עונה מדהימה עם וילאריאל
3 עונות בקצרה ועונה רביעית מהחלומות עם וילאריאל
נכתב ע"י: pasglila | בתאריך: 04/05/2007 | צפיות: 2523
קטגוריה: סיפורי גולשים | משחק: Football Manager 2007
החלטתי לחנוך את FM 2007 בסוג משחק האהוב עלי. בחירת קבוצה קטנה בעלת פונטציאל ולהפוך אותה לקבוצת צמרת. במשחק זה הבחירה היא קלילה. נאפולי קבוצה עם איצטדיון ענק וסגל מוכשר השוכנת בליגה השנייה באיטליה ושנות התהילה שלה מאוחריה. העונה הראשונה הייתה די קלילה.
רוב העונה שכנתי במקום שני (אחרי יובנטוס) בפער גדול משער הליגה. לקראת סוף העונה הקבוצה נכנסה למשבר וירדה למקום שלישי. משם העליתי את הקבוצה דרך הפילאוף. הכוכב הגדול של הקבוצה היה אמנועל קאליו שהכניס 30 שערים בישל 14. (ב-2 העונות האחרונות לא אימנתי את נאפולי)

http://www.imagehosting.com/out.php/i572570_EmanueleCalaiHistoryCareerStats.JPG"> src=http://www.imagehosting.com/out.php/i572570_EmanueleCalaiHistoryCareerStats.JPG" width=300 alt=Image Hosting" border=0">

העונה השנייה כבר הייתה סיפור שונה לחלוטין. בעונה הראשונה היה ברור כי הבעיה המרכזית של נאפולי היא החלק האחורי, שוער גרוע הגנה טובה אומנם לליגה שניה אך רחוקה מלהספיק לליגה הראשונה. את הכסף עם כן ביזבזתי להחתמת טל בן חיים. בנוסף החתמתי בחינם את השוער הפולני ג'ארזי דודק(מקווה שרשמתי נכון) מליברפול.
אך השניים לא הספיקו. כל העונה ההגנה הייתה חלשה ביותר לליגה הראשונה. וספקה שערים רבים. בנוסף למרות שההתקפה יחסית טובה, הקבוצה סבלה מבעיות לנצח. משחקים רבים איבדנו יתרון, או לא ניצלנו את העדיפות שהפגנו במשחק. וזה עלה ביוקר. אומנם הקבוצה סיימה במקום ה-16 (התקשורת העריכה מקום 15). אך היו בעיות אחרות, אחרי בקשות רבות (מדי) של העלאת סכום העברות (לקבוצה היה כסף שלא הסכימה להוסיף) החלטתי להתפטר 3 מחזורים לסיום (אחרי שהבטחתי את ההישארות), אך ההחלטה רק מנעה את פיטורי שהיו מתרחשים בשלב זה או אחר.
עונה קשה, מאכזבת אבל שרדנו:

http://www.imagehosting.com/out.php/i572579_ItalianSerieALeagueTable.JPG"> src=http://www.imagehosting.com/out.php/i572579_ItalianSerieALeagueTable.JPG" width=300 alt=Image Hosting" border=0">

מצאתי את עצמי מובטל, חיפוש מהיר אחרי עבודה מצא את וילאריאל מחפשת מאמן. (סיימו במקום ה-12 בעונה הקודמת). הכסף היה סביר, האיצטדיון קטן, הכישרון עצום. לקבוצה יש כמות מדהימה של כשרונות במחירים זולים (מריקלמה ועד צעיר בן 22 בשם ג'ונתן). החלטתי לעשות שינוי דרסטי. שחקנים נמכרו בשווי כולל של 33 מיליון אירו(אמרתי לכם שיש הרבה כשרונות) ונקנו בשווי של 45 מיליון אירו.
מכירות:

http://www.imagehosting.com/out.php/i572595_VillarrealC.F.S.A.D.Transfers.JPG"> src=http://www.imagehosting.com/out.php/i572595_VillarrealC.F.S.A.D.Transfers.JPG" width=300 alt=Image Hosting" border=0">

קניות(שימו לב חלק מהשחקנים הצעירים לא קיימים, וחלק מהשחקנים נקנו על ידי המנג'ר הקודם):

http://www.imagehosting.com/out.php/i572695_VillarrealC.F.S.A.D.Transfersin.JPG"> src=http://www.imagehosting.com/out.php/i572695_VillarrealC.F.S.A.D.Transfersin.JPG" width=300 alt=Image Hosting" border=0">

עם אחד מההרכבים הטובים ביותר שהעליתי במחיר יחסית נמוך, יצאתי לדרך לעונה ראשונה עם וילאריאל. העונה הטובה מצאה אותי מסיים מקום 2 בליגה, אחרי ברצלונה ומגיעה עד לגמר הגביע הספרדי(בשביל להפסיד לריאל).
המחזור האחרון היה המרתק ביותר. אני וריאל עם אותו מספר נקודות(שאני מוביל בגלל מפגשים בין הקבוצות) וולנסיה עם 69 נקודות. המשחק החל רע וספגתי 2 שערים. הבנתי שאין מה להפסיד, ככה או ככה אני אהיה בליגת האלופות אז למה לא לשמח את האוהדים עם מקום 2. החלטתי לשחק עם 3 חלוצים עם הוראות התקפיות ביותר וזה עבד, 4 שערים ב-55 דקות (2 שערים בעשר דקות האחרונות של המחצית הראשונה גרמו לתוצאה במחצית להיות 2-2). ולנסיה איבדו את היתרון שלהם בדרך לא שזה כל כך שינה, ואני סיימתי 2. (בעקבות ההצלחה שיחקתי נגד ריאל בגמר באותה שיטה והובלתי כבר 2-0 בדקה ה-25 אבל ספגתי 2 שערים ואחד נוסף בהארכה והספדתי 3-2).

טבלת הליגה:

http://www.imagehosting.com/out.php/i572599_SpanishFirstDivisionLeagueTabl1.JPG"> src=http://www.imagehosting.com/out.php/i572599_SpanishFirstDivisionLeagueTabl1.JPG" width=300 alt=Image Hosting" border=0">

וכך התחלתי את העונה הרביעית, והמדהימה ביותר. הבעיה המרכזית בוילאראיל הייתה השוער שלא היה ברמה של קבוצה אלופה. אז בעונה זאת מצאתי את עצמי מנסה לקנות את אקינפייב (ונכשל ולנסיה הצליחו להחתים אותו ב-33 מיליון אירו!!) אז "התפשרתי" על סאבאסטין פרי, השוער הצרפתי המעולה של פיורינטה, (תמורת "רק" 26 וחצי מליון אירו, שמחציתם הושגו בעקבות מחירתו של ג'וסמר אלטידור,שהוחתם בחינם רק עונה לפני כן, תמורת 10 מיליון אירו, ועוד 14 מיליון אירו תמורת נרי קסטילו).
וכך החלה העונה הנפלאה עם אחד מההרכבים הגדולים ביותר שהעליתי ביחס של יכולת לעומת מחיר.

הגביע הספרדי:
את רוב שלבי הגביע עברתי די בקלות, המשימה הקשה ביותר הייתה חצי הגמר נגד ריאל. 0-0 בבית ו1-1 בחוץ העלו אותי בעקבות יתרון שערי חוץ. בגמר הוגרלתי נגד אתלטיקו. בגמר ניצחתי 3-2 את אתלטיקו, אחרי שכבר הובלתי 3-0. בדקה העשירית הורחק לאתלטיקו שחקן, מה שסלל את הניצחון. שערים של ריקלמה ווגנר לאב בנוסף לשער עצמי הספיקו בשביל להבטיח את הגביע.

הליגה:
אחרי התחלה צורמת(תיקו 2 נגד ריאל סוסאדיד) התחלתי לנצח בצרורות. ניצחון אחרי ניצחון הבטיחו לי את המקום הראשון למרבית שלבי העונה, כשוגנר לאב מנחה את הקבוצה עם שערים בצרורות. בסביבות המחזור ה-28מצאתי את עצמי בפער של 15 נקודות בפיסגה שהאליפות כמעט מובטחת. אך החל חשש בעקבות כך ששני החלוצים המרכזיים שלי (ואגנר לאב וניחט) נכנסו למשבר. עד עכשיו במחזורים האחרונים הרגשתי שניצחתי בקושי. ואז החל המשבר, הרבה תוצאות תיקו והפסדים, ורק 2 ניצחונות עד למחזור האחרון של העונה מצאו את ולנסיה מצמצמת את הפער עד ל3 נקודות בלבד. במשחק האחרון בדקה ה-60 ולנסיה עולה ליתרון. ואני במשחק נגד ולאנטה רואה בעיקר שממה. אך אז בדקה ה-79 ואגנר לאב מסיים מעל 500 דקות ללא שערים. ומעבר לאליפות שהובטחה כאשר בדיוק באותה דקה ולנסיה ספגו שער (1-1), ואגנר לאב סיים את הבצורת השנייה שלו(שהופסקה באמצע כאשר ב-3 משחקים הכניס 2 שערים), סיבה מספיקה לשמוח. ולא נדבר על האליפות בפער של 5 נקודות. ביינתים דאבל.

טבלת הליגה, הכי גבוה, למרות תקציבים נמוכים בהרבה מאלה של ולנסיה ריאל וברצלונה:

http://www.imagehosting.com/out.php/i572617_SpanishFirstDivisionLeagueTable.JPG"> src=http://www.imagehosting.com/out.php/i572617_SpanishFirstDivisionLeagueTable.JPG" width=300 alt=Image Hosting" border=0">

ליגת האלופות:
שלב הבתים היה די קליל. 3 נצחונות. 2 תוצאות תיקו והפסד. ומצאתי את עצמי עולה מהמקום השני לשמינית הגמר נגד רומא. אך הקלילות הפסיקה פה. אין יותר קבוצות "חלשות". במשחק הראשון בשמינית הגמר נגד רומא הסתיים בתיקו 1 בבית. אך בחוץ הצלחתי לגנוב ניצחון 1-0, ולעבור בקושי, מאוד בקושי את רומא. וככה הגעתי לרבע הגמר מאושר מההשיג האדיר, הוגרלתי כנגד ארסנל. במשחק הראשון בבית מצאתי את עצמי הופך פיגור 1-0 לניצחון קטן של 2-1. אך בחוץ היה הרבה יותר קשה. ארסנל הכניסו ראשונים, כבר בדקות הפתיחה. בסביבות הדקה ה-20 הם גם עלו ליתרון 2-0, ואני התחלתי להגיד ביי ביי לליגת האלופות. אך אז שער מדהים של ריקלמה מצמצם את התוצאה ל 2-1, יש עוד סיכוי. אך בסביבות הדקה ה-50 3-1 לארסנל. צריך עוד גול אחד, אולי יש סיכוי. ואכן הגול הגיע, ג'ונתן, צעיר בן 22, שחקן בעל יכולות מדהימות (אך אכזב בזמן אמת, קצת שערים ובישולים) מצמצם ל 3-2 בדקה ה-75. וזאת הייתה התוצאה בסיום. אפשר להתחיל את החגיגות חצי הגמר הגיע(עליתי בגלל שערי חוץ). חצי הגמר נגד מינכן דווקא היה יותר קל, אך מותח בהרבה. תיקו 0 משמים בבית, תיקו 0 משמים בחוץ אחרי הארכה. והגענו לפנדלים, כל ה-4 הראשונים מוכנסים משני הצדדים. ואז מינכן מחמיצים את הבעיטה ה-5 אך וגנר לאב לא מאכזב ומכניס את הבעיטה ה-5. 5-4 לי בפנדים והגיע הגמר. וילאריאל-צ'לסי. 2 הקבוצות הבטיחו דאבל בארצם (אליפות+גביע) וזה היה הקרב על הטרבל. אך לכל אחד יש גבולות, ואחרי שהשנה הייתה מדהימה אך הרבה פעמים הלכה בקושי, המזל, היכולת, הכל נגמר. עמדתי יפה נגד צ'לסי אך עד כאן. הפסד 2-0 לצ'לסי שהביא את הטרבל לצ'לסי ומשאיר אותי מאוכזב מאיבדו, אך מודהם מהשיגים של הקבוצה. (למרות שכבר לקחתי טרבלים עם קבוצות אחרות, אף פעם לא הייתה לי עונה כל כך טובה עם משאבים כאלה קטנים).

משברים:
בעונה זאת היו 2 משברים עיקריים. בסוף חודש דצמבר ריקלמה נפצע. הלם, הכוכב הגדול של הקבוצה נפצע לחודשיים שלמים, כלומר חודשיים וחצי עד שישוקם לגמרי צריך להסתדר בלי הכוכב. התחלתי להתגרל לרעיון שלא תהיה אליפות ולהיפרד מליגת האלופות בשמינית גמר. בלי ריקלמה הקבוצה לא שווה יותר מדי. ובאמת בהתחלה 2 תוצאות תיקו נגד קבוצות אמצע ליגה מראות מה שווה וילאריאל בלעדיו. אך אז בתחילת ינואר (בלי כסף להעברות) הצלחתי להחתים בחינם שחקן בשם ג'אבי פוגו, מספורטניג(בליגה השנייה בספרד אם אני לא טועה). הוא אומנם לא ריקלמה, אך יחסית לעברו בקבוצת ליגה שנייה, ושווי של רק 5 מליון הוא נתן יכולות מדהימות וייצב את הקבוצה באופן טוב, בנוסף שיפר את יכולתיו באופן רציני במהלך העונה ומילא היטב את תפקיד המחליף לריקלמה.

יכולות מדהימות יחסית לשווי ולעבר(אחרי ירידה של כמעט 2 בכל המדדים מאז השיא בגלל פציעה+תחילת עונה):

http://www.imagehosting.com/out.php/i572624_JaviFuegoProfile.JPG"> src=http://www.imagehosting.com/out.php/i572624_JaviFuegoProfile.JPG" width=300 alt=Image Hosting" border=0">

משבר נוסף היה משבר סוף העונה שעליו כבר סופר.

שחקנים בולטים:
ואגנר לאב, הכוכב הגדול. נקנה תמורת 2.5 מיליון אירו, וכבר שווה 13 מיליון אירו. בעונה הראשונה הכניס מעל 20 שערי ליגה, וזאת לאחר שהיה פצוע חודשיים, ונאבק על ההרכב עם עוד 3 חלוצים (על 2 מקומות). העונה השנייה התחילה נהדר (16 שערי ליגה עד אמצע העונה, מוביל את טבלת המבקיעים ב-6 שערים). אך במהלך החצי השני של העונה אכזב וראה רק שערים בודדים. ואיבד את היתרון הגדול.
ריקלמה- המון שערים מדהימים מבעיטות, לא מעט בישולים, וחיזוק רציני של הקישור.
סאבאסטין פרי- פשוט לא סופג.
סיזאר ארזו- מחזור אחרי מחזור מרשים. קיבל את אחד מהציונים הממוצעים הגבוהים בליגה(מקום 4). חבל שאיבדתי אותו בחינם למינכן =\
גאגו- הצעיר נקנה תמורת 12.5 מיליון אירו מבוקה, מייצב את כל הקישור והחלק האחורי של הקבוצה ובנוסף צעיר ביותר. אחד מהכוכבים הגדולים ביותר.
שחקנים טובים נוספים: קאני, ניחט,ארנגו, גונזלו רודריגז, תומס הובכמן. ולקראת סוף העונה הרביעית הוחתם אידור ג'אדגסון בחינם מברצלונה, והיה הדבר היחיד שלא היה במשבר בסוף העונה.

המאכזב: אנדרי דא'סלארנו, לא שיקף את השווי שלו.

ולקינוח, השחקן הטוב ביותר שאימנתי, ואגנר לאב (כן למרות המשבר) ושוב הנתונים יותר גבוהים בדרך כלל, אבל הם יורדים בתחילת עונה :

http://www.imagehosting.com/out.php/i572636_VagnerLoveProfile.JPG"> src=http://www.imagehosting.com/out.php/i572636_VagnerLoveProfile.JPG" width=300 alt=Image Hosting" border=0">

וכמובן אי אפשר בלי, ההרכב איתו הגעתי לגדולה(כל השחקנים ששיחקו יותר מ-2 משחקים, שימו לב שהנתונים של שחקנים שהושאלו במהלך העונה, מתייחסים לנתונים בקבוצת ההשאלה), אפילו לאתלטיקו יש יותר:

http://www.imagehosting.com"> src=http://www.imagehosting.com/out.php/i572669_VillarrealC.F.S.A.D.VillarrealPlayers.JPG" width=300 alt=Image Hosting" border=0">


וכך ממאמן קבוצת ליגה שנייה, תוך 4 עונות הפכתי למאמן המרוויח 45 אלף אירו בשבוע(להשוואה רפה בניטז מאמן ליברפול מרוויח 53 אלף אירו לטענת המשחק), ומפורסם ברחבי אירופה כולה, ומאמן קבוצת פאר.

הערות:
1)הבסיס נתונים הוא של הפאצ'ט הראשון, עם עריכה קטנה(ישראלים נחשבים לבעלי אזרחות אירופאית). כלומר העברות ינואר לא בוצעו פה.
2) מקווה שגודל התמונות לא מפריע לקריאות.
מאמר זה הועלה ע"י המשתמש pasglila בתאריך 04/05/2007
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי