גרסת האנדרואיד - הנפרצת בכל הזמנים
על כל לקוח שקנה את FM 2012 לאנדרואיד קיימים 9 שהורידו את המשחק בחינם, וזהו המשחק הנפרץ בתולדות הסדרה - האם זו הגרסה האחרונה לאנדרואיד?
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 29/04/2012 | צפיות: 5561
קטגוריה: חדשות רשמיות | משחק: Football Manager Handheld 2012
לפני כשבועיים יצאה גרסה מיוחדת של Football Manager Handheld 2012 למכשירי האנדרואיד של גוגל, לאחר שנים של בלעדיות לאייפון של אפל.
המשחק עלה לחנות האפליקציות Google Play ב-11/4 ונמכר בעבור כ-35 ש"ח (10 דולר).
כעת, שבועיים לאחר שחרור המשחק, מודיעה חברת הפיתוח SI כי גרסת האנדרואיד היא הגרסה שנפרצה הכי הרבה פעמים בתולדות סדרת Football Manager.
על פי מפתחי המשחק, היחס בין עותקים מקוריים לעותקים פרוצים עומד על 9:1, כאשר על כל משתמש שקנה את המשחק יש 9 משתמשים שהורידו אותו בחינם מאתרי אינטרנט.

לצורך ההשוואה, גרסאות המחשב הפופולריות של Football Manager נפרצות בשנים האחרונות ביחס של 5:1 (על כל לקוח משלם יש 5 שהורידו בחינם), יחס שנחשב גבוה מאוד אך נמוך משמעותית מגרסת האנדרואיד החדשה.


גרסת האנדרואיד של FMH 2012

מיילס ג'קובסון, מנכ"ל חברת הפיתוח SI, אמר שתופעת הפריצה של המשחק החדש היא החמורה ביותר שהוא נתקל בה בתולדות הסדרה והסביר: "קודם כל, אין כרגע שום הגנה מפני פריצה על אפליקציות אנדרואיד, אז זה די קל להיכנס לאתר אינטרנט ולהוריד אותן בחינם. בנוסף, פלטפורמת האנדרואיד מאוד פופולרית במדינות שבהן יש אחוזי פיראטיות גבוהים יחסית".
המנכ"ל תיאר איך משפיעה פריצת המשחק על SI: "יש לנו עלויות שרת להורדת סקינים, תמיכת טכנית בלקוחות, עלויות של חיפוש מערכות הגנה לעתיד, זמן שמתבזבז על הסרת לינקים להורדת המשחק באינטרנט - כל הדברים האלו לוקחים מאיתנו כסף וזמן, זמן שיכול היה להיות מושקע בדברים אחרים".

כעת עומדת בפני SI ההחלטה על עתיד המשחק - האם להמשיך לשחרר גרסת אנדרואיד של Football Manager בכל שנה, האם זה משתלם?
"עדיין לא הגענו למטרות שסומנו", ג'קובסון מודה, "אני בטוח שבהמשך זה יקרה, אבל מאוד מאכזב אותי שכל כך הרבה אנשים בעולם אוהבים את מה שאנחנו עושים ומבלים שעות מול המשחק שלנו, אבל לא חושבים שראוי לשלם על זה כסף".
"מדובר בהחלטה עסקית פשוטה. אם אנחנו לא נמכור בחודשים הקרובים את כמות העותקים שאנחנו מצפים - לא נוציא עוד גרסת אנדרואיד בהמשך".

"כמובן שאנחנו מקווים להמשיך ולתמוך בפלטפורמת האנדרואיד - עדיין יש המון אנשים הוגנים שקונים את המשחק ורוצים לקבל אותו בפלטפורמה שלהם, ואנחנו רוצים לספק להם את זה. אני מקווה שנוכל להמשיך!".


FMH 2012 בגרסת האייפון

הורדת המשחק מחנות האפליקציות Google Play
עמוד המשחק - כל הפרטים והתמונות על FMH 2012
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 29/04/2012
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי