מה תרצו לראות ב-FM 2014?
בסוף הקיץ צפוי להיחשף רשמית המשחק החדש בסדרת המנג'ר, Football Manager 2014. אילו שיפורים וחידושים תרצו לראות?
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 14/06/2013 | צפיות: 8806
קטגוריה: חדשות האתר | משחק: Football Manager 2013
עונת הכדורגל נגמרה, הקיץ התחיל, ועל פי ניסיון העבר בעוד כחודשיים זה יקרה - החשיפה של המשחק הבא בסדרת המשחקים Football Manager.
החשיפה הרשמית של Football Manager 2014 צפויה להתרחש במהלך אוגוסט-ספטמבר.
בעוד זמן לא רב Football Manager 2013 יהפוך לנחלת העבר וכולנו נתחיל את הספירה לאחור לקראת ממשיך דרכו.

במהלך השבועות האחרונים החלו טפטופים ראשונים של מידע על Football Manager 2014.
בסוף חודש מאי כתב מיילס ג'קובסון, מנכ"ל חברת הפיתוח SI, בעמוד הפייסבוק שלו שהשנה המשחק ייצא לראשונה בגרסת מחשב משולשת - גם ל-Windows, גם ל-Mac וגם ללינוקס.
המשמעות של הגרסה המשולשת היא שמשתמש שיש לו גם מחשב Windows, גם מחשב Mac וגם מחשב לינוקס יצטרך לקנות את המשחק פעם אחת בלבד, ויוכל לשחק בו על כל שלושת המחשבים.
מספר שבועות לפני כן חשף ג'קובסון כי FM 2013 מכר מעל מיליון עותקים ובכך הפך למשחק הכי נמכר בסדרה.

בשלב זה, כל הפרטים אודות המשחק עדיין חסויים, ושום פיסת מידע על התוספות והשיפורים שכלולים במשחק לא נחשפה.
אנחנו מזמינים אתכם לכתוב באמצעות התגובות בסוף עמוד זה, את כל הרעיונות לתוספות ושיפורים שתשמחו לראות במשחק החדש, ואפילו להמר על חידושים שיופיעו במשחק.
בעוד מספר שבועות נחזור לכתבה הזו ונבדוק האם הבקשות של מעריצי המשחק בישראל נענו.


נפרדים מ-FM 2013

החידושים של רועי קידר
הגולש רועי קידר עושה את הסיפתח ומציג רשימה ארוכה של רעיונות לשיפורים, שינויים ותוספות שישמח לראות במשחק הבא - Football Manager 2014:

תחילת משחק
1. כאשר מתחילים משחק חדש ובוחרים מועדון לנהל, חייבת להיות אפשרות לדעת האם למועדון בו בחרת יש קבוצה שמשתתפת בליגת המילואים ובליגת הנוער.
כאשר מוסיפים בסיסי נתונים המתייחסים לליגות נמוכות (למשל: ליגה שביעית באנגליה), בעונה הראשונה קבוצות הנוער והמילואים של המועדון לא משתתפות בליגות המילואים, ובשנה השניה כן. הדבר פוגע במשחקיות, במיוחד בליגות נמוכות בהן השתתפות בליגת הנוער עוזרת מאוד לפתח שחקנים צעירים.
2. לדעתי, זה יכול להיות רעיון טוב בעת הגשת מועמדות לקבוצה או בעת בחירת קבוצה לעשות מעין פגישה מקדימה בין המנג'ר לבין ההנהלה, בה הם מבקשים מהמנג'ר להציג את משנתו מבחינה טקטית, מבחינת ניהול הסגל (רכש, פיתוח צעירים וכו') וגישה לגבי שחקנים ספציפיים בקבוצה שזוכים למעמד גבוה (יחס לכוכבים), ומציגים לו מהצד השני את החזון של ההנהלה, מצבה הכלכלי, התקציב לעונה הבאה, מגבלות ועונשים שיש על הקבוצה (זה ממש מבאס להתחיל משחק ולגלות שהקבוצה שלך קיבלה עונש ולא יכולה להחתים שחקנים – למשל Port Vale), הצוות (הקיים וגודל הצוות שאפשר לגייס) המטרות והסכמי שיתוף הפעולה הקיימים. לאחר הפגישה (ראיון עבודה?) יחליט המנג'ר האם לבחור את הקבוצה או לא. לדעתי זה יכול להיות רעיון אדיר.

ניהול קבוצה/סגל
1. בכל פגישת "טיפים מהצוות המקצועי" (Backroom Advice) עוזר המנג'ר מציע לפנות בתקשורת למנג'ר של הקבוצה היריבה (המשחק האחרון שהיה והמשחק הבא). זה מעצבן ומיותר.
2. בפגישות "טיפים מהצוות המקצועי" צריך להוסיף שיחות על מידת ההשתלבות של שחקנים מסוימים בסגל ועל רמת ההסתגלות שלהם לטקטיקה בה בחרת לשחק, יחד עם הצעות לפתרון הבעיה.
3. חסרה אפשרות לתת הוראה למאמן של קבוצת המילואים/הנוער להתמקד בשחקן/ים ספציפיים ולהשקיע יותר בפיתוח שלהם לעתיד.
4. אין כרגע אפשרות להורות לעוזר המנג'ר או למנהל הטכני או למנג'ר של הנוער לארגן משחקי אימון באמצע העונה או בזמן מסויים. למשל: בעת פגרת הנבחרות במהלך העונה, קבוצות מארגנות משחקי אימון ומשתפות בהם שחקנים שזוכים לפחות דקות.
5. אין אפשרות לעשות התאמה בין תקציב ההעברות לשכר המאמנים כדי להחתים עוד איש צוות למשל (זה חשוב בליגות נמוכות בעיקר).
6. לדעתי, ההגבלה על תקציב המשכורות לא מספיקה. יש צורך להגביל במקרים מסויימים גם את מספר השחקנים שמחתימים. למשל, היה לי מקרה בו אימנתי בקבוצה שרצתה להתבסס על שחקני בית. ההנהלה לא הסכימה שיהיה לי מועדון מאמץ ממנו אשאיל שחקנים, אבל כן איפשרה לי להחתים כמה שחקנים שרציתי, דבר שסותר את שיתוף "שחקני הבית" באותה המידה.
הדבר רלוונטי גם אם יש בקבוצה עודף של שחקנים בעמדה מסוימת. לפעמים יש מקום שההנהלה תבקש הבהרות, או אפילו תעיר למנג'ר על העומס בסגל ותציע לו למכור כמה שחקנים.
7. דבר נוסף בו לא נתקלתי: קבוצות ישראלית שמשחקות באירופה בונות בתחילת העונה סגל גדול, ולאחר שהן מודחות מאירופה ההנהלה מורה למנג'ר לצמצם את הסגל כדי לחסוך בעלויות.
אני חושב שיש לזה מקום גם במשחק, כאשר קבוצה משחקת גם בליגה וגם במפעל אירופי ומודחת מהמפעל או כאשר קבוצה מתחזקת כדי לעלות ליגה ובאמצע העונה ברור שהיא רחוקה מכך. ניתן ליישם את הדבר על ידי הודעה של ההנהלה שלאור אי העמידה ביעדים, היא החליטה לקצץ בהוצאות ולהפחית בשכר השחקנים, ועל כן המנג'ר נדרש לצמצם את הסגל.
8. אחד הדברים שיותר מתסכלים אותי במשחק זה שבתקשורת כל השחקנים שאתה מחתים נספרה כמקשה אחת. למשל, אם החתמתי 10 שחקנים לנוער ועד 8 שחקנים לבוגרים, יגידו בתקשורת שהחתמתי כבר 18 שחקנים וישאלו מהי כוונתי לעתיד. יש כאן טעות. יש הבדל בין החתמה של שחקן לקבוצה הבוגרת לבין ההחתמה של כישרון פוטנציאלי לקבוצת הנוער. חשבתי שמעצם ההגדרה של סוג החוזה ("פוטנציאל לעתיד" לשחקן נוער למשל), המשחק יודע איך לשייך את השחקן.

אינטראקציה עם ובין שחקני הקבוצה
1. מספרי חולצות – הנושא של מספרי החולצות כמעט לא קיים במשחק. שחקנים לא מבקשים מספרים, וכמעט אין מצבים בהם שחקן קיים בקבוצה מוותר על מספר חולצתו לשחקן חדש (אחרי שהמנג'ר קורא לו לשיחה כמובן) או ששחקן מביע התמרמרות בגלל המספר שקיבל. במציאות, לשחקנים רבים יש סיפור סביב המספר שלהם (אמונה תפלה, מזל, המספר שאיתו השחקן מהנוער או סיפור אחר).
2. לא ברור מה המשמעות של הפידבק במהלך משחק שאומר ש"השחקן X מתקשה להשתלב (Blend) בקבוצה". איך זה משפיע על המשחק? איך זה משפיע על חדר ההלבשה (אין דיווחים על מריבות באימונים בין שחקנים או על התבטאות של שחקן בתקשורת נגד חבריו לקבוצה)?
3. לא ברור גם מה המשמעות בפועל של הפידבק "השחקן לא רגיל לעלות כל כך למעלה או לסגור את היריבים בצורה כזאת" או, לחילופין "השחקן רגיל לעלות להתקפה יותר ממה שהוא נדרש". ההערות האלה מופיעות גם באמצע השנה אחרי ששמתי דגש על אימוני טקטיקה וגיבוש קבוצתי. לא ברור גם איך אפשר לתקן את זה מול השחקן עליו ניתן הפידבק. בהרבה מקרים כאשר מעירים לשחקן הערה מקצועית בשיחה אישית הוא עונה שאין לו עניין לשנות את מה שביקשת או שהוא לא מוצא בכך טעם. כמו כן, זה לא משהו שעולה בישיבת הצוות המקצועי.

תקשורת
1. ברוב מסיבות העיתונאים במציאות (לפני ואחרי משחקים) מצטרף למנג'ר גם שחקן מהקבוצה. אולי יש מקום להוסיף את זה.
2. אין אפשרות לאסור על שחקנים להתראיין כאשר הקבוצה במשבר או לפני משחק חשוב.
3. אין אפשרות לתת קנס לשחקן שמדליף סיפורים מחדר ההלבשה.

ממשק
1. אין גישה מספיק נוחה וישירה ל-Development List, Target List ו-Drop Player List. אין שום מקום בו ניתן לראות את הרשימות ולעדכן אותן.
2. התלבושות שמופיעות לשחקני הספסל משתנות ממשחק למשחק ולא קשורות למדי הקבוצה באותו המשחק. למשל, יכול להיות שקבוצה אחת משחקת בכחול והשניה בלבן, אבל שחקני הספסל של שתי הקבוצות לובשים חולצות אדומות. זה מגוחך.
3. גם התלבושת של השופט יכולה להיות בצבע מגוחך. שיחקתי בליגה בה ברוב המשחקים השופט לבש סגול.

לבסוף, שמתי לב שיש הבדל בין מנג'רים כמו ג'ורדי קרויף שלא מאמנים ורק מנהלים את הקבוצה מבחינה מקצועית, לבין מנג'רים כמו מוריניו שגם מאמנים את הקבוצה. לדעתי יש מקום לשקול שגם למנג'ר שמשחק במשחק יהיו יכולות מקצועיות כמו לכל מאמן אחר ושגם הם יוכלו לצאת להשתלמויות כדי לצבור עוד ידע. לדעתי, היכולות צריכות להשתפר בעקבות השתלמויות, ותק כמנג'ר וביחס להישגים.

מה דעתכם על ההצעות? אילו חידושים הייתם רוצים לראות במשחק הבא?
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 14/06/2013
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי