איך הקורונה תשפיע על FM 2021?
בבלוג חדש לקראת שחרור FM 2021, מסבירים מפתחי המשחק על שינויים ותוספות שיופיעו במשחק החדש בעקבות משבר הקורונה
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 25/10/2020 | צפיות: 2149
קטגוריה: כתבות | משחק: Football Manager 2021

(נכתב ע״י מיילס ג׳קובסון, מנכ״ל חברת הפיתוח SI, מפתחת משחקי Football Manager)

כאשר וירוס הקורונה הגיח לחיינו לפני פחות משנה, הרבה שאלו אותנו האם אנחנו מתכננים להוציא עדכון ל-FM 2020 שיכלול את הוירוס וההשפעות שלו.
החלטנו לא לעשות זאת.
אחד הדברים היפים בלפתח את Football Manager זה שאנחנו תמיד מנסים לגרום הנאה למעריצי המשחק, לתת להם תמורה טובה לכסף וגם להציע בריחה נחמדה מהמציאות. אנשים תמיד השתמשו במשחק המנג׳ר כדי ליצור את עולמות הפנטזיה שלהם ולדמיין, ולכן בזמן משבר עולמי קשה כמו מגפת הקורונה, אנשים צריכים משחק כיפי שיעזור קצת לברוח מהמציאות העגומה. לא משחק שיזכיר אותה.
כל זה רלוונטי ל-FM 2020 אך מה לגבי FM 2021?

בגרסת 2021 אנחנו הבנו שנהיה חייבים לשנות גישה, מכיוון שמגפת הקורונה וכל ההשפעות הכלכליות והחברתיות שלה, השפיעו חזק מאוד גם על עולם הכדורגל האמיתי. אנחנו תמיד מתגאים בכך ש-Football Manager הוא הסימולציה הכי קרובה לעולם הכדורגל האמיתי, ולכן היינו חייבים לשקף את המשבר הזה גם בתוך המשחק, ועדיין להציע מוצר כיפי שיאפשר בריחה מהמציאות.
ולכן, בכל הקשור לקורונה, Football Manager 2021 יכלול איזון עדין מאוד בין מציאותיות לבין אסקפיזם (בריחה מהמציאות).


כן, יהיה קהל במגרשים

בוא נתחיל בצד הכספי. זה לא סוד שמועדונים בכל העולם סובלים כרגע ממשבר כלכלי. העובדה שאין קהל במגרשים היא לא רק הפסד אדיר ממכירת כרטיסים אך גם ממכירה של מוצרים וזיכיונות. כל הנושא הזה יבוא לידי ביטוי ב-FM 2021 כאשר כמעט כל מועדון איתו תבחר להתחיל עונה יהיה במצב כספי חלש יותר ממה שהיה צפוי בעונה רגילה.
ההשפעה הכי בולטת של זה תהיה בשוק ההעברות. ביצענו שינויים גדולים בכל מערכת ההעברות במשחק, כדי לדאוג שבעוד שהשווי של כוכבים גדולים וכשרונות צעירים יישאר זהה, השווי של שאר השחקנים יהיה נמוך יותר, יהיו יותר ״מציאות״ ו״מבצעים״ בשוק השחקנים.
יחד עם זאת, לאחר זמן מסוים הכסף יחזור לשוק הכדורגל והמשחק יחזור למצב ״רגיל״, כאשר שווי השחקנים וכל שוק ההעברות במשחק יחזרו לתפקד כרגיל בסופו של דבר.

אז זה היה צד אחד של התקרבות למציאות. עכשיו נעבור לקצת בריחה מהמציאות.
חשבנו הרבה מאוד על נושא הקהל במגרשים. האם יהיה קהל במגרשים ב-FM 2021? מתי האצטדיונים יחזרו שוב להתמלא?
בסופו של דבר, החלטנו שכבר מהמחזור הראשון ב-FM 2021 המשחקים שלכם יהיו עם קהל. הרווחים שיצטברו ממכירת כרטיסים יאפשרו למועדונים במשחק לחזור לשגרה כלכלית מהר יותר, ויעזרו לכל מערכת ההעברות במשחק לצאת מהמשבר ולחזור לתפקד כרגיל.

ומה לגבי לוחות המשחקים של הליגות? ביצענו שינויים בלוח השנה, בהתאם לכל ליגה. בהרבה מקרים, ״תאריך תחילת הליגה״ יהיה מחוץ לחלון הרגיל שלו אך מהר מאוד הוא יתאזן ויחזור למצב רגיל. בליגות מסוימות (אלו שכבר יסתיימו עד ש-FM 2021 ישוחרר, כמו הליגה האמריקאית MLS) החלטנו שההתחלה תהיה בפתיחת העונה הבאה, כדי שהמשחק בעצם ידלג על עונת הקורונה הבעייתית.
התאריך שבו השמירה שלכם תתחיל עשוי גם הוא להשתנות, בהתאם לתאריך הפתיחה של הליגה הנבחרת.
תקופת טרום העונה עדיין תהיה 5-6 שבועות לפני העונה אבל למשל ליגת הצ'מפיונשיפ האנגלית תיפתח בספטמבר, במקום בתאריך הרגיל של אוגוסט.
ולגבי חלון ההעברות, הוא ייפתח לפי התאריכים של חלון ההעברות המיוחד במציאות אבל בעונה השנייה במשחק הוא כבר יחזור למצב רגיל.

בכל הקשור למשחקים, חוק החילופים החדש של תקופת הקורונה יהיה גם ב-FM 2021 אך רק למשך עונה אחת (אם ליגה מאפשרת במציאות 5 חילופים במקום 3, זה יהיה כך גם במשחק). בעונה השנייה במשחק הכל חוזר להיות כרגיל (אלא אם כן הליגה הספציפית הזו במציאות כבר הכריזה שחוק החילופים ימשיך אצלה).
לפני כל משחק אתם עדיין תראו את שחקני הקבוצות עולים ומסתדרים במגרש, כרגיל, כי רצינו לשמור על מידת נורמליות בכל הקשור למגרש הכדורגל ולאוהדים. כמו כן, אתם לא תראו במשחק דברים מוזרים כמו חיטוי של הקורה והמשקוף לפני דו קרב פנדלים כי, שוב, זו תזכורת עגומה למצב המוזר שהעולם נמצא בו כרגע ואנחנו רוצים להימנע מכך.
יכול להיות שחלק מההחלטות האלו נראות אקראיות, אך אני יכול לספר שאנחנו ערכנו דיון על כל תחום במשחק כדי להחליט איפה לתת לקורונה להשפיע עליו ואיפה לא. ואני חושב שלקחנו את ההחלטות הנכונות.
אגב, לא הוספנו אופציה של ״קורונה״ לרשימת הפציעות והמחלות האפשריות של שחקנים ב-FM 2021.


מערכת ה״מחוות״ החדשה

אך יש תחום אחד שעדיין לא הגענו להחלטה לגביו והייתי שמח לשמוע את הדעה שלכם, האנשים שהולכים לשחק שעות רבות במשחק הזה במהלך החודשים הקרובים.
התחום הזה הוא מערכת ה״מחוות״ החדשה, אחד החידושים הגדולים של FM 2021 שמאפשר לך כמנג׳ר להביע את עצמך באופן המדויק ביותר (כמו למשל: ״לשים ידיים בכיסים״, ״לזרוק את בקבוק המים על הרצפה״, ״להניד את הראש בשלילה״ או ״לפתוח את הידיים לרווחה״).
כאשר התחלנו לעבוד על החידוש הזה, הוספנו כמה מחוות גופניות שהיו בזמנו נורמליות לחלוטין אבל היום נחשבות לאסורות, כמו למשל ״ללחוץ ידיים״.
בעקבות הקורונה החלטנו לשנות את הסעיף הזה של ״ללחוץ ידיים״ ל-״ללחוץ מרפק״ כדי שיתאים למחוות הגופניות של תקופת הקורונה המוזרה. יחד עם זאת, אני מודע לכך שזה מנוגד לרעיון שלנו, לשמור את הקורונה מחוץ למשחק ככל האפשר.
בסופו של דבר, החלטנו להעביר את ההחלטה למגרש שלכם. מוזמנים להצביע כעת בטוויטר שלי ולקבוע מה יהיה ב-FM 2021: ״לחיצת יד״ רגילה, או ״לחיצת מרפק״ של הקורונה.

עד כאן בנושא השפעות הקורונה על FM 2021. המשחק ישוחרר בעוד כחודש (24/11) ואני מקווה מאוד שתיהנו ממנו!

(נכתב ע״י מיילס ג׳קובסון, מנכ״ל חברת הפיתוח SI, מפתחת משחקי Football Manager)
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 25/10/2020
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי