"בלוג השנה 2013" - המועמדים חלק 1
במהלך הימים הקרובים נחשוף את מועמדי "בלוג השנה 2013" ונערוך היכרות עם היוצרים. בכתבה זו - 4 המועמדים הראשונים
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 19/09/2013 | צפיות: 2497
קטגוריה: בלוג השנה | משחק: Football Manager 2013
FMisrael מצדיע לכותבי הבלוגים המצטיינים בתחרות "בלוג השנה 2013".
בימים הקרובים תיפתח ההצבעה ואתם תבחרו את הבלוג הטוב ביותר. יוצר הבלוג יזכה בעותק מקורי של Football Manager 2014, משחק המנג'ר החדש.
בימים הקרובים אנחנו נחשוף את המועמדים לזכות בתואר "בלוג השנה 2013" והפעם - 4 המועמדים הראשונים.
כל מועמד בתחרות סיפר על הבלוג שלו, נתן טיפים לבלוגרים אחרים ובחר את הבלוג המועדף עליו.

1. רודפים אחרי תהילה, אבל חיים את 1909
המועמד הראשון לתואר "בלוג השנה 2013" הוא הבלוג "רודפים אחרי תהילה, אבל חיים את 1909" של הגולש SlipkFace.
עבור הגולש SlipkFace מדובר כבר בהשתתפות שלישית בתחרויות "בלוג השנה". גם השנה הוא הצליח להרשים עם בלוג מרתק ומושקע כתמיד על קבוצה קטנה מגרמניה. עם מספר מרשים של המלצות ומנויים, מדובר במועמד רציני לזכייה.

ספר לנו קצת על הבלוג והקבוצה שלך. מאיפה הגיע הרעיון לבלוג? לאיזה הישגים הגעת איתה?
הבלוג מספר על מסעותיי עם קרלסרוהה, קבוצה צנועה מגרמניה שבעבר הייתה קבוצה לא רעה בכלל, ואפילו נהנתה משירותיו של אוליבר קאן הגדול. לאחרונה סובלת הקבוצה מחוסר מזל והיא משחקת בליגה השלישית לאחר שנים רבות בליגה הראשונה.
הרעיון לבלוג לא הגיע ממקום ספציפי הפעם. השנה פשוט החלטתי ללכת על משהו שמעניין אותי, וקרלסרוהה משכה אותי, בעיקר בגלל ההסטוריה שלה. בבלוג הגעתי עד לסיום העונה הראשונה, כמדומני, רגע לפני משחקי המבחן על העלייה לליגה השנייה. הפתעה קטנה לקוראים שעוד במתח : עברתי גם אותם, ועליתי לליגה השנייה עם משחק גומלין פשוט מפחיד אחרי ההפסד 2-0 במשחק הראשון. עליית הליגה הזו היא ההישג היחיד שלי בבלוג ואם להגיד את האמת? שאפתי להגיע לליגה הראשונה, אבל הבלוג הזה לא היה טוב כמו שרציתי שיהיה מבחינת ההישגים שבו.

מלבד הבלוג שלך, איזה בלוג היה הטוב ביותר בשנה האחרונה? למי מגיע התואר "בלוג השנה 2013"?
הבלוגים של טל (Bartod) עם סאות'המפטון, ושל איציק (itzik5400) עם הפועל תל אביב הם שני בלוגים מצויינים שבהחלט יכולים לקטוף את התואר "בלוג השנה 2013". שניהם כתובים מצויין, מושקעים ונהנים ממספר רב של עוקבים. אם להגיד את האמת, עקבתי אחרי שני הבלוגים גם מחוץ לאתר, ככה שלפעמים גם קיבלתי ספויילרים, אבל לא נורא.

מה הטיפים שאתה יכול לתת לכותבי בלוגים שרוצים שהבלוג שלהם יהיה פופולרי ומוצלח?
לכתוב, לכתוב, ועוד פעם לכתוב. פירוט, השקעה, וגם יצירתיות - אלה דברים חשובים מאוד לכל בלוגר. אני אישית מרגיש שמאז הבלוג ההוא שכתבתי עם אנז'ר הכתיבה שלי השתנתה לגמרי, ואני כותב עכשיו בצורה הרבה יותר טובה מבעבר.
דבר נוסף שאמרתי גם בשנה שעברה - כותבים חדשים צריכים המון כח רצון והתמדה, אחרת זה לא יילך להם. מספיק עדכון טוב אחד והם יעשו את הפריצה.



2. השדים האדומים זה לא רק באנגליה
המועמד השני לתואר "בלוג השנה 2013" הוא הבלוג "השדים האדומים זה לא רק באנגליה" של הגולש itzik5600.
הבלוג המקורי והמושקע זכה להצלחה גדולה בשנה האחרונה ומדורג במקום ה-1 בדירוגים השונים - צפיות, המלצות ומנויים. אף אחד לא יופתע אם הוא יוכתר כמנצח הגדול של "בלוג השנה 2013".

ספר לנו קצת על הבלוג והקבוצה שלך. מאיפה הגיע הרעיון לבלוג? לאיזה הישגים הגעת איתה?
הרעיון לבלוג הגיע הרבה לפני הפועל ת"א. ניסיתי את מזלי בבלוג עם ר"ג שלא צלח ואמרתי לעצמי שננסה עוד פעם אחת, במידה ויצליח זה רק בונוס. אז ניסיתי פעם נוספת עם הפועל ת"א. הסיבה שבחרתי בהפועל היא שאני אוהד אותה כבר מלפני כן, הקבוצה הזו גרמה לי לאהוב כדורגל ורציתי לגמול לה.
עם הקבוצה הצלחתי לקחת אליפויות, גביעים וגביע הטוטו. בנוסף הגעתי לשלבים די מאוחרים במפעלים אירופאים, קניתי שחקנים בסדר גודל יפה כמו אלן חלילוביץ' ואיברהים אפלאיי.

מלבד הבלוג שלך, איזה בלוג היה הטוב ביותר בשנה האחרונה? למי מגיע התואר "בלוג השנה 2013"?
למען האמת יש שלושה בלוגים שלטעמי ראויים לתואר, אם זה לא יהיה אני. הראשון זהו הבלוג של Bartod, "מקדשים את אירופה", בלוגר בחסד עליון ואדם נחמד שעזר לי לא מעט. השני הוא הבלוג של SlipkFace "רודפים אחרי תהילה, אבל חיים את 1909", גם כן אדם שהיה שותף בבניית הבלוג ואני רק יכול להגיד לו תודה.
השלישי והאחרון, "אברטון משובחת כמו יין" של Tom1235 שעשה בלוג מצוין. מאחל בהצלחה לכל המתמודדים.

מה הטיפים שאתה יכול לתת לכותבי בלוגים שרוצים שהבלוג שלהם יהיה פופולרי ומוצלח?
יש לי כמה טיפים, הראשון הוא להשתמש בשפה יפה, בעיקר הרבה תיאורים. בלי שגיאות כתיב, לטעמי זה מוריד את הערך של הבלוגר והבלוג ואיך לא - סימני פיסוק. חלוקה נכונה לפיסקאות.
דבר מאוד חשוב, אל תפתחו שמירה בשביל בלוג, אלא תפתחו שמירה, תראו שאתם באמת נהנים בה ותשחקו בה לזמן ארוך ואז תפתחו בלוג. כל עוד אתם לא נהנים מהשמירה, כולם יוצאים מפסידים, אתם לא נהנים ובטח שלא הקוראים.



3. פעם אחת בקושי, אחר כך בקלות
המועמד השלישי לתואר "בלוג השנה 2013" הוא הבלוג "פעם אחת בקושי, אחר כך בקלות" של הגולש MatanB.
הבלוג עם מכבי חיפה החל עוד באוקטובר 2012, ממש עם שחרור המשחק, והסתיים רק ביוני. בדרך הפך לאחד הבלוגים האהובים השנה, עם כמות מרשימה של צפיות והמלצות.

ספר לנו קצת על הבלוג והקבוצה שלך. מאיפה הגיע הרעיון לבלוג? לאיזה הישגים הגעת איתה?
הקבוצה אותה אימנתי בבלוג היא מכבי חיפה, הקבוצה אותה אני אוהד בישראל. השמירה של הבלוג היא השמירה הראשונה שלי בפוטבול מנג'ר 2013, כאשר העברתי בה 5-6 עונות(אני לא משחק בשמירה יותר) והובלתי את מכבי חיפה לכל תואר אפשרי. השיא היה חצי גמר הליגה האירופית.
עם הקבוצה הגעתי לכל תואר אפשרי כאשר בשמירה זכיתי כל עונה באליפות, רק עונה אחת לא זכיתי בגביע וזכיתי פעם אחת בגביע הטוטו. הרעיון לבלוג הגיע אחרי שנהנתי בשמירה ורציתי לשתף את הקוראים באתר על השמירה. לשמחתי הבלוג הצליח יותר משציפיתי בהתחלה.

מלבד הבלוג שלך, איזה בלוג היה הטוב ביותר בשנה האחרונה? למי מגיע התואר "בלוג השנה 2013"?
הבלוג שהכי נהניתי לקרוא הוא "מקדשים את אירופה" של bartod, אני לא אהיה מופתע אם הוא זה שיזכה השנה.

מה הטיפים שאתה יכול לתת לכותבי בלוגים שרוצים שהבלוג שלהם יהיה פופולרי ומוצלח?
קודם כל - תיהנו בשמירה, אל תפתחו שמירה סתם בשביל הבלוג, אלא תפתחו בלוג רק אם אתם נהנים מהשמירה ואתם רוצים לשתף אותה עם משתמשי האתר. תשמרו על מרווח עדכונים קבוע ותכתבו בשפה ברורה, שיהיה אפשר לקרוא אותה וליהנות ממנה. אני הייתי מציע לשלב טיפה הומור בבלוגים, מה שעדיין לא ניסיתי אבל אני חושב שיכול לעזור לבלוג להתפתח.



4. מיורקה שווה או לא שווה?
המועמד הרביעי לתואר "בלוג השנה 2013" הוא הבלוג "מיורקה שווה או לא שווה?" של הגולש ofir40050.
בתוך פחות מ-10 עדכונים הצליח הבלוג עם מיורקה להשיג מספר מכובד של מנויים והמלצות מצד גולשים האתר, ונכנס לתוך רשימת המועמדים ל"בלוג השנה 2013".

ספר לנו קצת על הבלוג והקבוצה שלך. מאיפה הגיע הרעיון לבלוג? לאיזה הישגים הגעת איתה?
קוראים לי אופיר וינבוים, אני בכיתה יא' מרופין, גר בעמק חפר, אני משחק ב-FM מאז 2009 ואוהב את המשחק, אני אוהד את ברצלונה כבר 5 שנים ומתחיל השנה להיות שופט כדורגל.

קודם כל, חשוב לומר שאני לא אוהד את מאיורקה כמו שאולי הרבה חשבו. בחרתי בקבוצה במיוחד בגלל שהיא לא כל כך טובה, כמו שראינו היא ירדה ליגה בעונה שעברה ורציתי לעלות איתה גבוה, בניגוד למציאות.
אני אוהב את סגנון המשחק שלה ואת השחקנים שלה, בחרתי את הקבוצה הזאת במיוחד בגלל שהיו שם שחקנים ישראלים, תומר חמד ודודו אוואט, ששניהם מאוד טובים שם וגם משחקים בנבחרת ישראל.
בבלוג הגעתי עד חצי העונה כי לא היה לי חשק להמשיך להיות עם מאיורקה ולשחק, התחיל להיות לי משעמם, אז לא היו לי כל כך הישגים, אבל בסוף חודש ינואר הגעתי למקום 3 בליגה אחרי שניצחתי את ברצלונה וריאל, 2-1 את ברצלונה ו-3-0 את ריאל מדריד, גם בדרך עשיתי תיקו עם אתלטיקו מדריד וניצחתי את מלאגה.
תמיד רציתי לעשות בלוג באתר, רציתי כבר מ-2012 אבל לא התאפשר לי בגלל הלחץ של המבחנים בבית הספר, ולא היה לי זמן כל כך טוב לעשות את זה. דיברתי עם חבר שלי שמשחק גם במשחק והוא שכנע אותי לפתוח בלוג.

מלבד הבלוג שלך, איזה בלוג היה הטוב ביותר בשנה האחרונה? למי מגיע התואר "בלוג השנה 2013"?
אני לא קראתי הרבה בלוגים השנה. קראתי מעט שחשבתי שיש להם פוטנציאל טוב, ושראיתי שיש להם כתיבה יפה ומעניינת.
לפי דעתי, בלוג השנה צריך להיבחר לפי כמה פרמטרים - הבלוג צריך להיות מעניין, כתוב טוב, מבדר אפילו, והקבוצה עליה הוא מבוסס צריכה להיות חלשה (שלא תהיה ברצלונה או ריאל).
אני מצאתי כמה כאלו אבל מעדיף לשמור את זה לעצמי.

מה הטיפים שאתה יכול לתת לכותבי בלוגים שרוצים שהבלוג שלהם יהיה פופולרי ומוצלח?
אני חושב שבלוג צריך לבוא מקבוצה שאתה אוהב, שאתה מתחבר עליה. לפני שאתה מתחיל את הבלוג תבחר את הקבוצה, תלמד עליה קצת, על ההנהלה, השחקנים, לאט לאט תדע מי השחקנים הטובים בקבוצה וככה תתחבר לקבוצה "רגשית". אם תהיה מחובר לקבוצה יראו את זה בכתיבה שלך.
כדאי שבכל עדכון בין משחק למשחק יהיו סיפורי רקע מצחיקים, מפחידים, ואפילו סתם סיפור על איך אתה חושב שהקבוצה שיחקה. זה משפר את חווית הקריאה. מומלץ גם לא להפסיק לכתוב באמצע אם הבלוג לא הולך, להמשיך ולהמשיך. אני אתן את עצמי כדוגמא, העדכון הראשון שלי לא היו כל כך פופולרי, הגיבו עליו אולי גולש אחד או שניים אבל עדיין המשכתי ולא ויתרתי.

מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 19/09/2013
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי