שיחות במערכת הטונים
במדריך זה נסביר כיצד יש להתמודד עם השיחות האישיות במערכת "טון הדיבור" של FM 2012
נכתב ע"י: ronip | בתאריך: 04/10/2012 | צפיות: 3029
קטגוריה: טיפים | משחק: Football Manager 2012
תחום השיחות האישיות עם השחקנים התפתח מאוד ב-Football Manager 2012 וחשוב מאוד להבין כיצד להתמודד איתו.
השיחות האישיות הוא תחום חיוני מאחר ו-90% מהצלחה של קבוצה היא הפסיכולוגיה. לא מאמינים? תשאלו את עצמכם למה קבוצת גלקטיקוס לפעמים מסיימת כעגלקטיקוס, ולמה קרית שמונה אלופה. עכשיו כשאתם בעניין אפשר להמשיך.

FM 2012 הביא לראשונה את האפשרות להשתמש בטון דיבור במהלך השיחות האישיות עם השחקנים.
שימו לב, לפני שמתחילים, הודעה חשובה לכל משתמשי טלאי העברית: התרגום בפרק הזה במשחק אינו מתאים בחלק מהמקרים ואתם תגלו פה דברים מדהימים.



ישנם שישה טונים שונים של דיבור במשחק:
המילה באנגלית - התרגום במשחק - התרגום הנכון
Aggressive - תוקפני - אגרסיבי
Assertive - החלטי - אסרטיבי
Passionate - נלהב - נלהב
Calm - רגוע - רגוע
Cautious - מתון - זהיר
Reluctant - מתנגד - מהוסס

שימו לב שההבדל בתרגום כבר "עושה שכל" לגבי השימוש בטונים.
אחרי משחק בו ניצחת ואתה רוצה לומר לכוכב שלך שלא היית מרוצה (כולם קיבלו ציון 7.2 ומעלה והוא קיבל 6.6) אתה תגיד לו את זה בזהירות רבה.
אני לא יודע על מה חשבו כשתרגמו את הטון ההססני למתנגד, אבל הכוונה היא למקרים שאתה לא מרגיש בטוח במה שאתה אומר. תשתדלו להימנע משימוש בטון הדיבור הזה כי זה משדר חוסר ביטחון.
עוד שימו לב שאסרטיבי תורגם להחלטי, זה קרוב אבל לא מדויק לפי דעתי.

שימוש בטון אגרסיבי - כשאתם כועסים, עצבניים, כשיש לכם סיבה לתת בראש לשחקנים.

שימוש בטון אסרטיבי - כשאתם רוצים לשדר לשחקנים אני הבוס, אתה לא יכול לדרוש מקצוענות או ניצחון בטון מהוסס, זה הטון כשאתה מעוניין לדרוש משהו מהשחקנים שלך.

שימוש בטון נלהב - השתמש בטון זה כשאתה רוצה להלהיב את השחקנים שלך או כשאתה ממש מרוצה כמו אחרי ניצחון 4-0 בגמר היורו.
אי אפשר שלא להתלהב מזה, לא?

שימוש בטון רגוע - הטון הקבוע של אברהם! לא אבינו, גרנט. תיזהרו לא לדבר איתו כל הזמן, תהיו צבעוניים!
אך בהחלט יש לו שימוש: זה טון שמתאים למשחקי ידידות או כשרוצים לבקש משחקן לחנוך שחקן אחר. זה בטח לא הטון המתאים לשיחות קבוצתיות (רובן) אבל אם אתה עולה למשחק נגד קבוצה חלשה ממך בהרבה, תוכל לשלוח את השחקנים למגרש עם הטון הזה ולומר להם ליהנות, או אחרי שניצחת קבוצה מליגה נמוכה יותר 2- 0 אז זה כן יתאים, הרי לא צריך להתלהב מכל ניצחון, אפשר גם להיות רגועים.

שימוש בטון זהיר - בכל פעם שבא לך לצעוק על שחקן או על כל הקבוצה אבל, מה לעשות, בסוף הם ניצחו 1-0 בטעות או הוציאו תיקו בדקה ה-90. זה לא הזמן לצעקות.
גם במחצית, כשאתה רוצה לומר להם לא להיות שאננים, רצוי לעשות זאת בזהירות. תוכלו לעשות שימוש בטון הזה כשאתם מודיעים לכוכב שלכם שאתם הולכים לתת לו מנוחה ארוכה או כמו שאמרתי בהתחלה, אחרי משחק לא טוב של הכוכב שלכם במשחק שבו ניצחתם.

שימוש בטון מהוסס - אני לא מוצא לו יותר מידי שימוש. לרוב גם אין בטון הזה יותר מידי אפשרויות שיחה מגוונות. השתמשו בטון הזה רק במקרים נדירים. מה שיותר חשוב, כאשר שחקן פונה אליכם בטון הזה, דעו - הוא לא מתנגד או תוקפן - זה טון הססני - זה אומר שהוא הגיע עם יראת כבוד!
בגלל הטון הזה חקרתי את כל הנושא, כי לא הבנתי מה זה טון מתנגד.

לסיכום, אם תשתמשו נכון בטונים השונים שקיימים במשחק תראו תגובות של השחקנים שלכם בירוק, אם תשתמשו לא נכון תראו תגובות שלהם באדום, ואם תהיו בנאליים כל הזמן (כמו תמיד, לדרוש באסרטיביות ניצחון) השחקנים כבר יקחו אתכם כמובן מאליו ולא יגיבו (שזה לדעתי הכי גרוע).
מאמר זה הועלה ע"י המשתמש ronip בתאריך 04/10/2012
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי