בלוג FM 2012 - סקאוטים
לקראת השחרור המתקרב של FM 2012, מפתחי המשחק כותבים בלוג וחושפים הכל על החידושים במשחק, והיום - תחום הסקאוטינג המשודרג
נכתב ע"י: Asify | בתאריך: 12/09/2011 | צפיות: 3662
קטגוריה: כתבות | משחק: Football Manager 2012
Football Manager 2012, המשחק החדש בסדרת המנג'ר הפופולרית, צפוי לצאת לחנויות ב-21/10/2011 (הדמו כשבועיים לפני כן).
לקראת השחרור, מנכ"ל חברת SI, המפתחת את המשחק, כותב בלוג מיוחד למעריצי המשחק.
כמו בכל שנה, הבלוג יסקור את החידושים שמכיל המשחק, ירחיב לעומק על האפשרויות החדשות ויספר מה יוצרי המשחק מתכננים לעונה הקרובה.
כל החידושים, השיפורים, ההפתעות והסיפורים "מאחורי הקלעים".



סקאוטינג
(הבלוג מאת מיילס ג'קובסון, מנכ"ל חברת SI)

ב-Football Manager 2012 נעשה שיפור משמעותי בכל הקשור לסקאוטינג.
בחשיפה של המשחק, לפני כחודש, סיפרנו על זה באופן כללי אבל כעת אנחנו יכולים לפרט יותר ולתת לכם מספר דוגמאות ממערכת הסקאוטינג החדשה.

אחד החידושים הגדולים השנה זה דו"ח הקבוצה החדש.
לשמחתנו, יש המון גורמים בליגות הכדורגל שמעריצים את משחקי Football Manager, כולל כמה סקאוטים בכירים, שנתנו לנו לראות דו"חות אמיתיים שהם מגישים למנג'רים שלהם.
כעת אנחנו שמחים לספר כי המון מידע שראינו בדו"חות הסקאוטים האמיתיים נכנס ל-Football Manager 2012!

את הדו"חות הקבוצתיים הללו ניתן לקבל לא רק על היריבה הבאה של קבוצתך, אפשר לבקש מהסקאוטים שלך לעקוב אחרי כל קבוצה שקיימת במשחק. פשוט תבקש ממנו והוא יצפה בקבוצה ויחזיר לך דו"ח.
אז מה בעצם כולל דו"ח קבוצה כזה?

המסך הראשון בדו"ח הקבוצה החדש הוא "סקירת יכולות", בו יוצגו לך 3 השחקנים הטובים ביותר בכל עמדה, עם דירוג כוכבים לכל שחקן.
אם תרצה לרדת לפירוט נוסף, תוכל ללחוץ על "סקירת עמדות", מסך שבו תוכל לבחור עמדה ספציפית ולקבל רשימה של כל שחקני המועדון בעמדה הזו, מסודרים לפי היכולת שלהם (דירוג כוכבים).
שים לב כי הדו"ח הקבוצתי יכול להיות גם על הקבוצה שלך, לא רק על קבוצות יריבות.


מסך סקירת יכולות

האפשרות הבאה בדו"ח היא "השוואת קבוצות". באזור הזה תוכל להשוות נתונים שונים בין 2 קבוצות - גיל ממוצע, גובה ממוצע, משקל, הופעות נבחרת, משכורות, שחקנים פצועים וכו'.
כשאתה צופה בדו"ח קבוצה על הקבוצה שלך, תוכל לבצע השוואות מול כל קבוצה אחרת בליגה שלך.

במסך ההשוואה ניתן לבחור "כל העמדות" ולקבל השוואה של נתונים כלליים של שחקני הקבוצות, וניתן גם לראות השוואה לעמדות ספציפיות (שוערים/הגנה/קישור/התקפה), כאשר בכל אחד יושוו יכולות הקשורות לאותה עמדה.
החלק של "המשחק האחרון" נותן לך מידע על המשחק האחרון של הקבוצה, עם נתונים שונים כמו בעיטות, בעיטות למסגרת, אחוזי שליטה בכדור ועוד, וכן נתונים אישיים לכל שחקן בקבוצה עליה נכתב הדו"ח וביריבה שלה במשחק. קיים גם כפתור המאפשר לך לצפות במשחק במלואו.

באזור "ניתוח טקטיקה" תוכל לראות איך הקבוצה מתמודדת עם טקטיקות שונות - כמה פעמים היא שיחקה עם כל טקטיקה, כמה שערים כבשה וכמה ספגה. בנוסף, ניתן לראות כמה שערים נכבשו ונספגו נגד יריבות ברמות שונות (יריבות טובות מהקבוצה, דומות לרמת הקבוצה, ונחותות ממנה).
תוכל גם לראות נתונים על הטקטיקות ששיחקת נגדן, ולבדוק עד כמה הקבוצה שלך אפקטיבית מול כל אחת מהן.


ניתוח טקטיקות

החלק הבא בדו"ח הקבוצתי הוא "ניתוח שערים". בחלק זה תוכל לראות באילו דקות של המשחק הקבוצה כובשת וסופגת שערים, מהיכן מגיעים רוב הבישולים, מהו סוג השערים הנפוץ שהקבוצה כובשת וסופגת וכו'.
הדו"ח הזה די מקיף וניתן לצפות בו גם בנבחרות ואפילו בקבוצות נוער ומילואים.

מלבד הדו"ח הקבוצתי, נעשו גם שינויים וחידושים בדו"ח האישי על שחקנים.
במשחק החדש לא תצטרך למנות סקאוט ספציפי שיצפה בשחקן, תוכל לבחור בצוות הסקאוטים ואחד מהם כבר ייצא אוטומטית ויחזור אליך עם דו"ח.
בנוסף, הסקאוטים ב-Football Manager 2012 הרבה יותר חכמים, והם אפילו יוכלו לומר לך לפעמים שהמשימה שאתה שולח אותם אליה היא בזבוז של זמן. אם תצרף לקבוצה שלך סקאוט בכיר, הוא כבר יבוא מוכן עם רשימה של שחקנים שהוא מכיר ועוקב אחריהם.

הדו"ח האישי כולל מידע על התפקיד הטקטי הטוב ביותר של השחקן, השוואה מול שחקנים אחרים בסגל, מידע יותר מפורט על החסרונות של השחקן.
תוכל לשלוח סקאוטים לקבוצות הבת של המועדון ואפילו לבקש מהם לעקוב אחר יכולות ספציפיות של שחקנים.

אבל אל תחשוב שהסקאוטים תמיד חכמים. אם אתה שולח סקאוט לצפות בשחקן פעם אחת בלבד, והשחקן לא מספיק מפורסם ומוכר, כדאי לשלוח את הסקאוט מספר פעמים נוספות במהלך התקופה, אחרת היכולות של השחקן שוב יהיו נסתרות.

מחר נשוב עם בלוג נוסף על שיפורים נוספים ב-FM 2012.

הבלוג המקורי באתר SI

עמוד המשחק של FM 2012 - מידע, תמונות ועדכונים
מאמר זה הועלה ע"י כתב האתר Asify בתאריך 12/09/2011
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי