כיצד לסיים את העונה ברווח?
במדריך זה אנסה לתת טיפים ולהסביר כיצד ניתן לגמור עונה טובה ובו בזמן להוציא כמה שפחות כסף
נכתב ע"י: Sagivm | בתאריך: 24/06/2012 | צפיות: 5597
קטגוריה: טיפים | משחק: Football Manager 2012
במדריך זה נלמד כיצד תוכלו לקחת מועדון שנמצא במעמד כספי בינוני עד נמוך ולהפוך אותו לעשיר, תוך כדי שאתם מגיעים להישגים בליגה ובאירופה.
נתחיל משלב הכניסה למועדון ועד לסוף העונה.

תחילת העונה
התחלת את חייך בתור מנג'ר כדורגל של קבוצה או שהגעת לקבוצה חדשה ולרשותך עומדים הרבה שחקנים שמוכנים לעשות הכל בשביל לקבל ממך מקום קבוע בהרכב, אבל אין מה לעשות, יש מספר מצומצם מאוד של מקומות בהרכב ואתה צריך לבחור את השחקנים הכי טובים לעונה החדשה.

יש מספר דרכים לבחור את השחקנים המתאימים להרכב שלך:
משחקי הכנה: בתור מאמן עליך להכין את קבוצתך לעונה החדשה, לכן תארגן לפחות 3 משחקי הכנה בשביל לראות את הסגל כולו ואת יכולותיו.
אל תפחד אפילו להחליף את כל הסגל במחצית, אתה חייב לדעת מה יש לך בהרכב.
דוחות אימונים: עוזר המאמן שלך הרבה פעמים יביא לך דוחות על האימונים. הוא יספר לך מי הרשים ומי לא, וכך תוכל לבנות סגל משקיע של שחקנים שרוצים להגיע להישגים.
אהבת המועדון: בדוק בקרב השחקנים הוותיקים במועדון מי באמת אוהב את המועדון שלו ולא משחק רק בשביל לקבל את המשכורת.
אתה משקיע במה שאתה אוהב - שחקן מסור הוא שחקן שיכול למשוך הרבה שנים במועדון.
טקטיקה: הדבר הכי חשוב ב-Football Manager הוא להחליט על הטקטיקה בה תשתמש.
היא צריכה להיות מתוכננת על ידך ועל ידי עוזרך, והיא תקבע כיצד יראה הסגל שלך ומה יהיה בו. קודם כל תקשיב להצעות של העוזרים, הם מכירים את המועדון יותר טוב ממך ולאחר מכן תגבש לך טקטיקה משל עצמך.
היא צריכה לכלול גם תנועה של שחקנים וגם הוראות מהקו. עדיף לבנות הוראה שמרכיבה כמה הוראות.
רכש: כבר יש לך הרכב כמעט מוכן עם השחקנים הכי טובים במועדון שיגרמו שלמועדון להגיע לאותם הישגים כמו בשנה שעברה, אבל המטרה שלנו היא להצליח יותר וכאן מתחיל כל נושא הרכש.
כל תחום הרכש מתחלק ל-2: מכירות וקניות.

מכירות:
שלד קיים: קודם כל תזכור שאתה רק באת למועדון, כלומר יש שם כבר משהו יציב, שלד קיים, לכן למה למכור את רוב הסגל בשביל שחקנים שאולי מעולים אבל בחיים לא נפגשו אחד עם שני?
זה עלול ליצור חוסר תקשורת בין השחקנים בשלבים הראשונים, השלבים הכי קריטיים בעונה.
השאלות: יש לך שחקן צעיר עם רצון להצליח אבל אין לו עדיין את הכישרון בשביל להיות בקבוצה שלך? אם תמכור אותו, יכול להיות שתפספס שחקן שיכול להיות כוכב בליגה ובמקום לקנות אותו ב-2 מיליון תמכור אותו ב-2 מיליון.
מה כדאי לעשות? שלח את השחקן שלך בהשאלה לקבוצה בליגה שלך או ברמה שלה, שיבין למה הוא צריך להיות מסוגל ומה הציפיות ממנו.
בעוד כמה שנים תוכל לקחת את השחקן חזרה, כשהוא מנוסה ויכול להיות שיהיה שחקן מפתח לקבוצתך. תמיד תשאיל צעירים, זה לא שווה לחכות לשחקן בן 32, עדיף שחקן בן 22.
מכירות: ומה עושים עם כל שאר השחקנים בני ה-25-30 שלא עוזרים למועדון? התשובה היא למכור. תנסה למכור כמה שיותר מהם, ובכמה שיותר כסף.
קניות:
אחרי שמכרנו את כל מי שלא היה עוזר לנו בכלל, הגענו למצב שיש לנו סגל עם בין 15 ל-19 שחקנים, אבל כמו בכל קבוצה תמיד יש את המצב הזה בו שחקן נפצע, שחקן הלך לנבחרת ועוד מיליון ואחת סיבות. לא טוב לנו להישאר 3 חודשים בלי מגן שמאלי או חודש בלי קשר אחורי, לכן מתחילים לקנות:
קנה רק מה שצריך: מה זה שווה לקנות שחקן שלא ישחק רוב העונה כי אין לו מקום בהרכב? לכן קנה שחקנים רק לעמדות שאתה צריך בהן חיזוק.
סקאוטיג: סקאוטינג הוא אחד הכלים החשובים במשחק. תן לסקאוטים שלך משימות. אני ממליץ שתיתן לסקאוט אחד משימה שיעשה דוחות רק לשחקני הליגה שלך ולשחקנים בארץ שאתה משחק בה, ולסקאוט אחר שיסתובב בעולם במטרה למצוא זר שיוכל לשפר את המועדון.
נוער: אולי שמת כבר לב לזה, אבל יש לך עוד קבוצה, קבוצת הנוער.
קבוצת הנוער היא מקום בו יש לא מעט שחקנים בעלי פוטנציאל אדיר בשכר מינימום. למה לא לנצל את זה?
אתה מחתים שחקן צעיר ומוכשר ל-3 שנים שבהן יהיה לו שכר מינימום..
רשימת קניות: קרה שהסקאוט המליץ לך על שחקן תותח אבל בעל חוזה ענקי שאין סיכוי שתגיע אליו או שיש לך כבר שחקן בעמדה שלו? הפתרון הוא להכניס את השחקן לרשימת הקניות שלך וכך תקבל דיווחים שוטפים על השחקן ותדע מתי יהיה הכי נכון לקנות אותו.

ינואר
אז בתחילת העונה סיימת את מסע הרכש שלך והתחלת את העונה עם הרכב מוכן עם 17-22 שחקנים הכי טובים.
אם הגעת עד כה לציפיות שלך ומעבר, אתה מוזמן להמליץ על המדריך לאחרים.
אבל אם לא הצלחת, אז יש לך עוד הזדמנות - חלון ינואר.
המטרה בחלון ההעברות הזה הוא להביא חיזוק, לא הרכב שלם. קנה שחקן אחד או שניים ותמכור את מי שלא הרשים.

סוף העונה
לבסוף סיימת את העונה עם סגל נאמן וטוב. המטרה שלך היא להשאיר את כולו, או כמה שיותר ממנו, כי מה זה שווה אם תצטרך להתחיל את כל התהליך הזה מההתחלה?
מאמר זה הועלה ע"י המשתמש Sagivm בתאריך 24/06/2012
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי