טיפים להצלחה עם קבוצה
קבלו מספר טיפים לבניית מועדון מצליח ואיכותי, החל מסגל הקבוצה הצעירה ועד לבוגרים
נכתב ע"י: eladas | בתאריך: 28/06/2013 | צפיות: 5619
קטגוריה: טיפים | משחק: Football Manager 2013
לכל מועדון כדורגל שנמצא בדרגים הגבוהים יש מספר מאפיינים שהופכים אותו לכזה. כמות גדולה יותר של קהל בעולם, היסטוריה של הישגים ותארים, והישארות בטופ למשך עשרות שנים.



כשמתחילים משחק חדש ב-Football Manager, בוחרים קבוצה ומגדירים שאיפות לעונה, מקבלים תקציב מסוים לקניית שחקנים ואנשי צוות לקבוצה (בהגדרת המטרות רצוי שלא לבחור בזכייה באליפות או התמודדות על הזכייה באליפות).
אני אישית חושב שלפני שמתחילים לקנות ולמכור שחקנים, צריך לבחור את אנשי הצוות שילוו אותך במועדון לזמן רב.

כדאי לקרוא את המדריך שיעזור לכם לבחור את אנשי הצוות הטובים ביותר שתוכלו להשיג.

אחרי שעשיתם סינון רציני באנשי הצוות, יש לבחור את הטקטיקה שתלווה אתכם בשהותכם במועדון.
אחרי שבחרתם טקטיקה (רצוי לבחון אותה ולראות במשחקי הידידות לפני תחילת העונה אם היא טובה), צריך להתחיל לעשות רענון רציני בסגל השחקנים. אך יחד עם זאת, יותר מדי שינויים במעט זמן יביאו לתוצאות לא טובות וזה אף יכול לגרום לסיום דרככם במועדון.
לכן בהגדרת השאיפות לעונה עדיף לבחור בהעפלה לליגת האלופות דרך הליגה או העפלה לליגה האירופית דרך הליגה ובכך אי הבאת תוצאות לאו דווקא תביא לפיטורכם.

אני ממליץ להשאיר שחקנים מעל 4 כוכבי המלצה מהעוזר ועל כל השאר לוותר (מומלץ למכור אותם עם סעיף הכנסה ממכירה לקבוצה אחרת), כולל שחקנים מקבוצת המילואים.
אחרי שעשיתם זאת נשארתם עם מעט שחקנים טובים ועם הרבה כסף. כדי למצוא את השחקנים המתאימים ביותר לטקטיקה שלכם (לאו דווקא שחקנים מוכרים) ניתן להיכנס לטקטיקה > שחקן > לחיצה על העמדה, כך תוכלו לראות את היכולות החשובות לאותה עמדה ולאחר מכן לחפש שחקנים עם יכולות גבוהות בהתאמה, שתי היכולות הכי חשובות בעיני הן מוסר עבודה (Work Rate) וראיית משחק (Anticipation). למה מוסר עבודה? כי ברגע שיהיה לשחקן שלכם מוסר עבודה גבוהה הוא תמיד ייתן מעצמו 100% וכך גם הוא ישתפר הרבה יותר משחקן בעל מוסר עבודה נמוך. ולמה ראיית משחק? כי שחקן בעל ראיית משחק גבוה, ידע לקרוא את מהלכי היריב ולסכל אותם (אם זה בהגנה) ושחקן כזה ידע ליצור מצבים טובים לקבוצתך (אם זה בהתקפה). רצוי לקנות שחקנים מגיל 23 ומטה.

בעונה הראשונה שלך במועדון אני ממליץ לא להתרכז בקניית שחקנים לעתיד (גיל 17 ומטה) אלא רק שחקנים מגיל 18-24, כי ברגע שתביא תוצאות, ההנהלה תביא לך בפתיחת חלון ההעברות תקציב גדול יותר.
סיבה נוספת בגללה כדאי לקנות בחלון ההעברות בעונה הראשונה רק שחקנים לקבוצה הבוגרת היא בגלל שכאשר אתה מביא תוצאות, יותר שחקנים ירצו להגיע למועדון שלך.

אחרי סוף חלון ההעברות הראשון וחודשיים לפני שחלון ההעברות לקראת העונה השנייה נפתח, רצוי לחשוב על דור העתיד, ובתנאי שהבאתם סקאוטים טובים, יש לבצע סקאוטינג על שחקנים צעירים (עד גיל 17), לא להילחץ אם יש מלא שחקנים כאלה, חשוב לראות את הפוטנציאל של כל שחקן צעיר במשחק.
אחרי שראיתם את השחקנים שיש להם לפחות 4 כוכבים בפוטנציאל (רצוי עם מוסר עבודה גבוה), רצוי להוסיף את השחקנים הללו לרשימת הקניות ובחלון ההעברות לקנות אותם.
יתרון לכך הוא לגרום לשחקנים כאלו, שבדרך כלל באים ממועדון קטן עם איכות מתקנים ירודה משלכם, להתאמן במועדון עם מתקנים איכותיים ובכך לגרום להגדלת הסיכוי שלהם לממש את הפוטנציאל שלהם.
סיבה נוספת לכך היא לגרום לשחקנים כאלו להפוך לשחקני בית של המועדון, כאשר לדוגמא באנגליה דבר זה הוא הכרחי, מאחר ויש כמות מוגבלת של זרים שיכולים לשחק בקבוצתך.

כעת כשאתם כבר בחלון העברות בין העונה הראשונה לשנייה, יש לקנות 3-4 שחקנים לקבוצה הבוגרת, על מנת שתהיה רוטציה ותחרות על מקום בהרכב, ועל מנת שברגע ששחקן ייפצע יהיה מי שיחליף אותו. אחרי שעשיתם זאת, תתחילו לקנות שחקנים צעירים מרשימת הקניות שלכם ולמכור בבוגרים את השחקנים הפחות טובים שלא הצלחתם למכור, ולמכור בקבוצת הנוער את השחקנים שלא יצא מהם כלום.

אחרי שתי העונות הראשונות התהליך הוא כבר זהה פחות או יותר, לעשות סקאוטינג על שחקנים צעירים, לקנות את האיכותיים שבהם ולשפר את סגר הבוגרת עם 2-3 שחקנים.
מאמר זה הועלה ע"י המשתמש eladas בתאריך 28/06/2013
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי