המדריך לקבוצה בחובות
ניסיתם הכל כדי לצאת מהבוץ הכספי אבל עדיין לא מצליחים? הנה כמה עצות שיתנו לחשבון בנק שלכם קצת נחת
נכתב ע"י: mizrahi8 | בתאריך: 23/12/2011 | צפיות: 4374
קטגוריה: טיפים | משחק: Football Manager 2012
די! תנו לי כסף, בבקשה, אני לא יכול ככה יותר!
אם אתם מאמנים קבוצה קטנה וענייה אז אני בטוח שהמשפט הזה מוכר לכם, במיוחד בישראל שבה, מה לעשות, אין הרבה אוהדים במגרשים ולא ניתן לייצר הכנסות.
אז הנה כמה טיפים שלי, שצברתי בניסיון של 5 שנים עם קבוצות קטנות בלי אוהדים. הטיפים יעזרו לכם לצאת מהחובות הכלכליים הקשים.



ההוצאות בשמיים
ברגע שנכנסתם למועדון חדש במצב כספי קשה - קודם כל חובה לצמצם את ההוצאות למינימום.
שחקנים שכנראה לא יראו דקת משחק מקבלים משכורות גבוהות, זה פשוט פריבילגיה שאין לכם. נצלו את הכסף בחוכמה, קצרו את הסגל, תתמקחו על החוזים, תחתכו שחקנים במעמד של שחקן גיבוי.
אין לכם פשוט את הפריבילגיה הזאת להחזיק סגל עמוק.

אז את מי אני יכול להביא? כולם כל כך יקרים
תיכנסו לשוק השחקנים החופשיים, יש המון שחקנים מצוינים שמוכנים להתפשר על חוזה לא גדול במיוחד כדי לפרוץ ולקבל דרככם את הבמה לקבוצות הגדולות. חפשו אותם והחתימו אותם בחינם.
אל תתפתו לקנות שחקנים אשר הקבוצה שלהם דורשת עליהם מחיר מוגזם, התייחסו לכסף בזהירות, כאילו היה שלכם.

נוער, נוער ושוב נוער
החידוש המצוין של FM 2012 הוא שישנה כעת אפשרות לבחור בדיוק אילו שחקנים יעלו לקבוצת הנוער, לכן אלא אם השחקן יכול להימכר אחרי מספר שנים של השקעה ולהניב תשואה יפה או להיות שחקן הרכב לגיטימי בקבוצה הבוגרת, פשוט אל תעלו אותו לנוער (בזבוז כסף).
ישנה עוד אפשרות חדשה שנוספה השנה והיא סגירת מחלקת הנוער. למרות שאיני ממליץ עליה, זה אפשרי לסגור את הקבוצה במקרה ושום שחקן שיוצא משם לא מתאים לקבוצה הבוגרת.
סגירת מחלקת הנוער תחסוך הוצאות למועדון.

אני עדיין לא מצליח לייצר הכנסות גבוהות
עכשיו מגיע החלק החשוב ביותר במדריך - ייצור ההכנסות.
כדי למקסם את הרווחים של הקבוצה, צריך לפעול בכמה שיטות במקביל:

1. אל תפחדו למכור שחקנים. לכל שחקן יש מחליף, שגם אותו אפשר למכור ביותר כסף, אבל מכרו את השחקן במחיר הגבוה ביותר שאפשר, כדי למקסם את הרווח ממנו.
2. הצלחות=אוהדים=כסף. המשחק הוא בסופו של דבר לנהל קבוצת כדורגל ולכן מיקום ליגה גבוה שווה בונוס גבוה יותר, אוהדים נוספים שיקנו כרטיסים ומשחקים נוספים שישודרו וימלאו את הקופה בעוד כמה שקלים נוספים.
3. הסוד הגדול - הדרך הטובה ביותר להגדיל את ההכנסות היא משחקי ידידות, אבל לפני שתגידו "ניסיתי לארגן משחק וברצלונה לא רוצה לבוא" תקראו את השורות הבאות ותראו שהמשחק יהפוך לקל בהרבה.
אל תזמינו למשחקי ידידות, תצאו למשחקי ידידות בחוץ.
נניח שאתם קבוצה קטנה בישראל וההנהלה אפילו לא מוכנה לתת לכם לצאת לאירופה בגלל שאין כסף מיותר בקופה - תבקשו משחקי חוץ במדינות השכנות קפריסין ומצרים.
משחקי חוץ במצרים יעשירו את קופתכם ביותר מחצי מיליון שקל למשחק!.
נניח שהצלחתם לדחוף 6 משחקי ידידות בשלושה שבועות של פגרה - הרווחתם 3 מיליון שקל!
ואל תתפשרו רק על הפגרה, קיימו משחקים גם בשבועות ליגה פחות עמוסים. אם לא מצרים אז קפריסין, גם הכסף שלהם טוב.

סבלנות - המרכיב העיקרי בהצלחה
אף פעם אל תצפו לניסים מהירים. חכו שנה שנתיים ואז הקבוצה תצליח להתרומם, הכסף יגיע.
אם תילחצו ותנסו דברים פזיזים, זה יכול לעלות ביוקר. אצלי בתוך 3 שנים הצלחתי להרים את הקבוצה מבחינה כלכלית אחרי שהעליתי את ממוצע הצופים במשחקים מ-500 ל-2200 ובעזרת מכירות שחקנים (השיא היה מכירת כוכב הקבוצה אחרי חצי עונה ב-15 מיליון שקל, אחרי שהוחתם בחינם) ומחובות ענקיים הפכתי לקבוצה שמייצרת כסף בלי להתאמץ ומאיימת על כל התארים המקומיים, כל זה אחרי עלייה מהליגה השנייה.
מאמר זה הועלה ע"י המשתמש mizrahi8 בתאריך 23/12/2011
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי