FM 2023 - החידושים נחשפים!
בסרטון חדש שפרסמה חברת SEGA הוצגו 5 החידושים והשיפורים המרכזיים של FM 2023, משחק המנג׳ר החדש
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 02/10/2022 | צפיות: 3597
קטגוריה: חדשות רשמיות | משחק: Football Manager 2023
חברת SEGA הציגה היום לראשונה את החידושים שיכלול משחק המנג'ר החדש - Football Manager 2023.
המשחק ייצא לחנויות ב-08/11 כאשר התחומים המרכזיים ששודרגו השנה הם: איתור שחקני רכש, אינטלגנצייה מלאכותית ואנימציית המשחקים, ליגת האלופות ומפעלי UEFA, תמיכת האוהדים, ציר זמן דינמי.

מפתחי המשחק מבטיחים כי הגרסה החדשה תהיה האיכותית והממכרת ביותר בסדרת משחקי המנג'ר הפופולרית.

מהפכה בתחום איתור שחקני רכש
איתור וגיוס של שחקני רכש הוא תחום חשוב ביותר בכדורגל, מכיוון שאם אין לך את הסגל המתאים, זה יכול לקלקל לך את כל העונה.
בעולם הכדורגל, כל תהליך איתור שחקני הרכש הפך למשמעותי ביותר, כאשר האוהדים מנתחים כל שמועה שרצה בתקשורת, וממתינים לראות את מי הקבוצה שלהם תחתים.
גם עבור המועדונים התהליך הזה עובר שינויים, כאשר מציאה של שחקני רכש מתאימים הפכה למאתגרת יותר, מכיוון שיש כל כך הרבה נתונים ופריטי מידע כעת אצל הסקאוטים והאנליסטים.
כדי להבין איך תהליך איתור שחקני הרכש עובד בעולם האמיתי, שוחחנו ארוכות עם גורמים מובילים בעולם הכדורגל (מנג׳רים, סקאוטים, אנליסטים וכו׳), ואת המסקנות שלנו יישמנו ב-Football Manager 2023.
לפיכך, כל מערכת איתור וגיוס שחקני הרכש ב-FM 2023 עברה מהפכה גדולה, וזה בא לידי ביטוי ב-4 קטגוריות:

1. מתכנן הסגל (Squad Planner) ומטריצת הניסיון (Experience Matrix)
מתכנן הסגל (Squad Planner) הוא מסך חדש לגמרי בו ניתן לראות בכל עמדה ועמדה את 3 השחקנים הכי טובים שיש לך בסגל עבור אותה עמדה. מטריצת הניסיון (Experience Matrix) גם הוא מסך חדש ובו יופיעו שחקני הסגל שלך לפי הניסיון שלהם (צעירים, בשיא, ותיקים, וכו׳) בצורה ויזואלית וברורה.





2. סקאוטינג
השדרוג המרכזי של תחום הסקאוטינג הוא היכולת החדשה להגדיר ״מיקוד גיוס״ (Recruitment Focuses) - סט של קריטריונים שיישלחו לסקאוטים שלך במטרה לחפש שחקני רכש חדשים. לכל ״מיקוד גיוס״ כזה ניתן גם להגדיר עדיפות, שתבהיר לסקאוטים שלך במה הם צריכים להתמקד כעת, ומדי חודש הם יעבירו אליך דו״ח עם השחקנים שמצאו בהתאם לדרישותיך.



3. סוכנים
ההשפעה של סוכני השחקנים בעולם הכדורגל האמיתי ממשיכה לגדול בשנים האחרונות, וכך גם ב-Football Manager 2023, הסוכנים יהיו הרבה יותר מעורבים מבעבר. למשל, ניתן יהיה לשוחח עם הסוכן של השחקן לפני שמדברים עם השחקן עצמו על חוזה חדש. בנוסף, אם השחקן לא מרוצה מנושא כלשהו, ניתן יהיה לבקש מהסוכן האישי שלו לנסות לשוחח איתו ולפתור זאת.



4. פגישות איתור שחקנים
פגישות איתור השחקנים נכנסו לראשונה ב-FM 2021 וכעת ב-FM 2023 הן מקבלות שדרוג משמעותי. יש כעת 2 סוגים של פגישות: תכנון ומשוב. פגישות התכנון נועדו לתכנן את חלון ההעברות הקרוב, ופגישות המשוב נועדו לסקור את הרכש שבוצע בעבר ולהעלות המלצות לרכש עתידי.



אינטלגנצייה מלאכותית ואנימציית המשחקים
אחד השדרוגים המרכזיים ב-Football Manager 2023 הוא האינטלגנצייה של המנג׳רים היריבים, שיהיו כעת יותר חכמים ויותר ערמומיים מבעבר. המנג׳ר היריב יידע לבצע שינויים טקטיים מתוחכמים כדי לנצח אותך, ולהגיב בצורה חכמה יותר למהלכים על הדשא.
בנוסף למנג׳רים, שופרה גם קבלת ההחלטות של השחקנים עצמם, שיהיו כעת חכמים יותר מבעבר, ויבצעו מהלכים מציאותיים יותר, גם בהגנה וגם בהתקפה. כל מהלך המשחק ייראה כעת הרבה יותר מציאותי.



בנוסף לכל אלו, בוצעו שיפורים רבים במנוע האנימציות של המשחק. בשנה שעברה נכנס מנוע אנימציות חדשות לגמרי, וכעת ב-FM 2023 הוא זוכה לשיפורים רבים שיהפכו את מהלכי הכדורגל למציאותיים יותר במנוע התלת מימד.

שיפורים נוספים בוצעו בתחום ההוראות הטקטיות, בעיקר סביב ההוראות של Out of Possession (הוראות הגנתיות, למצב שהקבוצה לא מחזיקה בכדור), שכעת ישקפו טוב יותר את העולם האמיתי.



ליגת האלופות ומפעלי UEFA
לראשונה בסדרה, המשחק החדש Football Manager 2023 כולל רישיון לשימוש מלא בסמלים ובמיתוג של ליגת האלופות ושל שאר מפעלי UEFA.
לפני משחקים בליגת האלופות, ההרכבים ולוח התוצאות ייראו בדיוק כמו בשידורי הטלוויזיה של ליגת האלופות, עם אותו מיתוג ואותם סמלים. הכדור איתו השחקנים ישחקו יהיה הכדור הרשמי של UEFA וכמובן שההמנון המפורסם של ליגת האלופות יתנגן לפני כל משחק.
כמו כן, במהלך מסיבות עיתונאים, הרקע שיופיע מאחוריך יהיה זה של ליגת האלופות.



שדרוג משמעותי נוסף קשור לכל התחום של ההגרלות. כאשר יגיע היום של הגרלת הבתים בליגת האלופותֿ, תקבל על כך הודעה ב״דואר הנכנס״ ותוכל לצפות בהגרלה בשידור חי, עם כל חוויית הטקס, ממש כמו במציאות, ועם כל ההתרגשות שקיימת בהגרלות של UEFA.
במהלך ההגרלה תופיע בתחתית המסך תיבה עם תגובות האוהדים, בזמן אמת.
החל מעונת 2024/2025 ישתנה הפורמט של ליגת האלופות, ממש כמו שצפוי לקרות במציאות (36 קבוצות במקום 32, כל קבוצה תשחק 8 משחקים).

תמיכת האוהדים
ב-Football Manager 2023 יהיה לאוהדי הקבוצה שלך תפקיד הרבה יותר משמעותי ובולט, והם יהיו מעורבים יותר בענייני המועדון, ממש כפי שקורה במציאות.
מסך חדש יציג את ״פרופיל האוהד״, עם אחוזים עבור כל קטגוריה (כמה מהאוהדים הם שרופים? כמה משפחות? כמה אוהדים מזדמנים יש למועדון?). באמצעות החלוקה הזו, תוכל להכיר טוב יותר את אוהדי הקבוצה ולהבין את החלוקה ביניהם ואת הפרופיל של האוהד הממוצע.



בנוסף, המשחק החדש יציג מסך חדש של ״תמיכת האוהדים״ (Supporter Confidence) ובו תוכל לראות את הדעה של אוהדי המועדון עליך ועל הביצועים של הקבוצה בתחומים השונים. לפני כל משחק תקבל פירוט של הציפיות, גם מצד ההנהלה וגם מצד האוהדים, ובמהלך השוטף של העונה הם ידאגו להגיב על כל מהלך שלך - החזרת למועדון את הכוכב האגדי? האוהדים יאהבו אותך. הפסדת 4 משחקים ברצף? האוהדים יבהירו לך שהם כועסים.
מצד שני, יהיה עליך גם את הלחץ של ההנהלה, שלפעמים תחזיק בדעה שונה לגמרי מהאוהדים.
הדעה של האוהדים עליך תבוא לידי ביטוי גם במהלך מסיבות העיתונאים, כאשר התקשורת תדע להתייחס לזה בשאלות שלה.



ציר זמן דינמי של השמירה
כולנו יודעים שכל שמירה ב-Football Manager היא סיפור בפני עצמו. אתה מתחיל בתור מנג׳ר של מועדון כדורגל, מנצח, מפסיד, כועס, שמח, מתאכזב, ובאופן כללי עובר חוויה אדירה שכוללת עשרות ומאות אירועים חשובים.
כולנו גם יודעים איזה כיף זה לדבר על השמירה שלנו ולשתף עם החברים את ההישגים ואת כל מה שאנחנו עוברים בתור מנג׳רים. עוד בימים הראשונים של האינטרנט, לפני 30 שנים, היו ברשת קהילות ופורומים של שחקני מנג׳ר שעדכנו אחד את השני ושיתפו בסיפורים האישיים שלהם.

וכעת, ב-Football Manager 2023 נוספה אופציה חדשה ומלהיבה במיוחד: ״ציר זמן דינמי״, דרך חדשה להציג ולשתף את ההישגים של השמירה שלך עם אנשים אחרים. על ציר הזמן הזה יופיעו אירועים שונים שעברת בקריירה שלך כמנג׳ר: אליפויות, זכיות בגביעים, החתמות של שחקני רכש בולטים וכו׳ (יש מעל 50 סוגי אירועים).
ציר הזמן הוא מעין סקירה של כל הקריירה שלך, סקירה של הסיפור הייחודי של הקבוצה שלך. תוכל להשתמש בו על מנת לשתף עם חברים את ההישגים שלך (דרך פייסבוק/טוויטר), וגם על מנת להביט לאחור על מה שעברת בשמירות הקודמות שלך, ולהיזכר.

מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 02/10/2022
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי