10.1 מיליון הורדות פרוצות ל-FM
מנכ"ל חברת הפיתוח SI חושף פרטים מעניינים על היקף העותקים הפרוצים של Football Manager - באיזו מדינה היו הכי הרבה הורדות?
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 19/12/2013 | צפיות: 6520
קטגוריה: חדשות רשמיות | משחק: Football Manager 2013
מעל 10 מיליון אנשים ברחבי העולם הורידו בחינם גרסה פרוצה של משחק המנג'ר Football Manager 2013, כך חשף מיילס ג'קובסון, מנכ"ל חברת הפיתוח SI שיצרה את המשחק.
בדיון שנערך בועידת המשחקים בעיר לונדון, סיפר מנכ"ל SI על ההיקף האדיר של ההורדות הלא חוקיות סביב משחק המנג'ר הפופולרי, וחשף כיצד הצליחה החברה לאסוף את הנתונים.
מתברר כי מפתחי המשחק השתילו בתוך המשחק קוד מיוחד המאפשר להם לקבל את כתובות ה-IP של כל הגולשים שמשחקים בגרסה פרוצה ולא חוקית של המשחק. היכולת הזו חשפה בפניהם את העובדה ש-10.1 מיליון משתמשים הורידו את המשחק.
המספרים הללו שופכים אור על היקף הפיראטיות בתחום משחקי המחשב, וכמובן גם על הפופולריות הרבה של Football Manager.


מיילס ג'קובסון בועידת המשחקים בלונדון

כזכור, Football Manager 2013 נפרץ לראשונה ב-12/05/12, כחצי שנה לאחר שחרור המשחק. זו הייתה תקופה ארוכה מאוד, ונדירה במיוחד, שבה לא ניתן היה לשחק ב-FM 2013 מבלי לקנות את המשחק המקורי.
מאז שהמשחק נפרץ במאי 2012 והופצו גרסאות לא חוקיות שלו להורדה חינמית באינטרנט, מעל 10.1 מיליון גולשים התקינו ושיחקו במשחק הפרוץ. אין ספק כי במידה והקראק היה יוצא מוקדם יותר, כמות הפריצות של המשחק הייתה גבוהה הרבה יותר מ-10.1 מיליון.
הנתונים שאספו יוצרי המשחק חושפים כי רוב השחקנים הלא חוקיים של FM 2013 מגיעים מסין הגדולה, שם היו 3.2 מיליון הורדות של המשחק הפרוץ.
טורקיה נמצאת במקום השני עם 1.05 מיליון, אחריה פורטוגל עם 781 אלף, איטליה עם 547 אלף ולאחר מכן עם מספר דומה נמצאת בריטניה (מדינת הבית של חברת SI).
ההפתעה הגדולה מגיעה מכיוון מדינת הוותיקן, המדינה הקטנה ביותר בעולם, מקום מושבו של האפיפיור. מסתבר כי אפילו במרכז הדת הנוצרית נמצא אוהד כדורגל שרוף אחד, שהוריד את FM 2013 באופן לא חוקי. האם האפיפיור משחק ב-FM?

לטענתו של מיילס ג'קובסון, זה יהיה מגוחך לחשוב שכל שחקן לא חוקי היה קונה את המשחק המקורי במידה ולא היה קיים קראק, רובם המוחלט לא היה רוכש את המשחק בכל מקרה.
"אנחנו מאמינים ש-Football Manager 2013 זכה לעלייה מרשימה של 144,000 עותקים בזכות החצי שנה שבה לא היה לו קראק, ואיבד כ-32,000 מכירות לאחר ששוחרר הקראק", טוען מיילס ג'קובסון, "לכן ההבדל בין משחק שלא נפרץ בכלל לבין משחק שנפרץ ביום השחרור שלו יכול להגיע ל-176,000 עותקים, כלומר הפסד נטו של 3.7 מיליון דולר הכנסות בגלל הקראק".
"מהבדיקה שלנו, כ-1.74% מתוך המורידים הלא חוקיים היו קונים את המשחק במידה ולא היה קראק, אלו הכנסות של 3.7 מיליון דולר שהיו עוזרות לנו להגדיל את צוות הפיתוח ולהשקיע כספים נוספים במשחק".
המכירות של המשחק נפגעו קשות לאחר ששוחרר הקראק הלא חוקי במאי 2012 ולפי טענת המנכ"ל, 18% מהמורידים שיחקו במשחק יותר מ-5 פעמים, וזה אומר שיש כ-1.8 מיליון אנשים ששיחקו FM 2013 באופן קבוע מבלי לשלם עבורו.
על פי מנכ"ל SI, לא ניתן למנוע לחלוטין פריצה של משחקי מחשב: "הפורצים ימשיכו לפרוץ והאנשים ימשיכו להוריד, אבל חשוב שאנחנו כיוצרים נבין את ההיקפים ונקבל מידע רב ככל האפשר על כך".

תוכנה מיוחדת שנקראת Home ומושתלת בתוך הקוד של המשחק מעבירה ליוצרי המשחק נתונים וכתובות IP על המשתמשים שמשחקים במשחק הפרוץ, וכך בעצם הצליחו בחברת SI לאסוף את המידע ולהבין את ההיקפים האמיתיים.
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 19/12/2013
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי