"בלוג השנה 2012" - המועמדים חלק 1
במהלך הימים הקרובים נחשוף את מועמדי "בלוג השנה 2012" ונערוך היכרות עם היוצרים. בכתבה זו - 3 המועמדים הראשונים
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 06/10/2012 | צפיות: 2663
קטגוריה: בלוג השנה | משחק: Football Manager 2012
FMisrael מצדיע לכותבי הבלוגים המצטיינים בתחרות "בלוג השנה 2012".
בימים הקרובים תיפתח ההצבעה ואתם תבחרו את הבלוג הטוב ביותר. יוצר הבלוג יזכה בעותק מקורי של Football Manager 2013.
בימים הקרובים אנחנו נחשוף את המועמדים לזכות בתואר "בלוג השנה 2012" והפעם - 3 המועמדים הראשונים.
כל מועמד בתחרות סיפר על הבלוג שלו, נתן טיפים לבלוגרים אחרים ובחר את הבלוג המועדף עליו.



1. ולנסיה, חוב גדול, קבוצה גדולה?
המועמד הראשון לתואר "בלוג השנה 2012" הוא הבלוג "ולנסיה, חוב גדול, קבוצה גדולה?" של הגולש shalev-blog.
הבלוג כולל 20 עדכונים מפורטים המספרים על המסע עם ולנסיה, וזכה לכמות מרשימה של 38 מנויים.

ספר לנו קצת על הבלוג והקבוצה שלך. מאיפה הגיע הרעיון לבלוג? לאיזה הישגים הגעת איתה?
הסיבה שפתחתי את הבלוג היא בגלל אהבתי לקבוצה הספרדית ולנסיה, אני לא אוהד אותה אבל במנג'ר יש לי רגש אליה.
זאת השנה השלישית כבר שאני פותח שמירה איתה, והבנתי שיש לי צ'אנס לעשות פה בלוג, זה היה בשלב שהמשחק היה מובן ועברה חצי עונה בכיף.
אני חייב להגיד שבשתי העונות של הבלוג לא הצלחתי לזכות בשום תואר וההצלחה הגיעה רק בעונה השלישית, שאותה מכל מיני סיבות כבר לא סיקרתי בבלוג. באותה עונה הקבוצה התחברה וזכיתי בכל תואר אפשרי, כולל ליגת האלופות הנחשקת.

מלבד הבלוג שלך, איזה בלוג היה הטוב ביותר בשנה האחרונה? למי מגיע התואר "בלוג השנה 2012"?
בלי ספק היו שני בלוגים שלא הפסקתי לעקוב אחריהם: הראשון הוא "בעיית זיכרון או הצלחה בגדול" של אוראל והשני הוא "ריאל סוסיאדד - להחזיר עטרה ליושנה" של נועם.
שני בלוגים מאוד שונים, אוראל התמקד הרבה בעלילה ולקח קבוצה יחסית קטנה בלי היסטוריה ונועם לקח קבוצה גדולה (ולאחר מכן קבוצה קטנה) שכולם מכירים, אבל הרבה זמן לא מצליחה, והחזיר אותה לטופ.

מה הטיפים שאתה יכול לתת לכותבי בלוגים שרוצים שהבלוג שלהם יהיה פופולרי ומוצלח?
תהנו מהשמירה. זה הכי חשוב.
ברגע שאתה נמצא באיזשהו מקום גבוה בבלוג אבל אתה לא רוצה להמשיך, אז תעצור להפסקה ותחשוב על זה כי בסופו של דבר הכי חשוב זה לעשות כיף במשחק.
אם אתה מגיע לזה, אז בשביל להפוך את הבלוג שלך לפופולרי אתה צריך שיהיה מעניין, לא לקחת את ריאל מדריד, כי זה לא אתגר ומצד שני גם לא לעשות בלוג בלי השקעה. אני מאמין שאסור להחסיר אף פרט מהגולשים וצריך לספר על כל התלבטות שיש לך, כדי שהם יעברו את החוויה איתך.



2. קיילימון - לא יוצא מהארמון
המועמד השני לתואר "בלוג השנה 2012" הוא הבלוג "קיילימון - לא יוצא מהארמון" של הגולש raulzur.
הבלוג זכה בשנה האחרונה להצלחה גדולה ומדורג במקום ה-3 גם בכמות המנויים, גם בכמות הצפיות וגם בכמות ההמלצות. מועמד בולט לזכייה.

ספר לנו קצת על הבלוג והקבוצה שלך. מאיפה הגיע הרעיון לבלוג? לאיזה הישגים הגעת איתה?
הבלוג שלי מספר על מסעותיו של מנג'ר צעיר, אלמוני וחסר ניסיון, בליגה השלישית בטיבה בצפון אירלנד. הרעיון הגיע לבלוג כבר מהמשחק הקודם בסדרה, FM 2011, בו פתחתי שמירה עם קיילימון.
השמירה הייתה מאוד כיפית, הצלחתי לעלות 2 ליגות ובמהרה להתברג בטופ של צפון אירלנד, כאשר בעונות האחרונות בבלוג לקחתי כל שנה אליפות, הייתי כמעט כל פעם בשלב בתים של מפעל אירופי, והשיא היה - חצי גמר ליגת אלופות.

מלבד הבלוג שלך, איזה בלוג היה הטוב ביותר בשנה האחרונה? למי מגיע התואר "בלוג השנה 2012"?
אם לומר את האמת, אני כמעט ולא עקבתי אחר הבלוגים האחרים. אבל הבלוג היחיד שאני זוכר שכן הייתי מרותק אליו, הוא "יאיה סאנוגו- Dreams Come True". בלוג מקורי שעוסק בשחקן, ולא על קבוצה. לדעתי, מגיע לו לזכות בבלוג השנה.

מה הטיפים שאתה יכול לתת לכותבי בלוגים שרוצים שהבלוג שלהם יהיה פופולרי ומוצלח?
יש כ"כ הרבה טיפים לתת, מפה ועד הודעה חדשה. אבל החשובים לדעתי הם:
לא לפתוח שמירה בשביל בלוג. תפתחו שמירות, תשחקו, תהנו ורק אם אתם מרגישים שזהו זה, זאת שמירה שאני כ"כ נהנה איתה, אז תפתחו בלוג.
דבר נוסף, הקפידו על שפה גבוהה ורהוטה. כמו שאמרתי, יש עוד הרבה טיפים, ואני לא אציין את כולם, אבל הדבר האחרון - תשקיעו. אל תתאכזבו אם אתם רואים שהבלוג לא מצליח. זה תהליך. לאט לאט הבלוגים שלכם יצברו יותר ויותר פופולריות, והוא בסופו של דבר יצליח, אם הוא ראוי לכך.



3. Gladbach - Here we go again
המועמד השלישי לתואר "בלוג השנה 2012" הוא הבלוג "Gladbach - Here we go again" של הגולש BewareOfYou.
הבלוג, שהסתיים בחודש פברואר, כולל 25 עדכונים מושקעים ומסודרים, המשלבים בין היתר תמונות של מהלכים במשחק ותמונות מהמציאות ליצירת אווירה.

ספר לנו קצת על הבלוג והקבוצה שלך. מאיפה הגיע הרעיון לבלוג? לאיזה הישגים הגעת איתה?
בבלוג שלי אימנתי את בורוסיה מנשנגלדבאך, קבוצה בעלת היסטוריה ומוניטין מאוד לא מבוטלים בגרמניה.
בשנים האחרונות, הקבוצה הזו מתקשה מאוד לבסס את עצמה כקבוצה חזקה בגרמניה, למרות המוניטין, ההיסטוריה והקהל מהגדולים בגרמניה. נהניתי מאוד עם הקבוצה הזו במנג'ר הקודם, וגם בשנה שעברה היה לי איתה בלוג שהגיע למקום השישי והמכובד בבלוג השנה.
לדעתי זו הקבוצה המהנה והמעניינת ביותר במשחק. מאוד נהניתי בשמירה (שאני עדיין משחק בה, מעל חצי שנה אחרי העדכון האחרון בבלוג).
ההישגים הבולטים שלי בבלוג היו זכייה בשלוש אליפויות גרמניה, שני גביעים גרמניים רצופים, והשיא - שני גביעי אלופות רצופים. בסוף העונה השלישית היו בקבוצה כמה כוכבים לא קטנים כגון מארק האמשיק, דני וולבק, ג'ק ווילשר ופאבלו פיאטי, וגם כמה שחקנים צעירים שטופחו כאן כמו מרקו רוייס, סטפאן בל, מתיאס צימרמן ורומאריו.
השמירה גם כללה כמה ניצחונות מרגשים כמו ניצחון 1-0 דרמטי באולד טראפורד, 7-1 על ולנסיה, 5-0 על יובנטוס, וכמובן שני הגמרים הגדולים מול ריאל מדריד וברצלונה בליגת האלופות.

מלבד הבלוג שלך, איזה בלוג היה הטוב ביותר בשנה האחרונה? למי מגיע התואר "בלוג השנה 2012"?
הבלוג האהוב עליי מהשנה האחרונה הוא הבלוג של המשתמש Orelo עם נאנט.
העלילה בבלוג יצירתית מאוד, לדעתי, אבל יותר מדי מוגזמת, מתאימה לסרט הוליוודי ולא לבלוג במנג'ר, למרות שהיא מוסיפה המון לעניין. הבלוג מאוד מסודר, שפה גבוהה, הפרדה בין פסקאות, סימני פיסוק, כתיב נכון, כל הדברים האלה נראים ברורים מאליו אבל ברוב הבלוגים אנחנו לא רואים דברים כאלה. הקול שלי הולך אליו.

מה הטיפים שאתה יכול לתת לכותבי בלוגים שרוצים שהבלוג שלהם יהיה פופולרי ומוצלח?
כמו שאמרתי קודם, הדבר הראשון והכי חשוב הוא הסדר בכתיבה. השפה לא חייבת להיות מאוד גבוהה סטייל ש"י עגנון, אבל היא חייבת להיות יפה.
אפשר גם לשלב טיפה סלנג לפעמים, לא חובה להיות רציניים כל הזמן כי אז זה ישעמם. סימני פיסוק, הפרדה בין פסקאות, וכתיב נכון הם דברים שבלעדיהם אני פשוט לא מסוגל לקרוא בלוג. אין אף בלוג בהיסטוריה שהצליח בלי סדר ואסטתיקה.
עוד דבר חשוב מאוד הוא הישגים. לא, אני לא אומר שאם לא יהיו הישגים הבלוג לא יהיה טוב. אם הכותב ישתדל להגיע להישגים כדי שהבלוג יהיה טוב, הוא עלול להפסיק אותו כי הוא לא מצליח.
עוד טיפ מאוד חשוב הוא לא לפתוח שמירה בשביל בלוג, אלא לפתוח בלוג על שמירה מהנה. הכותב עלול להפסיק את הבלוג באמצע מחוסר הנאה מהשמירה, וחבל.
יש עוד כמה טיפים ועצות, אבל אני מעדיף לא למלא את הדף כאן ולתת רק את החשובות והמרכזיות ביותר לדעתי.

לסיום, אומר תודה לכל מי שקרא ועקב אחרי הבלוג שלי, ואקווה שהוא יגיע להישג מכובד בתחרות (למרות שההגעה עצמה לתחרות היא הישג מאוד מכובד בשבילי).



אז מי יהיה "בלוג השנה"? רק אתם תקבעו!
בימים הקרובים תיפתח ההצבעה.
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 06/10/2012
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי