיבלנו גישה בלעדית לבטא ואנחנו נביא לכם סדרת כתבות עם פרטים, תמונות, סיפורים וחוויות מהמשחק הממכר.

http://img225.imageshack.us/img225/3051/live1pg3.jpg"> src=http://img225.imageshack.us/img225/3051/live1pg3.jpg" width=300 border=0>
מסך הפתיחה

כתבה 1 - מתחילים לשחק

ההתרגשות גדולה והכבוד רב, חברת SI הודיעה לנו שזכינו בכרטיס כניסה לגרסת הבטא הסגורה של המשחק החדש והמאוד מבטיח שלה, FM Live.
התקנת המשחק נשלחה במייל, ו-SI דואגים להוסיף סיסמאות והצפנות כדי שאף אדם שלא הוזמן לא יוכל להיכנס לבטא.
הביקורות המחמיאות להן זכה המשחק מהעיתונאים הראשונים שזכו להיכנס לבטא רק העלו את רמת הציפיות שלנו.
ההתקנה פשוטה ומהירה מאוד, המשחק שוקל בסה"כ 10 MB, זאת עקב העובדה שעיקר המשחק (הדאטאבייס וכו') נמצא על השרתים של SI.
מיד לאחר ההתקנה וההרשמה הפשוטה (בוחרים שם משתמש, סיסמה ומייל וממלאים פרטים אישיים כמו מין וגיל) המשחק מודיע שהוא מבצע התחברות ותוך כמה שניות אני בפנים- בתוך עולם המנג'ר של FM Live.

לפני שנתחיל לדבר על מהלך המשחק, הנה קצת רקע עליו:
FM Live הוא משחק מנג'ר המשוחק דרך הרשת, וכולל המוני משתתפים מכל העולם.
המשחק מורכב מהמון "עולמות משחק", כאשר בכל "עולם משחק" יש 1000 משתתפים ("עולם משחק" הוא כמו שמירה או שרת מסויים המארח את המשחק).
בכל "עולם משחק" יש 1000 משתתפים שונים, התאחדויות שונות, מפעלים שונים, וכמובן דירוג עולמי שונה - תשכחו מכל מה שהכרתם בעולם הכדורגל האמיתי, FM Live הוא עולם דמיוני ומיוחד עם חוקים שונים והתנהלות שונה תוך שמירה על הכיף והקסם של עולם הכדורגל.
לכל משתתף יש קבוצה שהוא המציא אבל השחקנים ב-FM Live הם אמיתיים ולקוחים ממאגר הנתונים הענק של FM 2008 (כולל כולם- צ'אבי אלונסו, ראול ואפילו שחקנים ישראלים).

http://img98.imageshack.us/img98/9159/live4id4.jpg"> src=http://img98.imageshack.us/img98/9159/live4id4.jpg" width=300 border=0>
שחקנים אמיתיים בFM Live- גם תמוז

בכל "עולם משחק" יש ראול אחד ורונאלדיניו אחד. כלומר אם אני נמצא ב"עולם משחק" מסוים ויש לי בקבוצה את ראול, אז אף אחד אחר ב"עולם משחק" שלי לא יכול להביא אותו, הוא נמצא רק פעם אחת ב"עולם משחק" הזה.
כמובן שב"עולמות משחק" אחרים ראול נמצא בקבוצה אחרת.

בקצרה, ב-Football Manager Live אתה מקים לעצמך קבוצה, מאמן אותה ומתחרה נגד 1000 משתמשים אחרים מכל רחבי העולם שמחוברים למשחק כמוך.
FM Live דומה ברעיון הכללי שלו למשחק "האטריק"- משחק מנג'ר שמשוחק באינטרנט נגד יריבים אנושיים, אבל גם שונה ממנו מאוד במשחקיות עצמה.
ניתן להגדיר את FM Live כסוג של הכלאה בין האטריק לבין FM, למרות שהוא מאוד מקורי ומוסיף המון אפשרויות חדשות וגאוניות שלא נראו באף משחק מנג'ר רשת.

אחרי שנרשמת למשחק והתחברת ל"עולם משחק" שיש בו מקומות פנויים (בכל "עולם משחק" יכולים להיות מקסימום 1000), אתה צריך להקים את הקבוצה שלך.
הקמת הקבוצה כוללת בחירת שם לקבוצה, תלבושות, אצטדיון וכו'
לאחר שהקמת את הקבוצה שלך, אתה מקבל תקציב משכורות של 100,000 ליש"ט להרכבת סגל.
בשלב הזה אתה בוחר לעצמך סגל שחקנים שלא עובר את המגבלה של 100,000 ליש"ט (לכל שחקן בתחילת המשחק יש דרישת שכר, לפי המוניטין והרמה שלו) ויוצא לדרך.
תהליך הרכבת הסגל דומה לדראפט שנעשה בליגת ה-NBA.
אחרי הרכבת הסגל, מתחיל המשחק עצמו- אתה נרשם למפעלים, קובע משחקי ידידות עם משתמשים אחרים, מטפס במעלה דירוג המנג'רים העולמי, פותח מכירות פומביות על שחקנים וכו'
והכל- נגד מנג'רים אמיתיים כמוך מכל רחבי העולם.

http://img120.imageshack.us/img120/674/live3cs9.jpg"> src=http://img120.imageshack.us/img120/674/live3cs9.jpg" width=300 border=0>
רשימת המשתמשים המחוברים ל-FM Live

אלו שמשחקים בהאטריק יודעים שיש יום מסוים ושעות מסוימות בהם מתקיימים המשחקים עצמם, ב-FM Live אין שום זמנים קבועים!
כל אחד מתחבר ומשחק מתי שבא לו וגם כל אחד בוחר לעצמו את כמות המשחקים - אחד ישחק משחק אחד בשבוע בעוד שמשתמש אחר ישחק 10 משחקים ביום.
במשחקים רשמיים (שמשוחקים במסגרת ליגה או גביע) יש מועד אחרון להשלמת המשחק, אם שני המשתמשים לא משחקים את המשחק שלהם עד המועד האחרון - המחשב ישחק להם אוטומטית.
היופי ב-FM Live הוא שאם בא לי כרגע להיכנס ולשחק, אני יכול מיד להתחבר למשחק, לחפש מישהו מחובר ולקבוע נגדו משחק ידידות (או משחק רשמי אם הוא משחק בליגה/גביע יחד איתי).

בסיום כל יום אמיתי ב-FM Live הקבוצה שלך משלמת את משכורות השחקנים (על בסיס יומי) ומקבלת כסף על הדירוג העולמי שלה (כמה שאתה מדורג יותר גבוה בעולם - ככה ההכנסה היומית תהיה גבוהה יותר).
כאמור, FM Live הוא עולם דמיוני וכל החוקים והכללים בו לא קשורים לאלו הנהוגים במציאות (למשל משלמים משכורות בכל יום, רכישת שחקנים מתבצעת באמצעות מכרזים, החוזה הכי ארוך עם שחקן יכול להיות ל4 שבועות ועוד).

דבר מאוד מפתיע שגיליתי בגרסת הבטא הוא שהמשחק מאוד יציב ושלם יחסית לגרסת בטא.
גרסת בטא היא בדר"כ רחוקה מאוד מהמוצר הסופי, כוללת הרבה באגים ולא ניתן להנות ממנה - עם הבטא של FM Live אין את ההרגשה הזו בכלל והמשחק מרגיש כמו המוצר הסופי וכמעט חף מבעיות.
הסיבה ש-SI תשחרר את המשחק רק במרץ 2008 היא רצון לקיים תקופת בטא ארוכה כדי לבדוק את המשחק מכל הכיוונים ובכל המצבים, כי מדובר במשחק מורכב מבחינה טכנית (יציבות שרת, התחברויות משתמשים וכו').

הקמת הקבוצה Maccabi FMisrael
אז כאמור, השלב הראשון לאחר ההתחברות הראשונה למשחק הוא הקמת הקבוצה- בחירת שם, צבעים, אצטדיון, סגלים וכו'

http://img256.imageshack.us/img256/7030/live2ys6.jpg"> src=http://img256.imageshack.us/img256/7030/live2ys6.jpg" width=300 border=0>
בחירת תלבושת

השם של הקבוצה שלי היה די ברור כבר מההתחלה- Maccabi FMisrael.
Maccabi בגלל שכולם משייכים את השם הזה לקבוצות ישראליות (ככה כל המשתמשים במשחק יידעו מיד שמדובר בקבוצה ישראלית) ו-FMisrael...כבר הבנתם למה.
הגענו לבחירת הצבעים והתלבושות, פה הייתה קצת התלבטות אבל אחרי שראיתי שכמעט ואין קבוצות ירוקות, בחרתי ל-Maccabi FMisrael תלבושת ירוק-לבן, דומה למכבי חיפה.
השלב הבא הוא בחירת האצטדיון של הקבוצה, בתהליך הזה יש לבחור לאצטדיון שם, אורך, רוחב וסגנון (פסים לאורך, פסים עגולים מסביב לחצי וכו').
לאצטדיון של הקבוצה שלי קראתי FMisrael Park, שם לא מקורי אבל בהחלט יעיל, ועיצבתי אותו בצורה הכי יפה שיש, עם האורך הכי ארוך (115 מטר).
מכיוון שאני מתכנן לבנות קבוצה עם קישור טכני ויצירתי, הגדלתי את הרוחב של האצטדיון עד לכדי 90 מטר.

בסיום תהליך הקמת הקבוצה אפשר לבחור את סוגי הסגלים שיהיו לקבוצה- סגל בוגר, סגל מילואים, סגל עד 21, סגל עד 19 וכו
בשלב הראשוני בחרתי סגל בוגר בלבד, אם בעתיד יהיה צורך להקים עוד סגל אני אקים.

סרטון המדגים את תהליך הקמת הקבוצה:

http://www.fmisrael.com/downloads/live.avi">לא עובד? לחץ פה

מיד לאחר שסיימתי להגדיר את הקבוצה שלי קיבלתי הודעה במסך החדשות שאומרת שאני מקבל תקציב שכר של 100,000 ליש"ט להרכבת סגל ראשוני.
בכתבה הבאה בסדרה- הרכבת הסגל של Maccabi FMisrael, כמה שכר דורש כל שחקן? איזה סגל אפשר לדחוס ב-100,000 ליש"ט? האם הסגל יורכב מכוכב ענק ועוד 20 אלמוניים או שיהיה איזון?

אם יש לכם הצעות או שאלות על המשחק אתם מוזמנים לכתוב בתגובות מטה או בפורום.



FM Live - עמוד משחק (כל הפרטים והתמונות).
FM Live ייצא בחודש מרץ 2008 וכדי לשחק בו יש לשלם דמי מנוי חודשיים.
*חשוב לזכור ש-Football Manager Live מפותח לצד Football Manager 2008 ולא במקומו.
FM 2008 מפותח כרגיל ע"י אותו צוות שפיתח את המשחקים הקודמים בסדרה וייצא כמו תמיד באוקטובר - נובמבר.
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 14/07/2007
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי