תתעשר או שתמות בדרך
המדריך להצלחה כלכלית עם קבוצה ישראלית - כיצד להוציא את המירב מהקבוצה ולקחת אותה לצמרת העולמית?
נכתב ע"י: KingOPool | בתאריך: 16/05/2015 | צפיות: 14363
קטגוריה: טיפים | משחק: Football Manager 2015
במוקדם או במאוחר כל אחד מאיתנו מחליט לקחת קבוצה ישראלית ולהצעיד אותה לפסגה העולמית. חלק מצליחים, אבל הרוב נופלים איפשהו בין העונה השלישית לשישית.
במדריך זה נלמד כיצד להוציא את המירב מהקבוצה ולקחת אותה לשלבים הגבוהים באמת.
קודם כל אני רוצה לציין שכל מה שנאמר במדריך מבוסס על ניסיוני האישי ויתכן כי חלקכם לא יסכימו, בכל מקרה אני אשמח לקבל ביקורת מכל סוג.
למרות שהמדריך מתייחס לקבוצות ישראליות, יש בו הרבה נקודות שרלוונטיות לכל קבוצה ב-Football Manager.

תוצאות
כל העצות הכלכליות בעולם לא יעזרו אם הקבוצה לא מנצחת. לכן, בין אם אתם מנג'רים ותיקים ובין אם לא, אתם צריכים טקטיקה טובה. קחו את הזמן, צרו טקטיקה טובה ונצלו את משחקי הידידות בתחילת העונה בכדי לבדוק אותה.
לחסרי הסבלנות שבינינו - אפשר להשתמש בטקטיקה מוכנה, אני אישית ממליץ על הטקטיקה של JP Woody (עובדת על FM 2013) שאני משחק איתה כבר המון זמן והיא לא איכזבה אותי עדיין.
בשורה התחתונה, המטרה היא לשפר את המצב הכלכלי של הקבוצה וקשה מאוד לעשות את זה אם היא לא מגיעה להישגים.


טקטיקה מומלצת - JP Woody

דפוק וזרוק
אל תקנו שחקנים זרים בכסף!
ב-Football Manager, כשמתקרבים לחודש ינואר, המון שחקנים ברחבי העולם מתקרבים לסיום החוזה שלהם וניתן להחתים אותם בחינם.
עברו על הרשימה הזאת, של השחקנים שעומדים לסיים חוזה, ונסו להחתים כמה שיותר שחקנים, במגבלות השכר שלכם כמובן. נכון שיש מגבלת זרים בליגה, של חמישה זרים, אבל אל תשכחו שיש גם גביע הטוטו ואולי גם ליגה אירופית או ליגת אלופות שבהן השחקן יכול לשחק כ-15-20 משחקים בעונה.

קניית זרים היא בזבוז כסף, יש המון שחקנים שניתן להביא בחינם והם יעזרו לפחות כמו זרים שתשלמו עליהם. החליפו זרים בקבוצה כמה שיותר, שחקן זר שתביאו בחינם לא ירצה לעזוב איך שהבאתם אותו, לכן משחקי הטוטו ואירופה עוזרים לשמור על תג המחיר שלו די גבוה וכך תוכלו למכור אותו במחיר טוב בסיום העונה שאחרי.
הציעו אותו לקבוצות במחיר שהוא פי 3 מהערך הנקוב של השחקן, אמנם רוב הסיכויים שלא תקבלו את מה שתרצו אבל מחיר המוצא יהיה די גבוה. בדרך זו תוכלו לשמור על רווח כלכלי גבוה כל עונה, גם אם אתם משחקים עם הפועל תל אביב וגם אם משחקים עם הפועל ג'לג'וליה.
בנוסף, מכרו שחקנים זרים שמגיעים לגיל 30, הנתונים שלהם מתחילים להתדרדר וכל עוד מחירם נשאר גבוה, זה זמן מצויין למכור.
אל תשכחו, תמיד יש זר יותר טוב!

מוראל
כל שחקן בקבוצה שלכם הוא בר תחליף!
הקפידו לשמור על כל השחקנים עם מוראל גבוה, בכל פעם שיש לכם שחקן שלא מרוצה דברו איתו ונסו לפייס אותו.
אם שחקן רוצה לעזוב, תנו לו, והקפידו להגיד לו שתשחררו אותו בסיום העונה ואם הוא מסכים, יכול להיות שבסוף העונה הוא בכלל לא ירצה להשתחרר.
שחקן שרוצה לעזוב - הציעו לקבוצות שונות, כך השחקן יהיה מרוצה למרות שהוא עוזב ותוכלו להשתמש בו עד מועד העזיבה שלו. נסו למכור כמה שפחות ישראלים, בכל זאת, ישראלים טובים אין הרבה.

תהיו חזירים
פנו להנהלה של הקבוצה בערך פעם בשבועיים בבקשות שונות.
הקפידו לנסות ולשפר כמה שיותר את מתקני הנוער והאימונים של הקבוצה, ונסו להוציא מהם כמה שיותר כסף למשכורות ולקניית שחקנים (גם אם אתם צריכים לקנות שחקן, אפשר לבקש תוספת למשכורות ואחר כך להעביר להעברות).
אם אתם נמצאים בעונה השנייה והספקתם לעשות רווח יפה מקנייה ומכירה של זרים, רוב הסיכויים שההנהלה תסכים לכל בקשה כלכלית שלכם.

עושים כסף מכלום
נסו להוציא כסף מכל דבר קטן.
כשרוצים להשאיל מכם שחקן, לא משנה עד כמה הוא גרוע או עד כמה אתם רוצים שהוא יעבור בהשאלה, נסו להוציא סכום כסף כמה שיותר גבוה מההשאלה.

חפשו יהלומים
בתחילת כל עונה ישנם ריג'נים (Regenerated Players, שחקנים שהמחשב יצר) חדשים שמצטרפים למשחק.
בצעו חיפוש והגבילו אותו לישראלים שגילם המקסימלי הוא 16. בכל עונה, תמיד יש שחקן/שניים שפשוט הרבה יותר טובים מכל השאר וגורמים למנג'ר להישאר בפה פעור.
נסו להביא אותם לקבוצה. המחיר שתצטרכו לשלם בעבורם יהיה הרבה יותר נמוך מהרווח שתעשו עליהם בעוד 3-4 שנים (כמובן שאפשר גם להשאיר את השחקן במועדון אם הוא תורם הרבה לקבוצה). חשוב לעשות את החיפוש ולקנות את השחקנים לפני תחילת הליגה, אחרת הם ישחקו ומחירם יעלה עשרות מונים.

ידע נרחב
נסו להרחיב את השורטליסט (רשימת קניות) שלכם כמה שיותר.
בתחילת ובאמצע כל עונה תקבלו הרבה הצעות מסוכנים שרוצים להציע לכם את השחקנים שלהם, אל תזלזלו בהצעות האלו.
הרבה פעמים השחקנים האלה טובים מאוד ושווה להעיף עליהם מבט. אם מצאתם שחקן שמוצא חן בעיניכם, הוסיפו אותו לשורטליסט. כנ"ל לגבי שחקנים בארץ.
פרסי שחקן החודש, שחקן השבוע וקבוצת השבוע הם דרך מצויינת לקבל פידבק על מה שהולך בליגה ועל מי כדאי לשים עין. קחו 5 דקות, עברו על השחקנים ותוסיפו לשורטליסט את מי שלדעתכם מספיק טוב.
המטרה העיקרית של הוספת שחקנים לשורטליסט היא שברגע שלאותו שחקן ייגמר החוזה, אתם תדעו מזה ולא תפספסו שחקן טוב.

הצעות חוזים
כל שחקן הוא בר תחליף!
המשפט הזה חשוב פי כמה כשמגיעים להצעות חוזים. תמיד יש לזכור שלא שווה להחתים שחקן כשבמקומו אפשר להביא 10 כמעט כמוהו.
אם אחת מדרישות השחקן בחתימה על חוזה היא שהוא ירוויח הכי הרבה בקבוצה, נסו לבטל את הסעיף הזה. אם הוא לא מסכים, אל תחתימו אותו, לא משנה כמה הוא טוב. הסעיף הזה יעשה לכם רק צרות.
אם שחקן כלשהו מבקש משכורת גבוהה מדי (תלוי בקבוצה) ולא מוכן לרדת מהדרישות שלו, חישבו פעמיים לפני שאתם מחתימים אותו, בדקו אולי יש אופציה זולה יותר (כמעט תמיד יש).

טיפ קטן לסיום: כשיוצרים משחק חדש, שחקו בלי האפשרות Attribute Masking (הסתרת יכולות) כדי לראות את כל הנתונים של שחקנים שאתם רוצים להחתים.

בהצלחה smilie
מאמר זה הועלה ע"י המשתמש KingOPool בתאריך 16/05/2015
FMisrael.com - אתר המנג'ר הישראלי